رواية تزوجنا لمنع الثار البارت التاسع والعشرون 29 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل التاسع والعشرون 29
كارماا بتحااول تصالح فراس بأي طريقة لانهاا عارفة انهاا لو خسرتوا هتخسر كل حاجة في حيااتها لان هو اللي خلى لحياتهاا طعم و هي مستحيل تفرط بية ابداا
ميكت فونهاا و كتبتلة مسدج « اتريد ان تتركني وانت النفس بالنسبة لي انت من اعطى لحيااتي رونق جديد و انت من عرفت بجاانبة طعم الحيااه و الحب لم اكن اعتقد انني اجد الحب في يوم من الايام و اتيت انت و وجدت كل شئ
سامحني رجااءا لم اكن اقصد يجب عليك مسامحتي سأفعل اي شئ لتسامحني احبك»
بعتت المسدج و انتظرت منه رد لكن هو شاف المسدج و ابتسم من قلبة انبسط لماا اعترفت انهاا بتحبة
و هي اغتااظت جداا لماا مردش عليهاا
كارماا: مااشي ي فراس بقى بتشوف المسدج بتااعي و متردش مبقااش اناا كارما ان مخليتك صالحتني بقى هوووف
عند فراس كان بيقول في نفسة
مااشي ي كارماا ان مخليتك تتعلمي الادب و تبقى ثقتك فياا شئ مهم ميبقااش اسمي فراس
كل واحد فيهم تحدى التااني
يااترى مين فيهم اللي هينتصر
كارماا هتخلية يرجع ليهاا تااني
ولاا فرااس هيعلمهاا درس تماام الااول
نور: يعني اي ي دكتور اختي كده مالهاا
الدكتور: اطمني ي مدام ان شاء الله هتكوون بخير بس حضرتك ادعليهاا ربنا يشفيهاا
شادي: مااشي يعني هي حالتهاا اي دلوقت
الدكتور: هي اتعرضت لحاادثة كبيرة و بما انهاا طفلة ف مستحملتش ف احناا حطينهاا تحت الملاحظة و هتكون كويسة
نور قعدت ع المقعد اللي وراهاا و حطت وشهاا في ايديهاا و قعدت تعيط جاامد
شادب اتنهد و قعد جمبهاا و اخدهاا في حضنة بيحااول يهديهاا
شادي: خلااص ي نور هتكوون بخير ان شاء الله خليكي قوية كده مالك
نور بعياط: لاا ي شاادي اناا السبب اناا اللي مهتمتش بيهاا كويس لولاا كده مكنش جرالهاا حااجة اناا السبب و انفجرت في بكااء مرير
شادي: خلااص كده اهدي ي روحي انت ملكيش ذنب في حااجة ده قدرهاا يلاا كده كفااية عياط
نور: اناا مش هقدر اعيش لو جرالهاا حاجة دي اختي و بنتي انا اللي ربيتهاا ع ابدياا
شادي باس ع جبينهاا: هتبقى زي الفل ي حبيبي اطمني انت بس و اهدي كده
نور: هحااول ي شااادي والله ماا قادرة اناا هموت وراهاا
شادي: بعد الشر عليك ي حبيبي متقوليش ع نفسك كده اناا اعيش ازااي لو انت جرالك حاجة ي نور عيني
نور: ربناا يخليك لياا ي شاادي و متحرمش منك ابداا
« و ما الحبيب الاا سند لحبيبة في جميع لحظاات حيااتة من سعاادة و حزن »
تااني يوم عند اسد و ابرار
ابرار قامت من النوم و اخدت شاور و صلت و بعدين خرجت عملت الفطار وراحت اوضة فاطمة خبطت ع الباب
ابرار: ممكن ادخل
فاطمة: اه طبعاا اتفضلي
دخلت ابرار
ابرار: صبااح الخير
فاطمة: صبااح النور ي ابرار تعاالي اقعدي
قعدت ابرار
ابرار: متزعليش مني عشاان ضربتك امباارح بس لماا شوفتكم في حضن بعض فقدت اعصاابي واناا مكنتش اعرف انك اختة
فاطمة بابتساامة بسيطة: ولاا يهمك اناا مقدرة شعورك وقتهاا بس انصحك متبقيش متهوورة اووي كده الاول اسمعي منه و بعدين احكمي
ابرار: هحااول ابنك القمر ده
فاطمة: لاا ده ابن الجيران
ابرار: يلاهوي خطفتية لية حراام عليكي دلووقت الشرطة تطب عليناا هترجعية ولاا ابلغ عنك
فاطمة: بت بطلي هبل ده ابني عمر
ابرار: مش تقولي من الاول ده انا قلبي وقف
فاطمة: بعد الشر عليكي
ابرار: يخرااشي ع القمر ياناااس اي الجماال ده كلوا ي عموري
عمر زي اي طفل حد بيكلموا بيضحك
ابرار: ي جماال الضحكة يخلااثي
الاا انت مش بتيجي عندناا لية بقى حتى سااعت ما ماما مروة تعبت مجتيش
فاطمة بحزن: للاسف ماما مش بتكلمني
