Ads by Google X

رواية حب بنت الشوارع الفصل الخامس 5 بقلم ملك أسامة

الصفحة الرئيسية

     رواية حب بنت الشوارع  الفصل الخامس  بقلم ملك أسامة


 رواية حب بنت الشوارع  الفصل الخامس 

حياه: صقر صقر 
صقر فاق من تخيلاته علي صوت حياه. 
صقر بتوهان: في إيه!! 
حياه: أنت اللي في إيه؟؟ فينك كل داا نادتني و قولتلي متطلعيش و أقفلي الباب و بعد كدا سرحت 
صقر: آه تمام أطلعي أنتي 
حياه بصتله بأستغراب و طلعت.. 
صقر أتنهد و استغرب نفسه من تفكيره دا طلع موبايله و أتصل علي صاحب طفولته. 
_عم الناس إيه الأخبار 
صقر: تمام التمام وأنت؟؟ 
_الحمدالله بخير 
صقر: يارب دايما المهم عايزك في حاجه 
_إيه هي 
صقر حكاله كل اللي حصل...و صاحبه بدأ يضحك.
صقر:في إيه يا سفيان بتضحك ليه؟؟
سفيان:أصل دا الحب يا صقر يا صفتي 
صقر:حب إيه بس يابني أنت كمان 
سفيان:والله دا الحب بس أنت حبكك مختلف أنت عايز تمتلكها و تبقي ملكك عشان كدا اتخيلت اللي حصل 
صقر:يعني!!
سفيان:يعني أنت حبيت يا باااشا 
صقر ضحك:طيب أقفل أقفل ياخويا قال حبيت قال 
قفلوا و صقر حاول يشغل نفسه عن التفكير في حياه و بدأ يشتغل..
^^^^^^^^^^^^^^
باليل 
ناهد و عاصم جم و قعدوا مع صقر و حياه شوية بعد كدا طلعوا يرتاحوا.
حياه طلعت جابت ملف من أوضتها و نزلت توريه لصقر.
حياه:بص الكام نقطه دول كدا 
صقر مش مركز معاها أصلا.
حياه:صقررررر 
صقر فاق:إيه في إيه 
حياه قفلت الملف:لا دا واضح أنك مش هنا خالص أنا طالعه لما تبقي تفوق نبقي نتكلم.
حياه طلعت أوضتها و صقر أتنهد و طلع أوضته..
^^^^^^^^^^^^^^^
مروا يومين.
صقر:حياه عيد ميلاد نونا النهارده 
حياه:آه عشان كدا زعلانه وكدا النهارده 
صقر:هي فاكره إن محدش افتكرها بس إحنا هنعملها حفله و محتاج مساعدتك 
حياه:أكيد معاك طبعآ 
صقر:خلاص تمام بابا هيأخدها تخرج و إحنا هنبدأ نظبط كل حاجه و سفيان صاحبي و وليد هييجوا يساعدونا 
حياه:تمام 
و فعلآ عاصم أخد ناهد و خرجها و سفيان جه هو و وليد و تولين مصممه الحفلات  و ناس كتير جت عشان يپدأوا يظبطوا الڤيلا..
تولين  علي السلم:ما تيلاا يا سفياان هات البلالين 
سفيان:لحظه يا تولين بنفخهم 
تولين:وأنا هفضل متشعلقه كداا يعني
حياه بتبصلهم و تضحك و تبص لصقر بفرحه أنه بيحب مامته كدا و بتتمني من جواها لو كان عندها عيله زي كدا وليد قرب منها..
وليد:أحم أسف 
حياه:متتأسفش أنا فهمت أنت عملت كدا ليه بس طريقتك كانت غلط علي فكره 
وليد:عارف عشان كدا بتأسف 
حياه بضحك:أعمل بأسفك إيه أنا بقي!!يلا ساعدني 
وليد ضحك:أساعد مساعدش ليه يعني 
بدأ وليد يساعد حياه و صقر قرب منهم و خلي وليد مكانه و هو اللي بدأ يساعد حياه..
التجهيزات خلصت و كلهم طلعوا يجهزوا و حياه أتفجأت بفستان موجود في أوضتها و جمبه ورقه..
♡حياه دا فستان حفلتك ألبسيه هيبقي حلو عليكي ♡
                              صقر الصفتي'
حياه أبتسمت و أخدت دش و لبست الفستان و عجبها خصوصآ بلونه السماوي و أنه طويل و منفوش و الكتاف متغطيه بطريقه حلوه جدآ لبست التاج اللي كان معاه و عملت شعرها كحكه و نازل منها كام خصله و لبست جزمته و كانت باللون الأسود خلصت و حطت روج و بس و اتنفست ببطئ و فتحت الباب اول ما فتحت الباب لاقت تولين في وشها..
تولين:اعااا قمر قمر 
حياه أبتسمت:شكرآ 
تولين جريت علي أوضة صقر و خبطت و هو فتح و قالتله إنها حلوه جدآ و إنها لبست الفستان ابتسم برضا و قفل الباب يكمل لبسه....الكل خلص لبس و نزلوا عشان يستقبلوا الناس كل رجال الأعمال جم حتي أميرة جت عاصم أتصل بصقر و قاله أنهم جايين صقر أمرهم يطفوا النور...و بعد وقت دخلت ناهد و عاصم و نزل عليهم ورد من فوق و النور اتفتح و كلهم بيغنوا لناهد ناهد أتبسطت و حضنت عاصم و صقر و وليد و سفيان و حياه و فرحت بالمفاجأة و الحفلهه بدأت...بعد وقت حياه أنسحبت عشان تطلع تتمشي في الجنينه و صقر عينه عليها.
أميرة:أهدي مش هتتخطف يعني 
صقر:هي مين دي 
أميرة:البنت الجربوعه اللي سبتني علشانها 
صقر:أميرة 
قاطع كلام صقر صوت صريخ حياه بأسمه..

يتبع الفصل  السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent