رواية روح الفهد البارت الثالث 3 بقلم زهرة الظلام
رواية روح الفهد الفصل الثالث 3
اسد بهدؤ عكس الي جواه:اي الهدف
فهد:الميراث بتاع ابوك مش هايتحول ليا غير لما اتجوز بنت من عيله فقيره ولما يتم سنه علي جوازنا اخد الميراث لأنه فخلال السنه دي هايكون بإسمها هي
اسد:انت مجنون يافهد بتستغلها عشان الميراث وبس
فهد:مش مشكله لما تخلص السنه هاديها مبلغ تأمن بيه نفسها
روح:بجد يعني كانت هدفك الميراث
فهد ببرود:اه ويلا عشان هاجي معاكوا
روح:انت بني ادم زباله و...
فهد:رووووح لسانك يتلم ويلا عشان نمشي ولا تفضلي بهدومي
اسد مسك ايد روح
اسد:يلا بس واهدي
فهد شد اديها
فهد :اسد دي مراتي ماتنساش وايدك ماتطولش
اسد:طب يلا
اسد ركب ف الكرسي الي ورا وفهد ركب مكان السواق وفتح الباب ل روح وعشان تغيظه ركبت مع اسد
فهد:تعالي هنا قدام
روح:لا هنا احلي
اسد:ياعم يلا عايز اخلص وارتاح انا راجع من سفر ياكفره
فهد اتحرك ووصلوا المول وجابوا لبس كتير وكله مقفول وده كان امر من فهد لان اسد هايكون ف البيت وبعد شويه جه ل فهد تلفون انه لازم يروح الشركه
فهد :انا هاروح الشركه نص ساعه وتكونوا ف البيت مفهوم
اسد:تمام يافندم
فهد مشي وروح واسد كلوا ف مطعم ودخلوا السينما وقفلوا تلفوناتهم عشان فهد
اسد:بصي بقا انا عايزك تكسبي فهد ليكي باين ف عينك انك معجبه بيه بس بتعندي معاه لازم
روح:مانكرش انه جميل وكل البنات تتمناه وبيغير موت موت
اسد:ههه خفه طب يلا روحي قسم ملابس المتجوزات وظبطي جوزك
روح:خساره فيه والله
اسد:اخويا وانا عارفه هايضعف قدامك ف الاخر
روح:اممم طيب خليك هنا هاروح اجيب المطلوب
راحت وجابت لانچري كتير ورواحوا لقوا فهد قاعد ومتعصب
فهد:النص ساعه ماخلصتش ولا اي
روح بهمس ل اسد:خليني اطلع من غير كلام بدل ما نتخانق
اسد:اصل روح اغمي عليها واحنا ف المول وعلقت محاليل
روح:ايه...اه اه انا.. انا فين
وعملت انها هاتقع مسكها فهد وشالها
فهد:هات الشنط دي وروح نام انت
اسد اداله الشنط وراح نام وفهد خد روح وطلعوا اوضتهم
روح:هادخل اغير هدومي
فهد:طيب
روح خدت الشنطه ولبست فستان احمر قصير وشفاف شويه وحطت ميكب خفيف وفردت شعرها وطلعت ل فهد الي لما شافها سرح فيها قربت منه وحضنته وهو كان عايز يبعدها بس مقدرش وضمها جامد
فهد: تعرفي ياروح من زمان وانا نفسي تكوني ملكي لوحدي
روح:ازاي وانا شوفتك من كام يوم بس
فهد:انا علي طول بشوفك وانتي جايه ل ابوكي الشركه وكنتي زي القمر اوي واستغليت موضوع الوصيه عشان تبقي مراتي وكنت عارف انك مش هاتوافقي لو قولتلك اني بحبك وعايزك
روح:اكيد لان انت غني وانا لا ف مكنش ينفع
فهد:بس دلوقتي انتي مراتي وبتعتي وحسك عينك تقربي من اي راجل غيري فاهمه
روح:فاهمه
فهد شالها برقه ونايمها ع السرير بحنيه و.....
وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح 🙈🤍
....................................
تاني يوم
اسد صحي ونزل حضر فطار وفضل يرن علي فهد عشان ينزلوا
اسد:اكيد كانت ليلتهم حلوه امبارح ولا معبرني
ولسه هاياكل الباب خبط
اسد:هو اي مش مكتوبلي اكل الاكل سخن
راح فتح وكانت هايدي
هايدي بدلع:فين حبيبي فهد
اسد بقرف: وانتي جايه من انهي كابريه انتي
هايدي:انت صاحبه ولا اي
اسد:لا انا اخوه اسد البحار
هايدي:طب اوعي كده
وزقته ودخلت
هايدي:فهد يافهد انت فين يابيبي
فهد كان صحي ونزل
فهد ببرود:عايزه اي
هايدي حضنته وفهد زقها
هايدي :اي يابيبي مالك
فهد:اخلصي عايزه اي
روح نزلت بعد فهد
روح:فهد
فهد بصلها كانت لابسه قميصه
هايدي:مين الجربوعه دي
روح:جربوعه مين يابت انتي
هايدي:مين دي يابيبي
روح زقتها ووقعت على اسد الي اداهم ضهره عشان روح نزلت
اسد: اوعي كده فهد خد مراتك واطلع
هايدي:مراته امتي وازاي
روح حضنت فهد
روح:امم مراته يامزه يلا يافهد عايزه انام ومش عارفه انام وانت مش جنبي
فهد شالها وطلعوا ولسه هايدي هاتطلع وراهم اسد مسكها وطلعها برا البيت
اسد:معلش بس لازم ارمي الزباله اول باول
وقفل الباب ف وشها
هايدي:ماشي يافهد انا هاوريك
.....................
ف اوضة فهد رورح
روح:مين دي بقا
فهد باسها
فهد:اي غيرانه
روح:ماتعصبنيش مين دي يا فهد
فهد:.........
روح:ايه؟!!
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية روح الفهد" اضغط على أسم الرواية