رواية ماسة الفهد البارت العشرون 20 بقلم حبيبة محمد
رواية ماسة الفهد الفصل العشرون 20
وفجأة..
دخل فهد هو وماسة على الستدج والعريس والعروسة نزلوا ورقصوا وكانت احلى رقصة والفرح اتجنن برقصتهم
فهد:اي رايك في الـ show اللي عملناهه ده
ماسة:كنت مكسوفة اويي والله بس فرحت ان الكل شاف حبناا لبعض
فهد:تتكسفي وانتي معاياا
ماسة:انا مبتكسفش غير وانت معايا اصلاا
فهد بضحك:بقا كده ماشي انا هخليكي تتكسفي حلو
ماسة:ماشي ماشي مش هتقدر تعملي حاجه
فهد:حسابك تقل ياماستي وبيمسكها من خدودهاا
ماسة:بس يافهد عيب احنا في الفرح
فهد:ماشي اسكتي بقاا عشان عبد الرحمن جاي هو وفريدة اسموا لو على لسانك وانتي بتسلمي عليه انتي عارفه هعمل فيكي اي
عبد الرحمن:ازيك ياصحبي عامل اي
فهد:انت هتهزر يلاا انا كنت لسا معاك امبارح في الشركة بس على العموم الحمدلله انت عامل اي
عبد الرحمن:طب ينفع يعني تكسفني قدام خطيبتي دلوقتي ثخصيتي ضاعت
فهد:يااخي اتنيل مش لما انت تعقل وتبطل كلامك ده واي ثخصيتي دي حد يقول ثخصيتي
عبد الرحمن بضحك:لما تعقل انت الاول انت الكبير انا لسا صغير يااخويا اهه
فريدة ومش قادرة تاخد انفاسها من كتر الضحك:خلاص ياجماعة استهدوا بالله مش كده انتوا صحاب بردوا اما اسلم على صحبتي انا كمان
ماسة:ازيك ياعروسة عامله اي
فريدة:الحمدلله يقلبي انتي عامله اي
ماسة:الحمدلله يقلبي صورة الفستان امبارح كانت تحفة ياحبيبتي
فريدة:بجد حلو زوق عبد الرحمن هو اللي جيبوا
ماسة:لا زوقه جميل
عبد الرحمن:ميرسي يامرات اخويا متكسفنيش بقا
فهد:ايوا كده مرات اخويا
اه صح الف مبروك ياا..
عبد الرحمن:يا ايي يافهد
فهد:ياخطيبت اخوياا شوفت انا صاحي ازايي
عبد الرحمن:لا جدع يااخويا
ونروح عند العروسين..
جاسم:فرحان اويي اننا بقينا مع بعض خلاص ياليلو
اسيل:والله انا فرحانة اكتر ياجاسم بس خايفة مش عارفه لي
جاسم:لي ياحبيبتي بس انا مش عايزك تخافي طول منا معاكي
اسيل:انشاء الله مش هيحصل حاجه
جاسم:انشاء الله
وخلص الفرح على خير بين فرحة الاهل والصحاب والعرسان طبعاا وباقي العيلة روحوا القاهرة والعرسان فضلوا في لغردقة...
اسيل:يلا بقا انا قلعت الفستان هنام عشان تعبت اويي انهارده في الفرح
جاسم:قولتي هتعملي اي
اسيل بتوتر:في اي هنام؟.
