Ads by Google X

رواية ارهقتني مجنونه الفصل الخامس 5 بقلم ميرولا ممدوح

الصفحة الرئيسية

     رواية ارهقتني مجنونه الفصل الخامس بقلم ميرولا ممدوح



رواية ارهقتني مجنونه الفصل الخامس

مجهول 1 _ فلوسك هتكون عندك بس عايزك تنفذ كل اللي بقوله بالملي، وورحمة امي لو عملت حاجه غلط مش هيصبح عليك صبح......

الرجل بخوف = ح....حاضر يا بيه اوعدك ان كل حاجه هتبقي تمام

مجهول 1 بعد م قفل الخط _ انا مش قادر اصبر اكتر من كده، هننفز الكبيره امتي

مجهول 2 = متستعجلش، الصبر حلو، وخصوصا لو فريسه كبيره زي دي، كل م تتأخر كل م تكبر اكتر..........

وقعدوا يضحكوا مع بعض الضحكة الشريرة المشهوره

________________

في اليوم التالي :......

سميحه = رامي انا كنت عايزه اتكلم معاك ف حاجه

رامي _ انتي ارتاحي دلوقتي ونبقي نتكلم بعدين

سميحه = ماشي يا رامي براحتك بس هنتكلم قريب واوعدني وقتها تفكر بحكمه وتختار الطريق الصح مش الطريق اللي انت شايفه صح يابني

رامي _ ماشي ماشي بس انتي دلوقتي ارتاحي ومتبذليش مجهود انا رجعت كوثر وهي هتعملك كل اللي انتي عايزاه،
كوثرررر يا كووثااااااااار

كوثر = نعم يا بي

_ خلي بالك من ماما كويس اوي ومتخليهاش تبذل مجهود ولو حصل اي حاجه ترني عليا تكلميني علطول ماشي

= حاضر يا بي، اي حاجه تاني

_ لا يا كوثر وانا متأسف اني رجعتك م الاجازه بس انتي شايفه الحال

= لا يا بي مفيش مشكله

وطلع م البيت علشان الصفقه الجديده

اما سميحه ف رنت علي حد _ الووو ايوه، انا عايزاك تعرفلي كل حاجه عن البت اللي هبعتلك صورتها دي، اسمها وعنوانها وكل حاجه تخصها وال 500 الف هيكونوا عندك بعدها علطول

شكري بصدمه = بس ده مبلغ كبير اوي

_ هديك زيهم تاني لو لقيت معلوماتك عنها كامله ومفيش حاجه ناقصه، انا عايزه اعرف حكايتها من اول م اتولدت وف اسرع وقت ممكن

= امرك يا مدام سميحه انهارده هتكون كل المعلومات بتاعتها عندك

____________________

مريم كانت عماله تصحي ساندي علشان يروحوا الكيله الصبح

مريم _ سانديييييي انتي يا بت، قومي بقي
لو مقومتيش هرش عليكي ميه

ساندي بنعس = وانتي مين قالك ان انا نايمه اصلا، انا صاحيه اهه هههههه

مريم _ يله قومي البسي علشان نروح الكليه

ساندي بحزم = مس هنروح انهارده

_ ايه ده ليه، ده انتي حتي بتحبي تروحي اوي

= مش هينفع انهارده يا مريم

_ ليه طيب فهميني

ساندي بتنهيده = في حد بيراقبنا

مريم بخوف _ ب.... ايه ياختي
متهزريش ف الحاجات دي يا ساندي لو مش عايزه تروحي الكليه انهارده قولي انك مش عايزه وخلاص بس متقعديش تقولي مش عارف مين بيراقبنا وبتاع

= انا بتكلم جد يا مريم

_ ط....طب وانتي عرفتي منين اصلا

= من ازاز المحلات، ف الاول كنت حاسه ان حد ماشي ورانا بس كنت كل م احاول ابص لورا من غير م ابين ان انا ببص علي حد مكنتش بلاقي حاجه، بس واحنا ف المحل وانا باخد البادي الازاز عكس صورته ولقيته بيبص علينا ف علشان اتأكد كنت بقولك واحنا راجعين تعالي نبص علي لبس ف كذا محل وانا مكنتش عايزه اصلا بس علشان ابص ف ازاز المحلات من غير م يشك او ياخد باله

مريم بخوف _ م....معني كلامك انه مشي ورانا صح، يالهوي طب هنعمل ايه دلوقتي

= ملحقش يمشي ورانا لهنا علشان في عربيه كبيره قطعت عليه الطريق

_ اه صح وساعتها قولتيلي يله نجري ونعمل سباق ع اللي يوصل الاول

= ايوه بالظبط بس انتي طول عمرك فقريه ومرضيتيش ف اضطريت اني اخدك واجري من غير م اقولك ع السبب

_ طب ودلوقتي هنعمل ايه

= هنطلع

_ انتي اتجننتي، انتي مش لسه قايله في حد ماشي ورانا وبتاع ومش رايحين الكليه

= م احنا هنطلع بس مش هنروح الكليه، احنا هنشوف مين اللي ماشي ورانا وعايز مننا ايه علشان كذا مره اشوفه ف المكان اللي ينبقي موجودين فيه وكنت مفكراها صدفه بس طلع لأ

_ طب بلاش يا ساندي بالله عليكي الحاجات دي مفهاش هزار

= انا هروح برضو بس لو عايزه تيجي تعالي مش عايزه خلاص وانا بقول خليكي هنا أأمن ليكي

_ وانا مش هسيبك لوحدك اصلا

= خلاص تمام يله نغير

_ هنقول لخالتو ايه

= ولا حاجه، عادي جدا احنا ورانا كليه انهارده

_ هنكدب عليها

= احنا مش هنكذب علشان احنا مش هنقولها ان احنا رايحين الكليه، احنا مش هنقولها حاجه اصلا علشان مش هتسألنا ههههه

_ مع اني قلقانه م الموضوع ده بس يله طب ننجز علشان نرجع بدري

غيروا هدومهم ونزلوا علشان يشوفوا مين اللي بيراقبهم وكالعاده من غير اي تخطيط

اما رامي ف كان رايح الشغل بالعربيه ووهو ماشي شاف ساندي ومريم ف قرر يبدأ رحلة انه يعرف ساندي هو مين بحاجه بسيطه كده وهي انه يرش عليها ميه وفعلا رش عليها ميه وغرقها وهي اتنرفزت اوي

ساندي بعصبيه = كااااااابتن انت عبيط انت يا كاااااابتن م تفتح شويه

رامي _ اوبس هو انا رميت الميه عليكي انتي هههههه معلش بقي مأخدتش بالي ههههههه

وطلع يمشي بسرعه بالعربيه قبل م تقوم خناقه تاني طويله عريضه وهو عنده شغل كتير

ساندي بشهقه = ده نفس الشاب اللي عملنا فيه المقلب،......ثم تابعت...... ماشي صدقني لأوريك علشان تبقي ترش ميه كويس،
هاتي الموبايل يا مريم

_ هتعملي بيه ايه ؟!

ساندي بإبتسامه شيطانيه = هتعرفي......
بس واحنا مروحين علشان ماكدبش عليكي بدأت اخاف، وبعدين اصلا احنا معملناش خطه يعني داخلين حرب من غير معدات

_ ياباي عليكي م قولنا كده م الاول ده انتي فظيعه

After a few minutes.......

وصل لساندي رساله ووصل لرامي مكالمه من كوثر

كوثر = رامي بي مامتك تعبت واضطرينا ننقلها للمستشفي ف تعالي بسرعه علشان هي عايزاك

رساله ساندي (رايحه فين يا حلوه )

ساندي استغربت بس مادتش اهتمام للرساله وكملت طريقها مع مريم للبيت وهي ماشيه جالها رساله تاني

( لو اتحركتي خطوه تاني نحية بيتك امك الحلوه دي هتشهدي علي روحها )

وبعتلها صورة مامتها وهي ف السوق وبعدها بعت رساله تاني

( + لو عايزه تعرفي مين اللي بيراقبلك وتحافظي علي مامي عايشه لازم تعملي كام حاجه كده واول حاجه انك تيجي للعنوان ده******** )

يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent