Ads by Google X

رواية نصيبي في الحب الفصل الرابع 4 بقلم توتة

الصفحة الرئيسية

      رواية نصيبي في الحب  الفصل الرابع بقلم توتة


رواية نصيبي في الحب الفصل الرابع

لقيته جاي ناحيتي و أنا خوفت منه 
_ ايه مش هتردي عليا برضو 
نور: والله لو مابعدتش هصوت والم عليك المول 
_ تؤ تؤ تؤ مش لايق على وشك القمر ده  
نور:احترم نف...
ادم: في حاجه يا نور ؟ 
نور: الولد ده عمال يقولي كلام مهزأ زيه 
ادم: في حاجه يا أخ 
_ وانت مالك انت 
ولسه بيمد أيده قام ادم كسرهاله وضربه بالبوكس طيره  لقيناه قام يجري 
ادم: عملك حاجه 
نور بدموع : لا  
ادم: طب تعالي معايا 
نور: فين 
ادم: تعالي بس 
مشيت معاه عند سوبر ماركت لقيته جايب ميه وعصير  
ادم: اشربي دول وهدي نفسك 
نور: طيب أنا هرجع للبنات 
ادم: انتي ايه اللي كان موقفك هناك؟ 
نور: ايمان كانت في الحمام وأنا روحت معاها 
ادم: طيب خدي بالك من نفسك 
نور: حاضر 
__________________________________
روحت للبنات 
ايمان: أنا طلعت من الحمام ودورت عليكي ملقتكيش 
نور : في مشكله بسيطه حصلت بس متشغليش نفسك 
ندي: مشكله !
نور: اه 
ايمان : ايه هيا 
نور: في واحد مش محترم كان بيقولي كلام مش كويس وانا مستنيه ايمان 
ندي: يلهوي وعملتي ايه 
نور: الحمد لله ادم جه ساعتها 
ملك: طب الحمد لله 
نور: أنا كنت مرعوبه اصلا 
هبه :حصل خير 
ندي: يلا نكمل ده احنا اتفرجنا علي حاجات عظمه 
نور: يلا 
__________________________________
خالو كان قاعد مع العيله الكريمه وتلفونه رن 
خالو: الو
....................
خالو: والله وليك وحشه من ساعة أما مشيت وانت مبتسألش 
....................
خالو: ولو كانت الظروف ايه اتصل برضو 
.......................
خالو: بعد ايه 
.......................
خالو: والله ده أحلي خبر سمعته الاسبوع ده 
.........................
خالو : مهو كان فيه خبر حلو الاسبوع اللي فات 
.........................
خالو: لا لما تيجي هتعرف 
.........................
خالو: ماشي مش هقول لحد 
.........................
خالو : يلا عايز حاجه؟ 
........................
خالو: سلام 
نهال: مين ده اللي بيتصل يا محمد 
خالو : ده واحد زميلي 
نهال : وايه هو الخبر الحلو ده 
خالو: هتعرفي كل حاجه في وقتها يا نهال 
نهال: وفيها ايه لما تقولي دلوقتي 
خالو: ده سر 
نهال: لما نشوف السر ده 
__________________________________
لفينا كتير اوي واشترينا حاجات كتير 
نور: كفايه كده أنا رجلي خلاص مش قادره امشي عليها 
ندي : اه معاكي حق 
ايمان: ده هيتصدموا من كمية الحاجات اللي احنا جايبنها 
هبه : عادي احنا بقالنا كتير مخرجناش 
ملك : خلاص يلا ده تلاقي ادم علي اخره مننا 
ساره : هتلاقيه راح مشوار ولا حاجه 
ملك : اتصلي بيه يا ندي شوفيه واقف بره ولا لا 
ندي: ماشي 
__________________________________
جدو: هما العيال اتأخروا بره كده ليه يا محمد 
نهال: أنا كلمتهم من شويه وقالو أن هما جاييين 
تيته: يرجعوا بالسلامه 
نهال:يا رب
__________________________________
ندي: الو
ادم: الو 
ندي: انت فين ؟
ادم : أنا في مكان قريب منكم 10 دقايق وهكون عندكوا 
ندي : طيب بسرعه 
ادم : مسافة السكه 
ندي: ماشي سلام 
ادم: سلام 
ملك: هو فين ؟  
ندي : بيقول في مكان قريب من هنا 
نور: طب تعالوا نحط الشنط في العربيه  
ساره : ماشي بدل م نفضل شايلينها كده 
ندي: يلا  
ملك : اطلعوا انتوا وانا هحاسب 
نور : هبقي اديكي تمن الحاجات اللي انا اشتريتها 
ملك : ايه اللي انتي بتقوليه ده ؟
نور: ده الصح 
ملك : لا طبعا 
نور: هو ايه اللي لا ؟
ملك : مش هتدفعي حاجه 
نور : لا طبعا هدفع والا والله هرجعها 
ندي بغمزه : خلاص يا ملك سيبيها علي راحتها 
ملك: براحتك يا ست نور 
نور: أنا الحمد لله معايا فلوس تكفيني اخد من فلوسكوا ليه ؟
ايمان : انتي عارفه لو بابا سمعك هيعمل ايه! 
نور:هيعمل ايه ؟ 
ايمان : بلاش اقولك دلوقتي  
طلعنا بره المول حطينا الشنط في العربيه بس مش كلهم عشان مفيش مكان تاني  
ملك : علفكره أنا دفعتلك ومش واخده منك فلوس 
نور: لا طبعا هتاخدي 
ملك : طيب أنا هقول لبابا وهو يتصرف معاكي 
نور: علفكره أنا مش هخرج معاكوا تاني 
ملك: انتي الخسرانه 
نور: ماشي 
واستينيا ادم بعد ربع ساعه تقريبا وصل 
ملك : انت كنت فين يا استاذ؟ 
ادم: كنت في مشوار 
ملك :وسايبنا كل ده مستنينك 
ادم: معلش يا ملك 
ندي: طب يلا 
ادم: يلا 
نور : يلا يا ساره انت وملك 
ساره : يلا
ادم: استنوا اما اركب أنا واللي معايا علشان تمشي ورايا 
نور: ماشي 
وركبنا زي ما جينا وروحنا 
__________________________________
نهال: حمد الله على السلامه كل ده بره! 
ندي : معلش يا نهال بقا كان في عروض تجنن 
لقينا ادم داخل وماسك الشنط 
نهال: بسم الله ماشاء الله ايه ده كله؟ 
ملك : هدوم 
نهال: م أنا عارفه بس انتوا جايبين كتير 
ندي: بقالنا كتير مخرجناش ولا جبنا هدوم 
نهال: بس مش كده 
خالو: خلاص يا نهال سيبيهم براحتهم 
تيته: جبتي يا نور ؟
ساره: اكيد 
تيته : متسيبوا البت تتكلم 
ملك: تخيل ي بابا أن نور كانت عايزه هيا اللي تدفع تمن الحاجات اللي هيا اشترتها 
خالو: ايه اللي انت بتقوليه ده يا نور؟ 
نور: مش عايزه اتقل عليكوا والله بس 
خالو: أخص عليكي يا نور بقا ده كلام 
جدو: متزعلينيش منك يا نور
نهال: مسمعكيش بتقولي كده تاني انتوا هنا كلكوا زي بعض 
تيته: وانتي عملتي ايه ي ملك 
ملك: دفعتها أنا طبعا بس هيا عايزه تديهالي 
تيته : بصي يا نور انتي حفيدتي زيهم بالظبط واللي انتي عايزاه قولي عليه واي حاجه هنا بتاعتك زي اي حد هنا ولو انتي معملتيش كده يبقى احنا اغراب عنك 
نور: لا والله مش قصدي 
تيته: متتكررش تاني وتقولي الكلام ده 
نور: حاضر 
جدو : أنا كلمت عمك وعرفت منه اخبار جامعتك 
نور: يعني هروح أمتي 
جدو: في مواعيدك المعتادة 
نور: ماشي 
ادم: يلا بقا كل واحد ياخد حاجته يطلعها اوضته 
وخدنا الحاجات اللي اشتريناها وكل واحد طلع اوضته 
طلعت كلمت داليا صاحبتي اطمن عليها 
نور: الو 
داليا : اي يا صاحبي 
نور: مش هتبطلي يا بنتي ملافظك دي أنا اتعديت منك 
داليا : أحسن 
نور: ماشي 
داليا : مشش في ركبك 
نور: برضو 
داليا : اه 
نور: ماشي كنت عايزه اقولك حاجه 
داليا: قوشي 
نور: يا بنتي اتكلمي عدل 
داليا : طيب اخلصي 
نور: أنا سبت القاهره 
داليا بحزن : انتي بتقولي ايه عشان مسمعتش كويس؟ 
نور : اللي انت سمعتيه 
داليا : يعني أنا مش هشوفك تاني ؟ 
نور : هو أنا هطول شويه بس اكيد هشوفك 
داليا : وروحتي فين بقا ؟
نور: الاسكندريه 
داليا: ايوه عند مين؟ 
نور: عند أهل ماما اللي انا حكتلك عليهم قبل كده 
داليا:طب وجامعتك؟ 
نور: نقلتها 
داليا: ربنا يوفقك يا حبيبتي 
نور: وانتي يا دودو عامله ايه؟ 
داليا : كنت كويسه 
نور: كنتي! 
داليا : انتي عارفه الظروف بقا 
نور: ربنا يعينك 
داليا: يعني الوحيده اللي انا برتاح معاها في الدنيا تسيبني وتمشي! 
نور: ظروف والله 
داليا: وهيا ايه بقا الظروف دي اللي منعتك عني ؟ 
نور: هقولك بعدين 
داليا : ماشي يا حبيبتي 
نور: سلام دلوقتي
داليا: سلام 
__________________________________
غيرت هدومي ونزلت تحت لقيتهم بيجهزوا الغدا فقولت ادخل معاهم دخلت المطبخ لقيت نهال وهبه وإيمان وندي 
نور: بتعملوا ايه 
نهال: زي م انتي شايفه 
نور: طيب اساعدكم 
نهال: ارتاحي انتي يا نور احنا بنعمل اهو 
نور: مش انا واحده منكوا 
نهال: طبعا يا نور 
نور: اومال مش بتخليني اساعدكوا ليه؟ 
نهال: علي متاخدي علي الدنيا شويه بس 
نور: م أنا خدت عليها 
نهال: خلاص براحتك 
ندي: ايوه بقا هنشوف اكلك يا نور 
إيمان: هو انتي بتعرفي تطبخي؟ 
نور: ايوه طبعا دي هوايه يا بنتي 
وبدأت اساعدهم في الغدا وحولنا الغدا علي السفره والكل اتجمع وبياكل 
نهال: تخيل مين يا محمد اللي عامل الغدا معانا 
محمد: مين؟ 
نهال: نور
تيته: ماشاء الله يا نور 
نور: مش انا لوحدي علفكره كلهم عملوا معايا 
خالو: بس كويس انك بتدخلي المطبخ وتعملي 
تيته: بس مين علمك يا نور 
نور: كنت ساعات بساعد طنط أشجان في المطبخ وساعات مع صاحبتي وكده يعني 
ادم: الاكل فعلا جميل تسلم ايدك يا نور 
نور: بالهنا والشفا 
خلصنا الغدا 
طلعت اوضتي شويه 
عدي شوية وقت وفجأه سمعت أصوات تحت والدنيا مقلوبه حرفيا نزلت اشوف فيه ايه و..


يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent