Ads by Google X

رواية قدري الفصل الثالث 3 - بقلم اية هلال

الصفحة الرئيسية

رواية قدري البارت الثالث 3 بقلم اية هلال

رواية قدري كاملة

رواية قدري الفصل الثالث 3

- هو انت !  انت فاكرني انا ليلي محمد .. انت بتيجي هنا علشان عندك سرطان زيي سبحان الله علي الصدف
= اي ده ليلي ازيك عاملة اي 
-  الكل :انتو تعرفوا بعض ولا اي
ليلي ردت بسرعة ايوا ده كان زميلي في الجامعة زمان ..ليلي بضحك لو كنا نعرف ساعتها ان هيحصلنا كده مكناش اتخرجنا
محمد : يا ستي اهو كلها اقدار
- طيب يا جماعة انا همشي عشان متأخر علي بابا اكتر من كده وأنا متعرفوش أنا ابتسط ازاي من القاعدة معاكم ربنا يشفينا جميعا ..
ريهام : ماتستني شوية يابنتي لسة بدري وبعدين انتي لسة مقولتيش حكايتك
= ان شاء الله المرة الجاية انا هروح فين يعني ..
اتمشت ليلي لحد البيت هي بتحب المشي جدا وهي ماشية عدت علي عربية تين شوكي وهي بتحبه أوي وتقريبا أكلت نص العربية وقعدت اتكلمت مع الراجل الطيب صاحب العربية وحاكتلو الي حصلها وابتدت يعني تفضفض معاه
- يعني انت رائيك اي باردو ياعم عبدو :افسخ الخطوبة ولا اكمل ؟ انا حاسة اني معتش بحبه وهو احبطني جدا وموقفش معايا في محنتي
= والله يا بنتي انا مقدرش اقول رائيي في حاجة زي دي وكله نصيب لو من نصيبك هتكملي معاه وباردو انا معرفش الي حصل بينكم بالظبط
- ايوا يعني اعمل اي يا عمو انا تعبت والله كفاية المرض عليا وهو من أسباب الضغط عليا وتعبت منه ومن طريقته
= طب ماتتكلمي معاه بهدووء وتقوليلو أسبابك والي انتي حساه يمكن يعقل
- طيب انا همشي يا عمو عشان دوخت شوية
= ربنا يشفيكي يابنتي
- اي دا هي مالها بردت كده ليه ااه وقعت علي الأرض وده بسبب انها اجهدت نفسها واتمشت وخرجت والدكتورة منعاها من كده
اتنقلت ليلي علي المستشفي بعد اما باباها شافها وجري عليها
- الدكتورة : هي مش هينفع تروح خالص انهاردة ان شاء الله هنبدأ في الجرعة التانية من العلاج ودي هطول شوية متقلقش عليها ياحج ادعلها بس
= متشكر يا دكتورة علي تعبك معانا هي هتقعد قد اي في المستشفي
- والله علي حسب استقبال جسمها للكمياوي متقلقش ربنا يقدم الي فيه الخير عن ا ذنك
= اتفضلي يادكتورة ... ااه ياوجع قلبي عليكي يابنتي
- بعد اسبوع من قعدة ليلي في المستشفي وهي زهقانة جدا ومبتعملش حاجة غير انها بتتألم من الكمياوي ونفسها تطلع بقاا
- الباب خبط
- ادخل .. اي ده محمد اي الي جابك قصدي جاي لي قصدي بتعمل اي هنا
= لا حول ولاقوة الا بالله انتي متغيرتيش أبدا حتي المرض مهدكيش
- ليلي بضحك وحزن في نفس الوقت : لا هو من نحية هدني فهو هدني بزيادة
ليلي كان وشها تعبان اوي وشعرها كان واقع منه شويه وحتي وهي بتتكلم بتتكلم بصعوبة وبتعب
- طيب هسألك سؤال : انتي اي اكتر شعور متغلب عليكي دلوقتي
= القلق والتوتر
- بتعمل اي لما بتتوتري ؟
= بأكل , بشرب شاي بلبن ,بتمشي لوحدي ,بتفرج علي مسلسلات تضحكني , بنام , اها وباكل لبان بغباء
= هو بضحك :يارتني ماسألت ...
- بص بعيدا عن الهزار وكده انا تعبت بجد الي في دراعي ده سم بيتنقل من خلال الكانولا انا متدمرة نفسيا وجسديا هو انا هرجع لنفس طاقتي وحماسي ونشاطي اصلا
= هترجعي وأقوي بكتييير
- انت بتتعالج ولا مقضيها دكتور نفسي كده ؟
= لا انا نسيت موضوع العلاج ده انا عايز اعيش حياتي مبسووط وفرحان اعيش كل لحظة واجرب واسافر
- اه بس انت كده بتئ ذي الي بيحبوك
= سيبك مني طييب انا همشي وهجيلك بكرة
- اوكي يا دكتور يا نفسي
- اي دا انتي لسة صاحية يا ليلي
= تعالي يا سوسن انا مش جايلي نوم الصراحة كفاية كئابة المستشفي دي
-امال مين الي لسة خارج ده
= ده كان زميلي ف الجامعة يعني وهو علي فكرة عنده سرطان بس في المخ
- ياساتر يارب ربنا يشفيه ويعافيه
=قاطع كلامهم احمد خطبيها الي مبيعبرهاش أصلا ..
- طيب استا ذن أنا يا ليلي ولو عوزتي حاجة رني علي الجرس
= ماشي ياسوسو ابقي شقري عليا عشان في خناقة هتقوم ناو
- انت اي الي جابك ؟
= انا نفسي افهم انتي ليه مش طيقاني كده كل ده عشان لما سافرت ومكنتش بكلمك ولا عشان ضغط عليكي ووترتك انت مكبرة الموضوع أوي انتي اتغيرتي يا ليلي اوي مش انتي ليلي ال اعرفها
- ياراجل ؟!  انا مش ليلي بعد زمان ده مادا حقيقي انت مش واعي ولا اي افهم ياابني انا في مستشفي وانت دلوقتي بتزورني انا فعلا مش زي زمان انا اتهديت من المرض افهم بقا ...انا تعبت بصراحة من العلاقة الي كلها عتاب دي بص انت من طريق وانا من طريق هو مرض ووجع قلب كمان يا اخي كفاية عليا المرض روح روح عاتب حد غيري انا طاقتي خلصت خلاص
قلعت الدبلة وحطتها في ايدو : اتفضل اهو وشكرا جدا علي الخطوبة الظريفة دي ياريت متتكررش تاني انا فوقت والله انا كنت في غيامة كنت بسبح كده في الغم ياااااخي ده حتي ما عرفت ان يجالي الكانسر مسمعتش منك جملة حلوة اتقي الله بقااا
= اي داا عادي كده بالسهولة دي بتقلعي الدبلة ولا فارق معاكي السنتين الي فاتو بالسهولة دي يعني !
- ايواا مانا تعبت بجد احسنلك واحسنلي حتي عشان صحتي النفسية
= ماشي ياليلي انا مش هحكم عليكي عشان الي انتي فيه وهبقي اجيلك نتكلم بعدين
- انت مجنون ياابني ده انا قولتهالك في وشك اعمل اي تااني بص كلامك مع بابا عشان انت حتي ف  الفسوخة بتعاتب ده اي ده بجد
مشي وهو حزين وفي نفس الوقت بيقول ان كلام ليلي صح وانه فعلا محسسهاش بالسند وقت تعبها
- اي ده انا زودتها شوية معاه ده حتي عمو عبدو قالي اتكلمي معاه بهدوء .. لا هدوء اي انا تعبت فعلا يلا انا هنام بقا ياكش اموت واخلص من العذاب الي انا فيه...
- بيطلع النهار وليلي في المستشفي ودخل عليها باباها
- امورتي الحلوة صاحية ولا امشي
= وشها نور والضحكة من هنا لهنا وبتقول بانشكاح : بابا تعالي يا حبيبي انت سايبني كده هنا لوحدي تعالي
- اسف يا حببتي الدكتورة قالتلي تعالي الصبح لما تبقي كويسة
= الحمدلله يابابا نفسي اخرج بقا ونفسي اعيش حياتي بطبيعية
= حبيبتي هتخرجي ان شاء الله قولي بس يارب
- يااارب
- علي فكرة انا عنت النوت بوك بتاعتك وخبيتها ولو هطول احرقها هعمل كده
= متفكرنيش يابابا بالماضي انت عارف انا مريت باي ليه بتفكرني
= ليه مش عايزة تتخلصي منها وتنسي اي حاجة تفكرك بالي حصل
- مش عارفة والله ببقي عايزة لما ربنا يجبلي حقي واشوفي الي حصلي بيترد اجري اقرا الي كتبته ساعتها وافرح واقول الحمدلله حقي رجع
= هيرجع يا روحي متقلقيش المهم خدي الموبايل ده حملتلك عليه حريم السلطان كل الاجزاء وعليه كمان افلام سعاد حسني كلها عارفك بتحبيها انا وانت وشوية مسرحيات كده تضحكك
- ياحبيبي يابابا مش قولتلك انا وانت روح واحدة
= اظنن مفيش بعد كده تسلية
- لا والله ناقصني انا وانت واحنا قاعدين علي الكنبة ومعانا فشارنا والشاي بتاعنا ومشغلين افلام ابيض واسود وشاي بلبن بقا يااه نفسي اوي في الجو ده يا ابابا
= هيحصل والله وهتلاقي الايام بتجري وهنزهق من سعاد حسني متقلقيش
ليلي بضحك : ماشي يابوب
= انا هنزل اجبلي حاجة من الكافتريا مش هتاخر عليكي
- ماشي اوعي تتوه
- مين القمر البطلة الي وحشتني اووي
= نوررر تعالي يابت انتي كمان وحشتيني اوي كده متسأليش عليا من ساعة ماكنت عندك اخر مرة
- والله ياليلي كنت بعرف أخبارك من عمي .. بصراحة ياليلي ان في ورطة ومش عارفة اعمل اي واتصرف ازاي
= ورطة اي يابنتي بعد الشر اي الي حصل
قاطع كلامهم با باها : الله نور هنا ازيك يابنتي ليكي وحشة
= الحمدلله ياعمو .. انا اسفة يا ليلي كنت عايزة اقعد معاكي اكتر من كده بس لازم امشي والله عن ا ذنكم
- اي ده هي مالها دي مشت بسرعة كده ليه
= لا يابابا مفيش حاجة منور ياحج ..
- الو ازيك عاملة اي
= الحمدلله انت عامل اي
- كويس بس تعبان شوية من السرطان مفيش جديد
= تاني يامحمد بتخضني بالكلام ده حرام عليك نفسك مكانش عشانك يبقي عشان اهلك بجد حرام تعمل فيهم كده
- سيبك مني افتحي الدرج الي جامبك كده
= اليمين ولا الشمال
- الي بتاكلي بيها يا فندم
- اي دا لبان لا بجد ثانك يو انت متعرفش انا متوترة ازاي بجد شكرا اوي
= انا مبسوط انك مبسوطة
-سكتت شوية وقالتله : انا بحب الروايات والكتب جدا
= وانا كمان بالذات اعمال دكتور احمد خالد توفيق
- ليلي بضحك :وانا هاتلي بقا المرة الجاية كتاب
= حااضر طيب بصي انا هقفل عشان حاجة مهمة
- وانا كمان وراية تعب
ضحكوا هما الاتنين وقفلوا وهي راحت في النوم وهي مبسوطة وحست براحة غريبة لما سابت احمد اد اي كان عبء علي قلبها بس افتكرت الايام الحلوة الي عاشوها مكانتش متوقعة خالص انه في يوم من الايام يكون شخص عبء عليها...
- اي دا اي ده انتي مين وبتعملي اي في قوضتي ..
google-playkhamsatmostaqltradent