رواية نصيبي في الحب الفصل الثالث والعشرون بقلم توتة
رواية نصيبي في الحب الفصل الثالث والعشرون
دخلت نور الڤيلا لقت الكل في الڤيلا تقريبا
يوسف: هو انتي م...... اوباااا
نور: م اي
يوسف: م ايه هو انا قولت اي
نور: معرفش
يوسف استعاد وعيه تاني : اه ...... كنت بقول ان البيت ده ليه قواعد ولازم تتنفذ
نور: وهو انا عملت اي
يوسف: انتي خارجه لوحدك وراجعه متأخر كمان
نهال: خلاص ي يوسف هيا متعرفش
يوسف: يبقي تعرف
نور: انا معملتش حاجه غلط علفكره ..... فيها ايه خرجت ..... علفكره انا لما خرجت خرجت ومكانش في حد في البيت اصلا واستأذنت من نهال
يوسف: وانتي جايه دلوقتي شوفتي حد بره ...... الكل بييجي من جامعته علي البيت ولو خرجوا بيرجعوا قبل المغرب ولو أتأخروا بيكونوا معاهم راجل
نور: طيب كل اللي حضرتك قلت عليه ده انا اصلا عملته
يوسف: عملتي ايه بالظبط
نور: عشان اتأخرت خرجت مع راجل
يوسف: نعم .....؟
نور: ايوه خرجت مع خطيبي ونهال عارفه ان انا هتخطب ....... والكل تقريبا عارف ...... يعني انا مبعملش حاجه غلط
يوسف: انتي وافقتي
نور: ايه ده ..... هو انت كنت عارف
يوسف: انا مفيش حاجه في البيت ده معرفهاش ...... انا بعرف كل حاجه
نور: ماشي ..... دي حاجه متخصنيش اصلا ..... وانا مش جايه هنا عشان ابقي مقيده ..... انا حره وملك لنفسي ومتحكمه عن أي لنفسي وعمري ابدا م هجيب اي عار لنفسي ولا لاي حد بسببي ...... انا دلوقتي هكون واحده مخطوبه يعني مسؤوله من شخص تاني هو اللي يسالني انتي رايحه فين وجايه منين
نهال: انتي وافقتي ي نور ؟
نور: ايوه ي نهال وافقت وانهارده هو كان عازمني على الغدا انهارده
نهال: الف مبروك ي نور والله انا فرحانالك اوي
ملك: اخيرا وافقتي
ندي : مش كنتي قولتيلي عشان اديكي نصايح
ايمان: نصايح مين ده لو هتاخد من واحده معنسه ولا تاخد منك
ندي: اسكتي ي بت انتي اش فهمك في الحاجات دي
ايمان: طب بس ي ندي
ندي: اسكت ليه .... عشان مش عارفه تردي
ايمان: ل.....
قاطعتهم نهال :خلاص انتوا هتتخانقوا
نور: طيب عن اذنكوا ..... وشكرا ي أستاذ يوسف على ارشاداتك وقواعدك
قالت نور كلامها وطلعت على اوضتها
نهال: الحمد لله يارب انك رزقتها باللي بيحبها
يوسف: أنا خارج
نهال: ليه ... وراك شغل
يوسف: اه ... ايوه ورايا شغل كتيير وممكن مجييش انهارده
شاهيناز: ي جو انت.....
نهال قاطعتها : اسكتي ي شاهي
شاهي : ليه
نهال: مش فايقلك اسكتي عشان ميروحش في داهيه بيكي
شاهي: لا أنا هخرج وراه
نهال: امنعيها ي ماجده
ماجده: خلاص ي شاهي اقعدي
شاهي: ماشي ي ماما هو اصلا مشي
نهال: متطلعوا لنور ي ملك انتي وأخواتك
ملك: حاضر
اروي: هنطلع معاكوا انا وشاهي
ندي في سرها: يلهواااااي
ايمان: شكلها ليله فل
ملك: ماشي ي اروي تعالوا
اروي: يلا ي شاهيناز
شاهيناز: يلا
هبه: مبيصدقوا
ساره: معلش بقا اهم ضيوف
ملك: يلا اطلعوا
______________________________________________________________
يوسف كان سايق العربيه بسرعه كبيييره جدا لدرجه ان هو كان هيعمل حادثات كتيير مش حادثه واحده بس كان متعصب لدرجه كبيره اوييي
رن على تيمور
تيمور: اي ي يوسف انت رحت فين
يوسف بغضب : مروان الدمنهوري
تيمور: ماله
يوسف: يموووووووووت حالااااااااااا
تيمور: اهدي ي يوسف وقولي انت فين
يوسف: تيموووووووور اللي قولته يتنفذ
تيمور: طب قولي انت فين
يوسف: انا طالع علي فيلا المعادي
تيمور: طيب مسافه السكه هكون عندك ....... الووو
تيمور بعد م يوسف قفل : الليله طين انهارده انا عارف مش فيها فيلا المعادي .... عملت ايه ي مروان ده انت مش هيطلع عليك شمس ربنا يسترها .... يختاااااي
___________________________________________________
مروان: لا خلاص كبر دماغك وخلي الراجل يمشي انا مبسوط اوي انهارده ومش عايز مشاكل تاني
أحمد: اخيراا م انا عمال اقولك من زمان فكك منه بقااا وانت حاطه في دماغك
مروان: اصلا انا شكل كده وقعت وهروح أخطب ومش عايز مشاكل
أحمد: ي سيدي ي سيدي هتخطب يعم اخيرا ..... ومين بقا اللي امها داعيه عليها دي اللي قدرت توقع قلب مروان الدمنهوري هههههههه
مروان: شكلك كده عايز تتربي تاني صح
أحمد: ليه يعم انا قولت حاجه غلط
مروان: أما اتكلم عليك ابقي اتكلم عليا
أحمد: اتكلم عليك انا دلوقتي وانت تتكلم عليا بعدين
مروان: لا يعم لا تتكلم عليا ولا اتكلم عليك
أحمد: ماشي ..... شكلك وقعت فعلاااا
مروان: ايوه وقعت ومحدش سمى عليا كمان
أحمد: اوعدني بقاا
مروان: انشاء الله ربنا يرزقك ببنت الحلال اللي تملي عينيك
أحمد : يارب ي صاحبي
___________________________________________________
طلعوا خبطوا علي نور
نور بصوت عالي من جوه الأوضه : ثانيه واحده بغير هدومي
ملك: ماشي براحتك ي نور
ايمان: استنوا بقا علي م تخلص
ندي: ماشي
شاهي: هيا هنا من أمتي
هبه: حاجه تخصك
شاهي: عادي ي بكبوظه انا بسأل بس
هبه بغضب: هو انا مش قولتلك قبل كده متناديش عليا الزفت الاسم ده تاني
شاهي: عادي يعني ي بكبوظه
ملك: لو اتكلمتي عليها تاني كده ي شاهيناز هتكلم عليكي اوحش من كده
اروي: هو في ايه احن..........
قطع كلامها فتح نور باب اوضتها
نور: تعالو انا خلاص خلصت
ملك: عامله اي دلوقتي
نور: الحمد لله
شاهي: علفكره احنا لسه متعرفناش عليكي
نور: اتشرف بمعرفتكم طبعا ي قمر
اروي: انا اسمي اروي وهيا اسمها شاهيناز
نور: اساميكوا حلوه اوي
شاهي : شكرا
ملك: وافقتي يعني
نور: الصراحه عملي مفاجأه حلوه اوي بينلي قد ايه هو بيحبني
ملك: ايوه ي عم محدش قدك
ندى: عملك مفاجأة اي بقا
نور رفعت ايديها
ندي صرخت : وااااااااااااااو ....... ده حلو اوي
ايمان: الله يخربيتك خرمتيلي ودني
ساره: ايه ي ندي ... اول مره تشوفي خاتم
ندي: اسكتوا بقا ..... الخاتم ده شكله حلو اوووووووويييييييييي
نور: ميرسي
ندي: وقعتي عليه فين ده يمكن الاقي واحد زيه
نور: الحظ والقدر بقاااا. شاهيناز لاروي: عقبالنا كده ربنا يناولنا اللي في بالنا
اروي: يارب يختي .... حد يكره
نور: مش ده بس علفكره
ندي: بيجااااد
نور: والله
ندي: في ايه تاني
نور: عربيه جييب لونها احمر وفون كمان
ندي: لاااااااااااااااأ احلفي كده عربيه جيب
ملك: الله يخربيتك قريتي علي البت
نور: مصدومه يعيني
ندي: ده انا نفسي في عربيه ڤيرنا وابويا مش موافق
نور: معلش لما تتخطبي هيجيلك الأحسن
ندي: يارب يختي يوعدنا كلنا انا وكل السناجل اللي زيي
نور: هههههههه والله انت هبله
ندي: كلهم بيقولولي كده
ملك: خلاص ي ندي ده انتي فصيله
ندي: انتي مالك انت انا كنت كلمتك
ملك: احترمي نفسك ي ندي
ايمان: ايوه ملك معاها حق اسكتي بقا ي ندي
ندي: بس انتي كمان مش ناقصاكوا
ايمان: المفروض تحترميني عشان انا اكبر منك
ندي: ي نوغه اكبر مني ..... ده انتي اكبر مني ب ٣ دقايق بس
ايمان: برضو
نور: خلاص انتوا هتتخانقوااا ؟
ندي: م هما اللي مستفزيين
ايمان: خلاص اسكتي
ندي: ملكيش دعوه انت انا بكلم نور
نور: ياربي انا لو بكلم اطفال مش هيعملوا كده
ملك: معلش ي نور
نور: اي حد توأم لازم يتخانق .... نفسي اشوف توأم مبيتخانقش
ملك: معاكي حق
ساره: طيب هرد علي التلفون انا بقاااا
ندي بخبث : هتكلمي حبيب القلب طبعا
ساره: ندي اتلمي
ندي: حاضر ..... استني شويه وهجبلكوا اتنين لمون
ساره : بس يبت انتي
ندي: طب روحي يختي خلصيلوا الباقه يلا
ساره: اووووف . ... انا عارفه اني مش هخلص
ملك: يلا ي ساره قبل ميفصل
ندي: ايوه روحي قبل ميفصل
ساره: ماشي ي ملك
ملك : احكيلي بقا ي ستي اللي حصل انهارده
نور: ماشي ي ستي هقولك اللي حصل معايا انهارده وهقول ليكوا كلكوا كمان
ندي: اشجيني
__________________________________________________
تيمور: غلطان ي يوسف مش عشان خايف عليها تعمل كده
يوسف:اعمل اي حاجه عشان ارجعها
تيمور: انت بتحبها ي يوسف
يوسف : زي اختي بحبها زي اختي ي تيمووور
تيمور: مش باين انا اعرفك اكتر من نفسك
يوسف: مش وقته دلوقتي ..... المهم انا عايز اشوف جثته قدام عيني كمان ساعه
تيمور: مش ده الحل ي يوسف انت كده هتودي نفسك في ٦٠ داهيه
يوسف: لا هعمل كده بس مش هشوفها بتتخطب له خالص وانا عايش
تيمور: لو انت بتحبها فعلا هتسمع كلامي
يوسف: ازاي
تيمور: هنكرهها فيه
يوسف: ازاي برضه
تيمور: عيب عليك ده انا صاحبك
يوسف...
يتبع الفصل الرابع والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية نصيبي في الحب" اضغط على اسم الرواية