Ads by Google X

رواية شيطان يستولي على ملاك الفصل الثاني 2

الصفحة الرئيسية

 رواية شيطان يستولي على ملاك الفصل الثاني 2 

رواية شيطان يستولي على ملاك الفصل الثاني 2 

البارت التاني. 
شيطان يستولي علي ملاك. 

شروق فتحت عينيها واتصدمت لاقت نفسها علي السرير وصرخت لما شافت لؤي قاعد قدمها وفي ايده كاس. 

لؤي ببرود: مكنتش اعرف انك حلوة كده. 

شروق بصدمه: ا انت عملت ايه. 

لؤي بخبث: لسه هعمل مش قربت منك عشان حابب اكسرك وانتي واعية. 

شروق ببكاء: ارجوك سبني اروح. 

لؤي قام وقرب منها: لا يا حلوة دخول الحمام مش زي خروجه وبدء يقرب منها. 

شروق بتوسل: ارجوك انت مش عندك اخوات بنات زينا ابوس ايدك بلاش

لؤي افتكر حاجه وضربها بالكف: اختي اشرف منك يا زبا*لة.. وسابها ونزل. 

شروق قامت وحاولت تشوف حل عشان تهرب. 

ــــــــــــــــــــــــــــ
لؤي نزل تحت راح اوضه. 

في بنت موجوده فيها علي سرير مش بتنطق او بتتكلم. 

لؤي قعد جنبها: مش ناويه ترجعي لحضني تانى كفايه بقا عذاب ارجعي وقوليلي مين وصلك للحالة دي وصدقيني هندمه علي اليوم يلي اتولد فيه بس انتي فوقي. 

البنت في عالم تاني لؤي سابها وطلب ممرضه تفضل معها( ياتري انتي ايه حكايتك انتي كمان 🤨). 

لؤي راح واخد كاس وبدء يسكر و يفقد واعيه. 

ــــــــــــــــــــــــــ 
في بيت شروق. 

مرات الاب بقلق: البت اتاخرت ليه. 

مروان: دلوقتي تيجي. 

مرات الاب: تفتكر تكون هربت. 

مروان بخبث: او راحت تتسلى. 

مرات الاب: انت بتقول ايه. 

مروان بتمثيل: هي كانت بتعرض نفسها عليا وانتي شوفتي. 

مرات الاب: طب والشيخ يلي جاي هنعمل ايه. 

مروان: انا هنزل اجبها واتصلي علي المأذون والشيخ ياجوا دلوقتي. 

مرات الاب: ماشي متتاخرش. 

مروان نزل مرات الاب: ياتري انتي فين يا بنت سعاد. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
لؤي طالع على السلم و وهو سكران. 

شروق فتحت الشباك ولسه هتنط مسكها: علي فين يا حلوة. 

شروق بخضه: سابني.. وتحاول تهرب.. لؤي بيمسكها و بيثبتها. 

لؤي قرب من ودنها: الليلة هتبقى ليا وانتي خلاص ملكي. 

شروق بتوسل: ابوس ايدك لا. 

لؤي شالها وهي بتتضرب فيها و حطها علي السرير لاقي وبدء يقطع هدومها كدمات علي جسمها حس للحظه انه جواه بركان بعد عنها: مين عمل كده. 

شروق استغربت وبتحاول تستر نفسها: و و انت م مالك س سابني امشي. 

لؤي انتبه لنفسه: مستحيل اسيبك... وقرب منها تحت صراخها ولكن لاحياة لمن تنادي.... 

لؤي بصدمه: ا انتي ب بنت. 

شروق ببكاء: ليه عملت كده ليه. 

لؤي قام يكسر كل حاجه قدمه: لييهههه ازززايييي. 

شروق بتعيط و شافت الباب مفتوح اخدت الجاكت بتاعه وهربت. 

لؤي قعد علي الارض: ليه عملت كده فرقت ايه عن يلي دمر حياة اختي ليه كانت عايز اكسرها بس مش للدرجه دي وبيبص مش لاقها اتجنن. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــ . 
بتجري في الشارع. 
و وصلت بيتها ولاقت مرات ابوها بتجهز البيت. 

داخلت من غير ما حد ياخد باله وقفلت اوضتها من جواه. 

مرات الاب بزعيق: شرفتي يا هانم افتحييي. 

شروق اعدت علي السرير وبتعيط: سابوني في حالي. 

مرات الاب باستغراب: مالها دي وانا مالي انتي يا بت انتي تجهزي نفسك بليل وتلبسي لابس حلو مفهوم وايلا انتي عارفه هعمل ايه ... وسابتها ومشيت. 

شروق قاعدة بتعيط: ليه بيحصل معايا كده اتحرمت من امي و بتعذب طول الوقت ياربي ارحمني يارب. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
في المستشفى بسمه بتفوق.

شادي بقلق: انتي كويسه.

بسمه: ا انا فين.

شادي: متخفيش انتي في المستشفى.

بسمه افتكرت واعدت تعيط.

شادي بقلق: مالك.

بسمه بدموع: هتسمعني.

شادي قعد جنبها علي الكرسي: اكيد.

بسمه بتحكي: انا بنت من الصعيد اهلي ناس علي قدهم مش كملت تعليم وكانت عايزة اساعدهم ابويا تعب وكان لازم له عمليات واحنا مش عندنا حاجه اطريت انزل مصر واشتغل واكسب الكل طمع فيا ومحدش كان عايز يسغلني ايلا بمقابل و اتعرفت علي بنت قعدت تزن عليا اشتغل في ملهى ليلي وافقت وبقيت اشتغل هناك مرة في مرة وبقيت.. وسكتت. 

شادي فهم: فهمت كملي. 

بسمه بتكمل: قبلت واحد راجل اعمال صحبتي قالت ادخل عليه بسكة الحب و اخد فلوسه وانا عميت ونسيت كل حاجه وبدءت امثل عليه بس طلع هو اذكى مني و اخد يلي عايزه زيه زي غيره ودلوقتي لو روحت لاهلي هيموتوني .. بتعيط وتندم 

شادي وهي صعبانه عليه: خلاص اهدي. 

بسمه بتعيط قاطعها شادي: تتجوزيني. 

بسمه بصدمه: ايه.. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
في الليل. 

جاه مروان ومعه الشيخ والماذؤن. 

وشروق خرجت ومستغربه: هو في ايه. 

مرات الاب بتمثيل: هيتكتب كتابك النهارده علي الشيخ حسن. 

شروق بصدمه وبنص راجل كبير قد جدها: م مستحيل انتم اتجننتوا. 

مرات الاب: اخرسي يلا امضي. 

شروق لسه بتحاول تجري لاحقها مروان: لا مش بالسهوله دي. 

المأذون: يلا يابنتي امضي. 

شروق بدموع: مستحيل لااااا سابني. 

......: تتجوز ازاي وهي مراتي. 

الكل باص لاتجاه الصوت وشروق كانت هتقع من الصدمه لاحقها و وقعت في حضنه: ا انت. 

يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية شيطان يستولي على ملاك "اضغط على اسم الرواية


google-playkhamsatmostaqltradent