رواية روح الفهد البارت الخامس 5 بقلم زهرة الظلام
رواية روح الفهد الفصل الخامس 5
فهد:ازاي عرفت ؟!
اسد:لما تميت ال20سنه جالي المحامي وقالي ان ماما سيبالي ڤيديو ووصت المحامي انه يوصلهولي لما اتم ال20سنه فتحته و.....
........................
فلاش باك
اسد خد السي دي من المحامي وشغله
منه:ازيك ياقلب ماما اكيد دلوقتي انت كبرت وبقيت راجل عايزاك تعرف اني بحبك اوي وزمان فهد كمان كبر وان انا دايما معاكوا... عايزه اقولك ان انت كنت ثمرة حبي من ادهم ماتستغربش انا طول عمري كنت بحب ادهم بس الله يسامحه جدك جوزني مراد غصب عني وكنت باخد حبوب منع حمل لحد ماعرف وجبت منه اخوك فهد كنت بحبه اوي اول خلفتي بقا وبعد ولادتي اخوك فهد كان تعبان اوي ولما روحت للدكتور قابلت ادهم هناك ويوم ورا التاني حصل بينا الي حصل بس تعرف يا اسد لولا الي حصل مكنتش انت جيت ابوك مكنش يعرف انا قابلت ادهم امتي عشان كده معرفش مين فيكوا ابن ادهم وانا معرفتش فهد عشان فهد مايكرهكش ولا حاجه بس الهدف من الفيديوا ده اني عايزاك تدور علي أختك روح ادهم قبل ما يموت خلف من مراته بنت ومراته ماتت ف حادثه وهو اكتشف ان عنده سرطان ف الدم وحط روح ف ملجأ ايتام اسمه**** وقالي انه عرف ان في ناس اتبنتها وساكنين ف*****واسمهم محمد وساجده عايزاك تطمن عليها من بعيد لو ادهم كان جه وادهالي كنت ربتها معاكوا بس حصل خير خلي بالك من نفسك ومن اخواتك يا أسد ربنا يحفظكوا يا حبيبي
.....................
باك
اسد:وبعد كده عرفت كل حاجه عن روح واهلها
فهد:ولما رجعت من السفر معرفتش روح؟!
اسد:عرفتها وعرفت انك اتجوزتها لما كنت مسافر عشان كده ما اتفاجإتش لما شفتها
قبل ما فهد يرد عليه سمعوا صوت خبط ف اوضة روح جريوا عليها لقو روح واقعه فهد شالها وفوقها
روح:ابعد عني ابعد عني يافهد بكرهك بكرهك امشي يافهد
فهد بعد عنها وخرج واسد حضنها وهداها وفهمها كل حاجه
روح:طب هو فهد مشي لي
اسد :ماتخفيش هو راجع تاني
.....................
عند فهد
فهد:ايوه حجز السفر شهر مايرجعش قبل كده
الشخص:تمام يافهد بيه
قفل وراح الڤيلا لقي روح نايمه ف حضن اسد ووشها احمر من العياط
فهد :روح يا اسد اوضتك وحضر شنطه هدومك عشان هتسافر
اسد:هسافر فين ولي دانا لسه راجع؟!
فهد:الشركات الي ف امريكا بتاعت امك لازم تروح تخلص شغل هناك
روح:وانا هافضل معاك لوحدنا
فهد:انتي مراتي ولا نسيتي
اسد:خلاص ياروح مش مشكلة انا هاروح احضر شنطتي سلام
وباس راس روح ومشي
فهد :انزلي نامي مكانك
روح:ايه؟!
فهد:الي سمعته ياروح امك وحسك عينك تقولي حاجه ل اسد فاهمه
روح:حاضر حاضر
روح نامت علي الارض وتاني يوم اسد سافر وودع روح وهي خايفه من فهد
فهد:يلا اعمليلي فطار
روح :حاضر
راحت حضرتله فطار وهو اتصل ب هايدي وجت
هايدي بدلع: وحشتني اوي يافهد
فهد حضنها:وانتي كمان ياروحي يلا نفطر
روح فضلت بصالهم ودموعها علي خدها
فهد:يلا ياروح امك حطي الفطار
روح:ح...حاضر
حطت الفطار وطلعت وهي سامعه فهد وهايدي بيضحكوا
روح:كده يافهد إخس عليك كنت فرحانه بإني شايله حته منك بدات احبك وانت ف الاخر معتبرني خدامه مش اكتر
هايدي:انتي يا جربوعه تعالي هنا
روح نزلت
روح :نعم
هايدي:هاتي ل فهد حبيبي قهوه واطلبيلي لاتيه
روح بصت ل فهد الي باصصلها ببرود
هايدي:يلا يابت اخلصي
روح راحت وحضرت ل فهد القهوه وفجاه وقعت وفهد اتخض عليها وشالها وطلبلها دكتوره وكشفت عليها
روح:دكتوره انا عارفه اني حامل ماتعرفيش فهد بالله عليكي
الدكتوره :لي يامدام
روح: عشان هاعمله مفجاه
الدكتوره: تمام
خرجت وقالت ل فهد ان روح تعبانه بسبب قلة الاكل
وهو مهتمش ونزل ل هايدي وروح اتصلت ب اسد
روح:اسد انت هاترجع امتي
اسد:ياقلب اخوكي كلها أسبوع وهارجع
روح :طب انا حامل يا أسد ومقولتش ل فهد
اسد:ايه حامل ازاي دانتوا مابقلكوش كام يوم
روح:عادي يا أسد بتحصل
اسد:اه فهمت طب لي ماقولتيش ل فهد لي؟!
روح حكتله الي حصل
اسد:طب خلي بالك من نفسك وانا هاخلص كل الشغل بدري وارجع ماتقلقيش
روح:حاضر سلام
قفلت معاه ولقت فهد قصدها
فهد:.😡
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية روح الفهد" اضغط على أسم الرواية