Ads by Google X

رواية قدري الفصل الخامس 5 - بقلم اية هلال

الصفحة الرئيسية

رواية قدري البارت الخامس 5 بقلم اية هلال

رواية قدري كاملة

رواية قدري الفصل الخامس 5

- الو ايوا ياليلي التحاليل طلعت انا جيالك حالا..
- ليلي وقفت مكانها مش بتتحرك وبقت تتوتر وتقول يارب انا تعبت وخايفة خايفة يارب يارب تطلع كويسة يارب اخف انا مش حمل بهدلة تاني ياارب انا راضية باي حاجة .. اللهم اني لا اسالك رد القضاء ولكني اسالك اللطف فيه ..فضلت تقول الدعاء ده لغاية اما الدكتورة وصلت
باباها بينده عليها :ليلي تعالي يا ليلي يابنتي ..ارجوكي طنيني يادكتورة ليلي خفت صح
- ليلي مكانتش قادرة تخرج من قوضتها من كتر الخوف الي هيا فيه وفضتلت تقول يارب فرحة يارب فرحة يارب . خرجت ليلي من الاوضة وهي بتمشي براحة كانت بتقدم رجل وتاخر رجل ايدها كلها بتترعش وشها مخطوف وباهت عنيها فيها دموع وبتقف قدام الدكتورة وبتقولها : خفيت ؟
= الدكتورة بحزن : انا مش هقدر اقول اتفضلو دي نتيجة التحاليل
- ليلي وهي بتشد في هدوم الدكتورة  وبتسرخ وبتعيط :لااا لا يادكتورة متمشيش لا قولي اني خفيت قبل ماتمشي قوليهاا يلاا عشان خطري
- ارجوكي ياليلي سبيني هجيلك بليل لما تعرفي
مشت الدكتورة وليلي بتبص لباباها وهي بتعيط وبتبص علي ملف النتيجة مش عايزة تفتحو
= والدها بيفتح الملف وقعد 5 دقايق يقرأ فيه وبدا يبكي ويبص لبنته قدر الله وماشاء فعل يابنتي
- ليلي انهارت ووقعت علي الارض وتبكي بحرقة لا يابابا انا مش هتعالج تاني ومش هدخل مستشفيات تاني ومش هاخد كيماااااااااااااوي تاني لاااااااا يابابا انا مش هموت نفسي تاني باايدي لا لا  زادت في العياط انتو ليه بس ضحكتوا عليا وقولوتلي انه الناس بتتعالج من المرض ده ليه خلتوني اتمسك بالامل ليييه يابابا ليييه .. قامت ووقفت ودخلت اوضتها وغيرت هدومها
- رايحة فين بس ياليلي متوجعيش قلبي عليكي يابنتي
خرجت ليلي من البيت وهي محبطة ومهلكة استحالة تدخل الكمياوي في جسمها تاني قعدت في الجنينة وكانت قاعدة بتاكل تقريبا كل انواع الاكل وهي بتعيط ومش عارفة تروح لمين ولا تعمل ايي معقولة العلاج مجابش نتيجة معقولة بعد كل العذاب ده ترجع لنقطة الصفر من تاني ليلي قررت مش هتتعالج تاني مش هتوجع نفسها تاني حتي لو هتموت
- انت فين
=  انتي كويسة مال صوتك
- افرح انا وانت بقينا زي بعض خلاص انا خلاص مش هتعالج تاني ابتقول بعياط انا العلاج مجابش معايا وكده كده رايحة للموت برجليا
= ايوا يا ليلي بس انا غيرك انتي ليكي فرصة تانية تبدأئي علاج تاني لكن انا الي مقرر من الاول وفعلا متقبل الموضوع ومستني الموت في أي لحظة ..مش معني انك فشلتي في اول الطريق ووقعتي انك متقوميش ومتكمليش وتقولي مش هتعالج انتي اقوي من كده قومي من تاني واحنا حواليكي
- بتقول بانكسار واحباط : لا انا مش في اول الطريق انا في اخره انا وانا في الطريق ده اتدمرت انا طاقتي خلصت انا روحي انسحبت من الزفت الي كنت باخده
قفلت في وشه وهي بتعيط قامت من مكانها وسافرت لوحدها مكان بعيد عن الناس مكان متعرفش فيه حد
محمد راح لوالد ليلي ومعاهم الدكتورة
- هنعمل اي ياعمي مينفعش نسيب ليلي كده !
= امري لله انا حاسس بيها دلوقتي هيا محبطة شوية وهترجع وانا هقنعها تبأ علاج من تاني
- الدكتورة : والله ياجماعة انا عملت الي عليا وعملت التحاليل اكتر من مرة عشان أتاكد من النتيجة بس علي فكرة حالة ليلي كويسة جدا وتسمحلها تبدأ من تاني لكن لو اتاخرت العلاج هيبقي صعب ارجوكوا حاولوا تقنعوها التاخير مش في مصلحتها
هما بيتكلموا عن ليلي ومش عارفين بجد هي حاسة باي ليلي في اضعف حالاتها دلواقتي المفرود يكونوا جمبها حاليا لكن هيا اختارت العزلة اختارت تبعد عشان حتي تستوعب الي حصل...
................................................................................................................................................................
- مالك قاعدة حزينة ليه ؟
= اتحكم عليا بالفشل والموت للأبد
- ليه حصلك اي ؟
= فقدت الامل فقدت كل حاجة حلوة جوايا فقدت النجاح فقدت طاقتي  وعمري
- معقولة للدرجادي حصلك حاجات وحشة في حياتك
= دي اقل حاجة من الي انا حاسة بيها
- انا اسف لو هتتدخل ممكن اعرف حكايتك
= احكي اي ولا اي علي الي حصلي زمان لما كنت في الجامعة ولا الي حصلي لما اتخرجت ولا الي حصلي في طفولتي ولا الي بيحصلي دلوقتي
- انا عايز اسمع منك كل حاجة وياريت تحكيلي
= انت مين انا معرفكش ؟
- انا عايزك تحكيلي الي حصلك واحاول اساعدك اسمي سليم
= اسمي ليلي مريضة كانسر للمرة التانية
- جسمه قشعر احكيلي انا سامعك
= مفيش حاجة تتحكي انا جالي كانسر مرة ودخلت المستشفي قعدت 6 شهور في المستشفي بتعالج وبتدمر في نفس الوقت خرجت معشتش غير اسبوعين حلوين والنتيجة طلعت والعلاج مجابش نتيجة واهو لسة زي مانا ومش هتعالج تاني ومش هتدمر تاني وبس ده الي بيحصلي حاليا وقررت
- بالسهولة دي بتتخلي عن حياتك
زعقت فيه بعياط : انا مش يتخلي عن حياتي افهموني بقا انت ممرتش بالي انا مريت بيه انا مش هموت نفسي تاني انا هستني الموت هو الي يجيلي انا تعبت تعبت
= صدقيني انا عارف الي بتقوليه وفاهم بس مينفعش ايوا مينفعش بصي حواليكي هتلاقي ناس معاهاش فلوس تتعالج وبتتعب اكتر انتي ربنا مديكي فلوس تتعالجي بيها وليكي فرصة تانية تتدخلي المستشفي
- قامت وسابته : لا انت مش فاهم
رجعت ليلي البيت وهي علي نفس حزنها
- ليلي يابنتي منوجعنيش يابنتي قوليلي انك هتدخلي المستشفي ها ياليلي اتكلمي ياحببتي متقلقنيش عليكي
= زعقت ليلي بعياط : كفااية يابابا كفااااااااية انا مش هتعالج مش هتعاااالج سامعني يابابا مش هتعااااااالج ياناس وهستني الموت ارحملي من الكميااوي ماشي يابابا
انهار والدها وبكي عليها مش عايزها تضيع منه ..
دخلت اوضتها وحبست نفسها لا بتاكل ولا بتشرب مسطحة علي السرير وقافلة عنيها وشبهه ميته حرفيا
- موبايلها بيرن
- ايوا ليلي معاك مين
= انا محمد
- عايز اي
= هتفضلي كده لغاية امتي
- كده الي هو ازاي ماانا عايشة اهو
= ليلي متعمليش زييه انا حابب كده انتي لا انا مليش اهل يزعلوا او يفرحوا اهلي كلهم مطنشين مفرقش معاهم انتي لا انتي ليكي باباكي الي بيحبك متعمليش كده عشانه فكري ياليلي فكري
- والله دي حياتي وانا حرة اقرر الي اقررة بمزاجي
= بقا كده ياليلي
- اها سلام دلوقتي عشان مش فاضية
ليلي قررت تروح تعيش مع نور بنت خالتها يمكن تهون عليها
نور بتفتح الباب : ليلي تعالي ياقلب امك اهدي خالص
- محتاجاكي يانور انا تعبت من بابا والعالم دي انا عايزة انسي وافصل خاالص
= هتفصلي يا قلبي عن العالم دي هو انا لينا غير بعض
- دخلت نور تعملهم حاجة يشربوها وتلفون نور رن
= اي ده ده رقم احمد !
google-playkhamsatmostaqltradent