رواية عشق جنوني الفصل الخامس بقلم سارة محمد
رواية عشق جنوني الفصل الخامس
وقفنا لما جنى ويوسف وأسر سمعو صويت ساره وراحو عندها بسرعه اول مما فتحو لقو الاوضه متكسره ومتبهدله وساره مش موجوده والشباك مفتوح وعليه دم
اسر : ساره انتو يا بهايم ياللي بتشتغلو هنا ونزلوا على تحت ما عدا جنى
حارس ١:. ايوه يا باشا
أسر : كل دا ومش حاسين في حد دخل البيت وخطف ساره
حارس ٢ : محدش طلع بره الفيلا يا باشا
أسر : تقلبو الدنيا وتلاقوها
عند جنى
جنى بتدور في الاوضه ولقت ورقه اول ما لقتها نزلت عند أسر ويوسف
جنى : أسر الحق هيقتلو ساره
عند مراد
مراد : عفارم عليكو يا رجاله اهو دا الشغل ولا بلاش
شخص : احنا سيبنا الورقه يا بشا
مراد : تمام روحو انتو دلوقتي
مراد : جيتيلي برجلك ياا حلوه
ساره : سيبني في حالي أننا عمللتلك اي
مراد :. ولا حاجه بس انا مفتري
وفجأة بيدخل والد مراد
ساره بصدمه : انت
عند أسر
جنى : أسر انا لقيت الورقه دي هيقتلوها
أسر اخد الورقه وكان مكتوب فيها
( بتحبسني انا يا أسر مش مراد السويفي اللي يتحبس بس عارف انا هحرق قلبك وهقتلها بس قبل ما اقتلها هاخد منها الالي انا عاوزه )
أسر : كلب احنا لازم نلاقيها يلا يا يوسف وقبل ما يمشو يوسف اتبعتلو فيديو
يوسف : أسر الحق
أسر بصدمه : يا ابن*******
الفيديو كان فيه واحد بيقطع هدوم ساره
أسر : يوسف تعرف تتبع الرقم دا
يوسف : اه وجااب الااب توب وعرف المكان اللي فيه ساره وطلعو كلهم
ويوسف اخد جنى معااه خاف احسن حد يعمل فيها حاجه وركبو العربيه ومشيو
مراد : تصدقي طلعتي بطل اهدي بقا علشان عايز اتمتع
بعد 10 دقايق أسر ويوسف وجنى وصلو ودخلوا قبل ما مراد يلمس جنى وحصل ضرب نار وجنى جريت على سااره وفكتها واستخبو بعد 5. دقايق مراد هرب والبوليس وصل ( طبعا لازم يجي بعد المصيبه ما تحصل) وقبضو على اللي كان مع مراد
أسر ويوسف راحو عند ساره وفجأة أغمى عليها وأسر شالها وطلعو على المستشفى
عند هيدي
هيدي : الو
مراد : الو ايوه يا هيدي انتي فين
هيدي : في. البيت يا حبيبي
مراد : طب انا جاي بس عايزك تتصلي على أسر وتعرفي هو فين
هيدي : تمام وقفلت واتصلت على. أسر
عند أسر. كانوا واقفين بره مستنين الدكتور يخرج
أسر : الو
هيدي ايوه يا حبيبي وحشتني
أسر : مش واقتك دلوقتي انا مش فاضي
هيدي : مش. فاضيلي يا حبيبي طب قولي انت فين
أسر : في المستشفى ساره تعبت
هيدي : طب هجيلك. يا حبيبي انت عارف ان هي معايا في الجامعه
قفلت ولبست فستان يبين اكتر ما يستر ونزلت راحت
بعد فتره الدكتور خرج
جريو عليه كلهم
يوسف : خير يا دكتور
دكتور : هي جاتلها صدمه عصبيه وانا قولتلكو قبل كدا بلاش توتر عموما هتابع على العلاج دا وتسريح في السرير لمده اسبوع وياريت اكتر
أسر : طب هي هتفوق امتى
دكتور ::10 دقايق كدا وهتفوق.
يوسف وجنى وأسر دخلو وكانت هيدي وصلت دخلت هي كمان واسر كان قاعد جنب ساره وماسك ايديها
هيدي شافت كدا وكانت جواها بتشيط
ساره بتعب وتوهان : انا فين
أسر : انتي في المستشفى وأنا جمبك ق ق قصدي كلنا جمبك
جنى بعياط : قلقتيني عليكي
ساره : انا كويسه متخافيش
يوسف : انتي هتعملي فيها تعبانه كلها ساعه وهتيجي تتنطتي فوق راسي
يضحكو كلهم
هيدي : حمدالله على سلامتك يا ساره
ساره بأشمأزاز شكرا
هيدي بدلع : أسر حبيبي تعالا عاوزاك
أسر بزعيق : اظن مش وقته دلوقتي
هيدي : خلاص يا حبيبي متتعصبش
جنى : انا مش عارفه الجو اتكتم لي اول ما هيدي دخلت
هيدي طلعت بعصبيه
وبعدين يوسف لاحظ نظرات أسر لساره
يوسف : جنى تعالي ننزل نجيب اكل علشان ساره
جنى ' اوك
نزلو
يوسف : عاوزه اقلك على حاجه
جنى : نعم
يوسف : انتي مش ملاحظه ان في نظرات اعجاب بينهم
جنى : اه لاحظت
يوسف طب انا عندي خطه نقربهم من بعض وبدأ يحكي
عند أسر وساره
ساره بحزن : عاوزه اقولك على حاجه
أسر بلهفه :. قولي
ساره. : انا انا شوفت عمي
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق جنوني" اضغط على اسم الرواية