Ads by Google X

رواية ارهقتني مجنونه الفصل الثالث 3 بقلم ميرولا ممدوح

الصفحة الرئيسية

     رواية ارهقتني مجنونه الفصل الثالث بقلم ميرولا ممدوح



رواية ارهقتني مجنونه الفصل الثالث 

ف الشركه بعد يوم طويل وارهاق من ضغط الشغل بتاع انهارده رجع رامي البيت بس لما رجع اتجمد مكانه وهو واقف ومقدرش يتحرك لما فتح باب الشقه وشاف مامتة مرمية ع الارض "

بعدها بشويه علي م استوعب مشي بسرعه لمامته وحاول يصحيها وكان قلقان اوي ف خدها المستشفي والدكتور كشف عليها

الدكتور _ مفيش حاجه تخوف هي بس متضايقة او مخنوقه وهو ده اللي تعبها ف حاولوا متضايقوهاش لان لو فضلت ع الوضع ده ممكن حالتها تتدهور اكتر وبعد كده توصل لمرحله منقدرش نلحقها فيها

رامي قرب لمامته وهو مش مصدق الكلام اللي سمعه، لسانه كان عاجز عن التعبير وحتي الحركه كان بيتحركها بصعوبه

رامي وهو ماسك ايد سميحه وعينه مدمعه = ليه بس كده يا ماما، ليه بتعملي ف نفسك كده، مفيش حاجه ف الدنيا تستاهل زعلك ده اللي ف الاخر هيضرك انتي .......

وفضل يكلمها كده كتير لحد م صحيت

سميحه بضعف _ انا كويسه يا رامي متقلقش عليا هما شويه ارهاق بس مش اكتر

رامي وهو بيشد علي ايدها = ايه اللي حصلك قوليلي كل حاجه

_ مفيش حاجه يا رامي هما شوية ارهاق بس علشان بسهر كتير اليومين دول بس مش اكتر

= طب اوعديني انك تخلي بالك علي نفسك اكتر من كده، وانا هرجع كوثر من اجازتها واخليها تشتغل تاني ف البيت وتعملك اللي انتي عايزاه

_ رامي حبيبي انا مش عايزه خدامه ف البيت، كوثر مهما كانت برضو بعتبرها زي بنتي بس هي مش بتعاملني زي امها، انا عايزه واحده تعاملني زي مامتها بالظبط وتقولي يا ماما وهي دي اللي هبقي مبسوطه اوي لو اهتمت بيا، انا نفسي تتجوز يا رامي ومراتك هي اللي تهتم بيا علشان هتعاملني زي مامتها

رامي بعصبيه = يووووووه، م قولنا نقفل ع الموضوع ده
انتي خلي بالك بس من صحتك دلوقتي والباقي ييجي بعدين

سميحه قعدت تكح كتير وكان بيبان عليها التعب اكتر والدكتور جه تاني واداها مهدئ والوضع بعدها اتحسن

الدكتور بعصبيه _ انا مش قولتلك يا استاذ رامي مينفعش عليها الضغط او التوتر، بس الظاهر ان حضرتك لسه مش فاهم خطورة الموضوع ده عليها لحد دلوقتي

= بس انا معملتش حاج......

_ اكيد قولتلها حاجه وترتها او ضايقتها ف خلي بالك من اي كلمه تقولهالها او اي حاجه تعملها بعد كده

بعد المحادثة دي اللي بينه وبين الدكتور قرر رامي يراجع حساباته ويتنازل ويعمل اللي مامته عايزاه علشان حالتها متسوءش اكتر من كده

....................

بعد م يوم ساندي ومريم ف الجامعه خلص روحوا البيت اخيرا ومن غير مشاكل المره دي

ساندي وهي بتفتح الباب _ ياااااا عاااالم ياااااا رفاااااااق السوء .......اااااا......قصدي ياااااا اهل البيت ههههههه

سامح وقد انفجر ضاحكا = لسه زي م انتي ههههههه عمرك م هتتغيري هههههه

ساندي بصدمه _ ايه ده مين، سامح ؟!
ايه يا مريم اللي جاب اخوكي دلوقتي يا بت الموكوسه

= اه صح نسيت اقولك انه خد شقه هنا قريبه من شغلة بقي وكده

_ طب مش تقولي يا واطيه كنت دخلت باحترامي، ااااااه يا بريستيجييي اااااااه، الاقيها منك ولا م الكليه

= طب يله كده كده سامح مننا وعلينا وعارف هبلك ف متعمليش لنفسك هيبه ع الفاضي ههههههه

_ صح وانا بقول كده برضو هههههه
ثم تابعت بتوتر = يالهوي يالهوي يالهوي الحقيني يا مريم نسيت البدي اللي اشتريته ف المحل ومجبتوش معايا، تعالي نروح نجيبه ع السريع، احياة ابوكي ياشيخه تيجي معايا

_ اصلا كده كده كنت هاجي من غير حاجه هههههه طول عمرك مسطوله بس نعمل ايه بقي اتدبسنا فيكي خلاص هههههه

= انتي بتتريقي عليا، ماشي يا مريم لما افضالك بس

_ شحات وبيتأمر، امشي يابت قدامي يله بدال م اغير رايي وماجيش

= لا لا خلاص وليه العنف يعني ده احنا قرايب من زمان حتي هههههه

سامح _ استنوا هاجي اوصلكوا

ساندي = لا ملوش لزوم كده كده المحل قريب من هنا

_ طب لو احتاجتوا حاجه ابقوا رنوا

= اشطا، يله سلام

___________________

ساندي ومريم مشيوا بسرعه للمحل قبل م يقفل ووهما ماشيين في عربيه كانت هتخبطهم

ساندي _ جرا ايه يا حج م تفتح شويه

= بقولك ايه متبقيش انتي اللي غلطانه وتزعقي زي البعبع

رامي نزل من العربيه ولما نزل اتفاجئ انها نفس البنت اللي كان بيراقب الموقف بتاعها لما الراجل وقفهم بمسدس لعبه وكتم ضحكتة بالعافية لما افتكر الموقف ده تاني

ساندي بعصبيه وصوت عالي _ بقي انا بزعق زي البعبع يا كيس الجوافه

رامي وقد طفح به الكيل = انا كيس جوافه يا بعبع يا ام رجل مسلوخه

ساندي بشهقة لنفسها _ ده عرف منين الشوربة اللي اتدلقت عليا

رامي = يله بقي من هنا يا آنسه عايزين نشوف شغلنا

ساندي لنفسها بمكر _ انا هوريك البعبع الحقيقي دلوقتي بس الصبر بس

ساندي لمريم = يله يا مريم نمشي مش عايزين نتكلم مع غربان

رامي ركب العربيه وهو متعصب وعلي اخره اما ساندي ف كانت بتفكر ف حاجه تاني

ساندي _ تعالي يا مريم عايزه اجيب كيس شيبسي

مريم = دلوقتي ؟! م انتي لسه واكله دوريتوس

ساندي _ تعالي بس وهفهمك واحنا بنجيب

After a few minutes.......

ساندي راحت ووقفت قدام راني وهو سايق العربيه وهو وقف بسرعه م الخضه

ساندي بتحدي = بقي انا بتقولي بعبع وابو رجل مسلوخه كمان وخبطت ع العربيه بإيدها

رامي نزل م العربيه وهو علي اخره وراح علشان يزعقلها ولسه هيتزعق وراح اتزحلق ووقع ع الارض وقعة شديدة

ساندي بضحك _ هههههه اديني وريتك البعبع اهه هههههههه علشان تبقي تشتمني تاني تستاهل ههههههه

Flashback........

( ساندي = تعالي يا مريم عايزه اجيب كيس شيبسي

مريم = دلوقتي ؟! م انتي لسه واكله دوريتوس

ساندي _ تعالي بس وهفهمك واحنا بنجيب

بعد م راحوا المحل ساندي فهمت مريم كل حاجه

ساندي = هزحلقة

مريم _ الله يخربيتك، م تيجي نمشي بقي وفكك منه هتودينا ف داهيه

ساندي = مليش دعوه مش هو بيقول عليا بعبع، يشرب بقي ههههههه ده شكله كده لسه ميعرفنيش بس مش مشكله هيعرف انهارده ههههه

_ طب وهتزحلقيه ازاي بقي يا ذكيه، بقشرة موز ؟!؟

= عيب عليكي اومال انا جايبه كيس الشيبسي ليه ههههههه ده بيزحلق اكتر من قشرة الموز واسأليني انا مجربه ههههههههه
كلي معايا بقي بسرعه عايزين نخلصه قبل م يمشي ههههه

_ ربنا يستر بقي مع اني عارفه اني هلبس معاكي ف المصيبه

بعد م خلصوا كيس الشيبسي ساندي رمت الكيس ف الارض وحطتة تحت رجليها ولما وقفت قدام العربيه زقته شويه برجلها لقدام علشان لما ييجي يزعقلها لما تستفزه يدوس عليه ويتزحلق اما مريم بقي ف كانت واقفه علي جمب بتراقبهم من غير م حد يشوفها )

Back........

ساندي ضاحكه = ابقي عيد حساباتك يا ريس علشان ناتج المسألة طلع معاك غلط هههههههه

رامي اتعصب اوي وكان علي اخره، وقف وكلم ساندي بعصبيه وتحدي ووو.

يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent