رواية ماسة الفهد البارت الواحد والعشرون 21 بقلم حبيبة محمد
رواية ماسة الفهد الفصل الواحد والعشرون 21
فريدةبغضب:اصحى ياحبيبي بقا واقفلي مع واحدة ملهاش شكل في الفرح وانا معرفش حاجه
عبد الرحمن:انا عملت اي انا عملت كده انا طول الفرح كنت قاعد معاكي
فريدة:لا ماانا سبتك شوية لما كنت برقص مع اسيل
عبد الرحمن:انتي رقصتي يافريدة وانا قولتلك لا
فريدة:انت بتوهه الموضوع لي جاوبني
عبد الرحمن:فريدة بقولك اي انا عايزة انام انتي مصحياني من النوم عشان تقولي كده
فريدة:انت هتسبني وتنام انا كنت عارفه ان انت مبتحبنيش مفيش راجل بيحب حد بسرعة كده
عبدالرحمن:لا عند ديي وتقفي انا محدش هيحبك قدي ومش بالوقت على فكرة انا فعلا حبيتك من اول مرة شوفتك فيها
فريدة:طب البنت اللي كنت واقف معاها دي اي
عبد الرحمن:بنت اي دي صحبتيي عاادي و زي اختي كمان
فريدة:طب ومعرفتنيش عليها لي
عبد الرحمن:هيا كاانت هتمشي ملحقتش اقولك والله وانتي بترقصي لي وانا قايلك مترقصيش
فريدة:صدقني هيا اللي شدتني اني ارقص معاها
عبد الرحمن:متتكررش تاني قوليلهم خطيبي مانعني اني ارقص
فريدة:حااضر تصبح على خير بقاا
عبد الرحمن:وانتي من اهلو ياحبيبتي
وجي يوم الفرح...
فهد:اصحي ياغيبوبة
ماسة:عايز اي سبني بقاا
فهد:خلاص هسيبك وهروح انا فرح عبد الرحمن صحبي انا مش زيك مش بقف جمب صحابي
ماسة وقامت..
ماسة:ايوا صح انهارده فرح فريدة انا نسيت
فهد:افضلي انسي كده لحد ماتخسري صحابك كلهم
ماسة:خلاص انا صحيت اهو هاخد شاور وافطر وهروح عندها
فهد:هيا مش هتروح البيوتي سنتر
ماسة:اه صح انا نسيت المفروض اروح على البيوتي سنتر
فهد:متخفيش دي بدايات الشيخوخة
ماسة:مش هرد عليك طب بذمتك القمر دي هتبقى عجوزة
فهد:دي سنة الحياة ياحبيبتي وبعدين حتة لو بقيتي عجوزة هتفضلي في عيني احلى واحدة
ماسة:يعني انا لما اكبر ووشي يجعد هتفضل تحبني
فهد:حب ليكي أبدي يروحي
ماسة:ربنا يخليك ليا ياحبيبي يالهوي انا اتأخرت هقوم بقاا
ونروح عند جاسم واسيل
جاسم:جهزتي نفسك عشان نمشي
اسيل:اهه خلاص بس كان نفسي نقعد هنا كمان كام يوم بس عشان فرح فريدة مينفعش مااحضرهوش
جاسم:ايوا صح هيا هنا القعدةحلوة بس انتي اللي محلياها يعني حتى لما نرجع هكون مبسوط
اسيل حضنته:ياحبيبي معاك حق
وجهزوا نفسهم ورجعوا البيت...
اسراء:بنتي واحشتيني عامله اي طمنيني عليكي
اسيل:الحمدلله ياماما بخير انتي عامله اي
وتبادلوا السلام...
ونروح عند فريدة..
فريدة:الو ياماسة فينك كدا
ماسة:انا في الطريق اهو
فريدة:ماشي واسيل جت
ماسة:اه سلمت عليها ومشيت وهيا هتستريح شوية وهتلبس وتروح على القاعة
فريدة:خلاص ماشي انا مستنياكي
ماسة:ماشي عملتي الميكب ولا لسا
فريدة:لا لسا لبست الفستان بس
ماسة:خلاص سلام انا جايا
فريدة:ماشي سلام
الميكب الارتست:حضرتك عايزة الميكب يكون هادي ولا حاجه تانية
فريدة:مش عايزاه هادي اويي اللي هو يبان ولا عايزة فاقع اويي اللي هو اوڤر
الميكب الارتست:خلاص ماشي
ونروح عند عبد الرحمن...
فهد:اي يابني هو لسا الحلاق مجاش
عبد الرحمن:لا بكلموا مبيردش
فهد:ازاي ده فاضل ساعتين بس
عبد الرحمن:طب متعرفش واحد غيروا
فهد:اه استنى
عبد الرحمن:طب بالله عليك بسرعة
فهد:برن اهو استنى رد
الحلاق:الو فهد بيه
فهد:الو ياحسام بقولك انهارده فرح اخويا وكنت عايزك تيجي تعملوا شعروا عشان خلاص فاضل ساعتين
الحلاق:حاضر يافهد بيه دلوقتي اكون عندك العنوان اي بس
فهد:اكتب عندك العنوان........
الحلاق:خلاص ماشي يافهد بيه سلام
فهد:خلاص ياعبد الرحمن الحلاق جايلك
عبدالرحمن:تسلم والله مش عارف منغيرك كنت عملت اي
فهد:يابني انت اخويا
عبد الرحمن:ربنا يخليك ليا ياارب
فهد:انت مش ملاحظ حاجه
عبدالرحمن:حاجه اي
فهد:بقيت تتكلم حلو من غير هزار عقلتي يابطة
عبدالرحمن:متكسفنيش بقاا لا بس بجد من ساعت ماحبيت فريدة وانا حسيت ان بقا في حد فيحياتي احترم نفسي عشانوا
فهد:الحب بيغير ياعبد الرحمن وغيرك انت بذات للاحسن
عبدالرحمن:اهه فعلاا
ونروح عند جاسم واسيل..
اسيل:بسرعة بالله عليك ياجاسم
جاسم:انا خلصت انتي اللي لسا ياليلو
اسيل:اصل انا متوترة
جاسم:طب شيلي توترك ده دلوقتي عشان نلحق الفرح
وبيحضنها وهيا واقفة امام المرأة
اسيل:انت اللي هتأخرني دلوقتي
جاسم:استني شوية جايبلك هدية
اسيل بفرحة:بجد هيا اي
جاسم وطلع..
اسيل بدهشة:اي ده بجد
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ماسة الفهد" اضغط على أسم الرواية