رواية تزوجنا لمنع الثار البارت الخامس والعشرون 25 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الخامس والعشرون 25
في الصباح عند شادي و نور
شادي: صبااحية مبااركة ي احلى عروسة في الكون
نور بكسوف: شكراا
شادي: انت حلووة اووي كده لية
نور: خلااص بقى ي شادي عشاان بكثف
شادي: يخرااشي ع القمر وهو مكسوف ي ناااس
نور: قووم ي شاادي عشاان عايزة اقوم
شادي بخبث: ماا تقومي هو اناا حايشك
نور: شاادي اخرج برة عشاان عيب
شاادي: اي هو العيب بس ماا اناا شوفت كل حااجة
نور بصدمة: شاادي اناا مكنتش اعرف انك قليل الاادب اووي كده
شاادي: واديكي عرفتي ي نور عيني
نور: شاادي ي حبيبي ي قلبي قووم والنبي عشاان عاايزة ادخل التواليت
شادي: اساعدك ي حبيبي
نور: تؤتؤ انت بس اخرج واناا هسااعد نفسي
شاادي: لاا والله ما يحصل هسااعدك يعني هسااعدك
نور: ي شاادي اسمع الكلاام
قاام شادي و رااح حاش الغطا من عليهاا و شالهاا و اخدهاا ودخل الحماام وهي عماالة تزعق معااه
وهو بيضحك عليهاا وعلى طريقتهاا
*******************
في بيت السيوفي
فرااس: ي جماااعة عاايزة اتجوز صدقووني
اسد: ما تهدى يااض كده مالك قااعد تندب لية
فراس: عاايز اتجوز ي اسد و محدش فيهم مصدق
حسين: وانت بهبلك ده هتتجوز ازاااي يااض
فراس: ما تحترمووني شوية ي جمااعة عيب مش كده
حسين: فراااااس
فراس: خلاااص اناا اسف
مروة: مالك ي حبيبي بتندب حظك لية
فراس: تعالي ي ست الكل انت اللي هتقوليلهم
مروة: اقولهم اي
فراس: اني عاايز اتجوز والله
مروة: لوولووووي ده يووم المنى يوم ما تتجوز قولي بقى مين معااارض
فراس: هماا الااتنين
مروة: معاارضين لية بقى
اسد: ده وش واحد يتجوز
مروة: ما هو زي العسل اهو مالو بقى
فراس: قوليلوا ي ماما
حسين: ي حبيبتي احناا كنا بنهزر معاه
ابرار: اه ي جمااعة و يتجوز و يجيبلي سلفتى الحربااية بقى
فراس: لااا طبعاا ده انت اللي حربااية اناا حبيبتي مفيش اطيب من قلبهاا ي اختى
اسد: اتكلم معااها كويش يااض
فراس: حاضر يبااشا
واكمل بجدية: اناا عايز اتجوز المهندسة كارماا اللي بتشتغل معاايا
ابرار: مش دي المهندسة اللي مكنتش بطيقهاا وكاانت قرفاك في عيشتك
فراس: كانت فعل مااضي احنا في المستقبل دلوقت واناا بحبهاا وعايز اتجوزها
حسين: ع بركة الله خدلناا ميعاد من اهلهاا واحناا نروح نتقدملهاا
فرااس: شكرااا ي حاج خليهاا كماان اسبوع عشاان امباارح كان فرح اخوهاا
حسين: مااشي
مروة: ربناا يجعلهاا من نصيبك و يسعدك ي ابن بطني
*******************
اسد وابرار كانوا مسافرين عشاان شغل اسد
وهماا في العربية
ابرار: عاارف ي اسد اناا مبحبش السفر ابداا من واناا صغيرة
اسد: و يااترى لية
ابرار: اصل واناا صغيرة بابا عمل حادثة و كاان مساافر و اناا وقتهاا كنت صغيرة و مكاانش معايا حد غير الدادة بتاعتي الله يرحمهاا و اول ما عرفت كنت همووت بقى لو بابا جرالوا حاجة و خفت علية جداا بس الحمدلله وقتها كانت حادثة بسيطة و من وقتهاا بقى مبحبش السفر و مش بخلي باابا يساافر
اسد: اه لاا معاايا اناا هتحبية
ابرار: انت باللذات متتكلمش ده مفيش مرة جيناا نسافر غير و حصلت مصيبة
اسد بضحك: وشك حلو علياا اووي ما اناا طول عمري بساافر و مش بيحصل حاجة
ابرار: شكراا
اسد: هو انت مامتك اتوفت وانت عندك كام سنة
ابرار بحزن: اناا مشوفتش ماما ابداا غير في الصور بس عشاان هي ماتت هي و بتولدني
اسد: اه الله يرحمهاا بصي في استرااحة هناا عايزة حاجة
ابرار: لاا مش عايزة حاجة
اسد: مااشي
*****************
سناء: لوووووووولووولووي صبااحية مبااركة ي عرساان
نور: الله يباارك فيكي ي مرات عمي
ناصر: مبرووك ي ولااد
وكاءن معاهم نااس كتير جاية تبارك للعرساان
نادين: وحشتيني اووي ي نوناا
نور: وانت كماان وحشتيني اووي ي نادو
بأذن الله اسبووع بس و تيجي تقعدي معاايا
نادين: مااشي ي نوناا
سناء: روحي ي نادو برة شوفي عمك عشاان عاايزة اختك
نادين: مااشي ي مرات عمي
و طلعت نادين
سنااء: هاا ي حبيبتي كل حاجة تماام
نور: ايووة ي مرات عمي ده شادي كويس جداا
سناء: ربناا يسعدكم ي حبيبتي المهم و قالتلهاا حاجة في ودنهاا
نور بكسوف: يلااهوي ي مرات عمي اي اللي انت بتقولية ده
سناء: ي بت اخلصي مش هتعمليلي فيهاا مكسوفة حصل ولاا لا طمنيني
نور: حصل ي مرات عمي ارتااحتي كده يلاا نخرجلهم الساقع
سناء: مااشي ي حبيبتي مبروك يلاا
******************
فراس: هاايز اخد ميعااد من ابوكي عشاان نيجي اناا واهلي نتقدملك
كارما: لاا لسة عشااان شادي لسة متجوز و كده استنى شوية
فراس: مااشي اناا قولت كده برضوا اسبوع و ابقى اكلم ابوكي
كارما: انت مستعجل كده لية ي ابني
فراس: انت عايزانا نفضل كده لاا اناا عايز اتجوز و ابدأ حيااتي الجديدة مع شريكتي
كارما: مااشي ي شريكي لماا نشووف
فراس: هتشووفي و هتشوفي كتير كماان
*******************
ابرار: بسكده وصلناا
اسد: ايوة بس كده وصلناا يلاا انزلي
ابرار: مااشي
ونزلوا و دخلوا عمارة
و طلعوا في الاسانسير
و وصلوا عند شقة و اسد طلع المفتااح وفتحهاا و دخلوا.
ابرار: بسم الله ماشاء الله الشقة جميلة اووي اللهم بارك
اسد: جميلة عشااان انت موجوده فيهاا ي ابراي
ابرار: انت لساانك بينقط سكر علطول
اسد: وانت دايماا حلوة اووي كده
ابرار: عنيك هي اللي حلوة
اسد قررب عند ابرار و اخدهاا في حضنة و قرب منهاا وياسهاا برقة و بعد شوية فضلوا باصين في عنين بعض واسد قرب منهاا
وسكتت لغة الكلاام و تحدثت لغة اخرى لا يعرفهاا الا العشااق
يتبع..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية