رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك البارت السابعة والثلاثون 37 بقلم بسنت أشرف
رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك الفصل السابعة والثلاثون 37
وسام بصدمة: يعني كده ي ماما اناا عندي اخواات غير نيار و نيرة بس من الااب
ناريمان: اه عندك اختين اكبر منك
وسام: و لية مقولتوش من الاول و بصرااحة من حقهم يعملوا اللي عملوه لو اناا مكانهم كنت عملت كده
محمد: بس ي وساام اي اللي بتقولية ده
دلوقتي اهم حاجة ان عمي يقووم بالسلاامة.
وسام: ياارب
و شوية و جة نبار و كان معاه ريم و رجاء و رنا و اسر و يامن و لين
وسام: اوعوا تقولو ان هماا دول اخوااتي
نريماان: ايووة هماا دول
ريم: يلاااا ي نيااار
وراحوا عند الدكتور و الدكتور قال ان مينفعش يدخلوا كلهم وانهم يدخلوا واحده و احده
و اول واحده دخلت فيهم كاانت رنا
دخلت وشاافتة كاان موصل بالجهزة و حالتة للحظة صعب عليهاا حالتة لكن مش عشاان ابوهااا لا هي اصلاا دي تاني مرة تشوفوا يعني زيو زي الغريب بالنسبة ليهاا بس هي صعب عليهاا عشااان هي لو شاافت اي حد في الحاالة دي من الطبيعي انو هيصعب عليهاا
اماا هو اول ما شافهاا ابتسملهاا و شاورلهاا تقرب
وهي بالفعل قربت
نصار: شكراا انك جيتي
رنا: عاادي لوو اي حد في مكاانك كنت هااجي عاادي يعني
نصار: اناا عارف اني غلط اوووي معااكم اناا حتى مشوفتيكيش ابداا و بعدت عنكم و اختك كاانت طفلة و انت كنت في بطن امك عاارف اني غلط جاامد و استااهل ضرب الجزم كمااان بس اناا طالب منك تساامحيني ارجوكي ي بنتي ارجووكي ساامحيني عاايز امووت مرتااح وانتوا مسامحيني مش عاايز ارووح وذنبكم في رقبتي ساامحيني
كاان بيتكلم والدموع بتنزل من عنية
رنا كماان اتأثرت و عيطت
رنا: اناا عمرري ماا زعلت منك اناا كنت زعلاانة عشاان معنديش اب يكوون موجود جنبي معنديش سند اتسند علية لي عملت كده سيبتناا لي كاانت امنيتي الوحيدة انك في يووم من الاايام ترجع لية عملت كده فيناا لية حراام والله حيااتناا كلهاا وانت سايبنا و احنا اتعودناا ان انت مش موجود خلااص
نصار بضعف: ساامحيني
رنا: اناا قولتلك اني مش زعلااانة اصلاا
نصاار: تعاالي في حضني نفسي احضنك ده هيكون اول و اخر طلب اطلبوا منك
رناا اترددت جداا هل تحضنة و لاا تعمل اي بس في الاخر عاطفتهاا اتغلبت
وقربت حضنتة و قعدت تعيط و هو كماان كاان بيعيط
و بعدين رااحت بعدت رناا و جريت ع برة
قربت عند ياامن و حضننة و كملت عيااط و هو قعد يهدي فيهاا لغااية ما هديت
***********************
ريم دخلت هي كماان و اول ما شافتة عيطت جاامد عشاان هي عاطفية جداا و مش بتتحمل حد يجرالوا حاجة
قربت عندوا وهي بتعيط
نصار: انا ماستهلش دموعك دي انهاا تنزل علياا دموعك غالية جداا و اناا ظلمتك جداا ظلمتكم كلكم
ريم: والنبي ماا تتكلم خلاااص انت تعباان ارتااح و بعدين نشووف
نصار: محدش عاالم ماا يمكن تكوون اخر مرة اتكلم معااكي فيهاا
ريم: بعد الشر و النبي مش بحب الكلااام ده
نصار: ساامحيني
ريم: مسمحااك والله بس انت ارتااح ارجووك
نصاار: والله اناا بحبكم جداا
ريم: خلااص مش وقت الكلاام ده اناا عاارفة
نصاار: قوليلي ي بابا انت بطلتي تقوليهاا ناديني بيهاا لاخر مرة
ريم قربت منه و حضنتة و قعدت تعيط
ريم: ايوة انت باابا والله وبص اناا حاامل و هتبقى جدو
نصار: عاايز اعتزر من امك ارجوكي ناديهاا
ريم: حااضر
وخرجت ريم من عندو
***********************
نصار: يااه مكنتش متوقع ابداا انك تيجي ي رجاء بعد اللي عملتوا
رجاء: زيارة المريض صدقة.
