رواية حب وراء الانتقام الفصل الخامس والعشرون بقلم نورهان عبدالستار
رواية حب وراء الانتقام الفصل الخامس والعشرون
اوقف سليم السياره امام قاعه كبيره وفخمه
سليم : يلا وصلنا
نزلوا جميعا واتجهوا للداخل كان حسن في انتظارهم
حسن : ايه كل التاخير ده ......ايه ده ازيك يا انسه نور نورتي الفرح
اقترب سليم من نور و احاطتها بيده انصدمت نور ولم تستطيع التحدث
سليم : حبيبتي منوره على طول... وبعدين اسمها مدام نور سليم الانصاري
حسن : ماشي يا سيدي عارفين انها زوجة المستقبل انما دلوقتي هي خطيبتك بس يعني انسة نور
سليم : صحح معلوماتك هي بقت مراتي
حسن بصدمه 😳 : نعم!!........ لحقت... فات اسبوع واحد بس معقولة اتجوزتوا فيه.... ومن غير ما تعزمونا
سليم : اه.... لكن ما عملناش فرح
حسن : لا بقى..... ليه ما فيش فرح و بالسرعه دي..... الظاهر كده ان العروسه اخذتلك عقلك
نظر سليم لنور التي كانت تنظر له وتسارعت دقات قلبها
سليم : حبيبتي خدعتني وسرقت قلبي
ثم نظر الحسن واكمل : زي ما تقول كده سحرتني
ضحك حسن 😅 : واااو.... يا حظك يا عم
سليم : بطل قر بقى وقللنا فين الترابيزه بتاعتنا
حسن : حاضر اتفضلوا ...انا حجزت لكم ترابيزه باسمي
سليم بتسائل 🤨 : باسمك ليه يعني
حسن بزعل مصتنع 😔 : ايه ده..... انت مش عايزني اقعد معاكم ولا ايه.... ينفع كده يا مدام نور
سليم قبل ما تتحدث نور : اه يا سيدي مش عايزك تقعد معنا.... وما تدخلش نور ما بيننا.... تمام
ابتسم حسن : طب شكرا... كنت عارف انك ما تقدرش تستغنى عنى
ضحكوا جميعا 😂
سليم : انت ما بتسمعش ولا ايه يا ابني.... باقول لك مش عايزك مش يعني لا
حسن : يا ابني والله مصدقك من غير ما تحلف عارف انك ما ما تستناش عني ابدا
سليم بضيق 😤 : صبرني يا رب..... ما فيش فائده فيك..... وريني الترابيزه دي فين واخلص
حسن : اتفضلوا بس ثانيه واحده مش تعرفنا
واشاره على رشا ولكن وقف مصدوما تحسوه كده جاءت له غيبوبه عندما نظر لليلي😳😑
سليم : حسن ....حسن..... يا حسن..... يا ابني ....ردي بقى..... ده شكله نام
حسن : ها... بتقول حاجه يا سليم
سليم : لا ولا حاجه.. وصلنا يا ابني للترابيزه
حسن بتوهان وهو ينظر ليلى 😍 : حاضر
ذهبوا للطاولة وجلسوا جميعا
حسن ومازال تائه : عايزيني اجبلكم حاجه
سليم : شكرا مش عايزين حاجه
حسن ما زالوا واقف دونها تحدث 😐
سليم : حسن .....حسن ......هو ماله ده
حسن : ها.....عايز ايه
سليم بعصبية 😠 : تطرقنا... ممكن
حسن بحزن 😔 : ليه بس كده
سليم بانفعال 😡 : امشي يا حسن... امشي
حسن : يا رخامتك يا اخي... حاضر ماشي
ضحكوا جميعا 😂
بعد قليل جاءت مجموعه من رجال الاعمال استاذن سليم وذهب ليحدثهم
بعد ذهاب سليم ذهبت نور لتتحدث مع حسن
نور : استاذ حسن... لو سمحت ممكن اطلب من حضرتك طلب
حسن : طبعا ...بس يا ريت تقوليلي يا حسن عادي ....وبلاش الرسميات دي.... ده انتي بقيت مرات اخويا يعني اختي
ابتسمت نور : حاضر..... . بصراحه في موضوع كده كنت عايزه مساعدتك فيه.... لكن مش هاقدر اتكلم في هنا ممكن تكتبلي رقم تليفونك لو سمحت
حسن : تمام .....تفضلي ثم كتبه بورقة واعطاها إياه
نور : شكرا..... بس ياريت سليم ما يعرفش حاجه عن الموضوع ده ممكن
حسن : مدام عايزه كده .....حاضر مش هيعرف حاجه... المهم ممكن اسالك سؤال ضروري
نور : طبعا اتفضل
نظر حسن ليلى بتوهان : هي مين البنت الحلوه دي
نور : نعم.!!..... قصدك مين
حسن : البنت اللي لابسه فستان رصاصي
نور : اااه...... ليلى .....عايز نصيحتي ابعد عنها وما لكش دعوه بها
حسن بحزن 😔 : ليه بس هي مرتبطه ولا حاجه
نور : لا مش مرتبطه.... لكن صدقني هتزعل
حسن بفرح 😁 : ما دام مش مرتبطه خلاص ....ما تشغليش بالك انتي..... ده انا حسن برده
نور : انت حر....... بس ما تجيش بعد كده وتقولي ما حذرتنيش ليه
حسن : ما تخافيش
كان سليم يتحدث وفجاه راي نور تتحدث مع حسن اشتعلت عينيه غضب و ذهب بسرعه في اتجاهها و امسك يدها وبدأ جرها خلفه للخارج
نور 😧 : ايه اللي حصل ....انت واخدني فين
حسن : في ايه يا سليم
سليم بغضب 😡 : مالكش دعوه انت .....دي تبقى مراتي و انا عايزه اتكلم معها شويه
حسن باحراج : حاضر ...انا اسف
اخذ سليم نور للخارج القاعة
كانت رشا تراقبهم : ليلى انا رايحه التويلت ماشي
ليلى : ماشي
ذهبت رشا خلفهم لتعرف ماذا سيحدث
عند نور وسليم
سليم بزعيق 😡 : انتي كنتي واقفه.... وبتتكلمي معاه في ايه
نور : اهدى بس....... هو في ايه..... انا كنت بتكلم معاه عادي يعني
ضغط سليم علي زراعها بانفعال : انا سالت سؤال كنتم بتتكلموا في ايه
نور بالم😣 : كان بيسالني عن ليلى.... استريحت
سليم بتعجب 🤨 : بيسال علي ليلي.... ليه
نور : اعجب بها .....وبيسالنى مرتبطه ولا لا .....خلاص وبعدين انت متعصب كده ليه ..........ايه اللي حصل لكل ده سليم وهو يحاصرها بيديه عند الحائط : علشان انتي مراتي فهمتي
نور بسخريه : انت صدقت ولا ايه .....ده جواز على الورق بس.... واحب افكرك اني كنت مغصوبة على الجوازه دي
سليم وهو يقترب منها : بجد !!!
نور وهي تبعده عنها : انا مش عايزه اي حاجه تربطني بيك اصلا
سليم بانفعال 😡 : ي.....
ولم يكن حديثه عندما سمع صوت رشا : هو في ايه.... انتم بتعملوا ايه هنا
دفعته نور بعيدا عنها
نور : مبتعمليش حاجه تعالى ندخل
اما عند ليلي
ليلي لنفسها 😩 : ايه الملل ده .....كلهم سابوني لوحدي.... وانا ماعرفش حد هنا
فجاه وجدت حسن يجلس بجانبها
حسن : اه ده..... هو القمر بيطلع بالليل
ليلي 😒 : حد يشوف الاهبل ده واقع من مين
حسن : انتي عرفتي منين
ليلى : ان انت اهبل...... لا ما تخافش دي واضحه زي الشمس
حسن : انتي كنتي معنا ولا ايه
ليلى بتساؤل 🤨 : مع مين
حسن : اصل ماما كانت لسه بتقوللي الصبح .....روح يا اهبل الهي تقابل الهبله اللي شبهك.... والحمد لله قابلتها.... اهلا وسهلا بيكي
ليلي بعصبية 😠 : ايه ده بقى ....انت هتلبخ ولا ايه.... روح العب بعيد يا شاطر
حسن بثقة 😏 : طب هتشوفي الشاطر ده هيعمل ايه
ثم تركها وذهب
ليلى : يا رب .....ما هي كانت ناقصه مجانين كمان
وفجاه سمعت صوت احد يغني في المكرفون نظرت لترى من ...وجدته حسن
حسن وهو ينظر لها 🎤 : (الجمال على الكلام.... تضحكيلي و تاخذي كام.... ادفع العمر اللي جاي بس وتردي السلام )
فجاه وجدته ياتي في اتجاهها وهو يكمل غنائه : ( مش بافور صدقيني ......حسي بيا كلميني حتى لو موضوع غريب اللي طالبه تفهميني .......انا والله ابن ناس مش بعاكس من الاساس )
عندما وجدت الحاضرون بدأوا ينظرون اليها قامت لتذهب باحراج ....ذهب ووقف امامها بسرعه
واكمل : ( هتقوليلي ده اندفاع.... يمكن تستغربين اوعى تمشي وتسيبيني قبل ما اخلص كلام...... انا شفتك قلبي ضاع وده اصلا مش طبيعي...... في الزحمه لو تضيعي قولي على قلب السلام........ انا والله ابن ناس مش بعاكس من الاساس .....انا والله ابن ناس مش بعاكس من الاساس...... واقسم بالله ابن ناس مش بعاكس الأساس ).....
توقف عن الغناء واقترب منها حسن 😉: I am serious
كانت ليلى تكتم ضحكتها : يا ربي علي الجنان...اه اللي هببته ده .......انت اكيد مجنون رسمي
حسن 😌 : ديه اقل حاجة عندي
ليلي : وسيبينك وسط الناس كده عادي
ضحك حسن 🤣 وكاد أن يرد ولكنه وجد نور وسليم ورشا يدخلون القاعة وكان يظهر عليهم الغضب
في البيت ⛪.........
اختبأت ساره بسرعه وبدأت تراقبها
سارة لنفسها 🤨 : هي مين البنت دي........... انا اول مره اشوفها .........طب هي بتحاول تفتح مكتب سليم ليه...... معقول تكون دي هي الجاسوسه ......انا هصورها واسال نور عليها وهافضل مرقبتها
اخرجت هاتفها وبدات تصورها من بعيد... اما وفاء فكانت تحاول فتح الباب بمشبك الشعر حتى فتح واقتربت من الخزنة
اما في الحفلة ✨.........
جلسوا جميعا
رشا : تحب نرقص يا سليم
نظر سليم لنور وابتسم 😏 : اه...اتفضلي
وذهب ليرقص معها
كانت نور تنظر لهما بغضب 😡 والنيران تخرج من عينها
ليلى وحسن بتعجب من تصرف سليم : هو في ايه
ثم لاحظوا غضب نور
ليلى : نور حبيبتي اهدي شويه
نور بهدوء عكس ما بداخلها : اهدا ليه يعنى... هو في حاجه حصلت عشان اتعصب اصلا.... وبعدين ما انا عادية اهوه
حسن : ما هو باين
فجاه شاب وسيم طويل القامه ذو جسد رياضي يرتدي بدله سوداء وقميص أبيض اقترب من نور ومد يده لها
الشاب بابتسامه : يشرفني ان ترقص معايا اجمل وارق بنت في المكان... تسمحيلي
توقف سليم عن الرقص عندما رآه وسمع حديثه نظر له بغضب شديد جدا واصبح الدم يغلي في عروقه 🔥 ثم نظر لنور
نظره كلا من ليلى و حسن لسليم الذي بدا يقبض على يديه بقوه
حسن 😧 : يا نهار اسود
ليلى : هو ايه اللي هيحصل
حسن : استني.... الصبر حلو.... هتشوفي التنين وهو بيهجم دلوقتي
نظرت نور لسليم وابتسمت ثم نظرت للشاب
الشاب : اه ده حتي ابتسامتك بتسحر
في نفس اللحظة سقط هذا الشاب على الارض نتيجه لكمه قويه من سليم
سليم بانفعال شديد 😡 : بقى بتعاكس مراتي وقدامي يا حيوان ....والله ما هرحمك
وبدا يضربه لكن حسن امسك به : خلاص يا سليم ما كانش يعرف انها مراتك معلش
امسك سليم يد نور بغضب وجرها خلفه الى السياره وجميعهم يركدون خلفهم
حسن : استني بس يا ابني ....انت رايح فين
سليم : قل لاخوك اني هابقى اتصل بيه واعتذر له لاني هامشي دلوقت....... اه و بخصوص الموضوع اللي قلت لك عليه نبقى نتكلم بعدين ....يلا سلام
حسن فضل عدم التحدث معه الان : طيب خلاص ماشي... اهدى شويه بس
سليم لنور بزعيق: يلا اركبي
ركبت نور وركبت كلا من رشا وليلى وهم ينظرون له بخوف
عوده لوفاء
اتصلت وفاء بمعتز
وفاء : الو معتز انا دلوقتي في مكتب سليم
معتز : ايه ده بجد... برافو
وفاء : معتز الخزنة اللي في مكتب سليم ليها كلمة سر تعرفها
معتز بتفكير 🙄 : لاء بس ...ممكن تكون تاريخ ميلاده لاء لاء متوقعش هو اذكي من كدة بكتير....طب بصي تاريخ ميلاد عمي اه ممكن..جربي كدة
وفاء : تمام..اه هوا
معتز : ********
وفاء : لأ مش هوا....
معتز بغضب : كدة مقدمناش غير فرصة واحدة بس
وفاء : ازاي مش هما ٣فرص...
معتز :اكيد الخزنة ديه موصلة بجهاز انذار بيشتغل لو غلطنا في المحاولة الثالثة
وفاء : انت عرفت ده كله ازاي
معتز : انا وسليم متربين مع بعض وفاهمه ....اه ده صحيح جربي كده تاريخ ميلاد مرات عمي هي اغلي انسان في حياته هو*******
وفاء : متاكد انا خايفة
معتز : اه ماتخفيش يلا جربي
وفاء : لا يا معتز مش هي
معتز بانفعال 😡 : ازاي يعني...سليم ما فيش في حياته غير والده ووالدته و....
توقف عن الكلام
وفاء : ومين
معتز : وساره..... لا مستحيل هو مبيطقهاش ..... ولا لاء ده حماها ....مش عارف تجربي
وفاء بخوف 😧 : لأ... لو غلط مش هخرج من هنا خالص وهيمسكوني...انا مش هخاطر
اما ساره فكانت تستمع لحديثهم
سارة لنفسها : زي ما توقعت بالضبط هي الجاسوسه ....الحمد لله اني سجلت لها..... بس غريبه يا ترى سليم عامل كلمه السر ايه .......معقوله تكون تاريخ ميلادي زي ما معتز بيقول
وفي هذه اللحظه سمعوا صوت سياره سليم
وفاء بخوف 😲 : دول رجعوا.... خلاص بقى نجرب بعدين ..تمام و اغلقت الهاتف قبل ان تسمع اي رد من معتز ثم اغلقت باب المكتب وعادت لغرفتها بسرعة وسارة ايضا
وقفت سياره سليم امام البيت
سليم بغضب 😡 : ا تفضلوا انزلوا
نزلوا جميعا
سكت سليم للحظة ثم نظر لنور ابتسم 😏 : لا استنى انتي يا رشا.... عايز اخذك المشوار اللي وعدتك بيه
رشا بفرح ☺️ : بجد... طب يلا بينا
ركبت رشا بجانب سليم وهي تنظر ليلى ونور بانتصار
كانت نور تنظر له بصدمه وليلى تنظر لهم بغضب حركه سليم السياره وهو مازال ينظر لنور وغادر
جرت نور الي غرفتها و تجمعت الدموع في عينيها بدات تبكي بشده 😢
سمعت صوت طرق الباب
نور : مش عايزه اشوف حد
ساره : انا ساره يا نور
فتحت نور الباب وادخلتها بسرعه
ساره بخوف عندما راتها : هو انتي بتعيطي ليه
جففت نور دموعها بسرعة : لا ما فيش حاجه ...المهم انتي جيتي هنا ليه ....هافضل اعدها للمره المليون... يا بنتي ده كده غلط عليكي ممكن حد يشوفك
ساره : ما تخافيش.. انا شفت سليم وهو بيحرك السياره وماشي..... ركزي بس انا عرفت مين الجاسوسه
نور بلهفة : بجد.. مين قولى بسرعه
اخرجت ساره هاتفها وارتها الصور
نور بصدمه 😲 : وفاء !!! وفي هذه اللحظه وجدوا الباب يفتح .................
..............................يتبع...........................
تتوقعوا مين اللي فتح الباب وسمعهم 🤔؟!
ويا ترى مين الشاب اللي سليم ضربه
يتبع الفصل السادس والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب وراء الانتقام" اضغط على اسم الرواية