رواية طفلتي الخائفة البارت التاسعة والثلاثون 39 بقلم شهد عبدالسلام
رواية طفلتي الخائفة الفصل التاسعة والثلاثون 39
قرر مالك يعمل حفل الزفاف في نفس يوم احمد وفعلا قام الحفل
حور:قوم بقا
اسد:بتزعقي كده ليه
حور:قوم عشان عايزه ...
اسد:هششش اسكتي
حور:في ايه
اسد حضنها:نامي
حور:الفرح يا اسد
اسد:لسه بدري يا قلب اسد
حور:بدري من عمرك يا روحي انا هاخد الفستان و هروح الفندق
اسد:خليكي معايه شويه
حور:هتاخر يا حبيبي
اسد:انتي ليكي عقاب من امبارح عشان اتأخرتي مع صبا وتاليا
حور ضحكة:ماشي هنفذ العقاب بليل
وقامت
اسد بغيظ:وفي عقاب النهارده كده يبقي اتنين
حور:عقاب تاني ليه
اسد:فين صباح الخير بتاعتي؟؟
حور: انا اسفه وقربت من اسد وقبلته
حور:في حاجه تاني
اسد:لا بس يلا نفطر مع بعض
حور:لا مش هينفع هتاخر
اسد:طيب يلا وانا هوصلك
حور:مش هتعبك معايه
اسد:لا
حور:طب قوم بقا بسرعه
بعد شويه
في العربيه
حور:هترجع امته من الشركه
اسد: هخلص شغل و هرجع
حور:اوعي تتاخر
اسد:اهم حاجه انتي خلي بالك من نفسك
حور:حاضر يا حبيبي
اسد قبلها من راسها:نفسي تتحجبي
حور ضحكة:قريب اصل حصل حاجه كده وقلت لازم اتحجب
اسد وقف العربيه:حصل ايه حد عملك حاجه
حور:اطلع هتاخر وبعدين هو في حد يقدر يعمل حاجه ل مرات اسد الباشا
اسد:حوررر
حور:بخاف منك لما بتناديني ب اسمي
اسد ضحك:حصلك ايه
حور:مش هقول انا عند موقفي بليل هقولك
اسد:ماشي بتزعلي لما بتعصب عليكى
حور:عشان خاطري بليل هقولك
اسد:ماشي انزلي بقا
اسد:حور
حور:نعم
اسد:تلفونك يبقا جنبك حصل اي حاجه تكلميني فاهمه
حور:حاضر
اسد:ينفع ارجع بيكي تاني بقالك كام يوم تعبانه خايف اسيبك لوحدك وقولتلك نروح للدكتوره قلتي لا بس بكره اول حاجه هتتعمل هاخد ونروح للدكتوره
حور بزعل:ليه
اسد:هو ايه اللي ليه يا حبيبت قلبي انتي تعبانه وانا ساكت بقالي كام يوم
حور:حاضر يا اسد هنروح بكره
اسد قبلها:بلاش زعل يلا
حور:باي
حور في الفندق وتاليا وصبا في غرف تانيه بيعمله الميكاب
حور وماسكه بطنها:بابي هيعرف النهارده بقالك شهرين في بطني ومحدش يعرف غيري بابي هيفرح اوي بيك او بيكي
عشق الميكاب الارتيست:يلا عشان اعمل لحضرتك الميكاب
حور:ماشي
حور:انا عايزه ميكاب سنبل خالص
عشق:ماشي يا هانم
بعد اربع ساعات
حور:مبروك يا حبايبي
تاليا:الله يبارك فيكي يا روحي
صبا:الله يبارك فيكي يقلبي
مالك:هتدخلي سجنك
تاليا ضحكة:لو هبقا مسجونتك انا موافقه
مالك حضنها وقبلها من ايديها:ربنا يخليكي ليا
احمد:اخيرا هانت ويتقفل علينا باب واحد
صبا بتوتر:انت قليل الادب
احمد:انتي بتفهمي غلط ليه ده انا بحبك
صبا:وانا بموت فيك
في الفرح كان الكل موجود ماعدا اسد
اسد من وراها:في حاجه ضايعة منك
حور بخضه:تصدق انك بارد كنت فين
اسد:كنت بشوف الجناح بتاع مالك و الجناح بتاع احمد فوق في الفندق
حور:أممم
اسد:أممم وبيشلها
حور:انت بتعمل ايه
اسد:عايزك في كلمه فوق وطلع في غرفه من غرف الفندق
حور:في ايه
اسد:حلو اوي فيكي الاحمر
حور:اه فاكر يوم
اسد:يوم م قطعتلك الفستان مش بتنسي انتي
حور:لا
اسد:قلبك ابيض بس حقيقي طالعه قمر لا انتي اصلا قمرين من غير حاجه
حور:طول عمري
اسد:بحبك
حور:وانا بعشقك
اسد:طلع عيني عشان تقوليلي كلمه حلوه
حور:اقولك الاجمل
اسد:قولي
حور:في بيتنا بليل
اسد:ربنا يصبرني عقبال مانرجع البيت
المأذون:بارك الله لكم وجميعا بينكما في خير
مالك:اخيرا يا عم الشيخ وحضن تاليا
مالك جنب ازنها:بقيتي بتاعتي خلاص
احمد:يلا يا شيخنا
اسد وايد في وسطها :شوية مجانين
المأذون:بارك الله لكم وجميعا بينكما في خير
احمد حضنها:يلا علي بيتنا
صبا:انت مجنون
اسد:اقعدي هنا شويه وهرجعلك تاني
حور:هتروح فين
اسد:مش هتاخر
وطلع برا
وحور رقصت مع تاليا و صبا
اسد مسكها ورجعها الكرسي الي هي كانت قاعده عليه:حسابك معايه في البيت
حور بطفوله:مش هتعاقب يا اسد
اسد بيحاول يكتم ضحكته:لا هتضربي
حور:لا انا بحب اتعاقب
اسد:بس عقاب المره دي صعب
حور:موافقه
اسد:يعني موافقه
حور:موافقه ده كلام رجاله
اسد:رجاله؟ وبيكمل في سره بخباثه هشوف الرجاله هتعمل ايه بليل
مالك:مش يلا
تاليا:علي فين
مالك:علي فوق
تاليا بتوتر:ها لا انا عايزه افضل هنا
مالك بتمثيل:ماشي يا حبيبتي نقعد مع ان معدتي هتموتني
تاليا بخوف:بعد الشر عليك قولتلك خلي بالك من نفسك يلا نطلع
مالك:طب ثانيه
واتصل ب اسد
مالك:خلص الحوار ياعم
اسد ضحك:مستعجل انت
مالك:ما تخلص يا عم
اسد:هشوف احمد
احمد بعد ما اسد كلمه
احمد:يلا
صبا:ماشي
حور:انا تعبانه اوي هدخل انام
اسد:تعالي هنا يا بت
حور:بت انا بت
اسد:غيري وتعالي عشان انفذ العقاب
حور:عايزه انام
اسد:مش هتهربي ذي كل مره
حور:مافيش امل
اسد:تؤتؤ
تاليا:معدتك بتوجعك من فين
مالك حرك ايديها وثبتها علي قلبه:مافيش حد بيوجعني غير ده
تاليا:أممم ده بيوجعك ليه
مالك:اصل بيفضل يقول كلام غريب وجديد عليا
تاليا بفرحه:بيقول ايه
مالك:طول النهار والليل بيتكلم عن واحده اسمها تاليا و دايما بيتكلم عن حبه ليها
تاليا:امم
مالك:ده علاجه ايه
تاليا:علاجه تاليا ياروحي و شدة ايديها
مالك:مش كده طيب
تاليا:انت بارد خوفتني عليك
مالك:اعيش واخوفك
تاليا:بارد
مالك:استني
تاليا:عايز ايه
مالك:راحه فين
تاليا:هغير الفستان
مالك:انا...
تاليا:انت في عينك يا قليل الادب
مالك:انتي مجنونه يا بنتي هو انا قولتلك حاجه
تاليا:هو انا هستناك لما تقول
مالك:فهمتي غلط
تاليا:بجد
مالك:اه بجد كنت هقولك انا هدخل اغير البدله وبيقرب عليها
تاليا:لو قربت عليا هصوت
مالك:بجد وفي ثانيه كانت قرب وكاتم فمها
مالك:هتعملي صوت
تاليا بتحرك رأسها بمعني لا
مالك قبلها بشغف وبعد عنها
مالك وايدو علي وسطها:خايفه مني
تاليا:لا
مالك:وعلي كده واثقه فيا
تاليا:اه
مالك:طب ليه بتعملي كده
تاليا:خايفه طنط ليلي كلمتني و خوفتني اووي
مالك ضحك
مالك:خايفه من ايه هو انتي بتخافي وانا معاك
تاليا:لا انا خايفه منك انت
مالك ضحك اكتر:طب ايه رايك نعمل اتفاق
تاليا:ايه هو
مالك:كل ما تبقي خايفه قولي حبيبي
تاليا:يا ليله سوده
مالك ضحك:طب هتسودي الليله ليه ان شاء الله هتبقا ليله ذي العسل ذيك
تاليا:انت بتضحك علي ايه ها ده انت تعصب بقولك خايفه تقولي قولي حبيبي حبك برص يا شيخ
مالك:اهدي وذي ما قولتلك
تاليا:ماشي
احمد:اخلصي كل ده في الحمام
صبا:براحه في ايه
احمد:كل ده يا قمر واحشتني
صبا:في الدقيقتين دول
احمد:ده في كل ثانيه
وبيقرب منها
صبا:ايه رأيك نصلي ركعتين سوا
احمد فرح ان هي حبت ان ربنا يبقا راضي عليهم في اول يوم بينهم:يلا
أسد وحور بين احضانه:كنتي عايزه تقوليلي ايه
حور :مش هقولك ده عقاب تعملو فيا
اسد:ده انتي راقصتي قدام الفرح وكام نفسي امس... .
حور:كنت هتعمل ايه
اسد:اولع فيكي بس الحمد لله قدرة اتحكم في أعصابي
حور:طب الحمد لله
اسد:قوليلي
حور بتوتر:انا بص
اسد ضحك:بصيت قولي
حور:انا جوايا حاجه
اسد بخوف:مالك تعبانه جواكي ايه
حور:ينفع تفهم يا اسد جوايا مش تعب او هيتعبي بس ..
اسد:مش فاهم قولي علي طول
حور:طب افهم لو انا بدوخ وبستفرغ يبقا ايه
اسد:نروح للدكتوره و نشوف مالك
حور بعصبيه:هو انت ايه مش بتفهم
اسد مسكها:قولي مالك بدل....
حور بتوتر:خلاص خلاص هقول
اسد:قولي
حور:انا جوايا .
اسد:قولي جواكي ايه ربنا يخليكي متخوفنيش اكتر من كده
حور بسرعه:جوايا بيبي ايي و بتقف علي السرير
اسد وبيحاول يستوعب هي قالت ايه :تعالي كده و بيمسكها من ايديها :قولتي ايه
حور:انا جوايا بيبي ايييي لازم نحتفل....
اسد بزعيق:حوور اهدي عشان افهم
حور بحزن:في ايه يا اسد
اسد:انتي بجد حامل
حور:وربنا وربنا حامل
اسد بفرحه:يعني هبقي بابا وبيشلها وبيلف بيها ونزلها
حور:انا مبسوطه اوي
اسد وبيحضنها:مش قدي انتي عارفه من امته
حور:من يومين
اسد:وساكته بكره هاخدك ونروح للدكتور عشان اطمن عليكي
حور:عليا ولا علي ابنك او بنتك
اسد:اوعي تنسي ان انتي بنتي بردو وايه كمان اول بنوته انتي اول حاجه في حياتي
حور:بحبك اوي وبتحضنه
اسد:الدكتوره قالتلك ان صحتك كويسه
حور:اه كويسه
اسد:أهم حاجه انتي بنسبالي
تاني يوم الصبح
اسد:حور
حور:نعم
اسد:تعالي افطري
حور:لا
اسد بعصبيه:مش كل يوم يا حور مش هتفطري و امبارح بردو..
حور: علي اساس انك سكت امبارح مثلا ما انت طلعت لي الفطار في الفندق
اسد:اسيبك من غير اكل
حور: لا ازاي
اسد:طب يلا
مالك:تيتي
تاليا بنوم:ايه بقا
مالك:قومي
تاليا:عايز ايه
مالك:صباحيه مباركه يا عروستي
تاليا:انت قليل الادب اوعي كده
مالك ضحك:عايز افطر ياريت تغيري وننزل نفطر
صبا:احمد
احمد:ايه يا حبيبتي خلصتي
صبا:طب يلا
بعد 7 شهور
حور بعياط:بابا
اسد:اهدي معلش استحملي خلاص اهو هانت
حور:مش قادره
اسد حضنها:طب بس اهدي يا روحي معلش استحملي
الدكتوره :اتفضل انت مش هينفع تبقا موجود في غرفة العمليات
اسد بعصبيه:..
حور :هموت حرام عليكو
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية طفلتي الخائفة" اضغط على أسم الرواية