رواية تزوجنا لمنع الثار البارت الثامن والعشرون 28 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الثامن والعشرون 28
-اتفضلي منديل مفيش حاجة مستاهلة انك تبكي عليهاا دموعك اغلى من انها تنزل ع حد
رفعت ابرار وشهاا واول ما شافت اللي بيتكلم اتنفصت مكانها برعب
-متخافيش مش هعملك حااجة
ابرار: يوسف انت جيت ازااي و خرجت ازااي من المستشفى
يوسف: خرجت زي ما اي حد بيخرج عادي
ابرار: هربت تاااني ي يوسف لية حراام عليك سيبني اعيش حيااتي ي شيخ خلااص تعبت كل اما اخرج من مشكلة تطلعي حااجة تاانية خلااص عاايز تقتلني اقتلني ي يوسف هي مابقتش فاارقة اصلاا
يوسف بندم: اناا اسف ي ابرار سامحيني اناا مش هعملك حاجة تااني اناا جااي بس و متمني منك تساامحيني انت و جوزك غصب عني اللي حصل كنت بحبك
من واناا صغير غضب عني كنت عايز افوز بحبك رغم اني كنت قايل لعمي و كان موافق و منتظرك تخلصي دراسة صدمت لماا عرفت انك اتجوزتي و ده رد فعل كان ناتج عن صدمة سامحيني ي بنت عمي اناا خرجت من المستشفى بس مقدرتش ارجع بيتناا ولاا اجي اعتذر منكم كنت عاارف ان محدش هيسامحني و جيت ابدأ حياه جديدة مع نفسي بشتغل في المكاان ده و شوفتك قولت فرصة اعتذرلك فيهاا و ياريت تساامحيني
ابرار كانت بتعيط جامد و مش بتتكلم
يوسف: عموما هسيبك اناا لأني اتأخرت ع شغلي و كان مااشي
ابرار: يوسف استنى
وقف و عدل و شة ناحيتها: نعم
ابرار: اناا مش زعلاانة منك ابداا انت كنت ابن عمي و اخوياا و هتفضل طول عمرك كده ي جو
يوسف ابتسم و مشي.
و هي قعدت شوية و بعدين مشيت.
رجعت البيت مكاانش فية حد لان اسد بيدور عليهاا و مرجعش
شوية و سمعت صوت المفتااح ف عرفت ان اسد اكيد عشاان النسخة معااه هو و هي بس
دخل و كانت معااه فاطمة و شاايلة طفل صغنن ع دراعهاا و معااها شنطة هدومهاا
ابرار: و كماان جايبهاا معااك البيت و معااها بيبي كماان
اسد: مش فااهمة حاجة متتكلميش
ابرار: اه و مش عاايزني اتكلم خاايف اجرح مشااعر السنيورة
فاطمة: مش تستني تسمعي الاول و بعدين اناا اختوا اصلااا يعني بس حضرتك مش تستني تسمعي
ابرار: حد قالك اني غبية بقى و اختوا في الرضااعة وكلاام المسلسلاات ده
فاطمة: يخرب بيت كده اناا مش اختة في الرضااعة ولا حاجة اناا اختوا رسمي
ابرار: وانا اي اللي يخليني اصدق
فاطمة: امسك ي اسد عمر كده
ادتة الطفل اللي معاها و طلعت بطاقتهاا
فاطمة: اهو يااختي فاطمة حسين السيوفي صدقتي ولاا عايزة دليل تااني
ابرار كانت مصدومة لماا عرفت انها اختة
ابرار قربت منهاا و حضنتهاا: يلااهووي اخت جوزي القمر و عمة عياالي في المستقبل يخرااشي تعاالي في حضني تعالي مش تقولي من الصبح انك اختوا بدل اللي حصل
اسد: وانت اديتي فرصة لحد يتكلم اصلا
ابرار بصتلة بضيق: انت متتكلمش خالص بعد ما ضربتني
فاطمة: هاات عمر ي اسد و اناا هدخل اغيرلة بس ممكن تدخلي الشنطة معلش
اسد: حاضر ي بطوط من عنياا
ودخلت فاطمة اوضة و اسد دخلها الشنطة
و خرج لابرار كانت مربعة ايديهاا ع صدرهاا و بصالوا بضيق
اسد: السنيورة هتفضل مقموصة كتير
ابرار: مش قولتلك متتكلمش خالص انت مش بتسمع الكلاام لية
اسد: المفروص اكون اناا اللي زعلاان مش انت علفكرة
ابرار: يسلااام اصل انا اللي ضربتك
اسد: لاا بس انت مش واثقة فياا
ابرار زعقت: اي هو اللي مش واثقة فيك اناا دخلت لقيت واحده في حضن جوزي فده ردة فعل يعني ولاا كنت عايزني اقف اتفرج
اسد: خليكي ريلكس الا قوليلي هو انت بتغيري علياا يعني
ابرار: اخرب بيت استفذاذك ي شيخ و بعدين اناا مش بغير ع حد عشاان اغير عليك
اسد: مليش دعوة انت غيرتي علياا اناا عارف
ابرار: قولتلك مغرتش و بعدين هغير عليك لية اصلاا
اسد: ممكن عشاان جوزك
ابرار: ممكن.