جاسم:حبيبتي انتي كلتي مينفعش كدا لازم تاكلي
واتكلم بصوت شبه مسموع
جاسم:قال تنامي استني بس
اسيل:بتقول حاجهه
جاسم:ههه لا مبقولش ياحبيبتي يلا ناكل
وكلوا وخلصوا
اسيل:هنام بقا ماشي مش هتنام انت كمان
جاسم:انتي لي مصممة اننا ننام
اسيل بعدم فهم:عشان اي حد بيجي الليل بينام
جاسم:خدي اقولك يااسيل
اسيل:نعم ياحبيبي
جاسم:تعالي اقولك انتي خايفة لي هاكلك يعني انا لسا واكل
اسيل:يعني انا هخاف منك انت ياجاسم
جاسم:طب اومال اي ياقلب جاسم
اسيل:خلاص ماشي
جاسم:انا زعلان منك اصلاا
اسيل:مني انا لي
جاسم:مش هقولك غير لما تصالحيني
اسيل:طب انا عملت اي
جاسم:انا قولت ايي يااسيل
اسيل:خلاص ماشي اصالحك ازاي
جاسم:سهلة بوسيني من خدي
اسيل:ايي
جاسم:اخدها انا
اسيل:لا لا استنى
وقربت منه ببطئ وكادت انا تطبع قبلة رقيقة على خده ولكن الوضع انقلب عليها وقبلها هو من فمهاا وطالت لمدة
اسيل:حرام عليك ياجاسم انت قليل الادب
جاسم:انا عملتلك حاجه
لا بس كلام فهد اخويا جاب نتيجة
اسيل:انت بتكلم نفسك وسايبني كلمني انا
جاسم:خدي اقولك حاجه يااسيل
اسيل:اه وتضحك عليا تاني ياكداب
جاسم وبيكتم ضحكته:بنت انتي بتقوليلي انا كداب طب تعالي بقا
وجري ورا اسيل لحد مامسكها
وقبلها بكل حب وهيا ايضاا
ونسبهم مع بعض شوية
نروح عند عبد الرحمن..
عبد الرحمن:الو يروحي
فريدة:الو ياحبيبي
عبد الرحمن:عامله اي من شوية
فريدة:انت لسا سايبني حالا اصلا
عبد الرحمن:انتي اتعلمتي من فهد الكلام ولا اي
فريدة:لا بس طلعت فرفوش اهو
عبد الرحمن:اومال انتي كنتي مفكراني اي
فريدة:يعني معرفش مكنتش لسا كلمتك اويي يعني بس بجد هيا فترة قصيرة بس..
عبد الرحمن:قولي بس ايي
فريدة:بس حبيتك فيهاا
عبد الرحمن:اخيرا ياشيخة اخيرا يابني ادمة انا قولت مش هتقولها
فريدة:واديني قولتها اهو
عبد الرحمن:على فكرة
فريدة:على فكرة اي
عبد الرحمن:انا حبيتك اكتر بكتييير
فريدة:ياحبيبي ياريت حبك ده بس ميقلش بعد الجواز
عبد الرحمن:ياحياتي ده انتي الوحيدة اللي حبيتها هاجي بعد الجواز وحبي ليكي يقل استحالة
فريدة:ربنا يخليك ليا ياحبيبي
عند فهد وماسة..
فهد:قومي ياماسة انا عارف انك عاملة نفسك نايمة
ماسة:يوو بقا انت دايما تكشفني
فهد:يابنتي هو في حظ غيري فاهمك
ماسة:اهه فيه
فهد ومتماسك مش عايز يتعصب:مين بقا اللي عارفك غيري
ماسة بخوف:لا لا هو انا في حد يعرفني غيركك
فهد:اه قولي كده
ماسة:طب انا هخش اخد شاوى وانام بقاا
فهد:ماشي ياحبيبتي
وخدت شاور وطلعت..
ماسة:اي ده الحمدلله نام
فهد كان عامل نفسوا نايم
وهيا نامت جمبوا
ماسة:اي ده في حاجه بتتحرك ياماما
وبصت وراها شافت فهد نايم
ماسة:طب فهد نايم مين ده
وحولت تنام وحست ان في حد بيقرب منها
وبصت لقت فهد مكانوا في اخر السرير
ماسة:لا بقا كده كتير فهد يافهد قوم
فهد:في اي ماسة خضتيني
ماسة بخوف:في حد في الاوضة
فهد:ياحبيبتي بيتهيألك
ماسة:يافهد صدقني
فهد:نامي ياحبيبتي ده بس من التعب
ماسة:ماشي
وكانت بتنام لاحظت ايد بتمشي على ايديها
ماسة:اعاااا اصحى يافهد
فهد وانقلب عليهاا
فهد:انا صحتيني من النوم هاحسبك بقا
ماسة:والله يافهد في حد هنا
فهد:اناا
ماسة:انت اي
فهد:انا اللي معاكي في الاوضة
ماسة:حرام عليك يافهد انت ولسا هتتكلم
فهد:هششش
ماسةبتوتر:في اي
فهد وقرب منها وقبلها بكل شغف وحب
ونسبهم مع بعض شوية
عند فريدة..
فريدة بصوت عالي:اصحى ياحبيبي بقا واقفلي...
الرحمن:انا عملت ايي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ماسة الفهد" اضغط على أسم الرواية