Ads by Google X

رواية صقر المخابرات الفصل الرابع 4 بقلم الاميرة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

 رواية صقر المخابرات الفصل الرابع 4 بقلم الاميرة الصغيرة  

رواية صقر المخابرات الفصل الرابع 4 بقلم الاميرة الصغيرة  

البارت(٤) 

عند الشباب بعد أن فتحو الهاتف اد بهم يرو فتاة في حضن صديقهم واخر وهي تقبلة واخر وهي فوق ظهره وغيرها وغيرها

ليث : هي مين دي هوه مصاحب ولاايه دانا هكسر راسو 

ادهم: الجزمة ان ماوريتو ده بيضحك علينا ماشي 

ليدخل مالك ويراهم مصدومين ليقول 

مالك بسخرية : اقفل بوقك انتا وهوه لحسن تفوت ذبانه 

اقترب من فهد واخد الهاتف وهوه يزمجر بغضب: انتم بتفتشو بتلفون ليه 

ليهجو عليه ليقول فهد: ولا مين دي يلا اعطينا جواب منطقي

ليث : انطق يلا مين دي 

مالك ببسمة: دي قلبي حبيبتي بنتي واختى وكل حاجة الي في الدنيا

ادهم بسخرية: الله الله ي عم العاشق ايه المحن ده

فهد بمثل العياط: ده هوه شقط بت واحنا لا اه اه

مالك بغضب : متقولش بت ياض 

ليث بغضب: ما توضح ي حيوان 

مالك بغضب مماثل: ما انا قولت ي غبي

ادهم : يلا احكى القصة من البداية

مالك : حاضر وقص عليهم ماحدث في بسمة

عند همس وهي في ذاهبة الى البيت تنظر إلي جارها التي تبغظه 
همس بغضب: في ايه ي عم ما تحل عني بقا بترقبني بطالعة و النزلة هوه في ايه

الشخص: يغمز ويقول عيزك ماتحن ي جن

لاتغضب همس اكتر وتضربه بقلم وتمشي 

ليغضب الشخص ويقول : هندمك صدقيني هخليكي تتمنى اتزوجك 

لتدخل الي البيت وتجلس تعيط على ماحدث 

همس بعيط : ماما بابا ليه خلتوني في الدنيا لوحدي انا خايفة محتجاكم جنبي 

عند الشباب بعد العمل في الفيلة عند اسد

 اسد : هااا اعملتو زي ماحكتلكم 

ليث بثبات : اه ده بس بيروح بيقعدع الكرنيش بس 

اسد بشك : ماشي انا طالع انام عاوزين حاجة

جميعهم بصوت واحد : لا نوم الهنا

وبعد أن غادر ليهرولو الي غرفة مالك

فهد : اعملت الي اتفقنا عليه 

ادهم : هاا هتعرفنا عليها وتبقي اختنا احنا كمان

مالك بغرور: هشوف

ليث بهمجية: وهتشوف ايه 

مالك بخوف: لا اصل بمزح معاكم دلوقتي هروح واحكى معاها

كلهم بصوت واحد : رووح بس عارف لو توترت ومقلتش ليها حندبحك 

مالك بخوف : حاضر اهو انا رايح 

ليذهب الي همس إلى البيت 

طق طق 

همس بخوف : مين 

مالك : دا انا ي همستي 

لتذهب همس وتفتح لهو

همس : اهلا ي بوب ادخل يلا
لتنظر بشك الي مالك وتنسي ماهي فيه 

همس : هوه فيه ايه غريبة تجيني البيت دلوقت 

مالك بتوتر : احم اصل يعني

همس : فوت في الموضوع ع طول

مالك : وقص عليها ماحدث بينة واصدقائة  

لينظر لها ويرها قد فرحت كتير لم يكون يتوقع دالك 

همس : انا موفقة جدا مش شويه كمان 

عند الشباب يجلسوبتوتر 

ادهم : معقول يكون حكلها 

ليث : ان شاء الله 

ليرن هاتف فهد 

فهد : دا مالك ي عيال

كلهم : رد رد

ليفتح المكبر ليوصلهم صوت انثوي مرح ي قول 

همس : ازيكم ي اخواتي

لينظرو لبعضهم بصدمه 

لتقول : ايه من غير صدمه انا مستنياكم مكان مالك بس تكونو مستعدين تكونو اخوات مجنونه

كلهم بضحك : اكيد موفقين احنا جيين حالا

ليستعد همس ومالك ويذهبو الي مكان مالك

وعندما وصلو الشباب لينظر مالك الي همس ويقول

مالك : أهم اهوو وأشار بيده عليهم 

وعندما راتهم ضخماء وطول وعرض ظهر ع وجهه الذعر وهي تختبئ خلف مالك وهي تقول 

همس : ي مامي دول يخوفو بلد انا دانا هبلة انا خايفة عايزة اروح واخفت نفسها وراء مالك الذي كان يضحك بسخب عليها تقدمو الشباب

فهد بمرح : امال فين المجنونة 

همس من خلف مالك : انا هنا اهووو 

ادهم لكي يخفف من وخوفها 
ادهم : هوه انا اسمع حد بيتكلم بس مش شايف حد شكلها ذبانة 

همس بتذمر: ذبانة لمن تهفك انا اهو 

ادهم : هي فين دي الله انا مش شايف حد

همس ل مالك بغيظ : شلني ياض خليني اعلمو الأدب ل الحيوان ده 

لتنظر الي ادهم وتقول : انا اهوو ي حيوان 

ادهم : الله دي طلعت هي مش الذبانة عفوا ي شابه 

ليضحك جميعا الشباب في ان واحد ع وجهه الطفولي وتذمرها 

وتمر الايام وتصبح علقتهم اقوى من اصدقاء فهم من ياراهم اصبح يفكرهم اخوان وهم يخافو عليها جامد اوي ودايما معاها 

وفي يوم قررو الشباب ان يفعلو لها مفاجأة ليشترو كل أحد منهم شياء

عند الشباب 

فهد : انا جبت ليها ملابس جديده حتفرح فيها اوي

ادهم : انا جبت ليها الجهاز الي طلبتو

مالك : انا جبت ليها الحلويات الي بتحبها

ليث : انا جبت ليها الاكل الي بتحبو 

نعم انها طفلتهم الصغيرة كما يقولو الرباعي دالك فهم السند لها ويحبو ان تكون في احسن الاحوال

نرجع عند الشباب  

فهد : بس ي عيال مش هنروح ك مره وحده عشان اسد مايشك فينا

ادهم : فعلا ف كده لزم اول واحد يروح مالك بعدين احنا نحكي عنا مهم ونروح ورا مالك

وافقو جميعهم فهم لم يقولو ل اسد كي لا يوبخهم فهو صعب ان يثق في احد بسهوله 

ولكن يحصل ما لم يكون في الحسبان الذي يحول من همس الفتاة الرقيقة و البريئة الي الصقر فما هوه 


يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية صقر المخابرات "اضغط على اسم الرواية


google-playkhamsatmostaqltradent