رواية ابن عمي البارت الثاني والثلاثون 32 بقلم اميرة محمود
رواية ابن عمي الفصل الثاني والثلاثون 32
زين، مبروك لينا ياحبيبتي اخيرا هنروح بيتنا
كارما، الحمد لله ياحبيبي
ادهم رايح يرخم علي زين ياللا يا برنس انزل وصلنا ايه هتباتو في العربيه🤣🤣
زين، حظي الاسود هسكن قدامك
ادهم رايح عشان يرجع لجودي العربيه عشان ياخدها ويطلعوا عربيه اجت بسرعه رهيبه خبطته ونزل علي ضهره
جودي نزلت جرى، ادهم فوق ياادهم فوق ادهم 😭😭
زين، ادهم فوق ياحبيبي فوق😭😭😭 اطلب الإسعاف يااحمد بسرعه
احمد، طلبته حاول محدش يحركه
الإسعاف اجي واخد ادهم وجودي راحت معاه
جودي، ادهم ماتسبنيش عشان خاطرى يارب
راحوا المستشفي كلهم وأحمد دخل العمليات بادهم
،،،،،،،
خرج احمد من العمليات وعلي وجهه باين الإجهاد
زين وجودي ونور جروا عليه وعلي وجههم علامات استفهام
احمد، اطمنوا يا جماعه هو الحمد لله كويس بس نزل علي العمود الفقري فللاسف مركب بسامير وشرايح فهيقعد فتره ميمشيش
جودي😭😭😭المهم هو هيعيش أنا مش قادره اصدق نفسي
احمد، الحمد لله منقدرش نقول غير كده الواقعه كانت جامده
جودي، علي فكره العربيه كانت قاصده انا شفته وهو كان واقف واول ماادهم اجا يعدي اجا جرى وخبطه لازم حق ادهم يجي والله ماهسكت
كارما، هاني اخويا اجا اهو لازم نعرف مين اللي عمل كده
هاني، هو في ايه ياجماعه ادهم ماله
كارما، عربيه خبطته وحصله كسر في العمود الفقري
هاني، ده اكيد المعلم صبحي ده تاجر المخدرات اللي ادهم قبض عليه اكيد حد من ولاده حب ينتقم والله ماهسيب حقك ياادهم
احمد، زين خد مراتك وروحوا قعادكوا زى عدمه
زين، مش هسيب اخويا يا احمد
احمد،. طب يعني عجبك مراتك اللي واقفه بالفستان واللا جودي خدهم وروح يا زين أن شاله تغيروا وتيجوا مينفعش كده واجمد كده هو ان شاء الله هيبقي كويس
زين، انت بتقولي اجمد وانا شفت اخويا وهو بيطير ووقع علي الارض أنا شفته بعيني يااحمد😭😭😭
احمد، طب اهدي بس وخد مراتك وجودي ونور وروحوا وان شاء الله الصبح ابقوا تعالو يكون فاق ومحدش يقول للحج محمود حاجه هو فاته نايم محدش يقلقه
زين، خلاص ماشي ياللا ياجودي انتي ونور
جودي ،انا مش همشي ومحدش يقولي امشي
احمد، معلش ياحبيبتي اهدي بس وانا هقعد معاه للصبح وهخبرك بأخباره اول بأول بس امشي عشان انتي هتقعي من طولك وبنتك اللي علي ايدك دي محتاجه تنيميها علي سريرها
جودي بصت لبنتها، بابا حبيبك اللي بتنامي في حضنه هيبقي كويس ياقلب ماما وهيخدك في حضنه تاني 😭😭😭
زين، ياللا ياجماعه نمشي عشان مينفعش نقعد فعلا زى عدمه
نور، يارب أنا مستودعاه عندك احفظهولنا يارب كلنا عايزينه
نزلوا كلهم عربيه زين واخدهم وروح نور وولادها وجودي عند فيلت احمد
زين، انزلوا انتو هنا وانا هروح عشان بابا ميحسش بحاجه نور جوزك في عمليه مستعجله وجودي جوزك راح نبطشيه لو بابا سألكم وعشان خاطرى متعيطوش قدامه عشان ميحصلوش حاجه
جودي وكارما حركوا دماغهم ودخلوا الفيلا
،،،،،،
زين روح هو وكارما ودخل قعد عالكنبه ببدلته
كارما دخلت غرت الفستان واخدت شاور ولبست بيجامه وعملت شعرها كحكه وخرجت لزين
كارما، حبيبي بطل عياط والله هو هيبقي كويس
زين، مش قادر انسي منظره تعرفي أن اكتر حاجه بحب اناكفها هو ادهم واكتر واحد بحب اخد رأيه هو ادهم تعرفي أنا كنت بفكره هو ابويا من كتر ماكان بيخاف عليه أنا ونور واحنا صغيرين كان أما حد يضربني كنت بروح أقوله وهو يجبلي حقي عارفه أنا اخترت الشقه دي ليه عشان اشوفه عالطول قدامي أنا منظره وهو بيقع علي الارض اقسم بالله حسيت أن قلبي وقع من مكانه 😭😭😭
كارما ، ياااه يازين كل يوم ربنا بيأكدلي أنه بيحبني واكتر حاجه اتأكدت أنه بيحبني أنه رزقني بيك ربنا يخليكوا لبعض وميحرمكوش من بعض يارب وفعلا زي ما رب العزه قال سنشد عضدك بأخيك
زين، يارب مش طالب منك غير تقوملي اخويا علي رجليه تاني أنا عارف أنه صعب بس عشان خاطرى عشان هو طول عمره كان نفسه يبقي ظابط كده هيخسر وظيفته😭😭😭
كارما، ياحبيبي والله هيبقي كويس استهدي بالله وقوم خد شاور وصلي ركعتين لله وادعيله وهو هيبقي كويس والله
زين اجي يقوم مكنش قادر يقف علي رجليه كارما ساعدته
لحد ماهدي واخد شاور وصلي ونام
،،،،،
جودي ونور دخلو وطلعت كل واحده غرفتها في هدوء عشان الحاج محمود نايم وميصحاش
جودي، الو ايوه يا احمد ادهم عامل ايه
احمد، هو اخد حقنه منومه عشان الجرح وهيفوق الصبح و هيبقي كويس أن شاء الله
جودي، يارب يااحمد
احمد، حاولي تنامي عشان تعرفي تقفي علي رجلك بكره
جودي، ماشي ياحبيبي سلام
،،،،،،،
تاني يوم الصبح الحاج محمود قاعد بيفطر وجودي ونور لابسين هدوم خروج ونازلين
محمود، رايحين فين عالصبح أكده
نور، رايحين لزين وكارما
محمود، دي الوقيت
جودي، هما كلمونا وعازمينا علي الفطار
محمود، انتوا هتروحوا لوحديكوا اومال فين اجوازكوا
جودي، ادهم روح علي البيت امبارح
نور قاطعتها، وأحمد راح من بدرى عمليه مستعجله
محمود، طب اني هاجي معاكوا
نور، لا خليك يا بابا المشوار تعب عليك وغير كده انا هقعد عند جودي للعصر
محمود، هو انتوا عنيكوا وارمه أكده ليه
نور، من دخان الصواريخ اللي كانوا بيفرقعوها قدام بيت زين عنينا كلنا وجعتنا
محمود، خلاص انا هجعد استناكوا متتاخروش عليه
نور ، ماشي يابابا
،،،،،،،
زين، كارما انا هروح لادهم وانتي خليكي عشان مامتك واختك لو اجو
كارما، ماشي ياحبيبي ربنا يطمنك عليه يارب
زين، يارب ادعيله والنبي ياكارما
كارما، والله صليت الفجر وفضلت ساجده ادعيله
زين باسها من راسها ،انا ماشي ياحبيبتي سلام
،،،،،،
كلهم راحوا المستشفي
جودي، فاق يااحمد
احمد، للاسف حصل مضاعفات جامده وسيبينه في الرعايه اول مالحاله الصحيه تظبط هننقله غرفه عاديه
جودي، طب انا عايزه اشوفه والنبي يااحمد
احمد، طب تعالي هدخلك
نور، وانا والنبي اشوفه بس
احمد، أما تخرج هدخلك يانور
جودي دخلت واول ما شافته وهو علي جهاز التنفس وجسمه كله اسلاك انهارت
جودي، قوم ياادهم قوم لبنتك أنا مقدرش اعيش لحظه من غيرك سامحني لو زعلتك في يوم أنا جبت نور بنتك معايا بره فوق عشان تشوفها ياحبيبي
احمد دخل ،ياللا ياقلبي أخرجي هو مش سمعك بس أخرجي عشان ميحصلكيش حاجه
جودي، اسيبه وامشي ازاي يااحمد
احمد، معلش كده غلط والله ياللا بس
خرجت جودي ودخلت نور لادهم
نور، ادهم حبيبي يعز عليه اشوفك كده ياحبيبي انت اخويا وصاحبي فاكر يا ادهم أما قعدت اعيط واقولك العيال عندهم ماما بتيجي معاهم توصلهم وانا لا كان نفسي يبقي ليه ماما توصلني وبابا عالطول شغال روحت اخدني في حضنك وقولتلي هوصلك ياقلبي انا وفضلت تصحي كل يوم بدرى عشان توديني ألمدرسه لحد ما دخلت ثانوي والبنات كانوا بيفكروك خطيبي 😭😭قوم ياادهم انت بطل ياحبيبي قوم عشان خاطر بنتك أللي متعرفش ربها دي
احمد دخل وخرجها
نور وجودي قاعدين زين دخل ، اي الاخبار فاق
جودي، لا حصله مضاعفات
ممرضه ، هو حضرتك زوجت المريض
جودي،اه😧😧
الممرضه، متخافيش بس هو حصله فعلا مضاعفات وكنا محتاجين له دم نفس فصيلته يبقي طازه والدكتور أحمد قال إنه اخوه حللناله طلع نفس الفصيله واخدنا منه كيسين دم بس قولناله كفايه عليك كيس مرضاش واتبرع باتنين فحاولي مع الدكتور أحمد أنه يروح يرتاح عشان كده غلط عليه مش راضي يسمع كلامنا ومنمش ولادقيقه حتي يرتاح
زين، متشكرين ليكي
جودي راحت لاحمد، احمد انت اتبرعت لزين بالدم
احمد، عرفتي منين
جودي، مش مهم المهم دي الوقت روح ارتاح عشان كده غلط عليك
احمد، لا هقعد عشان اراقب حالته
زين، احمد معلش اسمع الكلام خد مراتك وروحوا وانا موجود لو حصل جديد
احمد، خلاص ماشي أنا هروح اخد شاور واغير هدومي واجي
نور، ياللا يااحمد مش هنتأخر
،،،،،،،
احمد روح
محمود، اي يابتي اجيتي بدرى
نور، اصل احمد خرج من المستشفى واجا اخدني نروح وجودي قعدت في بيتها مع ادهم
محمود، ماشي يابتي اطلعي احسن جوزك شكله تعبان وعايز ينام
احمد طلع غرفته
واول ماقعد علي الكنبه راح في النوم نور مردتش تصحيه عشان سمعت كلام الممرضه وصعب عليها تصحيه
نور، الحمد لله يارب أنا عارفه أن اختبار صعب بس أجبر بخاطرنا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ابن عمي" اضغط على أسم الرواية