نصار: اناا اسف ي رجااء سامحيني عاايز ابري ذنبي من الدنياا قبل ماا اموت
رجاء: اناا مش هتكلم عن المااضي ولاا اي حااجة اللي حصل حصل الكلاام مهوااش هيرجع حااجة
نصار: بس اناا نفسي تسامحيني
رجاء: وانت عرفت دلوقت انك غلطان
نصار: اناا اسف بس وقتها مفكرتش بعقلي
رجاء: خلااص ي نصار اللي حصل حصل عموما الف سلاامة عليك
نصار: الله يسلمك سامحتيني
رجاء: مسامحااك ي نصاار مسمحااك
***********************
نجاه: ساامي الباب بيخبط قووم شووف مين
سامي: مااشي ي نوجا خليكي هنا وانا هشوف مين
و راح سامي فتح الباب و اتفاجأ لما لقى سيف في وشة
سامي باستغراب: ازيك ي ابني في حاجة ولاا اي
سيف باحراج: لاا يعمي مفيش حاجة بس كنت عاايز اشوف رينااد
سامي بضحك: ادخل ي اخويا بقى عاايز تشووف ريناد
دخل سيف و سامي وراه وهو بيضحك
نجاه: ازيك ي سيف ي ابني اتفضل
سيف: ازيك ي طنط عاملة اي
نجاه: كويسة ي ابني اقعد لما انادي رينااد
***********************
نجاه: قومي ي رينو البسي سيف قاعد برة عاايز يشوفك
ريناد بابتسامة: ماشي ي ماما
امهاا خرجت وهي قامت لبست عباية بيت و لفت طرحتهاا و خرجت
ريناد: السلام عليكم ازيك ي سيف
سيف: وعليكم السلاام ازيك ي ريري
قامت نجااه تجيب حاجة ساقعة و سامي خرج هو كماان
ريناد بضحك: مكنتش اعرف انك مجنون و هتيجي بجد
سيف: لاا لازم تعرفي اناا اعمل اي حاجة عشاان عيونك ي ريري
ريناد : مش تقوول ريري دي تاااني ي سيف عشااان اناا بكرهوا كاان دايماا اسر يقعد يتريق علياا
سيف: البركة في ريري ي ضي العين البركة في ريري..ريري ( ده اعلااان من زماان اوووي ي جمااعة بتاع وجبة اطفاال زي السيريلااك كده )
ريناد بتحذير: عاارف ي سيف لو قولت الاسم الزفت ده تااااني هزعل منك بجددد
سيف: لية بس ي رير
قاطعتة ريناد: قولتلك متقوولوش تااني
سيف: خلاااص ي رينو و حشتنيني اووي علفكرة
رينااد: وانت كماان علفكرة
وقعدوا يتكلموا مع بعض
***********************
كانوا واقفين برة اسر وشايل لين نايمة ع درراعة و جنب منه ريم
ويامن واقف و رنا في حضنة بتعيط
و نريمان قاعده و نيرة في حضنهاا هي كماان بتعيط و وسام قاعده و جوزها جمب منهاا
و نياار قااعد لوحده حزين
اسر: تعاالي ي ريم اقعدي
ريم كانت تعبانة جداا و دايخة و مش قادرة تقف كاانت رااحة تقعد بس دااخت و وقعت مغمى عليهاا ع رجل نياار
اسر اتخض جداا لماا وقعت و نياار اتفزع بس قاام و شالهاا
اسر: هاتهاا بسررعة اوضة النسا هناا عشاان هي حاامل
قرب نياار و اسر كان مااشي وراه و هو شايل لين راح اداها ل ياامن
وقرب هو من نياار و اخد ريم منو و دخل
واتفاجأ بالدكتورة اللي كشفوا عندها قبل كده و طلبت منهم تحاليل و التحاليل طلع غلط ووكده
اسر: انت تااني اي اللي جابك هناا ع الرغم من كونهاا كانت حامل و مغ ذلك معرفتيش حاجة زي دي مش عاارفة عملوكي دكتورة ازااي
الدكتورة: اهدى كده وحطها ع الشازلونج عشاان اكشف عليهاا و بعدين نشوف
وكشفت الدكتورة عليهاا
الدكتورة: الضغط وطي عليهاا وواضح انهاا مش بتاكل كويس عشاان كده تعبت ف حاولوا اهتموا بيها اكتر من كده واحنا هنعلقللهاا محاليل
اسر: تماام فهميني بقى ازااي معرفتيش انهاا حامل
الدكتورة: بصرااحة جهااز الاشعة بتااعي مكنش شغاال كويس ف عشاان كده البيبي مكنش بااين
اسر: المفروض تهتموا اكتر من كده
***********************
برة كاان في حالة هرج في العناااية المركزة
والدكااترة داخلين خارجين و هما برة محدش عارف اي اللي بيحصل
لعااية ماا اخيراا خرج الدكتور و قالهم اللي مكنش حد متوقعوا ابداا
الدكتور: البقاء لله بس حالتة كاانت تعباانة جداا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك" اضغط على أسم الرواية