رواية وقلبي في حب المرسال متعلق الفصل الرابع 4 بقلم رفيدة حامد
رواية وقلبي في حب المرسال متعلق الفصل الرابع
انا هقلگ ي زين
بابا !!
اااها .. ممكن تسبونا لوحدنا
بس انا عايز اعرف كمان
بزعيق : اظن انگ اسمعتي انا قلت ايه !
حاضر .
وملمحكيش بتتصنتي زي عادتگ
هااا انا ... حا..حاضر
قلتها بتوتر وخرجت
ماما حبيبتي ي قمر انتي
من غير لف ودوران انا أصلن مش عارف حاجة عشان
اقلهالگ ي ست .
اووووف ايه العيله دي
بعد شوية رجعت لماما تأتي وتكلمت : طيب ممكن اطلب
منگ طلب صغنن
لا
طيب اعرفيه ايه الاول بعد كده ابقي ارفضي
قولي ي بوومة
ان .. انا خارجة مع روح
بصتلها بشگ : وزين يعرف بكده ؟!
هااااا ..
زين بيعرف !!؟
بالصراحة كده مش عايز أقله
مش عايز تقوليلي ايه ي ست شهد !
برعب : زين !! انت هنا من امتي ؟!
من اول بالصراحة كده مش عايز أقله .. ايه بقي الي انتي
مش عايز تقوليهولي ؟!
هاااا .. بص كده انا هخرج مع روح ومش عيزاگ تيجي معانا
ايه ي روح امگ ؟! انتي مش فاكره الي حصلگ المره الي
فاتت
بس ي زين..
قلت كلمتي وخلصت مفيش مرواح غير لما اكون معاكي
نفخت بالضيق وتكلمت: تمم .. لما تخلص روح شغل هنروح
ابقي اعمل حسابگ
تمم
دخلت اوضتي وافتگرت اخر مره خرجت فيها
كنا خارجين انا روح من السوبر مارگت وكان ف شوية
شباب قدامنا فضلوا يقولوا ف كلامهم البارد ده وللأسف
لساني مش مسيطره عليه شويتين كده كان نفسي اكون من
الناس الي بتسمع وتسگت بس انا اتشل واموت لو مردتش
فضلت ازعق معاهم وطول الوقت روح بتزعق فيا عشان
اسگت فضلت ارد عليهم لغاية م الشاب مد أيده عليا
والحمد الله روح انقذتني من الموقف لما رنت ع زين وقلتله
ع الي حصل من يومها وزين مش بيرضي أننا نخرج غير لما
يكون معانا ...
_______
وصلت الشركه بس النهارده ف حاجة غريبه حصلت !! ملقتش
الرساله زي گل يوم ؟! استغربت جامد من الي حصل !!
معقوله يكون عرف بجوازي من زين !! بس ازي ويعتبر
مفيش غير العيلتين بس عارفين ؟! فضلت الأفكار تدور ف
دماغي وانا مش عارف احلل الي بيحصل ده .. كملت باقي
اليوم ف الشغل عادي بس المره دي انا ومنطفيه .. الدافع
الوحيد الي كان بيحمسني عشان اجي الشركه الرساله بتاعت
كل يوم .. كان نفسي ع الاقل اعرف مين صاحبها ؟!!...
خلصت شغلي وروحت البيت عشان اصلي واغير هدومي
واخرج مع شهد ..
___
ي زين بقي قول بابا قلگ ايه !!
وانا قلت حاجة متخصكيش بتدخلي فيها ليه ؟!
مش انت اخويا
لا .. اتبريت منگ خلاص
ي زين 🥺
متبصليش كده
ارجوووگ 🥺
مش هضعف برضو
طيب اطلب مني اي حاجة وانا هنفذها مقابل انگ تقلي
مش هقول برضو .. وريحي نفسگ ومش هصبر عليگي گتير
خلال تلات ثواني مشفگيش قدامي
" لسه هيبدأ يعد كانت قفلت باب اوضتها "
ابتسم بمكر واتگلم بصوت عالي نسبيا : جبانة
اتنهدت بارتياح اول مسمعتش صوت باب اوضته بيتقفل
مسكت الفون عشان تشوف روح خلصت شغل ولا لسه !!
بزعيق : الو ي هااانم
ايه ي بنتي صوت جعفر ده خضتيني منگ لله
استني حسابگ معايا عسير بس لما اشوفگ
الاه .. وانا عملتلگ ايه ؟!
بخبث : لما اشوفگ ابقي اقولگ
ببراءة : تمم
خلصتي شغل ؟!
ايوا ورجعت البيت غيرت هدومي وهخرج اهو
استني متخرجيش من البت عشان هنيجي نخدگ
هنيجي ؟! ليه مين معاگي !! مش قلت هنروح لوحدنا
ايوا .. بس زين عرف ومش راضي يخليني أخرج لو حدي
بالتوتر : ي.. يعني زين جاي معانا
ومالگ خفتي ليه كده .. متقلقيش مش هياگلگ
بت متخلنيش التعصب عليگي جدعة
وع ايه سلام ي بو..
"لسه كانت هتگمل شتومه بس لقيت الفون فصل في وشها
بأفضلية ف وشي !! طيب والله لوريگي ي گلب البحر
بتتكلمي مع نفسگ ي بنتي ؟!
عااااااااا
حط أيده ع بقها عشان تسكت
هحوش ايدي بس مسمعش صوتگ ها
اكتفت انها تومئ برأسها
زين ؟! انت دخلت هنا ازين
اتكلم ببرود : من الباب هكون دخلت منين يعني
بس انا گنت قفلاه !
وانا معايا نسخة من المفتاح
اووووف بااارد
خلصتي عشان نطلع
ايوا يلا
" سلمنا ع بابا وماما وخرجنا وصلنا لبيت روح ورنيت عليها
فخرجت
بالتوتر : ازيگم
ي شيخه
مالگ ي بت
مسگتها من قفاها وتگلمت: ليگي عين وبتقولي ازيگم ؟!
بالضحگ ايه ي بنتي شغل البلطجيه ده
اسگتي وسيبيني اتگلم
اتكلمت وهي لسه بتضحگ : تمم اديني سگت
حلو .. انتي گنتي عارف ومقولتليش ؟! .
هااااا
اخرستي دلوقتي صح ؟ لا بس شابووو تاخدي جائزة نوبل
ف التمثيل
بالضحگ : طيب سيبني عشان اعرف اتگلم
ولا وتقول ايه .. هو زين هيتجوز
طيب انتي بقره مفهمتيش انا اعملگ ايه
بغضب مزيف : خلصتو شغل الأطفال بتاعگم ده ؟!
احم لسه ... طيب متبصليش كده خلاص خلصت.. خلصت
طيب اسمع صوت وحده فيگم تأتي
خلاص ي جدع مبنقول خلصنا سوق وانت ساگت
بصوت واطي : ناس متجيش غير بالعين الحمره
بصوت مماثل لصوتها : بس انفرد بيکي والله لوريگي مين
شهد !!
نينينينيننييني
"وصلنا للمكان الي كنا ريحينه وبدأنا نشتري ف المستلزمات
الي شهد كانت محتجاهاا .. خلصنا وروحنا عشان ناگل ف
مطعم .. كنا قاعدين مستنين الأكل لما يجي فشهد جالها فون
فاستاذنت عشان تتكلم وفضلنا انا وزين رفعت عيني عليه
لقيته مركز معايا فمسگت الفون عشان اهرب منه فتگلم
بابا وعمي حددو معاد الفرح
بصتله بقلق : هااا .. امتي ؟!
مع خطوبة شهد
ايه ؟!!
يتبع الفصل التالي:اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية وقلبي في حق المرسال متعلق" اضغط على أسم الرواية