رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك البارت الثامنة والعشرون 28 بقلم بسنت أشرف
رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك الفصل الثامنة والعشرون 28
يبدأ الباارت بعد مروور شهر ع الاااحداث
محصلتش فيهم حااجة مهمة تتحكي غير ان رناا بقت ف الشهر الراابع من الحمل
في شركة اسر السيوووفي
نرووح ع مكتب من المكااتب نلااقي سااارا قااعدة و جمبهاا واحد من اللي بيشتغلوا ف الشركة و بيضحكوا مع بعض
(سااارا ربناا هدااها سيكاا و لسة برضوا معرفش لماا نشووف)
سارا بضحك: يخربيتك ده انت مسخررة
عماار بغروور مصطنع: اي رأيك بقى عشاان تعرفي قيمتي بس
ساارا: بطل غروور بقى ي عم منفووخ اووي ف نفسك ع اية
عمااار: لااا اية ولااا بي ي سرسووورة
سااارا: يلاااهوي ع اسمي باااظ خاالص لو سمحت متقوولش سرسوورة دي عشاان بتعصبني
عماار: مااشي ي سرسوورة ولااا تزعلي
سااارا: باااين ان مفييش فاايدة فيك ابدااا اناا سيبهااالك و ماااشية من وشك ي عم مش نااقصااك هي اسر هيرفدناا
عماار بغرور: و مين قاالك ان اسر يقدر يرفدني اتكلمي عن نفسك ده اناا اللي مشغل الشرركة هنااا اصلاااا
سااارا: والله
عماار: طبعااا ي بنتي انت عندك شك
سااارا: لاا اب........قطع كلااامهم اسر و هو بيقوول
اسر: انتوا قاااعدين بتعملوا اي و سااايبين الشغل
عماار: طب لوو حلفتلك انهااا هي اللي خلتني قعدت معااهاا غصب عني هتصدقني مش كده
ساارا وهي بتقلده:ومين قاال ان اسر يقدر يرفدني اتكلمي عن نفسك داناا مشغل الشرركة كلهااا نينينيني بقيت قطة دلووقت
عماار: اسكتي انت ي سوسا متتكلميش خاالص
ساارا: وال.......
اسر: اسكتوا و بطلوا شغل عيااال و كل وااحد ع شغلوا يلاااااااا بسررررعة من وشي
وف اقل من ثاانية كاانوا الاااتنين اختفوا من قداموا
اسر بضحك: اغبيااااء والله
امااا ارووح انااا كمااان اكمل الشغل تشاااان ارووح عشاان البت ريم هي ولين وحشووني اماا ارووح اكلمهم
******************
ف شقة ريم
ريم: اه ي جزمة كل ده نوووم
لين: هيييي ي مااامي اناا بحب النووووم اووووووي
ريم: يلااااهووي ع كتلة القمر دي هاااكلك ياااناااس بتقوول كده و هي بتبووس فيهاا و لين بتضحك
لين: انااا بحبككك اوووي ي ماامي وحضنت ريم
ريم: و انااا بموووت فيكي ي قلب ماام.....
قطع كلااامهاا رن الفووون بصت لقيت اسر ردت
اسر: اهلااااااا ب حبيبة القلب و الرووح وحشتيني مووووت
ريم: والله ده انت لسة مااشي مكملتش سااعة
اسر: ي قلبي انت بتوحشيني وانت معااايا اصلااا
ريم: حبيبي ي اسوورتي ي قلبي ي رووحي ي عمرررررري
لين: باابتي ي باابتي
ريم: خوود ي باابتي كلم القمر
اسر: قلب باابتي يااااناااس
لين: هاااتلي ثيبس و بيبسي و سووكولااااتة كتييييييييير
اسر: من عيووووووووني ي عيووني يلااا اديني مااما
لين: مااثي خودي ي مامي باابي عااايزك
ريم: هاااتي ي قلب ماامي واخدت الفوون من لين و قعدت تتكلم هي و اسر
ونسيبهم احناا يتكلموا براحتهم ونرووح مكاان تاااني
*****************
ف شركة يااامن اول مرة نرووحهااا
ف مكتب يااامن
مسك ياامن الفون: ايوووة ي نهى ابعتي العميلة عشااان نبدأ الااجتمااع
نهى: حاااضر ي فندم
و بعد شووية دخلت وااحده لاااابسة هدوووم عريااانة اووي تيشرت كب احمر ناااري مع بشرتهاا البيضة و جيبة سوودة فووق الركبة و هيلز عاالي جدااا وفااردة شعرهاا ع ضهرهااا اقل ماا يقاال عنهاا مزة بنت الاااية
لياالي و هي عميلة لبناانية
لياالي: اهلين كيفك مستر ياامن
ياامن: تماام ي انسة لياالي اتفضلي عشاان نبدأ الاااجتماااع
لياالي: تماام مستر ياامن يلاا نبلش
ياامن: يلااااا
وبدأ الاااجتماااع بينهم
********************
ف بيت ساامي السيووفي
حاامد: كفااية كده ي ساامي و نحدد معااد فرح الولاد احسنلهم هنصبر اي تااني وهو سيف عنده شقة حلووة هيعيشوا فيهاا باذن الله
ساامي: تمااام اهم حاااجة موافقة الاااولاااد
حاامد: هي من نااحية سيف ف هووو مصر علياا اجي اقنعقم عشااان هو قاالك وانت مرديتش علية
ساامي: تماام هنشووف رينااد و نحدد بعد كده
حاامد: اوماال فين مراات ابني الحلووة مجتش سلمت عليناا لية
نجااة: لاا ماا هي جااية دلووقت
وف نفس الووقت طلعت ريناااد
ريناااد: ازيك ي عموو
حامد: كويس ي ينتي اخباارك انت اي
رينااد: بخير ي عمو الحمدلله
ساامي: تماام ي رينااد عمك جاااي عشااان نحدد ميعااد الفرح انت اي رأيك
ريناد:اللي تشوفة ي باابا
سامي: ع بركة الله
وقعدوا شووية و حددوا الفرح بعد شهر
***************
ف بيت رنااا
بترن ع يااامن و مش بيررد
رناا: يووة ي يااامن خمسين رنة رد بقى
ردددددددد يلاااهووي تلااقية بيخووني اناا عااارفة
رناا: اناا هرووحلوا الشركة واعملهاالوا مفاجأة صح انااا هعمل كده هيييييي
وقاامت بالفعل لبست ميني دريس مفتووح من ع االصدر ولبست بدي و استريتش ولفت طرحتهاا ولبست هيلز عاالي
ولبست شنطتهااا واخدت تليفونهاا و مفااتيح شقتهااا ونزلت ركبت تااكسي وومشيت
*************
ف شركة ياامن ف الوقت ده خلصوا الااجتمااع و وقفوا هماا الاتنين جاانب الاااريكة
لياالي: فرصة سعيدة مسترة ياامن.
ياامن: شكراا انسة لياالي
لياالي: رح امشي اناا هلااا بنتقاابل
ياامن: باذن الله
ولياالي لسة هتمشي رااحت اتكعبلت ف رجلهاا اتلووت رااحت وقعت ع يااامن راحوا وقعوا هماا الااتنين ع المقعد ياامن و فووقية لياالي
و في نفس الووقت دخلت رناا
رناا: سيربراااا.............
قطعت كلااامهاا لماا شاافت وضعهم بقى اعتبرتهاا خياانة و كده وضع مش كوويس.
رااح ياامن قااام بسررررعة
ياامن: رنااا
رناا بدمووع: بتخووووني ي باااامن لييية حراااام عليك بتعمل كده لية لييييييييييية قووول
ياامن: رناا اسمع........
قاطعتة رنااا
رناا: اسمع اي اكتر من اللي شووفتوا حرااام عليك
وطلعت تجررررري وهي بتعيط وهوو طلع يجررري ورااها ووصلت عند السلم وبتنزل بسررعة كبيرة وهي لااابسة كعب ورااحت وقعت من ع السلم
رنااا: اااااااااااااااااااااه
يااامن طلع يجررررري عليهااا هي كاانت وقعت مت ع السلم كاامل اخدتوا كلو
نزل جرري ياامن: رنااااااااا حبيبتي فووووقي رنااا وهي كاانت ساايحة ف دمهااا من كل حتة جة يااامن يشيلهااا لقااهاا بتنزف من تحت طبعاا ده حصل و كل المووظفين اتجمعووا و اتصلوا بالااسعااف و ياامن اخدهاا و نزل...........
يااتررى اي اللي هيحصل مع رنااا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك" اضغط على أسم الرواية