رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك البارت التاسعة والثلاثون 39 بقلم بسنت أشرف
رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك الفصل التاسعة والثلاثون 39
وعدت الايام وجة يوم فرح ريناد و سيف
كانت ريناد من الصبح في الكوافير بتجهز نفسهاا زي اي عروسة و كانت معااها رنا
و عدى الوقت و رينااد جهزت و كانت لابسة فستاان جميل و هادي و رقيق و علبة الحجاب الابيض و كانت عاملة ميك اب هادي جداا و كانت زي القمر
رناا: ي سيدي ي سيدي ع الجماال اي القمر ده بس ي رينو
ريناد: بجد حلوة
رنا: حلوة بس ده انت تجنني
ريناد: شكراا ي رناا ي حبيبتي انت اجمل
رنا: حبيبتي ربناا يسعدك و يرزقك بالزرية الصالحة
ريناد: تسلميلي بجد ي رناا و شكراا ليكي لانك وقفتي معايا النهاردة
رنا: لاا اناا كده ازعل منك ده واجبي و انت اختي
رينااد: ربناا يخليكي ياارب
رناا: يلااا لماا نستنى عريس الليلة
رينااد: اه هو.....
قاطعهاا رنت تليفون رناا
رناا: هروح ارد ع يامن وارجعلك
ريناد: ماشي ي حبيبتي براحتك
وخرجت رناا من الاوضة و تليفون رينااد رن بصت لقتوا سيف ردت علية.
رينااد: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سيف: و عليكم السلاام ورحمة الله وبركاتة ازيك ي قمري وحشتيني
رينااد: ما انت هتيجي تاخدني كماان شوية
سيف: ايووة طبعاا قوليلي جهزتي
رينااد: اه خلصت من شوية و انت
سيف: البس اهوو وجااي فوريراا
رينااد: فوريراا
سيف: يلااا باااي هتوحشيني
رينااد: بااي
***********************
عند رنا كانت بتكلم يامن
رنا: والله ي حبيبي عااملة ميك اب بسيط جداا
يامن: طب اتصوري و ابعتيلي صورتك عشاان انت وحشتيني اووي علفكرة مش عاارف اي اللي خلااني اوافق انك تروحي معاها
رناا: قلبي وانت وحشتني والله و بعدين كلهم شوية ونتقاابل في الفرح.
يامن: طب يلاا ابعتيلي صورتك
رناا: اوك هبعتهاالك ع الواتس
ياامن: ماشي ي قلبي
رنا: الااافيووو
يامن: الااافيووو تو
و قفلت معاه و اتصورت و بعتتلوا الصورة وهو اول ما شافهاا بعتلهاا ريك بصوتة
يامن: قمررر و النعمة قمررر امووه
هي شافتهاا و بعتتلوا قلب و قفلت ورجعت قعدت مع رينااد في حال سيف هيجي
***********************
ريم: يلاا حبيب مامي متتعبنيش معااك
لين: لااا ي مامي اناا مث هلبث الفستاان ده اناا عايزة البس التااني الااحمر
ريم: ده جميل اوووي و هيبقى حلو اووي عليكي.
لين: لاا اناا عايزة الاحمر
اسر: مالكم صوتكم جاايب اخر الدنياا لية
لين: مامي عايزاني البث الفثتاان ده واناا عايزة البث الاحمر
اسر: لاا ي ليولة اسمعي كلااام ماما هي عاارفة اكتر مننا
لين: هوووووف مااثي
و راحت عند ريم و ريم لبستهاا الفستاان و سرحتلهاا شعرهاا
ريم: يخلاااااسي ع القمر يناااس
لين: يلاا ي مامي البسي عشااان نرووح فرح عمتو
ريم: مااشي هرووح البس اهوو
ريم: يلاا ي اسر قوم البس ي حبيبي
اسر: مااشي هقووم اهو
و راحت ريم و لبست فستاان باللون الفضي و علية طرحة بيضاء و كوتش عشاان الحمل
واسر لبس بدلة سودا
و خرجوا هماا لتلااتة متجهين للقاعة و كانوا في منتهى الشيااكة
***********************
في القااعة
كانوا العريس و العروسة ع الاستيدج
و المعاازيم ع الكراسي
و الاهل و الاثحاب والقرايب و الكل موجود
والكل بيهني و يباارك و مبسوطين جداا
ريم: الف مليوون مبرووك ي رينو
ريناد: الله يباارك فيكي ي ريمو و تقومي بالسلاامة
ريم: مبرووك ي سيف
سيف: الله يباارك فيكي ي ام لين
اسر: مبرووووك ي حبيبة قلب اخووكي
رينااد: حبيبي الله يباارك فيك
اسر: الف مبرووك ي ابو نسب
سيف: الله يباارك فيك ي اسر
***********************
في مكاان هادي برة جنب القاعة كان واقف يامن و رناا في حضنة
يامن: وحشتيني اووووي اوووي
رناا: وانت وحشتني مووووت ي يااموني
يامن: يقلب ياموني هو احناا لاازم نحضر الفرح ولاا نرجع البيت احسن
رناا: لااا طبعاا مينفعش ي ياامن يلاا عشاان نروح القاعة
يامن: يلاا بس اعملي حساابك شوية صغننين و هنرووح
رنا: صغننين و هنرووح
***********************
حامد: الف مبرووك ي سيف ي ابني مبروك ي رينااد
ريناد: الله يباارك فيك ي عمو
سيف: الله يبارك فيك ي حج.
ام سيف: الف مبرووك ي ابني احلى يوم في حيااتي اللي اشوفك فيهاا عريس
سيف: الله يباارك فيكي ي ست الكل و يخليكي ليناا
ام سيف: مبرووك ي رينااد
ريناد: الله يباارك فيكي ي طن....
قاطعهاا مرااد
مراد بابتسامة: الف الف مليون مبرووك لاخوياا و حبيبي
حامد: انت اي اللي جابك هناا امشي احسن مش عاايزين نخرب فرح اخوك
مراد: اناا اسف ي حج خلااص مكنتش غلطة دي سامحني يعم و متزعلش ده اناا ابنك برضوا
حامد: وانت شايف ان اللي انت عملتوا ده يتغفر
مراد: خلااص بقى ي حج ميبقااش قلبك اسود و بعدين ابنك هيبقى اب وانت هتبقى جد
حامد: امشي ي مراد و عدي الليلة
ريناد: خلااص ي عمو بليز مش عاايزة احس ان اناا السبب في المشكلة بينك و بينوا و بعدين اللي هو عملوا ده احسن حااجة اصلاا و ده نصيب ان اناا وسيف مكتوبين لبعض و اناا مهماا لفيت عمري ما الااقي زي سيف ف خلاااص مرااد زي اخوياا
سيف: صح ي باابا خلاااص احناا مش زعلانين منو اصلاا خير ما عمل لان بجد رينااد اجمل هدية ربناا رزقني بيهاا
مراد: اهو بقى ي بابا عايزني اعيش عمري بعيد عنكم و من غير دعاكم
ام سيف: الف مبرووك ي حبيبي ربناا يكمل لمرااتك ع خير اناا عمرري ما زعلت منك ده انت ابني الكبير و عمري ما ازعل منك ابداا
مراد: حبيبة قلبي ي ست الكل ربناا يخليكي لياا
ام سيف: ازيك ي ريما ي بنتي عاملة
ريما: الحمدلله ي طنط
مراد راح عند ابوة و باس ع راسة و ايدة
مراد: خلااص بقى ي حج قلبك ابيض
حامد: المشكلة اني مش بقدر ازعل منكم و حضنوا بعض
و بعدين مراد راح و اعتزر من سيف و من رينااد
***********************
ريم و اسر برة كانوا بيجيبوا شيبس ل لين
و راجعين مع بعض عشاان يدخلوا القااعة تااني
ريم: الفرح جميل اووي بجد مبسووطة اووي عشاان رينااد مبسوطة
اسر: ايوة فعلاا اناا حسيت ان رينااد مبسووطة جداا كنت خايف اووي ل متقدرش تنسى مراد
ريم: لاا هي محبتش مراد بس مسألة تعلق كاانت في الاول مش اكتر
اسر: ممكن فعلااااا بس قوليلي انت حلووة اووي كده لي
ريم: اناا طول عمرري حلوووة اصلااا
و مااشيين مع بعض
واسر هو ومااشي خبط في راجل كبير في السن فالرااجل ده وقع
اسر قومة من ع الارض
اسر: اناا اسف ي عمي حضرتك كويس
الراجل رفع وشة وبص ل اسر
ماهر: اسر ابني
اسر باستغراب: هو حضرتك تعرفني
الراجل حضنة: طبعاا انت اسر ابني
وكانت نجااه و سامي خارجين من جوة
نجاه: اسر تعالى وبعدين انتبهت انوا حاضن واحد
ماهر عدل وشة ونجااه اول ما شافتوا اتصدمت
نجااه: مااهر انت بتعمل اي هناا
ريم: هو انت تعرفية ي خالتو
نجااه: اه هوو
ماهر: مفيش داعي انك تخبي ان الاوان ان الحقيقة تباان
اسر: حقيقة اي اناا مش فاهم حاجة
سامي: مفيش ي ابني روح انت و مرااتك
واحناا هنشووف
اسر: اناا مش هروح غير لماا اعرف كل حااجة
ماهر: الحقيقة ان انت ابني
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك" اضغط على أسم الرواية