Ads by Google X

رواية صغيرتي المحبوبة الفصل الرابع 4 - بقلم حنين أسامة

الصفحة الرئيسية

 رواية صغيرتي المحبوبة الفصل الرابع 4 - بقلم حنين أسامة

رواية صغيرتي المحبوبة الفصل الرابع 4 - بقلم حنين أسامة

احمد بسرحان :ها؟! اه ححديلي معاد وهاجي اطلب ايدك يا اميره
اميره :اوكيه بيبي هقول لبابي وارد عليك واقولك
احمد : طيب
اميره : انتي اسمك اي ي صغنونه انتي
ايات بعصبيه :انا مش صغنونه شايفه معايا مصاصه يعني علفكره انا عنزي ١٦ سنه
اميره : خلاص متزعليش وتبقي تيجي مع احمد يا
ايات بابتسامه سمجه:ايات اسمي ايات
ايات :يلا ي قصي نسبهم ونروح في المكان اللي بنروحوا ديما
قصي بحنان : من عنيا وهجبلك الشكولاتات اللي بتحبيها
ايات بفرحه :بجد بحبك يا حبيب قلبي انت
قصي :وانا بموت فيكي
احمد بعصبيه :هتروحوا لي من غيري هو مش انا جي معاكو
ايات ببرود :اصلا لاقيناك مش فاضي مشغول مع السنيوره واحنا مش عايزين نعطل خروجتنا بسببك
احمد :ولله
ايات :اه ولله والمكان اللي بنروحو سري محدش يعرفو مهما كان مين
قصي :خلاص ي ايات يلا نمشي واتطمن هاخد بالي منها
احمد بعصبيه :طيب
بعد ما مشيو
اميره بغيظ :مهتم بيها اوي كده لي مهي معاها حبيبها
احمد بعصبيه :متقوليش حبيبها لأني مش هسمح بكده ده اخوها
اميره :ولي مش هتسمح بكده
احمد :عشان بحبها فهمتي انا بحبها ومش هينفع اقولها عشان هي صغيره ولسه قدمها مستقبل طويل
اميره بعياط :ومقولتش لي عشمتني بيك لي
احمد بسخريه :اوتي اصلا مش بتحبيني عشان تتعشمي انتي عايزاني اطلب ايدك عشان تخلي الشخص اللي بتحبيه يعرف انك خلاص مش محتاجاه
اميره بعياط :عرفت ازاي
احمد بسخريه :بيبان عليكي مت نظراتك لي وسمعتكو وانتي بتعترفيله في حفلة عيد ميلاد اخته ده صحبي علفكره
اميره :ومقولتليش لي وبعدين ما انت كمان رايح تطلب ايدي وانت بتحب واحده تانيه
احمد بتفكير :خلاص انا جاتلي فكره انا هتقدملك وكأننا بنحب بعض وبكده هنعرف اذا كان بيحبك ولا لا وكمان انا هستفاد اني هبعد ايات بعيد عني
اميره :حلوه الفكره
عند قصي وايات وهما قدام البحر
قصي :مالك يا حبيبتي حسك زعلانه احكيلي
ايات بعياط :راح يتقدم لوحده وبيحبها ومحسش بيا لما اعترفتله بحبي ليه ديما شايفني اخته الصغيره
قصي بصدمه :انتي بتحبي احمد
ايات بعياط :مش بحبه انا بتشقه
قصي حضانها وقالها : اولا انتي لسه صغيره يعني ممكن يطلع حب مراهقه ثانيا لو ليكي نصيب تكوني ليه ربنا هيجمعكو مع بعض
ايات :انا مش عارفه اعمل اي
قصي :ابعدي عنه نهائي ومتدلهوش اهتمام بس هزري معاه خفيف وبينيله انه اخوكي مش اكتر
ايات :طيب
قصي بضحك: بهدلتيلي التيشرت دموع يلا يوليه ليما بيت نتكلم فيه قال بتحبي انا ربيتك علي كده يقليله الأصل
ايات بضحك :يخربيتك يا حج هتفضحني
قصي :ايوه كده اي القمر اللي بيضحك ده
ايات بغرور مصطتنع :يبني انازقمر في كل حالاتي
قصي مسكها من قفاها :اه يا جزمه رايحه تشوفي نفسك عليا انا امشي قدامي
ايات :ايه المسكه اللي مسكهالي دي الله يكسفك
قصي :ربنا يباركلك بتموتي فيا
عند زين في البيت
زين بتفكير :ايه الهبل اللي بعمله ده رايح احب طفله
قلبه :انت حبيتها
عقله :لا محبهاش هو اعجب ببرائتها مش اكتر متنساش انك عايز تحقق حلمك وده اهم حاجه في حياتك
قلبه :لا هبحها
عقله :طيب علفكره هو لو سافر هينساها
زين بأقتناع :ايوه فعلا انا مبحبهاش دي طفله انا عايز احقق حلمي
فجأه راح اتصل بصاحبه
زين :عمار احجزلي تذكره
عمار : متأكد هتسافر عشان تحقق حلمك هتقعد سنتين في امريكا ومش هتعرف تشوف مامتك
زين :متأكد
زين بعت رساله لحور
زين :حور هعدي عليكي بكره الصبح تبقي تنزلي في حاجه ضروري
حور :حاجة اي
زين :هتعرفيها بكره
عند حور
حور بتفكير : ياتري حاجة ايه
حور بفرحه :بكره عيد ميلادي اكيد هيعملي مفاجأه
فجأه حد رن عبيها
ايات :انا شوفت حبيبت احمد النهارده
حور :طيب وعملتي اي
ايات :معملتش سبتهم انا وقصي وحكيت كل حاجه لقصي وقالي اعمل ايه
حور :قصي ده بنأدم عسل ولله مينفعش تجبهولي
ايات : ما انتي عندك زين
حور بفرحه :فكرتيني بعتلي مسدج من شويه وقالي عايزني في حاجه ضروري وبكره عيد نيلادي يبقا اكيد عاملي مفاجأه
ايات بفرحه :بتهزري لولولولولولولولولولوليييي
حور :بس افرضي مطلعش مفجأخ
ايات :يابت يا هبله ده باين جدا ان في مفاجأه
حور بفرحه :انا فرحانه اوي طب البس ايه
ايات :اللبسي الفستان البفسجي ده تحفه عليكي
حور :طيب باي
في الصباح
حور لبست واتشيكت راح زين رن عليها راحت نزلتله
حور بتسرع من كتر الفرحه :ها كنت عايز اي
زين ببرود :انا مسافر
حور بصدمه :ايه انت وعدتني مش هتسبني
زين :يا بنتي انتي طفله انتي فاكره لما اوعد هوفي بوعدي هبله اوي
حور بعياط :قول انك بتهزر وان ده مش مقلب
زين :ده مش مقلب انا بتكلم بجد
حور :زين انا بحبك
زين :وانا مبحبكيش ده انتي صغيره يابنتي استحاله احب طفله
حور بعصبيه :اومال علقتني بيك لي ها قولي
زين :مزاج
حور بصدمه وبعياط :مزاج؟!
زين :اه مزاج
حور :انت رخصت في عنيا اوي
فجأه راح ادالها قلم
زين بسخريه :لا يبت كنت مستني منك تشوفيني غالي
حور حطت اديها علي مكان الضربه :انت احقر حد شوفته في حياتي ومش هسامحك مهما حصل 
ونزلت من العربيه جري وطلعت علي بيتها
علا الأم بصدمه :ينهاري مالك يابنتي
حور بشهقه :مفيش انا داخله الأوضه ومحدش يخبط عليا
علا اتصلت علي ايات :الو يا بنتي تعالي شوفي حور مالها طلعت من تحت بتعيط
ايات بخضه :ايه؟ طيب انا جيالك حالا ي طنط
علا بعياط :طيب يابنتي
علا : افتحي يا حور يا بنتي
حور :قولتلكو مش هفتح راحت رمت الكوبايه عالأرض
علا بخضه :طيب اهدي يابنتي متفتحيش بس متعمليش حاجه في نفسك
عند ايات
ايات :قصي تعالي معايا بسرعه
قصي :في ايه يا بنتي في حاجه حصلت
ايات :قولتلك تعالي معايا بسرعه
راحو نزلو من البيت بسرعه وقابلو احمد
احمد :مالكو نازلين بسرعه كده ليه
ايات :مش وقتك
راحو مشيو
عند زين
زين :ماما انا مسافر بكره
الأم :لي يابني هتسبني لوحدي
زين :متخافيش هكلمك كل يوم وهحسسك اني معاكي
الأم: طيت هترجع امتي
زين :بعد سنتين
الأم بخضه :عايز تبعد عني سنتين ده انا ماليش غيرك
زين :يماما انتي مش عايزاني اطلع احسن دكتور يبقا لازم اسافر عشان احقق حلمي
الأم بعياط :بس يبني مش هقدر اسنحمل بعدك عني
زين مسحلها دموعها :صدقيني هيعدو بسرعه
الأم :طيب اوعدني تخلي بالك من نفسك
زين بأبتسامه :حاضر ياست الكل وعد
عند حور
ايات :هي فين يا طنط
علا الأم : في اوضتها مش رلضيه تفتح
ايات :اطمني يا طنط هشوفها
ايات بعد ما خبطت
حور بعصبيه :قولت محدش يخبط
ايات :انا ايات يا حور افتحيلي واحكيلي مش انا اختك
حور :اختش بس مش عايزه اشوف حد
ايات :طيب عشان خاطري افتحي
حور : طيب هفتح
ايات :قصي استناني هنا وياطنط لما اطلع من عندها حهكيلك اي اللي حصل
الأم و قصي :طيب
ايات لما دخلت الأوضه حضنت حور
ايات :حور احكيلي اي اللي حصل
حور بعياط : موفيش بوعده ليا راحت حكتلها كل اللي حصل
ايات بأسف :طيب اهدي عارفه اللي حصل ده صعي بس متفكريش غير في حلمك اتشجعي كده واقوي لسه قدامك مستقبل وتلاقي شخص احلي بكتير منه
حور :لا مش عايزه احب انا هركز في حلمي بس
ايات بدعم :برافو وانا جمبك في اي حاجه
حور :انا بحبك اوي شكرا انك جمبي
ايات :يا بت انتي اختي مش صحبتي
حور ابتسمت واطمنت
ايات :غيري هدومك واطلعي اعرفك علي قصي
ايات لما طلعت من الأوضه حكت كل حاجه لأم و لأبو حور وقصي
الأم : استحاله ده متربي ومحترم
ايات :ده اللى حصل ولله ياطنط
الأم :انا اللي غلطانه انا اللي خليتها تتعلق بيه
ايات طبطبت عليها :ده قدر ومكتوب ياطنط مش زنب حد
قصي : اقفلو عالموضوع حور طلعت
ايات :تعالي ي حَور ده قصي اخويا
حور بأبتسامه : اهلا تشرفنا
قصي :الشرف ليا
قصي بهزار :اي ي ايات اتي مقولتيش انها حلوه كده كنت اجي اطلب اديها
ايات :بس ي عسل
قصي بهزار :بزمتك ياحماتي مش انا حلو وانفع ابقا جوزها
الأم بضحك : طبعا هو انا هلاقي زيك فين
قصي بغمزه : واتاري بقول حور طالعه جميله لمين طلعالك انت ياقمر
الأم :بس ي واد اتلم انا زي امك
قصي بهزار: واحلي كمان
ابو حور بغيره هزار :ولد اتلم انت مش محترمني لي علي
الأم :ايوه كده زعقلو يا حبي.....
ابو حور بهزار:عكسها لما ابقي مش موجود اعمل ليا احترام
ام حور بسخريه : ماشاء الله عليك ياحج ديما بتخليمي رافع راسي
حور وايات وقصي فضلو يضحكو
قصي :بقولك اي ي حماتي المستقبيله متعمللنا اكل من ايدك الحلوه دي لحسن انا جعان اوي
ايات بتريقه :اه نسيت اقولكو انه همه علي بطنه
حور بضحك : مش قادره بقولك اي انا كمان جعانه
الأم :من عنيه
قصي :بما ان النهارده عيد ميلادك فا لي رأيكو نخرج
حور بألم :مش عايزه اعمل عيد ميلاد بعد كده ومش عايزه احتفل بيه تاني
قصي بيفرفشها : ايوه انا بقول كده باردو عيد ميلاد ايه وقرف اي اهم حاجه الأكل محشي ورق عنب حمام
حور بضحك :ده انت بتتوحم بقا
قصي بهزار :اصل ي اوختشي انا في الشهر الخامس والواحد بقا يجوع بسرعه بسبب الحمل
ايات بضحك: والأب مين
قصي بضحك :حبيبي عمران ابو حور
عمران الأب بضحك :الله يفضحك الواد مش ابني
قصي بدموع مصتطنعه :بعتني يا حج من اول خلقه حسبي الله ونعم الوكيل
كلهم راحو ماتو علي نفسهم من الضحك
وبعد ما كلو حور دخلت تنام بس معرفتش
وقصي وايات مشيو
عند ايات
احمد بعصبيه :كنتي فين ي هانم
ايات بتأفف :يوه مش فاهمه بتدخل في كل حاجه لي انت مالك
احمد: مالي ده لما اكون واحد من الشارع مش لما اكون ابن عمك
قصي :اهدو ي جماعه وانت يا احمد كنا عند صحبتها
احمد :ما كانت تقول لما قبلتني تحت مش تقولي مش وقته
ايات :هتستفيد بي ايه لما تعرف
احمد :هستفيد اني هكن مطمن
ايات بصوت عالي :وتطمن ليه
احمد؛ عشان انتي زي اختي
ايات بسخريه :شكرا ياسيدي مش عايزه ابقى زي اختك
راحت سابته ودخلت اوضتها
في الصباح
عند زين
الأم بعياط؛ خلاص انت ماشي وهتسبني
زين :يماما احنا اتفقنا علي اي امبارح
الأم :خلاص مش هعيط
راحت ركبت التاكسي غشان توصله عند المطار
بعد ما وصلو
الأم :هتوحشني يابني خلي بالك من نفسك راحت حضناه
زين بحنان :حاضر يا ست الكل وانتي كمان هتوحشيني

عالساعه ٦ بليل
عند ايات
ام ايات :يلا يا ايات عشان هنروح نطلب ايد اميره
ايات :مش هروح ياماما مش فاضيه
ام ايات :مش هينفع يلا عشان ابوكي واحمد ميزعلوش 
ايات بزهق :حاضر ياماما هروح اللبس بس هو قصي رايح معاما
الأم :لا مش موجود عشان واراه مشوار
ايات :طيب
راحت لبست فستان لونه نفس لون عنيها زرقه تحتالركبه وكان جميل اوي عليها
ابو ايات :اي الحلاوه عقبالك يا حبيبتي تكبري واشوفك احسن عروسه في الدنيا
ايات بكسوف :حبيبي ي بابا يعسل انت
احمد :يلا ي جماعه عشان منتأخرش
ابو وام ايات في نفس الوقت :شكلك بتحبها اوي من استعجالك ده
ايات بسخريه :ربنا يخليهم لبعض

راحو وطلبو ايد اميره لأحمد ولما رجعو
ابو وام ايات :الف مبروك يا بني مامتك وباباك لو كانو عايشين كانو هيفرحو بيك اوي
احمد بحزن :ربنا يرحمهم
ايات بفرحه مصتطنعه :الف مبروك وهنفرح بيك اخيرا
احمد بأستغراب :اتتي فرحانه
ايات :طبعا يا بني ده انت ابن عمي المفروض افرحلك

بعد سنتين...
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent