رواية عشقت تلميذتي الفصل الثالث بقلم نوفيلا
رواية عشقت تلميذتي الفصل الثالث
كريم :وهو قاعد دخل عنده مروان (مروان ده صاحب كريم الاتنين أخوات بيكملوا بعض ما يعرفوش يقعدوا من غير بعض هما الاتنين دكاتره ومروان شريك كريم ف الشركه وعايشين مع بعض ف ڤيلة كريم لأن مروان كان مسافر بره مصر )
مروان طويل وجسمه رياضي وشعره بني غزير وهميه عسلي وسيم كده وجذاب بيحب الهزار جدا
مروان :أي ي بيبي عامل أيه
كريم :الحمدلله ي رزل
إنت عامل ي قلب البيبي
مروان:قلب البيبي مش كويس خالص الواد تعبه
كريم :واد مين يالا
مروان :ابنك ي خويا أنت هتعمل العمله وتلبسهاني والله أطلع وأفضحك وأقول ضحك عليه وبيقولي أنا مالي
كريم :دمك تقيل ع فكره
مروان:بس ي فصيل
بقولك حضر نفسك يالا عشان الاجتماع بعد ربع ساعه
كريم:انا عارف داليا قالتلي إنت حضرت الأوراق
مروان:كله جاهز ي بيبي
كريم :أنا هوريك بيبي مين بس لما نروح
مروان:إنت هتستفرد بيه لما نروح لأ أنا مش مروح معاك أنا ورايا مستقبلي
كريم:مستقبل ايه ي مارو
اه صح أنا عارف مستقبلك معاكسة البنت ويهزءوك
مروان :خلاص ي بيبي استر عليه الله يسترك
كريم :ماشي يالا عشان منتاخروش ع الاجتماع
مروان :يالا ي بيبي
كريم :بطل الكلمه دي
مروان: طب يالا ي بيبي
كريم:امشي ي رزل وحدفه بالبروله اللي ع المكتب
كريم طلع من مكتبه وراح لمروان عشان الاجتماع وأخذه وراحوا
عند ندي وأهلها
ندي:كانت قاعده ف أوضيتها بتذاكر
أخو ندي (محمد):تعالي ي نودي بابا عاوزك
ندي :حاضر ي حبيبي جايه
وطلعت لباباها
أبو ندي(أحمد):تعالي ي ندي عاوز أتكلم معاكي
ندي :أتفضل ي بابا
أحمد:كان في عريس جاي يتقدملك هو دكتور ومادياً مرتاح
قوليلي أي رأيك
ندي :رأي ف أي ي بابا أنا مش عايزه اتجوز بالطريقه دي
أنا عايزه أحب وأتحب
أحمد:مهو بيحبك ي بنتي
ندي :شافني مره وحابني هو ده حب
أحمد :الراحل مايعبوش الا جيبه
ندي:بابا إحنا مش بنتكلم ع الفلوس وده مش مبدأنا بس أنا مش موافقه عليه
أحمد :بس أنا موافق وهيجي بكره وشوفيه وأقعدي أتكلمي معاه وبعدين أبقي قراري
ندي:حضرتك موافق يبقي مستني رأي ليه براحتك اللي حضرتك عاوزه أعمله
أحمد: ي ندي إنتي عارفه أنا بحبك أد أيه
ندي:عارفه ي بابا وبحبك وإنت عارف وبحترم قراراتك
أحمد:يبقي تسمعي كلامي وقابليه بكره وأقعدي معاه وبعدين قرري
ندي:حاضر ي بابا عاوز حاجه هخش أكمل مذاكره عشان أنام عشان المحاضره تصبح ع خير
أحمد:و إنتي من أهل الخير ي حبيتي ربنا يقدملك اللي فيه الخير
ندي:دخلت أوضتها وفضلت تعيط وتقول أنا مش بحب كده ومش هتجوزه
مامت ندي:حرام عليك ليه تغصبها ع حاجه هي مش عاوزاها
أحمد:عايزاها تفضل قاعده جنبنا
مامت ندي:لو موافقتش إنت مش هتغصبها ع حاجه
أحمد:انشاء الله
عند كريم
خلص الاجتماع هو ومروان وكانوا مروحين
كريم:تعالي نتعشي ف أي مطعم
مروان:عمتي هتلاقيها مستنيانا ع العشي
كريم :لأ أنا قولتلها أنا ومارو هناكل بره
مروان :يلا بينا
وبالفعل راحو وأكله ف مطعم وبعدين روحوا
ف ڤيلة كريم
مروان: وهو داخل بأعلي صوت إ ذيكم ي أهل الدار
كلهم ضحكوا عليه ودخلوا سلموا عليهم وفضلوا قاعدين يهزروا
أبو كريم (حسن):أي ي ولاد مش عايزنا نفرح بيكم بقي
الاتنين بصوا لبعض وبعدين قالوا ف صوت واحد
الاتنين قالوا ف صوت واحد يلا ي جماعه تصبحوا ع خير
حسن:اهو شوفي الولاد ي نونا(مامت كريم)كل ما نجيبه سيرت الجواز يتوهوا منها
كريم:مش كده بس احنا لسه ما وقعناش ف الحب
مروان:ما تخفوش أول ما نقعوا ف الحب هنقلولكوا علطول
نونا:يعني أول مايدق طبل حسب الله هتقولولي
كريم ومروان: وعد هنقلولك
يلا تصبحوا ع خير
نونا وحسن:وانتم من أهل الخير ي ولاد
ربنا يفرح قلوبكم
كريم ومروان:كل واحد راح أوضته
كريم:أخد شاور وأتوضا وصلي وخلص شوية شغل ع اللاب وبعدين طلع ع السرير وهو قاعد جات ف باله ندي وقعد يفكر ف كل حاجه حصلت واستغرب إن هي مختلفه عن أي بنت شافها قبل كده (شكله أعجب بالبنت )
ندي:طول الليل عماله تفكر هتقابل العريس ازاي بكره وتعيط لأن باباها ممكن يخليها توافق عليه يارب حلها من عندك ونامت مكانها من كتر التعب
ف الصباح
عند ندي:قامت من النوم عملت روتينها الصباحي وصلت ولبست فستان بينك وفيه ورد فيروزي ولبست الطرحه فيروزي وكانت جميله وكوتش أبيض وخرجت سلمت ع باباها ومامتها ومامتها حضرت الفطار وقعدت فطرت معاهم وبعدين وهي خارجه للكليه باباها قالها متنساش العريس جاي النهارده
ندي:مش ناسيه ي بابا حاضر ونزلت ركبت للكليه ووصلت هي طول الطريق عماله تعيط وبعدين نزلت من العربيه وهي داخله الكليه عماله تعيط مش شايفه الطريق فالعربيه عماله تزمر هي مش سامعه بتعيط وبس وفجاه العربيه جايه عليها
كريم:فرمل بسرعه مين دي كمان ع الصبح فتح باب العربيه ونزل بس معرفش يشوف وشها لأنها كانت حط ايديها ع وشها وهي بتعيط
انتي مش المفروض تخليبالك وانتي ماشيه انا بكلمك ع فكره وفجاه ندي تقع ع الأرض كريم فضل متنح وكمان لما شاف وشها
كريم:مش دي البنت اللي انا خبط فيها ينهاري انا سايب البنت وعمال اكلم نفسي راح شال ندي ودخلها مكتبه وحطها ع الكنبه وفضل يتامل برائتها ووشها الاحمر مكان العياط بس اللي يخليها تعيط كده دي كانت هتموت الحمدلله اني فرملت
ي أنسه ندي وجاب مايه وحطها ع وشها
ندي:بتفتح ولاقت الدكتور ف وشها انا اللي جابني هنا
كريم:أهدي ي بنتي انتي واقعتي قدام عربيتي وبعدين حد يمشي ف الشارع يعيط بالطريقه دي
ندي:أنا اسفه لحضرتك جدا
بس تعبانه شويه
كريم:ألف سلامه عليكي
عجبك كده اديني اتاخرت ع المحاضره
ندي:أسفه والله
أنا هروح بقي المدرج شكراً لحضرتك
كريم :العفو بس خليبالك بعد كده
ندي:حاضر
كريم:هو في بنات كده قمر وعسل ومحترمه كده مش البنت البارده التانيه الملزقه دي
انا مالي ف ايه فوق كده دي طالبه عندك
انا رايح المحاضره حاسس ان البنت دي اكلت عقلي
ف المدرج
ندي دخلت مالقتش مكان فاضي غير جنب ولد راحت للبنت اللي قعدت مكانها وقالت لها دا مكاني ع فكره لو سمحتي اقعدي ف اي مكان تاني غير ده
البنت:انا اسفه بس انا لسه اول يوم هنا مبقعدش جنب ولاد ومفيش غير المكان ده
ندي:وانا كمان طب اي العمل
البنت:لو عايزه مكانك اتفضلي
ندي:لا خلاص خليكي انتي مش عارفه حد هنا انا هدور ع اي مكان تاني
كريم دخل المحاضره
لقي ندي واقفه فراح مكانه وبعدين قعد لقي ندي لسه واقفه
كريم:ي أنسه انتي واقفه ليه كده
ندي: انا اسفه ي دوكتور بس مش لاقيه مكان غير هنا ومينفعش اقعد جنب ولد
كريم:نده ع الولد وقالوا إن هو يدخل ويطلع البنت اللي جنبه عشان ندي تقعد
الولد:حضرتك انا مكنتش اعرف بجد لو كانت قالتلي كنت قومت
كريم:شكرا ليك ع احترامك وادبك اسمك اي
الولد: حمزه
كريم:شرح المحاضره وكان كل شويه يخطف نظره لندي كل ما يبصلها يلاقيها سرحانه فكان عايز يعرف مالها وكانت بتعيط بهيستريا ليه كده ففاق من سرحانه ع سؤال الطالب
كريم جاوب ع سؤال الطالب وبعدين خلص المحاضره وخرج راح ع مكتبه
ندي:كانت سرحانه فكل المحاضرات ومافهمتش حاجه خلصت كل محاضرتها وخرجت وهي ماشيه حد نده عليها
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشقت تلميذتي" اضغط على اسم الرواية