اسد: او عشاان اناا حلو و قمر
ابرار: جاايز ي مغرور
اسد: او عشاان بتحبيني
ابرار بتلقائية: ايووة بالظب.....
سكتت و معرفتش تقول اي
اسد: سكتي لية ي قطة
ابرار: بس ي اسد خليني اخلص و ادخل اغير وانا زعللانة منك علفكرة و مش هصالحك
و سابتة و دخلت الاوضة
هو قعد شوية مع نفسة و بعدين قاام دخل وراها
لقاهاا قاعده بتعيط
اسد راح عندهاا بسرعة: بتعيطي لية
ابرار: مش بعيط
اسد: اخلصي ي ابرار مالك
ابرار اتعدات و ورتة ايدهاا كانت مجروحة فيهاا جرح جامد
اسد بصدمة: اي اللي عورك كده ده ظراعك متعور كلوا
ابرار: بسببك علفكرة خلتني طلعت اجري و راح الموتوسيكل خبطني و ايدي اتجرحت وهي وجعااني اصلاا عشاان كانت مكسورة
اسد: اناا اسف
و قام جاب علبة الاسعافاات و عقملهاا الجرح و لفهولها و ادهاا مسكن عشاان الالم
اسد: بس كده هتكوون تماام
ابرار: شكراا
*******************
نور: الحق ي شاادي نادين مش لاقيااها في اي حتة.
شادي: يعني اي مش لاقيااه اكيد بتلعب جوة و بعدين قبل ما ندخل احناا كانت قاعدة بتذاكر
نور: كتبهاا برة ع الطرابيزة لكن هي مش موجوده والله اناا دورت عليهاا في كل مكاان مش لاقيتهاا
شادي: ممكن تكوون نزلت تشتري من تحت هنزل اشوفهاا
نور: مااشي ي شاادي
و نزل شادي تحت و عدى اكتر من تلت ساعة و طلع
شادي: ملقتهااش منزلتش عند اي حد تحت
نور بدموع: اناا عايزة اختي ي شاادي بالله عليك تجبهالي
شادي: متعيطيش هنلاقيهاا يعني هتكون راحت فين
نور: اناا هلبس وانزل ادور عليهاا
شادي: في سوبر ماركت تحت عندو كاميرات هروح افرغهاا و اشوف
نور: استنااني و النبي ي شاادي هنزل معااك
شادي: ماشي ي نور يلاا
*******************
نور بعيااط : اهي ي شادي كانت بتجرري يااترى رااحت فين
شادي: اهدي و بأذن الله هنلاقيهاا يلاا نعمل بلااغ
نور: يلاا والنبي ي شاادي
في قسم الشرطة
-ما قولناا ما ينفعش نعمل محضر غبر لماا يعدي 24 سااعة ع غيابهاا
نور: 24 سااعة اي تكوون مااتت هي يعني مليش دعووة انت هتدورلي ع اختي يللااا
شادي: اهدي ي نور
و بعدين دي طفلة و مش لاقينهاا واجبكم انتوا بقى تلااقوهاا
- والله ده النظام عندناا لازم يعدي 24 سااعة
نور: ملييش دعوة مش هخرج من هناا غير و اختي معاايا
ودااخت و وقعت مغمى عليهاا
شادي شالهاا واخدهاا المستشفى و في نفس الوقت اللي كان داخل بيهاا كانوا داخلين ب ناادين ع الترولي و هي عاملة حاادثة و حالتهاا صعبة
دخلت نادين اوضة العملياات و نور اوضة الكشف
الدكتور: متقلقش حضرتك بس الضعط وطي خالص عندهاا شوية و هتكوون كويسة
شادي سااب نور و راح يشووف نادين كانت جوا في اوضة العملياات
عدت اكتر من ساعة و شادي واقف برة مستني حد من الدكااترة يخرج لكن مفيش حد
نور: شاادي لقيت ناادين بالله عليك قول انك لقيتهاا
شادي: تعالي ي حبيبتي لقيتهاا و باذن الله هتكوون كويسة
نور: هي فين اناا عاايزة اشوفهاا
شادي: اهدي ي حبيبتي هي دلوقت في اوضة العملياات
نور: يلاااهوي كلوا بسببي لو مكنتش خدت باالي منهاا مكنش حصلهاا كده يااارب خدني و ناادين لاا يااارب
شاادي: بعد الشر عليكي ي نور
نور: لاا اناا السبب
و في الوقت ده طلع الدكتور
الدكتور: **
يااترى نادين هيجرالهاا اي
يتبع..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية