رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك البارت الخامسة والثلاثون 35 بقلم بسنت أشرف
رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك الفصل الخامسة والثلاثون 35
عند نصاار بعد ما مشي من بيت صالح
ركب عربيتة وكاان ساايق بسررعة جدااا و بيفكر معقوول يكوون طول السنين دي ظاالم رجااء معقول متكنش خانتة و هو فهم غلط معقوول ظلم بنااتة وبعد عنهم هو غلط لماا ساب بنااتة ومشي حتى لو هي خانتوا مكنش المفروض يسيبهم بس هو كاان بيحبهاا ومستحملش يقعد لحظة واحده بعد ما عرف انهاا بتخوونة بس هو اتسررع جداا في الحكم عليها مستنااش حتى يسمعهااا
وفجأه كاانت جاية عربية كبيرة محملة وهو مقدرش يتحكم في عربيتة وحس ان دي نهايتة خلاااص معقوول هيموت منغير ما يحضن بنااتة هيمووت منغير ما يسامحووه وبعدين فقد الوعي والنااس اتلمت بسررعة ع العربية واتصلوا بالااسعااف والاسعاف جت خدتة
***********************
عند ريم كانت بتكلم امها في الفون
رجاء: طالماا شوفتية مقولتيش لي
ريم: ي ماما افهميني كنت هتستفاادي اي لو عرفتي يعني
رجاء: اهوو كنت عرفت وخلااص
ريم: خلاااص ي ماما سيبك بقى وفكك من كل حاجة بتحصل وخلااص ماضي عدى و فااات
رجاء: مااشي ي ريم بي زنبهاا اي بنت خالك وهي بتحب اخوكي
ريم قلبها دق وحست باحساس غريب
ريم: ماما بليز قفلي ع الموضوع ده يلااا بااي
رجاء: سلاام ي بنت بطني
ريم: ماما صحيح نسيت اقولك مش اناا طلعت حاامل
رجاء: لووووووولووووي مبروووك ي قلب امك احلى خبر سمعتوا في حيااتي
ريم: الله يباارك فيكي ي مامي هتكوني احلى تيتة في الكون
رجاء: حبيبتي ربناا يخليكي يلاا اسيبك دلووقت عشاان اشوفهم مالهم
ريم: ماشي ي مامي بابي
ريم قفلت مع امهاا وبعدين اتعدلت كان اسر قاعد بيلعب هو لين
اسر: اي اللي حصل
ريم حكتلة كل حاجة امهاا قالتهالها
اسر: امممممم
ريم بزعيق: اي الرد المستفز ده ما تتكلم و تقوول رأيك زي الناس
اسر بعصبية : اتكلمي بطرريقة احسن من كده ي ريم فااهمة
ريم: خلااص ي عم متزعلش اناا مكنتش اقصد بس اناا بحب اخد رأيك مش اكتر
اسر: مااشي ي ريم تاخدي رأيي براحة مش بزعيق لا بطريقة احسن من كده مااشي
ريم قربت منو وقعدت ع رجلية و حضنتة: خلاص قلبك طيب متزعلش مني بقى ويلاا قول رأيك
اسر حاوطهاا بأدية: مااشي ي ريمو
بصي هو اناا مش عارف اقول اي بس بصراحة يعني هو معذور برضوا لو كان بيحب خالتي بس المفروض يبقى في ثقة كان لازم يكون واثق فيهاا ع الاقل استنى لما يسألها الاول ويعرف منهاا ف بس هو اختاار انو يمشي بالعميااني من غير ما يعرف حاجة بس انت المفروض تسامحية ده ابوكي وبعدين طلع عندك اخوات تااني
ريم: اسر انت عاارف اني اناا فرحت اووي لماا انت وثقت فياا دي حاجة فرحتني بجد لماا عملت كده و ثقتك كاانت في محلها تخيل كده لو مكنتش وثقت فياا كانت علاقتناا انهاارت لأن اهم حاجة الثقة تخيل كده لو هو كاان وثق في ماما كناا زمانا دلوقت مع بعض عيلة واحده مكنش ده حصل بس هو اللي اختاار البعد مش احناا يبقى يستحمل بقى لان اناا مستحيل اساامحة ع الااياام و السنين اللي كناا محتااجينوا فيهاا و مكاانش معانا فيهاا مستحيل اساامحة
اسر: خلي قلبك ابيض ي ريمو
ريم بمحاولة لتغير الموضوع: شووف لين ناامت في حضني اهوو اوعى خليني اقوم انيمهاا
اسر: استني هنيمهاا اناا عشاان انت متتعبيش
ريم: مااشي خد
***********************
ع الناحية التانية عند رجاء بعد ما قفلت مع ريم
صالح: بتزغرطي لية
رجاء بسعادة: ريم حاامل
صالح: مبرووك ربناا يتمملهاا ع خير
و كل واحد راح ع اوضتة
رجااء دخلت اوضتهاا هي كماان
شوية و جات تماارا خبطت ع باب عمتهاا
ودخلت
تمارا: هو بجد اللي حصل ده ي عمتو يعني كده اي اللي هيحصل
رجاء: لو نيار بسحبك بجد هيحاول كتير و اذا هو حاول انا هقنع ابوكي
تمارا: اناا بحبوا اووي ي عمتو مش هقدر اعيش من غيرة
رجاء اخدتهاا في حضنهاا: معلش ي حبيبتي بأذن الله ربناا هيختاارلك الاحسن
***********************
عند نياار كاان في المستشفى هو و امة و اختة بعد ما وصلهم خبر حاادثة نصاار
كاانت حالة قلق رهيبة و نصاار في اوضة العملياات والدكااترة داخلين خارجين
وبعد فتررة طويلة خرج دكتور و قالهم ان حالتة صعبة جداا وهماا عملوا اللي عليهم والبااقي ع ربناا
ونقلووة العناااية المركزة لان حالتة حرجة جداا
وبعد فترة طوويلة كاان فااق و كاان عاايز يشووف نياار و الدكااترة سمحولة يدخل
دخل لقى ابوة عيونة مدمعة
نيار دخل وقتد ع ركبة قدام ابوه ومسك ايدة وباسهاا وعيط من حالة ابوة ف ابوة كان موصل باجهزة كتير غير الجروح و الشاش ف منظرة يقطع القلب وهو متعودش يشووف ابوة ضعيف
نصار بصوت ضعيف يكاد يخرج:
ساا. مح. ني.... وخل... يهم يساامحوني ي نياار ارجو... ك اخر طل.. ب انك تخلي.. هم يج.. وا هناا نف.. سي اشوفهم ارجووك ي نياا... ر ي ابن.... ي (سامحوني وخليهم يسامحوني ي نيار ارجوك اخر طلب انك تخليهم يجوا هناا نفسي اشوفهم ارجوك ي نياار ارجوك ي ابني )
نيار: حااضر ي باابا هخليهم يجوا هناا وهيساامحوك و هتعوضهم عن كل حااجة باذن الله بس انت خليك قوووي
نصار: وهجي.... ب من.. ين الق.. وة اناا ادمر... ت ( وهجيب منين القووة واناا ادمرت)
نيار: بعد الشر عليك ي بابا من الدماار ربناا يخليك ليناا
***********************
البااب بيخبط بسررعة قاامت تماارا بسررعة و لبست طرحتهاا وفتحت البااب و اتصدمت لماا شاافت نياار في وشهاا بس فرحت جدااا لانهاا اول مرة تشوفوا ع الحقيقة كاانت دايماا يشوفهاا في الصور
تمارا وقلبهاا بيدق جاامد: نياار
نيار قلبة دق علطوول اول ما سمع صوتهاا وعرف ان هي دي حبيبتوا تمااارا يااه يتمنى لو كاان يترمي في حضنها بس هي لسة مبقتش مراتة مكنش قاادر يتكلم ولاا يقول حااجة
قاطع لحظتهم هماا الاتنين
صالح: انت بتعمل اي هناا
نياار: اسف ي عمي بس عاايز اشوووف اخت حضررتك حالاا ضروري ارجووك
صالح: خلااص سيبوهاا في حالهاا عايزين منهاا اي بعد ما خربتوا حياتهاا
نيار: رجاءا ي عمي الموضوع مهم جداا و صالح رفض *رفض قاطع*
نياار بص ل تماارا بصة كلهاا رجاء وتمارا فهمت بصتوا دي و دخلت ل عمتهاا و صحتهاا و رجاء خرجت معااها
رجاء: خير عاايز مني اي
نيار: ارجووكي تعاالي معاياا والنبي بابا عمل حاادثة وحالتة صعبة جداا وطلبوا الوحيد انو يشووفكم و تساامحووة ارجووكي مترفضيش
صالح: قووم اخرج برة بالذوق احسن اناا بدأت افقد اعصاابي عليك
نياار باصص ل رجاء و بيترجااها توافق
لكن رجاء مظهرتش رده فعل ف نياار كاان هيمشي ف وقفتة
رجاء: انتظرني هناا هلبس و جاية نياار فرح جداا
صالح: انت اتجننتي ي رجاء
رجاء: اسف ي اخوياا بس سيبني المرة دي ع راحتي
صالح: اعملي اللي تشوفية صح انت كبيرة و عاارفة انت بتعملي اي
رجاء دخلت اوضتهاا و علطول كانت طاقتهاا خلصت عيطت كتيير ع كل حااجة برغم كل اللي حصل هي بتحب نصار حتى لو حاولت تبين العكس ف هي بتعشقة
عيطت كتير و بعدين قامت لبست عباية جينز غامقة و فوقيهاا حجااب و خرجت و طلعت هي و نيار برة الشقة رايحين ل بيت رنا و ريم
***********************
في بيت سامي السيوفي
نجااه بشهقة: الحقني ي سااامي
سامي: ماالك ي نجااه في اي
نجااه كانت ماسكة الفون في ايدهاا وادتة ل ساامي و ساامي اول ماا شااف اللي فية اتصدم
توقعاتكم
يااتررى ساامي شااف اي
يااترى ريم و رنا و رجاء هيسامحو نصار ولاا لا
ياترى نصاار هيموت ولاا هيعيش
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك" اضغط على أسم الرواية