رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك البارت التاسعة والعشرون 29 بقلم بسنت أشرف
رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك الفصل التاسعة والعشرون 29
نبدأ الااحدااث ف بيت نصاااار شاافع
نصاار: م خلاااااص بقى ي نيرة قرفتيني امشي من وشي احسن السااعه دي
نيره عيونهاا دمعت لااانهاا حساااسة جدااا ومش بتستحمل حد يزعق معاااهاا رااحت قااامت و دخلت اوضتهااا
نريماان: اي ي نصااار بقاالك كااام يوووم لااا طاايقني و لااا طااايق حد من والولاااد حتى لي ي اخى ماالك
نصااار: بصي ي نريمااان الوااحد مش طااايق نفسة اصلاااا ف انت كمااان ابعدي عن خلقتي فااااهمة امشي محدش يقرب مني.
نريماان: كل ده عشااان شووفت بنتك ماا انت طوول عمرك عااارف ان ليك بناااات و مفكرتش حتى تسأل عليهم ابداااا دلوووقت خلااااص فرقوا معاااك اوووي
نصاار: نريمااااان احتررررمي نفسك احسنلك
نريمااان: مااا اناا محترمة غصب عنك
نصااار فقد اعصاابوا منهااا ورااح صاافعهااا قلم بكل قووتة وقعهاا ف الاااارض
نصاار: قولتلك ابعدددي عني واحترررمي نفسك بس انت تموووتي لوو سمعتي الكلاااام
قااامت نريمااان وطلعت فووووق و متكلمتش
*****************
ف بيت ايمن و صلاااح اخواات رجااء
تمااارا: بااابا ماااما انااا جيت
سمية: حبيبة قلب ماااما وحشتيني اووووي
تماارا قربت من امهاا و حضنتهااا: وانت كمااان ي مااما وحشتيني اكتررررر اوماال فين باابا
ايمن: حبيبة قلب باابا من جووه
تماارا طلعت تجرري حضنت ابوهاا: وحشتني اوووووي اوووي ي حج
ايمن: تيموو حبيبة قلب باابا وانت وحشتيني اوووي كل دي غيبة انت قلتي يوومين وقعدتي اسبووعين ي جزمه
تماارا: يااه ي باابا الرحلة كاانت جميلة اوووي
رجااء: حمدلله ع سلااامتك تيموو ي حبيبة عمتك
تماارا: عمتوو القمر وحشتيني اوووي
رانياا: اي ي تيموو التأخير ده كلو بس
تماارا: والله غصب ي مراات عمي اوووماال فين عمو
رانياا: ف الشغل ي حبيبتي
ف الوقت ده دخل ادهم و مرام مراتو مرام
ادهم بفررحة: بااااركوولي ي جمااااعة هبقى اب ومرام هتبقى ام
سمية: لوووووولوووي مبرووووك ي حبيب قلب امك اناا مش مصدقة نفسي مبروووك ي مراات ابني
ايمن بفرحة: مبروووك ي ادهم ي ابني مبروووك ي بنتي
مرام: الله يباارك فيك ي باابا وانت ي مااما
ادهم: الله يباارك فيكي ي ست الكل الله يباارك فيك ي حج
رجااء: مبرووك ي حبيبي مبرووك ي مراام
ادهم: الله يباارك فيكي ي عمتي
تماارا: احم احم مأخدتووش بالكم خاالص اني مووجوده يعني بقاالي اسبووعين غااايبة
ادهم: ياااه ي بنتي ده انت مش باااينة خاالص علفكرة بس وحشتيني ي جزمة تعاالي ف حضني
وبالفعل حضنتة تماارا
تماارا: مبروووك ي قلبي مبرووك ي روماا
مرام: الله يباارك فيكي عقباال كده لماا نفرح بيكي و نشوووفك احلى عروووسة ف الدنياا
تماارا: تعيشي ي حبيبتي ربنااا يخليكي
و بعد المبااركات و التعااني وانصمااام بااقي العيلة ليهم نسيبهم احناا بقى
**********************
عند نيااار بيتكلم ف الفوون
نياار: وحشتيني جداااا ي حبيبتي
تماارا: والله وانت اكتر ي نياارو بس هنعمل اي انت عاارف ان مينفعش نكلم بعض كده حراام
( طبعاا عرفناا كده ان حبيبة نياار ابن نصاار تبقى تماارا بنت اخو رجااء )
نياار: اناا قولتلك ي حبيبتي اني هااجي اتقدملك بعد ماا ترجعي من الرحلة واناا عند كلاامي هكلم باابا و انت تااخديلناا ميعااد من ابووكي وهنيجي
تماارا: بجدد ي نيااارو يعني انت مكنتش بتضحك علياا
نياار: بجد ي قلب نياارو انت متعرفيش اناا بحبك قد اي
تماارا: افرض طلعت وحشة و معجبتكش
نياار: الحب مش بالشكل ي قلبي اناا بحبكك انت شخصيتك روحك لكن مش شكلك طبعاا وبعدين انت قمر ف عيووني منغير ماا اشووفك اناا اتخيلتك اساااسا عاارفة اني مش قااادر اعيش من غيرك اكتر من كده انااا هروووح اكلم باابا حالااا
تماارا: اناا بجد ي نيااار مش لاااقية كلاام اقولوا بعد الل انت قولتوا
نياار:متقووليس حااجة اناا هرووح اكلم باابا و اقولوا وهرد عليكي
تماارا: بااااي
نياار: هتوحشيني
وقفلوا مع بعض الخط و قااام رااح عند ابووة
نياار: بابا كنت حاابب اتكلم معااك ف موضوع كده
نصار: مش دلووقت ي نيااار اجلهاا ل بعدين.
نيار: لاااا ي بابا مش هأجلهااا مووضوع مهم لااازم احكيهوولك دلوووقت
نصااار بنفااذ صبر: اخلص ي نياااار احكي وخلص
نياار: اناا عاايز اتجوز ي باابا و شقتي جااهزة من مجميعو والعرووسة موجودة مفيش غيرر نرووح نتقدم
نصاار بفرحة: انت بتتكلم جد ماا اناا عمااله اتحللك عشااان تووافق تتجووز ده خبر جميل خدلي ميعااد مع ابوو العرووسة وهنرووح فوراا
نياار: بجد وافقت بسرررعه كده
نصاار: رووح بسررعه يلاااا
وبالفغل اخدوا ميعااد من ابو تمااارا واتفقوا انهم هيروحوا ف نهاااية الاااسبووع
*******************
عند اسر و ريم
ريم قااعدة سرحاانه وبتفكر
اسر: ماالك ي ريمو بتفكري ف اي
ريم: مفيش
اسر: لاا ي ريمو اناا فااهمك اكتر من نفسك حتى انت بتفكري ف حااجة و هتحكيلي زي الشااطرة دلووقت
ريم بتنهيدة: الحقيقة اناا عاايزة اكشف
اسر بخضة و خووف: ليية ي قلبي انت تعبااانة فيكي اي احكيلي ماالك
ريم: متخاافش اناا عاايزة اشووف اناا محملتش لغااية دلووقت لية ممكن يكوون عندي مشااكل عشاان كده لااازم اكشف
اسر: كده ي ريم تخضيني عليكي و بعدين دي حااجة بتااعت ربنا لماا ربناا يريد هتجيبي اولااااد
ريم بدمووع: لاااا ي اسر انت بتقوول كده عشاان عاارف ان معندكش حااجة و مخلف قبل كده ف لو كده هيكوون العيب عندي انااا
اسر قرب منهاا واخدهاا ف حضنة: متعيطيش ي رووحي باذن الله انت معندكيش حااجة و بعدين انت مش بتعتبري لين بنتك ولااا اي
ريم وهي بتعيط جاامد: لاااا طبعاا متقوولش كده ازعل منك لين دي كل حيااتي اصلااا واناااا مش بس بعتبرهاا بنتي هي فعلااا بنتي والله بس اناا عاايزة اجبلهاا اخ او اخت يكونوا معااها
اسر: طب خلاااص متعيطيش وقوومي البسي اناا هاخدك عند الدكتور
ريم: بجد ي اسر
اسر: بجد ي قلب اسر يلااا قوومي
ريم قربت منه وباااستة بوسة سطحية ع شفاايفة: انااااا بعشقكككككك اوووووووووي ي رووح قلبي
يلااااا ابقى نروووح عند يااامن و رناا الباارت الجاااي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك" اضغط على أسم الرواية