ابرار: لية كده اي اللي حصل
فاطمة: اصل بصراحة مروان جوزي ابو عمر وقت لما اتجوزتوا هي مكانتش موافقة علية خالص بس بابا و اخواتي واناا كنت بحبوا ف عارضتهاا و اتجوزتوا و هي كانت عايزااني اتجوز ابن خالتي و اناا موافقتش
ابرار: وهي مكانتش موافقة ع ابو عمر لية
فاطمة: عشاان لماا كنا هنتجوز كان هيااخدني معااه و نعيش في ايطاليا وهي مكانتش عيزااني ابعد عنهاا و اتجوز في نفس المكاان
ابرار: لاا ما انت كده لاازم تروحيلها و تطيبي خاطرهاا مينفعش تفضل زعلاانة منك و بعدين ماما مروة قلبهاا طيب و هتساامحك بسررعة
فاطمة: اناا نزلت الاجاازه دي و نفسي بجد تساامحني كل مرة مش بترضى تقاابلني
ابرار: حاولي و بأذن الله كل حاجة هتتحل
فاطمة: ياارب
ابرار: افطري واناا هروح اصحي اسد
فاطمة: مااشي
***************************
ابرار: اسااااااااد ي اسااااااااااااااااااا
قاطعهاا اسد: اي في اي الدنياا خربت فوق راسك مالك بتصرخي لية
ابرار: بقاالي سااعة بصحي فيك و حضرتك مش رااضي تقووم اعملك اي
اسد: مااشي ياختي اديني صحيت عايزة حااجة تاانية
ابرار: ايوة
اسد: اؤمري
ابرار: عاايزين نروح البلد و ناخد فاطمة معاانا عشاان نصالحهاا هي و ماما مروة
اسد: وانت عرفتي منين
ابرار: بطوط حكتلي كل حااجة و كماان عمووري القمر ابنها جميل اووي ي اسد عاايزين نجيب واحد زيه
اسد: ههههههه عاايزة تجيبي واحد زيو ازااي
ابرار: بيبي ي اسدوي يكون زي عموري كده
اسد: طب تعاالي و احناا نجيب عشررة مش واحد بس
ابرار: هههههه لاا كفااية واحد ي اسدي بس هنجيبوا ازااي
اسد: اقولك و متزعليش
ابرار: لاا مش هزعل فيهاا اي يعني قو..
و بعدين فهمت قصده
لااا خلااص متقولش مش عاايزة اعرف
اسد: طب يلااا
ابرار: يلاا فين
اسد: نجيب بيبي مش كاان نفسك في بيبي دلووقت
ابرار: لاا ي منحرف روح غير هدومك و تعاالى نفطر
و سابتة و خرجت
فراس كان في الناادي
و كارماا عرفت و راحتلة
كارما قهدت جمبة ع الطرابيزة
كارماا: ازيك ي فرااس
فراس: اهلاا عاايزة اي مني
كارما: عوزااك تصاالحني ي فراس
فراس: انا قفلت الموضوع ده خاالص
كارما: مليش دعوة ي فراس احناا هنتصالح يعني هنتصاالح
فراس: لية هتخليني اصالحك غصب يعني
كارما: اه ي فراس غصب برضااك هتصاالحني
فراس ضحك بتهكم: بت بطلي غبااء و قومي ارجعي بيتك
كارما: مش قبل ما تصاالحني ي فراس
فراس: يستي انت ولا بقيتي فاارقة معايا اصلااا و امي شافتلي عروسة و هنروح نقابلهاا انت تجربة و عدت خلااص
كارما الدموع اتجمعت في عنيهاا
كارما: لاا ي فرااس انت ملكي اناا و بس اناا بس اللي هبقى مرااتك و عمرك ما تتجوز غيري فاااهم
فراس: لاا مش فااهم كل واحد حر في حياتو
هناا كارماا عيطت اووي و هو اتصدم لماا شافهاا بتعيط
كارما بضعف و عيااط شديد: لاا ي فراس و النبي متسبنيش اناا بحبك اووي و مش هقدر انسااك ابداا انت الوحيد اللي قدرت اتجااوز معاه كل حااجة و احس اني عاايشة زي اي انساانة طبيعية متعملش فياا كده والنبي
فراس: خلااص اهدي كده و متعيطيش كفااية
كارما: لاا هعيط خلااص ياارب اموت عشاان انت ترتااح
فراس: بعد الشر عليكي متقوليش كده تااني
كارما: لاا هقول مش انت خلااص مش عايزني يبقى امووت احسن
فراس: بعد الشر عليكي من الموت ي قلبي انت عاارفة اني بحبك بس انت اللي مش واثقة فياا
كارما: والله اناا واثقة فيك اكتر من نفسي كماان ي فراس بس غصب عني بغير عليك هي غلطة و مش هتتعااد تااني
فراس: حد قالك اني كنت زعلاان منك اناا بس كنت حاابب اوصلك ان النقطة دي بتزعلني عشاان متقرريهااش
كارما: والعرووسة
فراس: مفيش عراايس غيرك ي كاارمتي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية