Ads by Google X

رواية حكاية التلات بنات الفصل الرابع 4 بقلم ملك أسامة

الصفحة الرئيسية

   رواية حكاية التلات بنات  الفصل الرابع بقلم ملك أسامة 


رواية حكاية التلات بنات  الفصل الرابع 

ريماس: نعم! 
مالك: ورايا 
خرج و ريماس خرجت وراه 
ريماس: أنت إزاي تطلعني من هناك أنت مجنون
مالك: شششششش أنا اللي هدربك أدخلي المكتب بتاعي 
ريماس: والله هعمل إيه في المكتب بتاعك أصلا 
مالك: بقولك إيه اساسا لولا عمي مدحت كلمني و قالي عليكي مكنتش دربتك تمام و يلا جوا من غير اسئله
ريماس بصتله  بقرف و دخلت المكتب و هو دخل وراها مالك كان بيشتغل و ريماس قاعده زهقانه و كل شويه تنفخ بزهق  
مالك: تعالي 
ريماس قامت و قالت: نعمين! 
مالك: تعالي هنا و هو بيشاور قدامه 
ريماس راحت و وقفت قدامه 
مالك: بصي في الورق دا و قوليلي إيه رأيك كدا 
و اداها الورق 
أخدته و قعدت في الكرسي اللي قدامه و بدأت تبص علي الرسمه و مالك بيتابعها أخدت قلم و حطت الورق في النص و بدأت تشرح لمالك بعض الأخطاء و تستغل مساحات في الرسمه 
مالك بإعجاب: براڤو 
ريماس بأبتسامه: شكرآ 
مالك: عدلي الورق و من النهارده دا مشروعك 
ريماس: أنا لا طبعآ 
مالك: هساعدك فيه أنا سمعت إنك عايزه مشروع للجامعه و لازم يتعمل يبقي خلاص أنا عليا الفلوس و كل حاجه و أنتي عليكي الرسم و الإشراف هاا!! 
ريماس بتفكير: هسأل نورين و ماما و اقولك 
مالك: تمام يلا عشان اروحك 
ريماس كانت هتتكلم  لكن مالك قاطعها و قال: دي أوامر آدم و مدحت إني أهتم بيكي أنتي و اختك يرضيكي يعلقوني 
ريماس بضحك: لاا ياعم يلا 
أخدها مالك و نزلوا
....................... 
عند نورين 
صحيت من النوم  أخدت دش و طلعت برا كان وائل و أحمد بس اللي موجودين 
نورين: فين الباقي؟؟ 
أحمد: راحوا يأمنوا كل حاجه عشان جتلنا اخباريه إن في شحنه سلاح و مخدرات هتتسلم عن طريق الميناء و لازم نبقي جاهزين علي الفجر
نورين: تمام 
كان وائل بيحضر الأكل و نورين قعدت جمب أحمد و هو بيتفرج علي التلفزيون 
بعد مده دخل آدم و قال: أنتي قاعده هنا ليه
نورين برفعه حاجب: المفروض أقعد فين؟؟ 
آدم: المفروض تقعدي في اوضتك و متطلعيش منها يا نورين 
نورين: آه و دا ليه بقي انشاءالله! 
آدم: عشان إحنا شباب و إن بنت تقعد معانا لوحدها دا غلط
نورين: اولآ أنتوا اللي قولتوا إن الشقه دي لينا كلنا صح! و ثانيا اعتبروني شاب 
معتز: شاب و حلو كدااا إزاي يا جدعع؟ 
آدم بصله بغضب و رجع قال: آه ما أنا نسيت إنك بتحبي لمه الشباب حواليكي 
نورين بغضب: آدم الزم حدودك لمه شباب إيه اللي بتتكلم عنها إحنا هنا جايين نشتغل وبس يعني أنت مدخلتش لاقتني قاعده علي حجر أحمد مثلا و لأخر مره هقولك ملكش دعوه بياا 
و سابتهم و دخلت اوضتها و رزعت الباب وراها 
محمد بعتاب: ليه كدا؟ أنت عارف إنها مش هتطيق تقعد جوا لوحدها 
آدم:بقولكوا إيه مش عايز عتاب 
أحمد بصله بغضب و دخل اوضته 
بعد فتره وائل حط الأكل علي الترابيزة و راح ينادي نورين 
وائل:نور الغداا
نورين:مش عايزه عايزه أنام بس
وائل:بس يا نورين
نورين:لو سمحت يا وائل 
وائل:مش عايزه تأكل 
محمد:بسببك أهو يا آدم 
أدم:كلوا و ملكوش دعوه بيها 
أحمد اتنرفز و قال:أنت إنسان بااارد جدآ نورين دي إنسانه محترمه و الكلمه اللي إنت قولتها جرحتها يا غبييي 
آدم:و أنت مالك أنت بتحبها 
الكل اتصدم من كلمه آدم لأنهم عارفين إن آحمد خاطب و بيحب خطيبته 
أحمد بزعيق:أنت مجنوووون يا آدم مجنوووون 
و كان داخل اوضته بس كلمه آدم وقفته:أنت بتحبها!رد 
أحمد قرب من آدم و لكمه في وشه و هو بيقول:أنت غبي يا آدم نورين أختي و بدأ يضربه و آدم كمان يضربه و الشباب تحجز بينهم 
نورين بزعيق:باااااااس 
الكل التفت ليها و آدم و أحمد سابوا بعض 
نورين:بس بطلوا خناق إحنا جايين نشتغل مش جايين نتخانق فاهمين!معتز شيل الأكل دا محمد خد أحمد و ادخلوا الأوضة بتاعتكم و لو شوفتكوا بتقربوا من بعض إنت ولا هو(أحمد و آدم) هروح المهمه دي لوحدي سامعين 
و دخلت و قفلت الباب 
................
باليل وائل بيخبط علي أوضة نورين بس مش بتفتح ولا بترد 
وائل:نورين أنتي لسه نايمه!!
أدم:لسه مش بترد!!
وائل:آه 
آدم:طيب أدخل صحي الباقي و أنا هصحيها 
وائل توجه لغرفه الشباب و أدم فتح أوضة نورين لكن اتفاجئ ب..
وائل:آدم أحمد مش موجود

يتبع الفصل الخامس  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent