رواية ماسة الفهد البارت الخامس والعشرون 25 والأخير بقلم حبيبة محمد
رواية ماسة الفهد الفصل الخامس والعشرون 25 والأخير
وفجأة..
فهد بخضة وخوف: ماسة ماسة مالك اي اللي حصل فوقييييي
وفوقها فهد..
ماسة:اي اللي حصل
فهد:اي اللي حصل معاكي انتي انا طلعت من الحمام لقيتك واقعة على الارض
ماسة:انا قومت من على السرير لقيت نفسي دوخت ومحستش بحاجة
فهد:طب البسي هوديكي عند الدكتورة تشوف اي اللي حصل
ماسة:لا لا ازايي لازم اروح لفريدة
فهد بنفاذ صبر:مااسة اهديي ياحبيبتي الفرح مش هيخلص يعنيي احنا نعدي على الدكتورة واحنا رايحين ماشي
ماسة:خلاص ماشي يافهد
وجهزوا نفسهم وذهبوا اللى الدكتورة
عند الدكتورة...
فهد قال للدكتورة اللي حصل..
الدكتورة:خلاص هكشف عليها واشوف في اي
فهد:انا قولت ممكن يكون زي المرة اللي فاتت ارهاق وقلة اكل وكده
الدكتورة:لا باين في حاجة تاني عشان صحتها كويسة الحمدلله
ماسة:طب في اي قلقتيني
الدكتورة:لا متقلقيش كده مبروك
فهد:مبروك اي مش فاهم
الدكتورة:مبروك هتبقا اب
فهد بصدمة فرح:انا هبقا اب بجد انا مش مصدق
ماسة:وانا هبقا ام يافهد انا مش مصدقة نفسي
فهد حضنهاا:مبروك ياحياتي
وذهبوا اللي الفرح واخبروا جميع العائلة...
وكان الفرح مثل الحلم وعدا على خير....
في بيت عبدالرحمن....
عبد الرحمن:مبروكك ياحبيبتي
فريدة:الله يبارك فيك ياحبيبي
عبدالرحمن:انا مش مصدق نفسي بجد احنا بقينا لبعض خلاص
فريدة:اه خلاص اهو
عبدالرحمن:فرحت اويي لفهد عقبالنا
فريدة:اه وانا كمان اويي
عبدالرحمن:اه وبعدين
فريدة:بعدين اي
عبدالرحمن:مش هنصلي
فريدة:اهه طبعا استنى بس اقلع الفستان والبس الاسدال
عبدالرحمن:خلاص ماشي
وغيرت ملابسها وعبدالرحمن ايضاً....
وصلوا هما الاثنين...
عبدالرحمن:صلينا اهو وبعدين بقا
فريدة:انا حساك عايز تقول حاجه
عبدالرحمن:تعرفي ان احنا انهارده كان فرحنا
فريدة:ايوا وبعدين منا عارفة
عبدالرحمن وبيقرب منهاا
عبدالرحمن:اصل
فريدة:اصل اي
عبدالرحمن قبلها بكل حب وشغف
ونسيبهم مع بعض شوية
بعد مرور 5سنين❤🔗...
لمار:مامي مامي
ماسة:اي ياقلب ماما
لمار:هو انا لي مش بشوف بابي كتير على طول في الشغل وبيقعد بس مع محمد اخويا
ماسة:لا ياحبيبتي هو بيحبك اويي كمان بس انتي عارفه ان محمد الصغير وبيدلع على بابي وبعدين بابا مش بيرضى يكلموا عشان مرضوا انتي عارفه انوا عندوا السكر
لمار:مامي هو ازاي صغير وعندوا السكر
ماسة:مش انا وانا حامل في محمد جالي السكر فا اتنقل لي فاهمه ياحبيبتي
لمار:انا كده فهمت
فهد:فهمتوا ايي
لمار:بابي بابي واحشتني اويي
هذه الفصل حصريا عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل
فهد:وانتي واحشتيني اكتر ياقلب بابي بصي جبتلك اي الفستان الحلو ده
لمار:حلو اويي يابابي شكرا
ماسة:اول مرة اشوف طفلة زيك اي طفلة بتحب الشكولاتة اللعب انتي بتحبي الفساتين
فهد:هيا كده وبعدين اي حاجة هيا بتحبها بابي هيجبهلها
محمد:طب وانا
فهد:انتوا الاتنين ياعم متخفش
وفضلوا يضحكوا....
جاسم:حمزة ياحمزة انت روحت
حمزة:نعم يابابي
جاسم:انت بتختفي تروح فين
حمزة:المطبخ اصل كنت جعان
جاسم:طب فين مامي
حمزة:ماانا كنت في المطبخ تاكل جاتو
جاسم:لا يااخويا شكرا مش عايز حاجه
وذهب جاسم..
حمزة:يادماعة في الدنيا حد مايحبش الجاتو
وكمل اكل في الجاتو😂.
جاسم:ايوا صح لازم الاقيكي هنا مع مايان انا حسيتك بقيتي تنسيني يااسيل
مايان:لايابابا ماما كل شوية تقول بابي ده احسن واحد في الكون
جاسم:مش بتقوليلي الكلام ده لي يااسيل
اسيل بضحك:المفروض تبقا عارف بحاجة زي كده صح يابيبي
جاسم:بيبي بيحبك اويي انتي ومايان وحمزة اللي علطول في المطبخ ده
ونروح عند فريدة وبنتهاا سيليا...
فريدة:اقعدي بقا عشان اعملك شعرك عشان هنخرج مع بابي
سيليا:بجد هنخرج هنروح فين
فريدة:مفاجأة
سيليا:خلاص هقول لبابا وهو هيقولي هنروح فين
فريدة:انتي لي مبتسكتيش ياحبيبتي انا قولت مفاجأة
عبدالرحمن بضحك:قوليلها يافريدة عادي
سليم:اه هنروح فين انا عايز اعرف
فريدة:جايبين اتنين فضوليين اويي
عبدالرحمن بضحك:بس زي القمر
ونروح تاني عند ماسة وفهد...
فهد:تعرفي ان انا لحد دلوقتي مش مصدق اننا بقينا مع بعض برغم اننا اتجوزنا وخلفنا كمان
ماسة:وانا عمري ماكنت اتخيل اننا نبقا مع بعض اصلا
فهد:وادينا بقينا مع بعض وبقيتي اسمك {ماسة الفهد❤💎}
وخلصت للاسف ياجماعة روايتنا وزي ماانتوا زعلانين انا بردوا زعلانة والله بس قريب جدا هتنزل روايتنا الجديدة المختلفة تماما عن دي وياريت تعجبكوا وخليكوا متابعيني الكاتبة:حبيبة محمد💘👑.
تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية ابنة الصعيد كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول عبر الرابط: "رواية ماسة الفهد" اضغط على أسم الرواية