رواية تزوجنا لمنع الثار البارت الرابع والعشرون 24 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الرابع والعشرون 24
كارما بصدمة : انت بتقول اي
فراس بابتسامة: بقولك تقبلي تتجوزيني بصي ي كارماا انت متعرفيش بقيتي غالية علياا قد اي بصي بحس باحسااس جميل اووي وانت جمبي بقيت مقدرش يعدي يومي من غير ما اشوفك بصي انت بقيتي محور حيااتي اصلاا
كارما: بصرااحة انت صدمتني اووي
فراس: طب يلاا فوقي من صدمتك بقى عشاان رجلياا وجعتني
كارما: فصيل اووي كمل حاجة لاخرها اناا كنت بحسبك رومانسي مش فصيل
فراس: طب اخلصي ي بت عشاان رجلياا خلاااص هتوقف
كارما: خلااص موافقة عشاان اناا عاارفة ان مفيش حد في الدنيا دي هيستحملني غيرك اصلا
فراس: عشاان تعرفي قيمتي بس وقرب و مسك ايدها عشاان يلبسهاا الدبلة راحت هي شدت ايدهاا منو
فراس برفعة حاجب: اي
كارما: لاا مش هلبس الدبلة غير لما تيجي و تخطبني من اهلي الااول
فراس: اشطاا
كارما: اشطاات
*******************
ابرار: اسدي عاايزة اروح عند بابا
اسد: حااصر هوديكي بس مش النهاردة
ابرار: لاا ي اسدي عاايزة ارووح النهارده مليش دعوة
اسد: تؤتؤ مش هنروح النهااردة
ابرار: برااحتك اناا زعلاانة منك
اسد: مقدرش ع زعلك ي قمري
ابرار: لاا ما انت خلااص زعلتني
اسد: يبقى اصالحك طبعاا
ابرار: لماا نشوف ي اسد
اسد فضل ماشي بالعربية لغاية ما وصلوا ع مطعم "Luxury"
ابرار: واو المطعم ده جامد اووي بس اكيد غاالي
اسد: مفيش حاجة تغلى عليكي ابداا
ابرار: لاا بجد انت معااك فلوس ولاا هتفضحناا جوا
اسد: ي بت انت متعرفيش جوزك ده اناا معاايا فلوس كتير
ابرار: نينينيني كداااب اناا عارفة ان معااك فلووس بس مش كتير اووي يعني و بعدين يلاا ندخل نااكل و لااا جااي تفرجنا ع المطعم
اسد: يلااا ي محترمة
ابرار: يلاااا
*******************
في قاعة من اكبر القاعات نلااقي موجود فيهاا نااس كتير من رجال الاعمال و زوجاتهم و قرايب العريس و العروسة
ونلااقي ع الاستيدج
شادي و نور قاعدين ع الكراسي المخصصة للعرساان
كانت قاعدة نور بتفتكر ازااي طلبت منهاا حماتهاا انهاا تاخد فلوس و متحضرش الفرح و ترقض الجواز من شاادي و ازااي هي كسفتهاا و موافقتش ع عرضهاا ازااي كانت عايزاها تعمل كده في شادي و تسيبوا وهي حبتة وهو اقرب انسان لقلبهاا و اكتر انساان حبهاا كان بيظهر حبة ليهاا في كل حركة و كل احساس كانت بتحس بحبوا
قاطع تفكيرهاا شادي: بتفكري في اي ي حرمي المصون
نور بابتسامة: بفكر فيك ي شادي و في حياتناا و مستقبلناا هيكون ازااي
شاادي: هتكوون احلى حيااة واحلى مستقبل بأذن الله
نور: واناا متأكده من كده طالما انت موجود معايا
و جم نااس يبااركوا للعرايس
باركوا ونزلوا وبعدين جة حيدر و صفاء
حيدر قرب عند ابنة و حضنوا
حيدر: الف مبرووك ي شاادي طول عمري بتمنى اليووم اللي اشوفك فية عريس
شادي: الله يباارك فيك ي باابا و تشوف ولاادنا و تفرح بكارماا كماان
حيدر: يااه اناا مش متخيل اليوم اللي كارما هتتجوز فية
شادي: قريب بأذن الله
حيدر: الف مبروك ي نور ي بنتي
نور: الله يباارك فيك ي عمو
صفاء قربت عند شادي: طول عمري بحلم باليوم اللي هشووف ابني فية عريس لكن للاسف مش قادرة افرح
شادي: مفيش دااعي بكلامك ده ي ماما و اناا مبسووك اخر انبسااط مش لاازم تنكدي عليا
صفاء: برااحتك.
ونزلت هي و حيدر وراحوا عشاان يشوفوا الضيوف بتاعتهم
*******************
فراس: الفرح جميل جداا عقبال فرحناا
كارما: ايوة فعلاا اناا مبسوطة جداا ل شاادي بجد هو طيوب و يستااهل و نور كماان كويسة خاالص
فراس: ربناا يخليهم لبعض ويرزقكهم بالذرية الصاالحة
كارما: ياارب
فراس: وعقبالناا
كارما: مخلاااص بقى
فراس: خلصناا ياختي ارتااحي
و اشتغلت اغنية رومانسية " اوعديني "
و رقصوا العريس و العروسة عليهاا " sloo"
وانضموا كل كابلز ليهم
و بعدين رجع كل واحد مكانوا و كان خلاص نهااية الفرح
طلعوا ناصر و سناء و نادين ع المسرح
ناصر حضن نور: الف مبروك ي حبيبتي
نور: الله يباارك فيك ي عمو
سناء: مبرووك ي حبيبة قلبي
نور: الله يباارك فيكي ي مرات عمي
سناء: هنااخد نادين معاانا النهاردة
نور: مااشي ي مرات عمي ابقى جيبيهاا معاكي بكرة
سناء: مااشي ي حبيبتي بأذن الله ربناا يسعدك ياارب
*******************
اسد وابرار كانوا في العربية
ابرار: واو بجد المطعم ده اكلوا رووعة
اسد: بالهناا والشفاا ع قلبك
ابرار: عاايزة كولاا عشان اهضم
اسد: حااضر من عنياا اول سوبر ماركت هيجي في وشي هجبلك منو علطول
ابرار: وبالمرة هاتلي شكولااتة و شيبسي و لباان تشيكلز
اسد: حااضر حاجة تااني
ابرار: اه وهااتلي شيتوس
اسد: اوامر تاانية
ابرار: اه بالم....
قاطعهاا اسد: بالمرة اجبلك المحل كلوا واريح
ابرار: لاا مش للدرجة
اسد: صحيح نسيت اقولك اني هساافر عشاان شغلي
ابرار: واناا
اسد: برااحتك عاايزة تقعدي هناا ماشي عاايزة تيجي معاايا ماشي
ابرار: لاا اناا هاجي معااك و علفكرة اناا قاعدلي 3 سنتين في الكلية بتااعتي ف قدملي في القااهرة معاك
اسد: اي ده هو انت في كلية بس كلية اي
ابرار: مش عاارف مراتك في كلية اي لغااية دلوقت
اسد: مجتش فرصة وانت مقولتيش
ابرار: عموماا ي سيدي اناا في كلية طب
اسد بتريقة: اه طب بيطري صح
ابرار: لاا ع فكرة اناا طب بشري وهبقى دكتورة اطفاال كماان
اسد: واناا الغبي اللي هصدق
ابرار: ي ابني والله العظيم في طب
اسد: مش بااين عليكي ابداا
ابرار: لااا والله اناا هكون احسن دكتوورة في العاالم اصلاا
اسد: واثق فيكي طبعاا
*******************
في شقة شادي
وصلوا والنااس مشيوا اللي كانوا جاين ورا العروسة والعريس
شادي قرب من نور وحضنهاا: اناا مبسووط اووي بجد ومش مصدق نفسي حااسس اني بحلم
نور قرصتة في ايده
شادي: ي غبية بتقرصيني لية
نور: عشاان تصدق انو حقيقة مش حلم.
شادي: اناا بحبكك اووي ي نوري
نور: تصدق واناا كماان بموووت فيك بص بعشق امك ولاا اقولك مجبش سيرة طنط احسن هي مش طيقااني طبيعي
شادي كان حاضنهاا جاامد: ده اناا اللي بعشقكك و بمووت فيكي و بحبك فوق ماا تتخيلي
نور: انت طلعت روماانسي اووي يعني.
شادي: انت لسة شوفتي حاجة ادخلي "bed room" وانت هتعرفي وغيري هدومك وبعدين نادي علياا ومتنسيش تتوصي عشاان نصلي
نور: مااشي
******************
دخلت نور الاوضة لقتهاا ملياانة ورد احمر و السرير معمول علية قلب كبير بالورد و جواه قلب صغير و فية حرف ال "N و Sh
والاارص كماان ملياانة ورد
راحت هي غيرت الفستاان ودخلت التوالت لقتوا ملياان ورد هو كماان
اتوضت و لبست هدومهاا وبعدين لبست الاسدال من فوق
وخرجت ل شاادي وهو كماان كان غير هدومة
راحت عنده وحضنتة
نور: اناا بحبك اووي ي شاادي متسبنيش ابداا
شادي: اناا مقدرش اعيش من غيرك اصلاا ويلاا نصلي احسن ما اتهور
نور: يلااا
وصلوا و بدأوا حيااه جديدة مع بعض و نور بقت مراات شاادي و ام عيالوا
يتبع..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية