Ads by Google X

رواية عشقت تلميذتي الفصل الرابع 4 بقلم نوفيلا

الصفحة الرئيسية

  رواية عشقت تلميذتي الفصل الرابع بقلم نوفيلا


رواية عشقت تلميذتي الفصل الرابع 

ندي:وهي خارجه من المحاضر حد نده عليها
حمزه:انسه ندي كنت عاوز أتكلم معاكي لوسامحتي
ندي:معلش انا اسفه مستعجله
حمزه:مش هاخد من وقتك غير خمس دقائق لو سمحتي
ندي:ممكن بكره لاني دلوقتي تعبانه بجد
حمزه:تمام ألف سلامه عليكي
ندي:الله يسلمك شكرا
حمزه:العفو
مش بتدي حد فرصه يتكلم معاها
بس احسن حاجه مابتسمحش لحد يتكلم معاها كلمه ولا ولد ولا بنت
كان نفسي اقولها يلا هفضل مستني لحد بكره هستحمل
كريم كان واقف ومتابع الموقف كله
كريم لنفسه:الواد دا عاوز منها ايه
بس شوفت ماواقفتش معاه دقيقه ع بعضها في أي أنا مالك اصلا تقف ولا ماتقفش أنا شكلي اتجننت والله انا هروح الشركه للواد مارو
عند ندي بقي
ندي:انا مش عارفه هعمل ايه هروح بابا هيقولي جهزي نفسك العريس هيجي النهارده ولوقولتله لا هيزعل مني اعمل ايه ياربي هروح وربنا يحلها
ندي روحت البيت اول ما دخلت لقيت باباها ومامتها وأخوها قاعدين سلمت عليهم وبعدين باباها قالها ع الدكتور اللي جاي
ندي:حاضر ي بابا أنا ندخل اغير واصلي عاوزين حاجه
مامت ندي:لا ي حبيبتي روحي ربنا يفرح قلبك
ندي:دخلت اوضتها وقفلت ع نفسها وفضلت تعيط انا مش بحبه انا نفسي احب وأتحب مش عاوزه كده يارب ساعدني أنا هقوم اغير واصلي عشان اذاكر كلمتين قبل ما عريس الغفلة دا يجي دا انا هوريه النجوم ف عز الضهر😂😂شريره اووي
عند كريم:راح الشركه وسأل ع مروان مالقهوش
دخل مكتبه قعد يخلص شوية أوراق بس مش عارف يركز كل شويه تيجي صوره ندي وهي بتعيط وهو مدايق أن هي كانت بتعيط بالطريقه دي وهو مش عارف اي السبب
فضل سرحان فيها لحد ما قطع أفكاره مروان
مروان:وصلت لفين بقالي ربع ساعه عمال انادي عليك
كريم:دا انت فصيل فصلان ورزل
مروان:اي اللي اخد عقلك ي بيبي
اوعي تكوني بتحبي والله أزعل
كريم:متفرقع
مروان:بقي كده
كريم:اه
مروان:أحكي اي اللي انا معرفهوش
كريم:مش عارف بس علطول بفكر فيها وشكلها وهي بتعيط مخليني مدايق عشانها
مروان:هي مين دي
دا انت شكلك واقع ع الآخر
كريم:ندي طالبه عندي
تصدق كنت هخبطها النهارده بالعربيه
مروان:ليه يبني
كريم:كنت ماشي بالعربيه وهي فجاه كده لقيتها قدام العربيه وكانت بتعيط بهستريا ومش شايفه قدامها لحقتها ع اخر لحظه وبعدين نزلت من العربيه كنت بتكلم معاها أغمي عليها وانا بكلمها
مروان:عملت ايه
دا انت شكلك حكايتك حكايه ومخبي عليه ي واطي
كريم:ي خويا هخبي ايه دا انا لحد الآن مش عارف ليه مدايق عشانها وليه علطول سرحان فيها
مروان:هذا هو الحب ي بيبي
كريم:أقولك ع حاجه
مروان:ايه
كريم'اطلع بره لانك رزل بجد
مروان:بقي انا رزل ولا عشان بقولك الحقيقه انك وقعت في حبها
كريم:لا انا اعجبت بشخصيتها بس انما حب لا طبعا
مروان:سيب كل حاجه لوقتها ربنا يقدم اللي فيه الخير
كريم:بقولك في اجتماعات النهارده
مروان:لا
كريم:تمام
عايزين نروح بري لأن نونا عاوزانا
مروان:ربنا يستر.ومتكونش جايبه لكل واحد فينا عروسه
كريم:😂😂تعملها
لا بس شكل العيله كلها جايه
مروان:ربنا يستر مابتفائلش لما بيجوا
كريم:بيمسكونا انتوا مش هتفرحونا ي ولاد ولا ايه
مروان:انا حاسس ابويا هيجيب لنا العرايس من البلد
كريم:نعم بلد ايه دي اللي هنتجوز منها هو احنا نعرف حد غير اهلنا هناك
قال عرايس 😏قال
مروان:هروح اخلص انا اللي ورايا واجيلك عشان نروح لهم
كريم:اوك
عند ندي:انا كده الحمدلله خلصت مذاكرتي وخلصت اللي ورايا مش عارفه بقي هعمل اي ف عريس الغفلة ده
لما يجي اطلع اقوله معندناش عرايس لا عيب مينفعش طب اقوله انا مش عايزاك اعمل ايه بقي طب عندي فكره هعمل نفسي تعبانه وبموت عشان بابا يتاسفلهم ويمشوا ومشفهوش
تصدقي ي بت ي ندي دماغك الماس والله انا خساره ف البلد دي يلا بقي عشان انفذ الخطه انا هطلع اقعد معاهم عادي وابعت الواد حمو يجيب شوكولاته وأكلها واعمل نفسي مش قادره هموت لسه بدري اصلا عبال مايجوا
😄ربنا يستر وتخش عليهم التمثيليه دي
محمد(أخو ندي):اي ي بنتي متيجي تقعدي معانا
هتعملي اي ف العريس اللي جاي ده
ندي:تعالا اقولك اختك جابت حتة فكره انما ايه الماس وقالت له الخطه
محمد:وتفتكري هتخش عليهم
ندي:انشاء الله عنه عليهم بس انت قول يارب
محمد:ماشي تعالي يالا نقعد معاهم بس اضحكي حبه
ندي:اوك جايه اهواا
وخرجت قعدت معاهم وبعدين محمد قال أنا هنزل اجيب شوكولاته وجاي
احمد:ماشي روح بس متتاخرش
محمد:حاضر
احمد:ندي كنت عاوز أتكلم معاكي
ندي:اتفضل ي بابا
احمد:متزعليش مني انا بس كنت عاوز افرح بيكي مش قصدي اغصبك ع حاجه شوفيه واحكمي والله محترم ي بنتي
ندي:ولا يهمك ي بابا ربنا يقدم اللي فيه الخير
احمد:ربنا يكملك بعقلك ي بنتي
ندي:والله ي حج 😂انت مش عارف انا هعمل ايه ربنا يستر
محمد:انا جيت جايب شوكولاتة انما ايه تخبل
ندي:هات ي حبيبي يالا
محمد وندي قعدوا ياكلوا الشوكلاته وفجاه فضلوا يصوتوا الاتنين مامتهم وباباهم جم مفجوعين
محمد:مش قادر بطني
ندي:وانا كمان الشوكلاته فيها حاجه غلط اه مش قادره بابا الحقني مش قادره
احمد:أنا هنزل اجيب الدكتور اللي ف الصيدليه
نزل جابه ووصله الاتنين وكشف عليهم وطلع قال لوالدهم ووالدتهم أن الشوكلاته صلاحيتها منتهية هو عطاهم مسكنات وهما هيناموا لحد باليل
احمد:تمام ي دكتور طب في أي علاج أو اي حاجه
الدكتور:اه انا هبعتهم لحضرتك من الصيدليه
احمد: شكراً ليك يبني
الدكتور: العفو علي ايه دا واجبي وبعدين الدكتور مشي
احمد:اتصل يتأسف للعريس وأهله أن هما تعبوا
العريس (محمود):طب ي عمي طمني عليهم اجي طيب اشوفهم انا
احمد:لا يبني ماتتعبش نفسك هما نايمين حالياً
محمود:تمام ي عمي اول مايفوقوا طمني عليهم
احمد:حاضر يبني وبعدين قفل معاه
ف اوضة ندي
بتكلم محمد اخوها ف الفون عشان كل واحد منهم ف اوضه
ندي:مش قادره امسك نفسي اي اللي احنا عملناه ده بس احسن عشان عريس الغفلة ده مايجيش
محمد:تخيلي كده ابوكي يعرف هيعمل فينا ايه
ندي:لا انشاء الله مش هيعرف حاجه اسكت بقي
وبعدين قفلوا مع بعض وكل واحد فيهم راح ينام
عند كريم ومروان بقي
خلصوا شغل وبعدين مروان راح لكريم لقي سرحان
مروان:فصل ضحك ع ملامح كريم شويه يضحك وشويه يكشر فعرف إن هو بيفكر ف ندي
كريم:فاق ع ضحك مروان
اي ي عم الفصيل بتضحك ع ايه
مروان:بضحك عليك
كريم:ليه ي هبل
مروان:شويه تضحك وشويه تكشر بتفكر فيها صح
كريم:اتنهد براحه وقال الصراحه اه
مروان: اعترف انك بتحبها
كريم:لا مش حب دا اعجاب
مروان:هنشوف إذا كان اعجاب ولا حاجه تانيه
كريم:بقولك ايه يلا نمشي
مروان:يلا
وهما الاتنين خرجوا بره الشركه وركبوا العربيه وفي اتجاههم للبيت ووصلوا الفيلا وكريم بعدها راح يركن العربيه وبعدين نزلوا ودخلوا البيت لقوا العيله كلها جوا دخلوا سلموا عليها وراحوا المكتب لوالد كريم ووالد مروان
قعدوا معاهم واتكلموا ف الشغل
وبعدين انضموا للعيله بره وأكله مع بعض وسط هزار كريم ومروان مع بعض وبعدين كل واحد راح اوضته
تاني يوم الصبح عند ندي
ندي:قامت من النوم عملت روتينها وصلت وبعدين لبست للكليه وخرجت لقت باباها قاعد
احمد:انتي رايحه فين ببنتي انتي لسه تعبانه متروحيش النهارده لا ي بابا لازم اروح الكليه وبعدين انا بقيت الحمدلله كويسه
احمد:ماشي ببنتي اللي يريحك
فطرت مع عائلتها وبعدين راحت الكليه
ندي وهي داخله الكليه لمحها كريم واستغرب إن النهارده هي فرحانه بس انبسط لفرحتها
ندي:وهي ماشيه كانت بتبص ف الفون فخبطت ف حد فرفعت وشها تشوف مين فاستغربت


يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent