رواية مهمة طيرت عقلي "بسبوسة" البارت الخامس 5 بقلم حبيبة ياسر
رواية مهمة طيرت عقلي الفصل الخامس 5
عااااا
فاروق:اسياا انت كنتِ فين احنا قلبنا عليكي الدنياا ،وفين بسبوسة
اسيا: راجل اخد بسبوسه بسبوسه ابكي اسيا ابكي
سعاد: مالك ي بت بتضرخي لي
اسيا:فاروق ادخل اوضه اسياا
فاروق:راجل مين ال اخد بسبوسه انطقي
اسيا:اسياا مش تعرف مين اخد بسبوسه
فاروق: استغفر الله العظيم ،ابنك فين ي هانم
سعاد: هو قال انو هينام بره
فاروق: طبعاً وهو همه حاجة هو يعيش ويتبسط واحنا يطلع عين اهلناا اومال اي .... رني عليه خلي يجي نشوف هنعمل اي في المصيبه دي
سعاد: طيب
_______________________________________
سليم:انا جيت
ليلي:شششششش
(شاورت انه يطلع بره)
سليم:مالك اول ما ادخل تقوليلي اطلع بره
ليلي:بسبوسه طلع عيني وهو يبكي ،لغايت م نام
سليم: الاستاذ بسبوسه هياخدك مني كدا
ليلي:محدش يقدر ياخدني منك ي حبيبي
سليم:اه ي مثبتني انت،هي اسيا فين
ليلي: مشيت
سليم:مشيت؟
ليلي:اه مشيت،رجعت المهمه ابتاعتها تاني
سليم:ازاى رجعت المهمه من غير بسبوسه
ليلي:هي قالت ان بسبوسه هيقعد هناا ولما المهمه تخلص هترجع تاخده
سليم:طيب انا جعان
ليلي: هعمل الغدا اهوو
سليم: تمام انا هغير هدومي تكوني خلصتي
ليلي:تمام، متعملش صوت علي شان بسيوسه مش يصحاا
سليم:طيب يا بوي
_______________________________________
عنتر:اي في جايبني لي
سعاد:اسيا رجعت
عنترببرود:طيب كويس
فاروق:وبسبوسه اتخطف
عنتر ببرود:طيب علي خيرت الله
فاروق:انت شارب حاجة ولا اي متتظبط
عنتر ببرود:اتظبط ال هو ازاى شايفني واقف مايل لتكون شايفني واقف مايل ولا حاجه
فاروق:ابنك اتخطف وانت بكل ببرود بتتكلمم
عنتر: طيب والمطلوب
سعاد:احنا مش بنفهم كلام اسيا،ادخل افهم منها ،والواد يرجع
عنتر:انا ابوه ومش عايزه يرجع
سعاد:يعني اي ؟
عنتر:يعني حلال علي ال خده ،واما اسياا بقا اسبوع وهكون موديها اي دار للمعاقين
فاروق:انت اتجننت ولا اي
عنتر:ال عايز تقوله قوله ،سلام بقاا
سعاد:شايف ابنك
فاروق:تربيتك ودلعك ليه عايزه يعمل اي بكره يضربنا
سعاد:عندك حق انا السبب انا ال دلعته زياده عن اللزوم
_______________________________________
ليلي:قوم كل ،اي دا هو صحي
سليم:والله لسه بفتح الدولاب اطلع منه هدوم. لقيته صحي
ليلي :طيب قوم كل وهات اما همسكه
سليم:لاء انا مستريح كدا
ليلي:طيب علي شان تعرف تاكل
سليم :هو انا اشتكتلك
ليلي:لاء
سليم:يبقا ناكل وننام
ليلي:هههه مش لو بسبوسه نام يخوياا
سليم:اخوياا!!!؟؟؟
ليلي:مال وشك اخويا وابويا وامي وابني وكل حاجه لياا
سليم:يخليكي لياا ي رب ...... سرحانه في اس
ليلي : مش سرحانه ولا حاجة
سليم:لاء سرحانه باين علي وشك اهو
ليلي:ماما وبابا وحشوني اوي
سليم:ربنا يرحمهم ،نبقا نروح نزورهم بكره باذن الله
ليلي:انا لسه فاكره ان الموضوع حصل امبارح مش من سنتين
ليلي لسه فاكره زي ما يكون وفاتهم كانت امبارح مش من سنتين ،ماتوا وسبوني لوحدي انا وسيف انا لقيتك انت اما سيف بيقعد بقا قاعد لوحده دايماا
سليم:سيف مطلع عيني ولا لوحده ...صح نسيت اقولك
ليلي:قولي
سليم: بسبوسه وشه حلو علياا اوي
ليلي:مانا عارفه بس لي بقاا؟
سليم: انهارده اترقيت وبقيت مساعد مدير البنك
ليلي بفرحه:مبروك يا حياتي ...بالمناسبه دي بقا نطلع
سليم:اه استغلال دا طبعاً
ليلي:لاء طبعا بردو كدا ي حبيبي
سليم: خلاص بكره الصبح نروح نزور باباكي ومامتك ونرجع ننام وعلي المغرب نطلع اشطاا
ليلي:طيب و شغلك.
سليم:مش مشكله مش هروح بكره
ليلي:ممكن طلب قد كدا هوو
سليم:طلباتك كترت اوي
ليلي: معلش
سليم:ها اي في
ليلي: نقول لسيف يروح معاناا
سليم: سيف لااء لاء انا صدقت ما هرتاح منك ومن شكله بكره
ليلي:تقصد ان شكله وحش ولا اي
سليم:بردو شكله وحش كفايا انه شبه القمر ليلي حياتي
ليلي:طيب هات بقاا بسبوسه وابقا شيل الاكل في التلاجه
سليم:ناااعم يختي
ليلي:زي ما سمعت تصبح علي خير
_______________________________________
بعد اذان الفجر
عنتر:ادخلي
سوزي :ههههههههي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية مهمة طيرت عقلي" اضغط على أسم الرواية