رواية حرب المافيا البارت الثاني 2 بقلم نادين محمد وهي الجزء الثاني من رواية عشقت معاق
رواية حرب المافيا الفصل الثاني 2
قاطع مارك صوت ضرب نار جاي من بره جامد وكسر شبابيك القصر والعصابه داخله القصر ولسه مستمره بضرب النار
يزيد بزعيق:استخبي بسرعه..
راحوا ورا الكنبه جري وكل واحد طلع سلاحه عشان يضربوا بيه نار عليهم
يزيد: مين دول يامارك
مارك: عصابه الفهد..
قام يزيد من جمبه وهو لسه بيضرب نار وطلع بره يواجههم يعني
لسه بيضربوا نار والقصر شبه اتكسر ومارك طلع بره معاه يضرب نار
قرب يزيد من واحد من اللي بيضربوا نار ومسكه ضربه وهو لسه بيضرب نار عالعصابه..
وهو بيضرب الشخص ده جت رصاصه فكتفه
يزيد: يا ولاد الكل*ب وضرب نار عليهم تاني وكانوا شبه ماتوا لأن مارك كمان ضرب عليهم
ماسك دراعه بس ملامح وشه بارده...باين عليه متأثرش خالص
يزيد ببرود:انا ماشي
مارك:رايح فين
راح ركب عربيته ومشي بكل برود... بعد ما وصل القصر نزل ودخل القصر بكل ثقه
ليان بهدوء:انت جي....
مكملتش جملتها واتصدمت لما لقت دراعه بينزف دم
ليان بصريخ:عاااااا
قرب منها وكتمها بأيده
يزيد بزعيق:مش محتاجه كل الصريخ ده كله
ليان:انت أزاي بارد كده..
يزيد ببرود:متعود
ليان بخوف:متعود...نهارسود ومنيل عليا انت طلعتلي منييين
مردش عليها وراح طلع قعد فالأوضه عالسرير وهي طلعت وراه
ليان: مين اللي ضرب عليك نار..
يزيد ببرود:متدخليش نفسك فحاجه متعرفيهاش ياليان
ليان بهدوء:ممكن توريني دراعك
يزيد:انا هعمله
ليان:وريني والله بجد ما هعمل حاجه
يزيد بسخريه:وانا هخاف منك انتي!
ليان بطفوله:مقصدش..عارفه انك جبتني هنا عشان تعمل حاجه مش عارفه اي هي..بس أيا كان هي أتمني انها متكونش فيها اذيه ليا..وريني دراعك
يزيد بزعيق:قولتلك روحي وانا هعمله
ليان:عشان خاطري وريني...والله هشيلك الرصاص لو فضل اكتر من كده هيتعبك اكتر...وريني
اداها دراعه بكل برود وهي مسكته لقت المنظر لا يطاق بجد*انا اصلا انسانه مش بحب الدم خالص*
ليان:انت دراعك متبهدل خالص..عندك أدوات إسعافية هنا
يزيد:عندك فالدولاب
راحت جابتها من الدولاب وراحت قعدت جمبه عالسرير
ليان: هي ممكن توجعك... بس معتقدش بما أنها لحد الأن موجعتكش..
مسكت دراعه والملقاط(ادوات طب ايا كان اسمها مش دكتوره انا)وغمضت عينيها وطلعتله الرصاصه..
يزيد:اااه
ليان:معلش اسفه...مقصدش..استني
جابت المطهر والشاش والقطن ولفتهم علي دراعه
ليان: كده كويس..ه...هو انا همشي من هنا أمتي
يزيد ببرود:مش هتمشي يا ليان..
ليان بحزن: انا عايزه اروح مصر...مش عايزه أقعد هنا
يزيد بزعيق:روحيي اوضتك ونامي..
ليان بخوف:حاضر رايحه..
مشيت من الأوضه وراحت أوضتها وقفلت عليها الباب وراحت قعدت عالسرير
ليان:هفضل كده... ليان روحي نامي ليان متتكلميش ليان مش ماشيه ليان... اووووف....ضحك عليا زي الهبله وجابني معاه فرنسا...قال اي هخليكي تقابلي اختك...طب هي فين يا مارك فين اختي... يارب خرجني من هنا فأسرع وقت...يارب وقفلت النور ونامت..
____________________
عمر:ماسه
ماسه:نعم..
عمر: حضري نفسك عندنا إجتماع بعد نص ساعة
ماسه:حاضر
(بعد نص ساعه)
عمر:أهلا وسهلا استاذ خالد..
خالد: أهلاً بيك أستاذ عمر...
عمر:دي ماسه..مراتي وسكرتيتي الشخصيه
خالد بإعجاب: أهلاً وسهلا أستاذه ماسه ومسك ايدها عشان يبوس ايدها شدتها
ماسه:معلش...عندي حساسيه فإيدي للأسف مينفعش..
عمر ضحك عليها فسره وبعدين قعدوا
عمر:مش تعرفنا يا أستاذ خالد
خالد:اه..دي ليلي...أختي
عمر مد ايده يسلم:أهلا وسهلا
ليلي مدت ايديها تسلم بس ماسه سلمت بدل عمر
ماسه:أهلا يا حبيبتي تشرفنا جداً
ليلي بقرف:اممم..انا اكتر
وقعدوا كلهم وطول الإجتماع كانت نظرات ليلي علي عمر مش مريحه خالص بس عمر مش واخد باله أساساً..ماسه كل شويه تبصلها بقرف وبعدين تبص قدامها تاني...لحد ما خلص الأجتماع وروحوا
عمر شد ماسه من أيديها ودخل اوضته وقفل الباب
عمر:مالك ياماسه
ماسه: البت دي مش مرتاحلها
عمر:ليه
ماسه:معرفش...نظراتها طول الاجتماع مش مريحه خالص...لا مش عاجباني
عمر: حبيبتي حاولي تفرقي بين الشغل وحياتنا الشخصيه
ماسه بزعل: أعمل أي طيب منا بغير عليك
عمر رجع خصلات شعرها ورا ودنها وقال:بجد..
ماسه هزت راسها لتحت بطفوله وبصتله
قرب منها وباسها من شفايفها ونسيبهم مع بعض شويه🙂
__________________
ادم:هنتقابل بليل زي كل يوم
رنا:معرفش... انهارده ماما تعبانه ومش هقدر أنزل
ادم بقلق:مالها في اي
رنا:عندها الضغط والسكر والزايده...ف تعبانه خالص
ادم:طب اقفلي وانا جاي
رنا:هتيجي لي ماهي ملهاش لازمه
ادم:رنا اقفلي
رنا:يا ادم اس..
مكملتش وقفل فوشها الخط
رنا: الحمدلله احمد مش فالبيت كان عمل منك شاورما..
_________________
نادين:انت بني أدم سئيل يا اخي سئيل
أحمد:انا كلمتك يابنتي
نادين:انت لازقلي ليه مش فاهمه أنا
أحمد: انا لازق فيكي ! محصلش
نادين:صح كل يوم أنزل الاقيك قدام القصر ومترضيش اني أروح الشغل غير لما أنت توصلني وبعدين اجي اتمشي تتمشي معايا انت عايز اي بالظبط
أحمد:مش عايز حاجه
نادين:ياربااااااي...امشي يلا من هنا يلا...يخربيتك
ومشيت جريت وهو جري وراها
___________________
ليان:رايح فين
يزيد: وأنتي مالك
ليان بهدوء:هتسيبني لوحدي
يزيد بسخريه:ليه... طفله أنتي
ليان:أسفه...مقصدش..طب هتتأخر
يزيد ببرود:ملكيش فيه
ليان:يووووه
ضربت برجلها فالأرض بطفوله وراحت قعدت فأوضتها تاني..
يزيد:أما نشوف هنخلص الموضوع ده ازاي يا استاذ مارك وراح ركب العربيات مع رجالته ومشي..
(بليل)
ليان قاعده بزهق في أوضتها ومش عارفه تعمل اي
ليان:ياربيي اعمل اي طيب....أنا هنزل أشوف اي حاجه اعملها
نزلت تحت وقعدت تتمشي فالقصر ملقتش حاجه..قعدت تتمشي برضو لحد ما لقت مكتبه مقفوله فجنب
ليان بفرح:مكتبه..يااااي..هقرأ كتب بقا وبتاع بدل الزهق ده
راحت للمكتبه لكن كانت مقفوله مش عارفه تفتحها...راحت المكتب بتاع يزيد تدور لحد ما لقت مفتاح..فرحت وراحت فتحت بيه المكتبه ودخلت جوا تشوف الكتب
ليان:في كتب حلوه أوي هنا..اقرأ اييي
قعدت تتمشي وتبص علي الكتب وهي بتبص عليهم لفت نظرها كتاب مقفول وعليه تراب كتير
ليان باستغراب:اي الكتاب ده..
مسكته براحه ونفضت التراب اللي عليه وفتحته وقعدت تقرأ فيه..مكملتش سطرين وقاطعها صوت حامي كالأفعي
_اي اللي جابك هنا..!!
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حرب المافيا" اضغط على أسم الرواية