رواية أحببت فوستيكة الفصل الثاني 2 - بقلم نورهان محمد
رواية أحببت فوستيكة الفصل الثاني 2 - بقلم نورهان محمد
البارت الثاني
مش مستريحلك
نور:تعالي بس نطلع لهم
و طلعوا و سلمت نور علي العريس و أهله و بعدين سابوهم يقعدوا لوحدهم
العريس:ازيك
نور قاعده مربعه رجليها ع الكرسي: و بعدين يعني
العريس: نعم بعدين اي بقولك ازيك
نور:اه و بعدين كمل
العريس:انا اول مرة اتقدم لواحده
نور: ااه
العريس :يعني أن شاء الله لو وافقتي هتكوني انتي الأولي و الأخيرة
نور : امك حلوة و عامله ضفيرة
العريس بصدمه و استغراب: نعم؟!
نور بصوت عالي :جمالك دا و لا جمال عبدالناصر
العريس: هو في أي حضرتك
نور:حضرتك طالما فيها حضرتك يبقي نتكلم جد شوية
العريس:ياريت اتمني
نور:خلصانه ي بروو بص بقا يا عسل انا مش بيضحك عليا بالكلام دا و بعدين انت مرفوض يسطا و يالا خد بعضك انت واهلك و امشي بكرامتك بدل ما مشيك من غيرها
العريس مشي مستغرب و باباها و اخوها دخلوا بسرعه
احمد:في أي يا نور اي حصل
نور:محصلش حاجه انا قولت له مرفوض بس
الاب:لي يابنتي
نور: ي بابا دا صايع و ماشي مع بنات البلد كلها
الاب: و انتي عرفتي دا كله منين
نور:لا يا بوب دي اسرار مهنة
الام:مافيش عريس بيعمر معاكي دايما طفشانين
نور بثقة:فداهية الي راح يجي غيره دا انا فوستيكة مش اي حد
........بعد مرور شهر
ادم:ياااه اخيرا اتخرجت و بقيت مهندس
يوسف:كدا بقا مش باقي غير خطوة واحدة و اكمل فرحتي
نور: اي هي
يوسف: لا دي حاجه كدا
نور:اممم
سارة: يلا بقا عقبال أما نتجوز ،😂
ادم:الناس بتقول عقبال ما تشتغل انتي بتقولي يا جواز
سارة: البت مالهاش غير بيت جوزها
نور:حصل 😂
يوسف: اتنيلي
نور: ولااا اظبط كدا
يوسف: علي كام
نور:علي واحده وتلت يا خفة
يوسف: نينينيني
نور:ديديديدي
........
في البيت عند نور
احمد: يا قووم انا قررت اتجوز
نور: لولولوي مبااارك عايزة اشوف العروسة
احمد:هنروح لها باليل أن شاءالله
نور:طيب هدخل اجهز نفسي
.... باليل عند العروسة
نور:ازيك يا سلمي
احمد: ششش مش سلمي لا
نور:اااه اسفه أروي صح
احمد:لا دي ع
نور:تبقي حبيبة اكيد يعني مش هتكون ايه و لا ساندي
العروسة بمقاطعة : انا عليا ،الظاهر اخوكي اسمه منطبق عليه اوي
نور: اوي اوي يا بنتي و الله هو اه اخويا بس محبش اكدب هو بتاع بنات
عليا:و الله
احمد: يخربيتك انتي جاية تبوظي لي الجوازة
نور:اكدب يعني علي البونية و اخدعها
احمد:لا ازاي
عليا بضحك: شكلكوا مضحك اوي
نور :و الله دا أقل حاجه عندنا
الاب:طيب نتفق علي الفرح
و بعدين اتفقوا علي الفرح و كتب الكتاب و كل حاجه
نور:لبستي يا ضنايا
عليا:😂
نور:يا بنتي راجعي نفسك دي هي اخرتها محاكم الأسرة
احمد:قدامي يا خرابه
نور:يبرنس و الله ما انتوا سالكين دا حتي صبري عمل بلوك لست البنات .
و رجعوا البيت
.........
سارة: اي بقا هنفضل كدا كتير انا زهقت
ادم: بصي عشان مطولش عليكي
انا عايز اتجوز
سارة: عايز عروسة يعني
ادم:الظاهر أن الغباء عندك انتي وصاحبتك
سارة: حصل فعلا حنا اغبية و انتوا بسبوسه بالقسطة
ادم:خفه يا بت
سارة:طيب امشي انا بقا
ادم: تمشي تروحي فين بقولك عايز اتجوززز
سارة :طااب وانااا اعمل ايييي
ادم: انتي العروسةةةةة
سارة:لولووووووي اخيرا نطقت يا شيخ بركة بقا
ادم: دا انتي واقعه من زمان بقا 😂
سارة:يا شيخ دا انا كنت فقدت الامل
ادم:حضن ي ابو الصحااب
سارةه بصوت عليا:هو حضن فعلا بس مختلف شوية خد بقا (و رشة كوباية الماية فوشه😂)
ادم:هااا يخربيت دا هزار
سارة:بس اي رايك حضن و لا مش حضن
ادم:انتي اسلوبك دا هيخسرك كل الناس
ساره: اوكااي في داهية 😏
ادم:دا انتي فصلاان
.........
يتبع الفصل الأخير اضغط هنا