رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك البارت الثانية والعشرون 22 بقلم بسنت أشرف
رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك الفصل الثانية والعشرون 22
وقفناا الباارت اللي فااات بس مش هنكمل من عند ماا وقفناا هنرووح نشووف البت رينااد الااول
سيف: الجميل سرحاان ف اية
ريناااد بخضة: بسم الله الرحمن الرحيم
سيف: ليية شووفتي عفرريت
رينااد: لااا ي سيف بس خضتني جاامد
سيف: سلااامتك من الخضة ي قمر
رينااد: تسلم..... بس مقولتلييش بتعمل اية هنااا برضوا
سيف: ف حد يقوول لحد جااي عندوا بتعمل ايه هنااا وكماان ةناا مش اي حد اناا زوجك قرة عينك
رينااااد: تصدق صح
سيف: اناا مبقوولش غير كل صح
رينااد: غروووور
سيف: ثقة وليست غروور
ريناااد: الحمد لله طمنتي
سيف: هوو اناا كنت خاارج اتفسح شووية فقوولت اعدي ع زوجتي قرة عيني اخدهاا معااياا شووية بس شكلك مش عااايزه ف اناا مش هجبرك
وكاان هيلف يمشي الوااد ده بيمثل
رينااد بسرعه: لاااااا استنى ثوااني وهتلاااقيني لبست استناااني.
سيف: بسرعه
رينااد: فوريرااااا
دخلت رينااد تلبس وبعد كده خرجت وهي لاابسة دريس باللوون الروز فية ورود باللون الاسود ولاابسة طرحه سودا وعااملة ميكب بسييط و لاابسة كووتش اسود و كاانت جميلة جدااا لان هي رينااد عسوله بشرتهااا بيضه و عيونهاا لونهم اخضر و اموووورة
المهم سيف اتصدم من جماالهاا
سيف: تمااام يعمي هنخرج احناا دلووقت و مش هنتأخر
ساامي: تماام ي ابني ماا هي مرااتك واناا مطمن عليهاا كالماا معااك
نجااه: خد باللك منهاا ي سيف
سيف: ف عنياا ي طنط
المهم خرجواا همااا الاتنين.
*******
عند ياامن و رناا
راح يااامن فتح البااب لقى رجااء و سمية ( هي طبعااا اومااال انتوا كنتوا متوقعييين اية )
يااامن: ازيك ي طنط رجااء ازيك ي طنط سمية اتفضلوا
رجاء: ازيك ياابني اوماال فين رنا
سمية: ازيك ي ياياامن اي الاخباار اامن: نوورتي والله
رجاء: منورة بيك ي ابني
رناااا: مااما و حشتيني جداااااااا وجريت حضنتهاااا
رجاء: براحة عشاان اللي فبطنك
رناا: حااضر ي مااما ازيك ي مراات خاالي اخبارك
سمية: تماام ي رنواات البيبي عاامل اية
رنااا: كوويس جداااا
وقااامت رناا جابتلهم حااجة يشربوهاااا
************
نرووووح ل ريناااد و سيف تاااني
كانوا ف العربية
رينااد: مليش دعووه انت هتوديني الملاااهي غصب عنك
سيف: يبنتي هوو انت عندك طفوولة متأخرة
رينااد: والله هبكي وديني احسن
سيف: يلااااهوووي عليااا طفلة اوووووي
رينااد بدموع: خلاااص مش عاايزه طاالماا انت مش راضي
سيف بحناان قرب منهاا و مسحلهاا دمووعهاا: خلااص متبكييش اناا كنت هووديكي اصلاااا
رينااد: بجد
سيف: بجد ي قمر يلاااااااا
رينااد: هييييييييي يلاااااااا
سيف: طفله اوووووووووي
( حلو لماا تتجوز واحده عندهاا طفولة لان اناا اعتقد ان اي بنت بيبقى جوااهاا طفله برضوا ولاازم الراجل يحتويهاا كويس و يحسسهاا بالحنااان لانهااا بتفرح من اقل حااجه)
********
نروووح شركه اسير السيوفي
دي اول مرة نروحهااا
هي شركه Luxury جداا و جميلة مصممه بدقة عاالية
نرووح مكتب اسر
نهى (سكرتيره اسر ): مستر اسر ف واحده بره بتقوول انهاا خالتك و بنتهاا الانسة سارا
اسر: تمااام دخليهم
نهى: تماام ي فندم
بعد شوية دخلت ايماان و ساارا
ايماان: ازيك ي اسر ي ابني
اسر: ازيك ي خالتي ازيك ي ساارا ف حااجه والااا اية
سارا: مش مسموحلناا نيجي والاا اية
اسر: لاا عاادي بس بسأل السبب مجيتووش ليية البيت بدل هناا
ايماان: اصل ي ابني كناا قاصدينك ف خدمه
اسر: اتفضلي ي خاالتي
ايماان: عايزااك تشغل ساارا معااك زي ماا انت عارف هي محاسبة بس اناا قولت افضل مكاان تشتغل عندك
اسر: اه تمااام ي خالتي هشوفلهااا شغل عندي و هرد عليكم تمااام.
ايمان: تمااام يالااا ي ساارا
ساارا: يلااا ي مااما سلاام ي اسر
اسر: سلااام
توقعااتكم ياااترى ساااارا جاااية الشركه عشااان تخرب الدنياا ولاا هي رضيت بالاامر الواقع و جااية تشتغل و هيكووون للقدر راي تااني ف قصة ساارا.
*********
كنت عااايزة اوديكم عند ريم بس معلش بقى كفاااية كده اناا عاارفة نفسي باااردة و الله بس متزعلوووش 😂♥♥🌹🌹
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك" اضغط على أسم الرواية