رواية وصيت الحب البارت الرابع 4 والأخير بقلم اسماء ابراهيم
رواية وصيت الحب الفصل الرابع والأخير
المتصل..اي نسيت صوتي بالسرعه دي..
زين بصدمه..جاسررررر
جاسر.. اه جاسر.. كنت فاكر اني هختفي كده وخلاص لااا..
زين.. نورين معاك يا جاسر..
جاسر.. برافو عليك عرفت لوحدك.. لو عايزها تعاله خدها.. قبل منا اعمل حاجه مش هتعجبك..
زين.. عارف لو قربت منها هقتلك يا جاسر هقتلك..
جاسر.. بتتكلم كتيير.. والوقت بيخلص منك باااي اشوفك علي خير..
قفل في وشه وزين جري علي برا ركب العربيه.. بس جاسر كان غبي في حاجه لان زين راقب المواقع بتاعه وعرف مكانه..
*******
ابعد عني يا حيوان.. لو راجل فُكني..
جاسر بنظره كلها شر.. هاخد حقي الا سبته زمان..
نورين..تبقا اتجننت يا جاسر اتجننت رسمي..
جاسر..اتجننت بحبك..انا بحبك يا نورين بحبك..
نورين..انت عمرك ما حبيت حد انت بتحب نفسك بس..انت اناني يا جاسر اناني..
قرب منها شدها من شعرها..في اي احسن مني عشان تحبيه هااا قولي في اي..انطقي..
نورين..عشان هو احسن منك يا جاسر..زين طول عمره بيحبني..زين عمره مزعلني مره..عرفت بقا هو احسن منك ليه..
قرب منها جامد شالها من علي الارض حطها علي السرير..وهي بتصرخ و بتقاوم لكن مش قادره عليه...زقها علي السرير..و لسه بيقرب منها..مجرد لحظات..و زين كسر الباب..مسك جاسر من رقبته وفضل يضرب فيه جامد..
زين بعصبيه..اه حيوان..انت نسيت نفسك ولا اي بقا بتتهجم علي بنت عمك وغير كده كانت مراتك يعني في بينكم عشره..بجد انا شفقت علي واحد مريض زايك..انت طول عمرك اناني ومش بتحب غير نفسك..
نورين بدموع..خلاص يا زين بالله عليك هيموت في ايدك..
زين وقف وبعد خطوه..وبص علي نورين..اي خايفه عليه لسه بتحبي الحيوان ده..
نورين بدموع..ااااناااا..اناااا..
زين مسكه من ايدها..يلا قدامي لينا بيت نتكلم فيه..وانت لو قربت منها تاني انا هقتلك انت فاهم..
نزلت نورين مع زين وهي بتعيط..ركبوا العربيه
زين..ممكن افهم بتعيطي ليه دلوقتي..
نورين بتشهق..ع ع عشان..اعااااا..
زين بيحاول يهدا..يارب صبرني بتعيط ليه انطقي..و لا انتي خايفه علي حبيب القلب..
نورين بعصبيه من كلامه..انا بحبك انت..انت فاهم..انت ملكي انا وبس..
زين ابتسم..قولتي اي..
نورين..قولت اي..روحني بقا..
زين..لا قولتي اي من ثواني كده..
نورين..مقولتش حاجه..
زين بصلها..نوووورين..
نورين..بحبك طيب اعمل اي..
زين بحب..خدها في حضنه و طبطب عليها..خلاص اهدي بقا بس انا خوفت الحيوان ده يعمل فيكي حاجه..انا اسف..
نورين..لا اوعااا كده انا زعلانه اصلا عشان زعقتلي..
زين..خلاص اسف وهاتي دماغك ابوسها..وفي كمان مفاجأه عشانك..
نورين..مفاجأه اي..
زين متكلمش معاها ومشي..
نورين..دا انت رخم..
زين..بتقولي حاجه يا عسل..
نورين..لااا
**********
داليدا..اتاخرتو كده ليه..الفرح بدا..
زين..هقولك بعدين..
داليدا..نورين انتي كويسه..
نورين..اممم كويسه..
دخلو الفرح..زين قرب من نورين..معاكي بطاقه..
نورين بستغرب..اه ليه..
زين..ملكيش دعوه انتي..
نورين..يااااووووه بقا لازم اعرف..
شخص من وراهم.. زين بيه كل حاجه جاهزه..
زين.. تعالي معايا.. اخدها ومشي وصلوا المكان.. كان عند البحر متزيين بالورد.. زين بحب.. تتجوزيني..
نورين.........
زين.. تتجوزيني يا نورين.. تتجوزيني...
نورين هزت رأسها باه.. زين قرب منها اخد البطاقه.. وكتبوا الكتاب..
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير..
زين.. مبروك عليا انتي..
نورين بكسوف.. بحبك وحضنته..
زين.. بوعدك ان ان شاءالله اخليكي اساعد انسانه في الدنيا.. بحبك يا نوري..
ثم يأتي العوض علي هيئة شخص يعوضك عن الافات..
لو حبيتوا و انفصلتوا.. دي مش نهاية العالم.. بالعكس دي بدايه جديد انكم تقدروا تغيروا من نفسكم تقدروا تقاومو كل الوجع الا جواكم.. تقدروا تحبوا من جديد.. تستنوا لحد ما يجي الا يستاهل يتحب بجد..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية وصيت الحب" اضغط على أسم الرواية