رواية حرب المافيا البارت الرابع 4 بقلم نادين محمد وهي الجزء الثاني من رواية عشقت معاق
رواية حرب المافيا الفصل الرابع 4
ليان:اضرب مين بس انت فاهم غلط ، انا ضربت بالعافيه اصلا
يزيد:اضربي يا ليان واخلصي
ليان:ما قولتلك مش هضرب حاجه ، هو بالعافيه ياعم
يزيد:أضربي بدل ما تتقتلي
مسكت المسدس بسرعه وضربت تاني
ليان: خلاص ؟!
قعد يزيد علي كرسي بكل هدوء وقال:لأ ، انتي هتفضلي تضربي كده لحد منا اقولك خلاص
ليان: ده عند مين ده
طلع المسدس من جيبه بكل هدوء ومسكه وصوبه نحيتها: لو منفزتيش كلامي ، الرصاصه هتنضرب فيكي يا ليان
ليان:يوووووه
مسكت المسدس وضربت تاني ، كان في مرايات كتيره جدا متتعدش من كترها
(عند ادم)
عند ادم كان وصل بيت رنا وطلع فوق جري عشان يشوف مامتها
رنا: اي اللي جابك طيب قولتلك مش مستاهله
ادم:جيت اتطمن علي امك انتي ايش حشرك ، امك فين
رنا:جوا
دخل ادم عند مامتها فالأوضه وكانت نايمه ومعلقه فأيدها محاليل
ادم:هي دي الي مش مستاهله !
رنا:مانا معاها اهو في اي
ادم: مالها يارنا
رنا: عندها السكر والضغط وعلي عليها ف اتعلقلها محاليل
ادم: الف سلامه ياطنط
_الله يسلمك يابني ، مخرجتوش النهارده ليه؟
رنا: اخرج ازاي ياماما وانتي تعبانه
_زي الناس ، اخرجي وعيشي حياتك يارنا مأنا آخرتي الموت
رنا: بعد الشر ياماما في اي
ادم: بعد الشر ياطنط
_اخرجي بس وسيبيني نايمه
رنا: لا مش هخرج
بعد محاولات كتير من امها وكده وافقت تخرج نص ساعه بس
ادم: هنزل استناكي. تحت ، والف سلامه عليكي ياطنط
نزل تحت فالعربيه وبعد شويه رنا نزلت وراه
"بعد شويه"
ادم: تحبي ننزل نتمشي؟
رنا:ادم ، بلاش غباء مأحنا بنتمشي أصلا
ادم: انزلي يابه انا غلطان أصلا
نزلوا من العربيه فشارع هادي أوي عشان يتمشوا
ادم: رنا
رنا: ها
ادم: بقالنا اصدقاء قد ايه
رنا بتفكير: امم تقريبا شهر
ادم:طيب مش ملاحظه حاجه؟
رنا بضحك: الاحظ اي يعني
طلع ادم. علبه من جيبه وادهولها ، فتحتها وهي مبتسمه وكان فيها خاتم
رنا بفرح: دي حلوه اوييي بجد
ادم بابتسامه: عجبتك
رنا بصتله بابتسامه وبعدين بصت للخاتم تاني
رنا: اوي
ادم: رنا
رنا: ايه
ادم: بحبك..
(عند ليان و يزيد الساعه سته الصبح)
كانت قاعده عالأرض فالشمس وماسكه المسدس وكانت بتنام خلاص
ليان بنوم: خلاص كده
يزيد: اتعلمتي ازاي تضربي
ليان: أيوه اتعلمت ياعم ، عايزه انام بقا
قام يزيد من. عالكرسي وراحلها وشالها ، وشاور لمحمد وراه عشان يروحوا القصر
بعد ما وصلوا القصر دخل يزيد وهو شايلها وطلع نيمها فأوضتها ونزل تاني (تسريع الأحداث مقصود عشان نخلصها)
محمد: ها ياباشا هنعمل اي فالمهمه الجايه
يزيد: مش هنعمل حاجه ، الخطه هقولها لما ليان تصحي ، عشان هي بقت فرد من العصابه
محمد: بس ياباشا دي باين عليها بتخاف اوي
راح قعد علي كرسي المكتب وولع سيجاره وقال: ميهمناش ، هتفك بالعملي
"عند عمر"
عمر: هو في حد ييجي يتقدم لحد الساعه 7 الصبح !
أحمد: معلش بقا بحبها
عمر: بتحب اي يبني انت لسه عارفها من يومين جتك نيله !
أحمد: متشكرين يادنيا
عمر بقرف: قولي رأيك يانادين وخلصيني عايز انام
نادين:ردي معروف اكيد مش هتجوز واحد مش بطيقه
أحمد: شكرا شكرا
نادين: شوفت انت بذمتك ترضي تتجوز السئيل ده؟
عمر: بصراحه لأ
نادين: اهو
أحمد: يعني مش موافقه
نادين: ياعم مش بحبك هو بالعافيه !
قام أحمد من عالكنبه وهو بيقول:هاجي تاني يانادين ، هاجي تاني ومشي
ماسه بضحك: شكله بيموت فيكي
نادين: اتنيلي والنبي..
"عند يزيد بعد شويه"
ليان بنوم: صحتوني من أحلي نومه ، عايزين ايه
يزيد: أول مهمه ياقمر
ليان: مهمه اي ياعم
يزيد: أول مهمه فشغلك فالمافيا وكده
ليان: واي هي بقا
يزيد:بصي ياستي ، انتي هتروحي عند ناس فديسكو ، هبقي اعرفهوملك ، وهتلبسي فستان وهتروحي كأنك منهم بالظبط ، وهتلعبي معاهم تحت أشرافي بالسماعه ، وهتقشي فلوسهم كلها ، بيلعبوا أومار يعني ، بس كده ، مهمه بسيطه خالص بما أنها أول مره
ليان: منا مش بعرف ألعب أومار وبعدين كده حرام!
يزيد: أولا قولتلك انك هتلعبي تحت. أشرافي ، ثانيا انتي تنفزي اللي انا بقولك عليه وبس
ليان بملل: طيب ، هنبدأ من. أمتي بقا ؟!
يزيد ببرود: الفستان عندك فوق فالأوضه ، اطلعي البسي..
"عند. عمر وماسه"
عمر: ماسه
ماسه: اي
عمر: عايزه تسافري
ماسه: فين يعني
عمر: باريس مثلا..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حرب المافيا" اضغط على أسم الرواية