رواية حب بنت الشوارع الفصل العشرون بقلم ملك أسامة
رواية حب بنت الشوارع الفصل العشرون
عمار و هو حاضنها: بابا.. تعالي هوريهولك
ملوك و حياه بصوله بأستغراب بس حياه مشيت معاه لحد ما وصلت الأوضة و هنا أتصدمت إن أبوها واقف علي عكاز..
حياه بصدمه و دموع: دا بجد!!
أبوها قرب منها و حضنها: آه بجد
حياه بتبصلهم كلهم: طب حصل إزاي
عاصم: هات أختك و أقفل الباب يا عمار
عمار سند حياه و أبوه قعد قدامه هو و عاصم..
عاصم: أبوكي من فتره كان بيتحرك حركه بسيطة زي إيده رجله كدا و كان ممكن يكتب فطلب من الممرضة تطلب صقر في البيت و طلب منه أنه ميعرفكوش أنه بدأ يتحرك و أنه هيتابع مع الدكتور خلال شهر لحد جوازك يا حياه و كان حابب يفاجئك يوم جوازك أنه بدأ يمشي حتي بدون عكاز..
حياه بصت لأبوها و حضنته: يعني أنت بقيت بخير يعني بقيت كويس كدا!!
أبوها باسها: آه يا حبيبتي بقيت كويس
حياه: خلاص نأجل
قاطعها دخول صقر و بصوت عالي: نأجل إيه يا دلعدييييي دا أنا ما صدقتتت يلاا يا بت علي الأوضة بتاعتك كملي لبس بدل ما والله أخطفك و محدش يعرفلك طريق قااال نأجل قال
كلهم ضحكوا عليه و هو بصلهم بغيظ: إيه!!
عاصم: أصلك مخدتش بالك إننا عرفنا إنك كنت بتسمعناا
صقر بتوتر: اناا أبداً أبداً حتي أهو
حط أيده علي ودنه و هو بيضحك حياه قامت بصتله بخبث و قالت: إلا قولي يا صقورتي
صقر بتبريقة: صقورتك إيه يخربيتككك أطلعي برااا يا بت
حياه ضحكت و طلعت و هما بدأوا يجهزوا..»
*باليل *
حياه واقفة علي السلم و جمبها عمار و أبوها هيسلموها لصقر.
عمار: مش هديكي لصقر علي فكره
حياه ضحكت: خلاص خلاص ملوك ياسيدي صحبتي من زمان كنا مع بعض عند أمك يعني
عمار: أمك يا بيئه!!
حياه: بابا تعالي أنت سلمني لوحدك
عمار بيشد علي إيدها أكتر: لا طبعآ
حياه ضحكت و مسكت إيده زي ما مسكها و نزلوا التلاتة علي السلم..
صقر واقف أخر السلم بيبص عليهم و أستغرب ليه الإتنين بيسلموها بس فرح بوجودهم جمبها.»
عمار بيسلم حياه لصقر: خد باالك منها ها يا زفت
صقر: يارب أرحمني أخلص يا حيواان
عمار ضحك و باس رأسها و سلمهاله.»
صقر أخدها في حضنه و باس رأسها و بدأوا يدخلوا قاعة الاوتيل علي الأغاني..»
*علي الأستيدج *
عمار ماسك مايك هو و سفيان و وليد..
عمار بيحكي طفولتهم و كانت عامله إزاي و خلص و قال: صقر مش صاحبي بس دا أخويا صقر طول عمره جدع مع كل اللي حواليه و بيحاول يفرحهم فأحنا قررنا نفرحه
وليد بيكمل: مش بس نفرحه لا و نفرح عروسته إحنا و صقر علاقة قوية مش صحوبية و بس علاقة محدش هيفهمها عشان كدا قررنا نعمل حاجه مختلفة
سفيان بيكمل بضحك: لا و جديدهه و تليق بصقر الصفتي
كلهم ضحكوا و سفيان قال: بصوا قدامكوا كدا
بصوا كلهم و كان في شاشة كبيرة كانت كلها فيديوهات لصقر في كل حته حتي الشركة و مع الفيديوهات صوت مختلف لكل أفراد العيلة و هما بيتكلموا عنه و في الآخر حياه ظهرت في الشاشة و هي بتقول: من وقت من ركبت عربيتك وأنا اتأكدت إنك هتكون حاجه مهمه في حياتي صقر أنا بحبك. ♡
صقر بصلها و حضنها و قرب من صحابه و حضنهم و من جواه بيتمني يفضلوا كدا و كل العيلة قربت منه و حضنهم بعد كدا بدأوا يرقصوا وسط فرحتهم.»
*بعد وقت طويل *
الفرح خلص و صقر مع حياه في عربية وليد و مها..
صقر: يابني ما تخليك سريع بقي
وليد بضحك: هطير أنا يا صقر مثلا!!
مها ضحكت و حياه نامت في حضن صقر..
وليد متعمد أنه يبطئ.
صقر في بغضب: ولييييييييييد
وليد بخوف: خلااص والله أهو
مها ضحكت عليه و هو بصلها بتحذير..»
وصلوا أخيرا الڤيلا و صقر شال حياه اللي نايمه في حضنه و طلع الأوضة و وليد أخد مها عشان مسافرين.»
*في الأوضة *
صقر حط حياه علي السرير و مرديش يصحيها قلعلها الجزمة و الطرحه و كان لسه هيفتح سوستة الفستان عشان تنام براحتها لقاها صحيت ..
حياه بفزع: أنت بتعمل إيه!!
صقر بضحك: بقلعك
حياه بعدت عنه: أنت قليل الأدب
صقر: طب ما أنا عارف
حياه قامت و لسه هتمشي صقر شدها: تعالي بس أقولك سر..
*تاني يوم الصبح *
حياه صحيت: اعااااااااااا
صقر بفزع: إيه في إيه
حياه: أنت نايم جمبي كدا إزاي!!
صقر بصلها و أنفجر في الضحك: قومي يا حياه قومي يا ماما الله يرضي عنك
حياه بنعاس: لا أنا هكمل نوم
صقر بضحك: يبقي أحسن برضو.
حياه نامت و صقر قام أخد دش و فتح اللاب يخلص شغل..
*عند عمار *
بيتخانق هو و ملوك عشان مش عايزها تمشي بس هي عايزه تمشي.
ملوك: ياااابني بقي
عمار: ولاا كلمه يلا علي فوق
ملوك ضحكت و خبطته علي رأسه بخفة: علي فوق بصفتي إيه بقي!! يعني هعيش هنا بصفتي مين!!
عمار: صاحبة حياه
ملوك: والله و حياه أتجوزت كدا هبقي بصفتي إيه بقي
عمار: بصي أطلعي و نبقي نحل كل دا بعدين يلاا
*عند صقر *
خلص شغل و قام يصحي حياه.
صقر: حياه أنتي ياابت
حياه: اممم
صقر: قومي يلا عشان ننزل تحت نسلم عليهم و نمشي
حياه: سبني شوية شوية بس
صقر: لا قومي يلا
حياه بصتله بنعاس: طب تعالي نام أنت كماان
صقر: بطلي كسل الساعة 1قومي
حياه قامت: حااضر أهو قومت
*بعد وقت *
حياه و صقر نزلوا سلموا علي الكل و قعدوا معاهم بعد كدا وليد و سفيان و عمار وصلوهم المطار عشان شهر العسل..»
حياه: بقولك يا صقورتي
صقر: يادي صقورتك
حياه ضحكت: الله بدلعك مدلعكش يعني!!
صقر بضحك: لا دلعي برااحتك بس متهنيش البرستيج كدا
حياه: مرااتك ولا البرستيج
صقر: لا البرستيج
حياه خبطته في صدره: طيب يلاا عشان نلحق الطيارة
صقر: والله لو عليا أفضل في المطار
حياه بتشده: يلاا يا صقر
صقر: طب أصبري أشوف الرسالة دي
صقر فتح الرسالة و حياه جمبه شافتها و بصتله بدموع: ماتت
يتبع الفصل الحادي والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب بنت الشوارع" اضغط على اسم الرواية