رواية حكاية التلات بنات الفصل الخامس بقلم ملك أسامة
رواية حكاية التلات بنات الفصل الخامس
وائل توجه لغرفه الشباب و أدم فتح أوضة نورين لكن اتفاجئ ب..
وائل:آدم أحمد مش موجود
آدم:و نورين كمان مش موجوده
وائل:أنا مش فاهم حاجه
معتز و هو بيتاوب:أنا و أحمد صحينا و نورين كانت نازله أنا شربت مايه و سمعتها بتقوله إنها هتجيب حق أبوها و نزلت و نزل وراها بس كدا
آدم بعصبية:و أنت يا غبي مصحتناش لييييه
معتز و هو بيهز كتافه:عادي
آدم أخد مسدسه و نزل و نزل وراه وائل
بعد مده نزل معتز و محمد و حصلوهم علي مكان العمليه
..........................
في مكان العمليه
نورين في العربية هي و أحمد
أحمد:في عربية جايه قدامنا
نورين:مش هي أكيد دي عربية آدم
أحمد:انا مش فاهم أنتي عايزه تعملي العملية لوحدك ليه!
نورين بحده:عشان دا حق ابويا
آدم و هو بيخبط علي الازاز:انزلوااا
نورين فتحت الباب و نزلت:نعم!
آدم:أنتي اتجننتي صح!إيه الهبل اللي بتعمليه دا
نورين كانت بتبص وراه و فجأة مسكت السلاح و ضربت نار و بدأ اشتباك بين رجاله العصابه و فرقة آدم و بعد مده جالهم دعم و قدروا أنهم يموتوا عدد كبير
أدم:أنآ هدخل جوا
نورين:أنا معاك
أحمد:و أنا و معتز هنغطيكوا و محمد معاكوا
دخل آدم المكان و نورين وراه و وراها محمد كان المكان عباره عن أوض كتير
نورين و هي بتشاور علي أوضة:أفتح الباب دا في صوت
محمد فتح الباب و اتفاجئ بكميه البنات اللي موجوده
أدم توجه لباب تاني و فتحه و كان عبارة عن مخزن للسلاح
أدم و هو بيهز رأسه:هو أكيد عارف اننا جايين
نورين:و دي خطته أنه يوقعنا
صوت من فوق:أو يمكن يقابلكوا
التلاته بصدمه :إبراهيم!!!
إبراهيم بضحك و هو نازل:شوفتوا كنت بينكوا إزاي و طلعت أنا الزعيم في الآخر
صوت تاني من فوق:الزعيم التاني يا ابراهيم
و نزل
إبراهيم:طبعآ اقدملكوا والدي الزعيم الأول و اللي قتل والد نورين و هيقتلكوا برضو
نورين بعصبية:إنت اتجننت أنت عارف أنت هتتعاقب إزاي
أبراهيم:صوتك ميعلاش ها
آدم:إبراهيم سلم نفسك بالذوق
إبراهيم:تؤتؤتؤتؤ متهيألي أنتوا اللي هتسلموا نفسكوا
التلاته بقي واقف وراهم تلاته رجال مسلحين و كل واحد رافع مسدسه
إبراهيم:نزلوا المسدسات بالذوق
آدم عمل حركه لمحمد و نورين هما فهموها كويس و نزلوا السلاح
آدم:خليها راجل لراجل يا إبراهيم
الأب:اوعي تسمع كلامه
إبراهيم بتحدي:أنا جاهز نزل السلاح
الشخص اللي ورا آدم حط السلاح علي الأرض
آدم قرب من إبراهيم و بدأوا يضربوا بعض
نورين لمحمد:جاهز!
محمد هز رأسه و فجأة ضرب الراجل اللي وراه في بطنه وقعه و أخد السلاح و نورين كذلك
آدم و هو بيقوم من الأرض و يمسك السلاح:ههههههه فاكرني هلعب معاك!!
أبراهيم كان بيشاور للراجل بتاعه
آدم:تؤتؤتؤ عيب عليك لما تبقي قعدت معايا كل السنين دي و مش عارفني أنا عارف كل حاجه من الأول يا هيماا عيب عليك
إبراهيم:مش هتعرف تعمل حاجه
آدم:لا مش أنا اللي هعمل دي نورين
نورين قربت من إبراهيم و ضربته رصاصه في كتفه
نورين:دا حق إنك فاكر اننا مش هنعرف كل اللي بتعمله
و قربت من الأب و عينها بقت في عينه و قالت:قتلت أبويا بدم بااارد صح قتلته قداامي شوفت أبويا بيموت و النهارده هعيش أبنك نفس اللي أنا عيشته
و ضربته بالرصاص في كتفه و قالت:دا حق البنات اللي جوا
و ضربته ضربة تاني في رجله و قالت:دا حق السلاح
ضربة تالته في كتفه التاني:دا حق المخدراااات
أدم:نورين خلااص محتاجينه
نورين ضربت تلات رصاصات في رجله و قالت:دا مش حق موت أبويا دا جزء منه بس
و رمت المسدس في الأرض و باقي القوات دخلت قبضوا علي إبراهيم و الأب
وائل:بقي أنت كنت عارف و مقلتش
نورين:أنا اللي طلبت منه ميقولش
وائل:و مين كمان كان عارف!
نورين:أحمد لأنه هو اللي كان لازم يعرف لكن محمد خاطب واحده من العصابه أصلا
محمد بصدمه:إيه!
آدم:محمد دي الحقيقه هاجر من العصابه و اسمها ديما
محمد بجمود:تمام يلا عشان نروح
آدم ركب و نورين معاه هي و محمد و احمد و معتز و وائل في عربية تانيه أدم كان بيسوق و فجأة
آدم:مفيش فرامل.
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حكاية التلات بنات" اضغط على اسم الرواية