رواية ابن عمي البارت السابع والعشرون 27 بقلم اميرة محمود
رواية ابن عمي الفصل السابع والعشرون 27
زين ، الساعه بقت سابعه والواحد مش عارف ينام أما احضر نفسي عشان اسافر
جهز نفسه وحضر شنطته ونزل يركب عربيته افتكر سلسله كارما دور عليها لقاها تحت الكرسي اللي كانت قاعده عليه
،،،،،
كارما خرجت وقفت في البلكونه
كارما، هو ليه بيكلمني كده ودايما محسسني أن فيا حاجه غلط أنا عملته ايه
فجأه موبايلها رن
كارما، الو
زين، القمر واقف في البلكونه ليه
كارما، انت عرفت ازاي
زين، أنا تحت البلكونه .
كارما، هتسافر
زين، ايوه بقولك أنا لقيت السلسله انزلي ياللا عشان تاخديها بدل مااستني احمد شكله بعد اللي حصل الليله مش هيصحي غير العصر
كارما، تمام هنزلك حالا يادكتور
زين، ماشي
بعد شويه كارما نزلت لقت زين حاطط دماغه على دركسيون العربيه
كارما،احم دكتور زين
زين،. ايوه كارما ممكن تركبي
كارما، لا عايزه اطلع عشان مينفعش اقف معاك دي الوقت كده
زين، اركبي بس هقولك حاجه
كارما بخوف ،ماشي
زين، انتي خايفه كده ليه
كارما، مش خايفه ولا حاجه بس ممكن السلسله
زين، كارما أنا آسف بجد أنا معرفتش انام عشان حرجتك
كارما، عادي انت كده ودي شخصيتك يعني مفيش جديد انسان مستهتر بمشاعر الناس
زين، بس انا مبزعلكش عشان تقولي انت كده
كارما، طب بالنسبه لاحراجك ليا قدام التمريض يوم البيبي وفستاني اللي فضلت محسسني اني ماشيه عريانه وشكلك اللي في اعدادي قدام الكل كفايه بقي أنا مش هروح الشغل تاني بسببك كفايه بقي احراج ليه
زين، اولا البيبي كان مش عارف ياخد نفسه وانتي واقفه تعاكسي فيه بدل ماتلحقيه ثانيا الفستان فعلا كان مضيقني عشان كان اكتره عريان ومحبش حد يبصلك كده
كارما، طب وانت مالك انا حره البس اللي علي مزاجي
زين، لا مش حره ولو سمحتي متلبسيش كده تاني
كارما، هكررها تاني وانت مالك
زين ، عارفه مالي وراح مقبلها من شفتيها
كارما بصدمه، عارف العيب مش عليك العيب عليه أنا اني طوعتك ودخلت العربيه انت بني ادم مستهتر وراحت ضرباه بالقلم ونزلت جرى
زين خبط دركسيون العربيه وبزعييق، ليه كده انا ايه اللي عملته ده
كارما دخلت الڤله منهاره وعماله تعيط
حسين خارج من الڤله رايح شغله، كارما مالك بتعيطي ليه وكنتي فين
كارما، كنت في الجنينه أنا مخنوقه اوي يابابا وراحت حضناه وفضلت تعيط😭😭😭😭
حسين فكر بسبب أنهم كانو بيتنمروا عليها في ڤله احمد
كارما ياحبيبتي انتي المفروض تبقي فرحانه انك كل اللي يشوفك يعطيكي سن اصغر ده الستات بيفرحوا بكده
كارما، بابا أنا هطلع انام عشان منمتش من امبارح
حسين، مش هتروحي الشغل
كارما، لا هرتاح انهارده وبفكر مروحش خالص
حسين ، اللي انتي شيفاه صح ليكي اعمليه انتي واختك عمرى ماغصبت عليكم حاجه
كارما، عن اذنك يابابا وطلعت غرفتها
زين، أصلح اللي عملته ازاي ياربي أنا هتصل بيها
زين اتصل عليها راحت كنسلت وقفلت الموبايل
،،،،،،
زين سافر الصعيد وفضل يرن علي كارما مبتردش
رجع من الصعيد راح المستشفي ملقهاش بتيجي قعد اكتر من شهرين مش عارف يوصلها
زين، احمد أنا عايز اتجوز
احمد، والله الف مبروك يازين مين بقي ياصاحبي
زين، انت عارف هي مين
احمد، لا مش عارف
زين، كارما يااحمد
احمد، خلاص تمام هروح اطلبهالك من ابوها
زين، قوله نتجوز عالطول
احمد، اللي هو ازاي ده يعني مش بيبقي فيه خطوبه اول
زين، طب مانت اتجوزت عالطول
احمد، خلاص خلاص هروح أكلم عم حسين انهارده
زين، أنا هاجي معاك أنا نفسي اشوفها
احمد، فعلا البنت معدتش بتجي المستشفي وغير كده معنتش بشوفها خالص انت عملتلها حاجه
زين، لا هنروح امتي تعالي نروح دي الوقت
احمد، دي الوقت مين ياعم المستعجل أنا عندي عمليه حالا
زين، خلاص هستناك ونروح سوا
احمد، ماشي
،،،،،،
بعد المستشفي
زين، ياللا يااحمد
احمد ياللا بينا
راحوا ڤله عم حسين
عم حسين، اهلا وسهلا نورت يااحمد انت وزين
بنورك ياعم حسين
احمد، بص ياعم حسين احنا جايين نطلب ايد الانسه كارما لزين ايه رأيك
عم حسين، هو والله مافيه عيب بس كارما نفسيتها تعبانه جدا ومعدتش بتخرج من اوضتها مش عارف هقولها ازاي
ام ياسمين، طب أنا هدخل اسألها وهقولكو الرد
زين حس بتأنيب ضمير كبير في اللي عمله في كارما خلاها كرهت دنيتها
ام ياسمين، كارما ياحبيبتي في جدع بره طالب ايدك يابنتي عارفه مين الدكتور زين اهو نور مرات احمد
كارما،هو بره
ام ياسمين، اه ياحبيبتي
كارما، طب عن اذنك ياماما
كارما خرجت وعنيها كلها شرار
زين اول ماشفها فرح أنه أخيرا بقت قدامه
انت يا دكتور انت اتفضل اطلع بره أنا مش هتجوزك اتفضل بره وملكش دعوه بيا فاهم
عم حسين، في ايه ياكارما اهدي بس عيب كده يابنتي
كارما بزعييق جامد، أنا مش عايزه اشوف البني ادم ده
حسين، هو هعمل فيكي حاجه
كارما، لا بوظلي نفسيتي بس وخلاني كرهت نفسي
عم حسين، طب اهدي يا حبيبتي هو مشا خلاص
،،،،
روحوا الڤله
احمد، لوسمحت يا زين قولي عملت في البنت ايه
زين مصدوم مبيردش خالص
احمد، زين يازين رد عليه
زين سابه وطلع اوضته
نور،. في ايه زين اخويا ماله
احمد حكالها اللي حصل
نور، معقول اللي حصل ده اكيد في حاجه وانا هحاول اتكلم مع زين اشوف في ايه
احمد، مش دى الوقت هو تعبان نفسيا دي الوقت
،،،
زين طلع اوضته فضل يرن علي كارما لحد ما ردت
زين، ليه كده ياكارما أنا بحبك وعايزك معايا عالطول
كارما، وانا بكرهك ولوسمحت معنتش تتصل عليه
زين، والله ياكارما اللي حصل مني غصب عني أنا
كارما، بقولك اهو معنتش ترن عليه مش كل شويه ترن بخط شكل
زين، خلاص براحتك يا كارما
زين فضل من الشغل لاوضته مبيقعدش مع حد بقي انطواقي
،،،،
نور، احمد أنا زين مش عجبني خالص فين زين المهرج اللي الضحكه مبتفارقش وشه أنا زعلانه اوي عشانه
احمد، والله وانا زعلان جدا بس اكيد في حاجه زين عملها في كارما خلاها مش طيقاه
احمد، ربنا يهدي مابينهم وتوافق عليه
بعد مرور شهرين
ادهم، ياللا ياجودي كل حاجه معايا ياللا عشان معاد الدكتوره
جودي،انا خايفه ياادهم
ادهم ،متخافيش ياعمرى ربنا يقومك ليا بالسلامه
جودي، يارب ياحبيبي ياللا
،،،،،
نور، احمد جودي رايحه تولد أنا هروح معاها بس هسيب الاولاد عن ام ياسمين
احمد، ماشي ياحبيبتي وانا هخلص اللي في أيدي وهاجي معاكوا
،،،،،
نور راحت اماكن ياسمين
نور، طنط والنبي ممكن تخلي جودي ومحمد عندك عما اروح مع جودي عشان هتولد دي الوقت
ام ياسمين، علي بركه الله ربنا يقومها بالسلامه يارب
نور، يارب ياطنط اه بالله عليكي ادعيلها
،،،،،
في المستشفي
جودي، انا خايفه ياادهم
الممرضه، ياللا يامدام عشان دكتور التخدير جوه. مستنيكي
جودي، انا خايفه اوي يادهم
ادهم،متخافيش ياقلبي ربنا يقومك بالسلامه ادخلي
جودي دخلت وولدت الحمد لله
،،،
جودي خرجت من العمليات
جودي،انا فين ااااه
ادهم،اه ايه جيبالي النمله دي وتقولي الإله
الكل قعد يضحك
ادهم، متنسوش ياجماعه في سبوع باذن الله للانسه نور الصغيره
زين، باذن الله
،،،،،
نور راحت جابت ولادها من ام ياسمين
نور، الحمد لله ولدت
ام ياسمين ربنا يتم نفاسها علي خير
نور، يارب ومتنسيش تيجي السبوع ياطنط ده بتاع جودي وهيبقي في بيت ادهم مش في الڤله هنا
ام ياسمين ، ان شاء الله يابنتي
كارما، نزلت تسلم علي نور
نور، كارما هنستناكي في السبوع في بيت ادهم اخويا
كارما، تمام باذن الله
،،،،،،،
بعد سبع ايام
نور عملت خطه هي ومامت كارما عشان تخلي كارما وزين يتكلموا علي انفراد
نور، زين خليك واقف قدام العماره عشان في ناس جايه تعرفهم بس الشقه بس
زين،. هتشغليني عندك
نور، معلش يازين ده يوم
زين ، ماشي ياستي ياريت بس ميتأخروش
،،،
ام كارما، أنا تعبانه اوي يا كارما روحي لوحدك ولو في اي جديد كلميني
كارما، يعني هروح لوحدي خلاص مش رائحه
ام كارما، لا يا كارما لازم حد يروح كده عيب
كارما، خلاص ماشي يا ماما سلام
،،،،،،
كارما ركبت تاكسي ووقف قدام بيت ادهم
كارما ، نزلت من التاكسي واول ما دخلت باب العماره لقت زين في وشها
دخلت العماره بتحاول ترن علي نور عشان تعرف الدور الكام
نور مبتردش
زين، علي فكره انا ممكن اوصلك اتفضلي وفتح الاسانسير لكارما ، اتفضلي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ابن عمي" اضغط على أسم الرواية