رواية تزوجنا لمنع الثار البارت الواحد والعشرون 21 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الواحد والعشرون 21
ابرار بصوت ضعيف: لسة محرمتش السفر ده ولاا انت ناوي نمووت بجد.
اسد: بعد الشر عليكي ي ابراري ده اناا كنت خايف عليكي اووي
ابرار بتعب: اه عشاان كده عايز تسفرناا تااني
اسد: اناا اسف مقدرتش احميكي بس انت اللي عاندتي معايا و مش بتسمعي الكلاام خالص لو كنت فتحتي الباب و نطيتي مكنش جرالك ده كلوا
ابرار: مكنتش هقدر انزل واسيبك لوحدك ابداا
اسد: يعني عاجبك اللي حصلك ده
ابرار: طابما احنا مع بعض كل حاجة تهون
اسد بخبث : شكلك حبيتيني اووي
ابرار بتوتر لان هي مشاعرهاا متضاربة مش عارفة تحددها
اسد: قولي قولي متتكسفيش
ابرار: بس ي اسد سيبني اناام عشاان تعباانة اوووي
اسد بحنان: الف سلاامة عليكي ناامي و ارتاحي برااحتك
ابرار: روح ارتااح انت كماان
اسد: اهم حاجة انت تكوني بخير
ابرار: اناا كويسة اهو المهم انت
***********************
في شقة نور كانت قاعدة هي و عمهاا و مراتة مع اهل شاادي
حيدر: طبعاا حضرتك عاارف احنا هنا عشاان نطلب ايد بنت حضرتك لابني
ناصر: ودي حاجة تشرفناا طبعاا ي باشا
صفاء قااعدة معااهم و هتتشل من اللي بيحصل و كل شووية ترمي بالكلاام عليهم و هما ساكتين محدش راضي يتكلم لانهاا في بيتهم
شادي: لاا طبعا ي عمي احناا هنتعمل فرح علطوول و كماان نادين هتيجي تعيش معانا
صفاء: لية ان شاء الله حد قاال ان احناا فاتحين بيتناا ملجأ و ابني هيتجوزها هياا اي اللي يخلية يتكلف باختهاا بقى
نور باحترام: حضرتك ي طنط دي اختي الصغيرة و ذي ما انت عارفة بابا و ماما متوفيين و انا مش هقدر اسيبهاا لوحدهاا
صفاء: واحناا ملنااش دعووة بظرووفك اي عريس تااني هيجيلك مش هيوافق
شاادي: خلاااص ي ماما لو سمحت اناا موافق و نادين ذي اختي الصغيرة بالظبط مفيش دااعي لكلاامك
حيدر: طبعاا ي بنتي مفيهااش اي مشااكل انت هتبقى مراات ابني و ذي بنتي بالظبط انت و اختك
صفاء: لاا انا مش موافقة دول بيستغلوك
سناء: ما تهدي عليناا ياختي لماا انت مش عاجبااك الجوازة اي اللي جايبك احناا بنتنا الف مين يتمناااها
صفاء: اناا اصلاا ميشرفنيش انااسب نااس زيكم
شادي: اي ي ماما اللي بتقولية ده اناا اللي هتجوز واناا اختارتهاا وهتجوزهاا غصب عن الكل و بعدين اناا مش هعيش معااكم عشاان ترتااحي
صفاء: قولتلك ده مش نسب و بنت صحبت
مكملتش كلاامها بسبب صفعة نزلت ع وشها من جوزهاا
حيدر: مش كلهاا نااس خلااص مفيش داعي لكلاامك اللي ملهووش لاازمة
نور بدموع حاولت جاهدة لتخبئتهاا: لو سمحت طابما احناا مش من مستواكم ف انا مش قابلة العلااقة دي اناا استحمل اي حااجة الا ان حد يهين اهلي
صفاء: هيكوون احسن برضوا
شادي: اناا غلطان ي ان اناا جبتك معايا بجد مكنتش اعرف انك هتعملي الحركاات دي
حيدر: خلااص ي بنتي معلش امسحيهاا فيا اناا
نور: ليك كل الاحترام ي عمي بس اناا مش بقبل الاهانة
ناصر: خلااص ي بنتي معلش المرة دي عشااني اناا
سناء: لااا احناا نوافق لية اصلااا دول مش نااس تعيش معااهم
صفاء لسة هتتكلم
حيدر: انت تخرسي خاالص دلوقت
و قعدوا و اتفقوا من اول و جديد ع ان الفرح هيكون بعد شهر
فهل هتكمل ويتجوزوا ولاا للقدر رأي اخر
***********************
عند اسد و ابرار كانت العيلة كلهاا موجودة عشاان يطمنوا عليهم
حسام: متعرفيش كنت هموت عليكي قد اي
ابرار: بعد الشر عليك ي بابا ربناا يخليك ليا
حسين: حمدلله ع سلاامتك ي بنتي
ابرار: الله يسلمك ي عمو
مروة: ربناا يخليكم ليناا و تفضلوا سند لبعض دايماا ي ولااد
فراس: يوسف اتقبض علية تااني وشددوا الحرااسة جامد عندو
ابرار بحزن: ربناا يشفية بجد مش عاارفة اي اللي حصلة مكنش في احسن منو وكنت بحبوا اوووي
اسد بغيرة: نعم ي روح امك
ابرار: اسد بس متجبش سيرة ماما تااني و بعدين يوسف كنت بحبوا زي اخوياا علفكرة
اسد: بحسب
فراس: لاا يخويا متحسبش تااني عشاان حسباتك دايماا غلط
اسد: اخرج برة ي فراس هي مش ناقصة ظرافتك دي
فراس: خلاااص ي عم برااحة علياا
خرج فرااس برة الاوضة
وفي نفس الوقت دخل حسن و ياسين و نوال.
حسن: الف سلاامة عليكم وكمل بحزن واسف بسبب كل اللي حصل بسبب يوسف
اسد: الله يسلمك ي عمي و بعدين انت مليكش ذنب في الموضوع
ابرار: اسد معااه حق ي عمو احنا مش زعلاانين
نوال: طول عمرك قلبك ابيض ي بنتي و جوزك زيك
ابرار: ربناا يخليكي ي نونا
ياسين: خدي جبتلك ورد معايا
ابرار: و جااي ع نفسك اوووي
ياسين: حقاا مفيش حااجة تعجبك ابداا
و قعدوا شووية و بعدين الكل مشي و ساابهم
***********************
فراس: يخررب بيت كده ي شيخة بطلي عناد و اسمعي الكلااام
كارماا: يووة بقولك مش عااجبني التصميم اناا حره
فراس: لاا مش حرة اناا عاجبني التصميم وهنستخدمة
كارما: واناا قولت مش هنستخدمة.
فراس:يخررب بيت ده اليووم الاكحل اللي اشتغلت معااكي فية
كارما: بس ي مستر فرااس مش بحب الكلام الكتير
فراس بتنهيدة: اي رأيك نكوون صحااب
كارما باستغراب: نكون اصحاب ازااي يعني
فراس: بصرااحة اناا قرفت من الطريقة اللي بتتعاملي بيهاا دي ف انا بقول نكوون اصحااب يعني ونكون كويسين مع بعض
كارما: مش بحب اصحااب شبااب
فراس: اناا مقولتلكيش هنعمل حاجة غلط هي هتكون صداقة شغل مش اكتر
كارما: امممم افكر الااول
فراس: اعتبر انك موافقة بقى و هنكوون صحااب و هتحكيلي كل حاجة عنك ماا اناا مش بصااحب حد معرفش حيااتة ماشية ازااي
كارما: علفكرة اناا موافقتش لسة
فرااس: اناا اتتبرتك وافقتي مليش دعووة بصي اناا معنديش اصدقااء وانت اول صديقة لياا
كارما: وانااا برضوا
فراس: اسمعي ي ستي هحكيلك قصة حياااتي
***********************
عند اسد و ابرار كانت ابرار قااعدة بتعيط من الوجع و اسد قااعد بيحااول يهديهاا
اسد: خلااص بقى كفااية انت لاازم تبقى قوية
ابرار بتعب وعيااط: مش قاادرة همووت والله
اسد: بعد الشر عليكي ي ابراري متقوليش كده تااني
ابرار: بجد ي اسد الم لاا يحتمل
اسد: يااريتني كنت اناا وانت لاا
ابرار ببكاء: بعد الشر غليك انت كماان
اسد: هنديبك الدكتور الغبي ده يجي يديكي اي حاجة مسكنه للالم
ابرار: اه والنبي ي اسد لحسن همووت
و ابرار داس ع الزرار اللي جمب السرير و بالفعل جت الممرضة واسد خلااها تناادي للدكتور
الدكتور جة و اداهاا مسكن وهي ناامت واسد قعد جمبهاا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية