رواية قطتي البارت الخامس 5 بقلم ندى محمد محمدي
رواية قطتي الفصل الخامس 5
أسد بحزن / امضي
فرح / لا
أسد / لا لي
فرح بدموع / عشان ..عشان مقدرش وطلعت اوضتها
سارة / اي اللي في البوكس ده انت عملت ليها اي يا أسد
أسد / محدش يتدخل
سارة / علي في اي
علي / اللي فرح كانت هتمضي عليها دي ورقة جواز عرفي
سارة /جواز عرفي .. ازاي بس فرح واسد
علي / لا مش فرح واسد .. فرح و انا
سارة / انت .. انت لييي .. مش على اساس فرح اختك
علي / طبعا اختي انتي هبله .. أسد هو اللي عمل كده من دماغه ومقاليش غير في آخر لحظه ..
علي بيحكي لسارة اي اللي حصل
فلاش باااااك ♡
علي / ايوا يا أسد انت فين
أسد / بعمل حاجه أخيرة وهاجي
علي / تمم باي
بعد ساعة
أسد/ امضي هنا
علي / اي ده
أسد/ اقرا
علي / نهارك اسود ..اي يا أسد ده
أسد / لو عايز تسافر معاها يبقى لازم تمضي
علي / مش همضي فرح دي اختي فاهم يعني اي اختي
أسد / تمم يبقى تمضي وهتفضل اختك بردو وانت مش هتلمسها اصلا انا واثق فيك
علي / يعني اي
أسد / يعني تمضي وتخلصني وتاخد فرح وتسافروا . وانا بالطريقه دي هنساها وهفهم انها مينفعش تبقى مراتي في يوم من الايام قال جملته دي ودمع
علي / اي ده اي ده مالك
أسد / اخلص يلا
علي اترعب
علي / اسمع لو انت بتحبها امضي انت
أسد/ لا مش موافق
علي زهق وخد القلم ومضى ع الورق
باااااك
سارة / وتسافر لي انت وهي انتو اصلا متعرفوش حد هناك
علي / عشان فرح تعبت من هنا
سارة / بس فرح كانت مبسوطه جدا من شويه وانتو اللي زعلتوها دلوقتي بتصرفاتكوا دي مفيش واحد عاقل يفكر كده
علي بندم من انه مضى ع الورقه / عندك حق اهدي لحد ما نشوف أسد هيعمل اي معاها ..
عند أسد🍒
أسد طلع و واقف قدام اوضتها كان هيفتح ويدخل
بس سمع صوتها بتعيط أسد جسمه أشعر من صوتها وشهقاتها
أسد بهدوء / فرح يا فروحتي .. في حد يزعل يوم عيد ميلاده بردو
فرح / امشي ي أسد دلوقتي
أسد/ مش ماشي قبل ما تكلميني واعرف بتعيطي لي
فرح / بعيط بسببك بسبب اني حبيت واحد مبيحسش
أسد شعر بألم من كلامها
هي متعرفش انه بيعمل كده عشان ميظلمهاش واختار انه يعذب نفسه عشان هي تبقى مبسوطه
وهو ميعرفش انها بتحبه ورافضه فكرة انها تتجوز حد غيره
أسد فتح الباب ودخل
أسد/ فرح انا عملت كده عشانك
فرح بستهزاء/ عشاني سوري بجد مش مقدرة انك بتضحي عشاني
أسد/ ايوا عشانك ..عشان بحبك مش عايزك تتظلمي معايا انت لسه صغيرة ومخلصتيش تعليم وانا أكبر منك ب ١٥ سنه
وانا اللي خليت علي يمضي بالعافيه وانتي كمان هتمضي بالعافيه
فرح في اللحظه دي قامت وراحت عنده
فرح / لا انت اناني ومبتفكرش غير في نفسك انت سألتني قبل كده بحبك ولا لأ وانا قولتلك لا مثلا
فرح / طب سألتني تتجوزيني ولا لا
فرح / عرفت انك اناني .. انت واحد اناني بجد
انت مفكرتش فيا او في علي.. علي ده اخويا فاهم يعني اي اخويا
ثم اكملت بستهزاء/ وفاكر نفسك بتضحي عشاني مش كده
أسد واقف ومبيتكلمش بيبصلها بصدمه وبس ازاي طفلته يطلع منها الكلام ده
أسد شدها وباسها بحب ♡
أسد طلع خاتم من جيبه ونزل على ركبته وقال
.انا آسف كنتي هتضيعي مني .. كنت هضيع من ايدي اكتر واحده حبيتها .. الخاتم ده جبتهولك هدية عيد ميلادك بس هو دلوقتي بقى هدية اعتذار .. سامحيني♥️
فرح / واقفه مصدومه من اللي حصل ومش عارفه ترد تقول اي
فرح بضحك / قوم يا أسد قوم.. انا مقدرش ازعل منك
أسد بصلها بفرحه وقام حضنها ولبسها الخاتم وباس راسها
أسد/ بحبك
فرح / وانا كمان ❣👀
الحب مش بالسن ولا بالشكل 💓
(صلوا ع النبي يا قمرات ♥️)
عند شريف
قاعد في مكان بسيط فاضي الظاهر انه محجوز و بيجهز لعشاء رومانسي وشموع وتورته صغيرة جدا مكتوب عليها 🎀happy birthday to you farah
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية قطتي" اضغط على أسم الرواية