Ads by Google X

رواية حب مزيف الفصل السادس 6 بقلم منة أحمد

الصفحة الرئيسية

   رواية حب مزيف الفصل السادس بقلم منة أحمد


رواية حب مزيف الفصل السادس 


داليدا خرجت من البيت وركبت عربيتها
********
بقلم: منه احمد
حسام بيتكلم في التليفون
حسام: ها عملت ايه بعد ما مشيت من المطعم
الشخص: طلعت من المطعم وراحت مكان كده قدام بحر قعدت في حوالي خمس ساعات وبعد كده راحت الفيلا قعدت فيها حوالي ساعه ونصف ولسه طالعه دلوقتي
حسام: تمام خليك وراها واي جديد بلغني
الشخص بطاعه: امرك يا حسام بيه
حسام بيكلم نفسه ايه حكايتك يا داليدا هتوصليني معكي لايه
***********
بقلم: منه احمد
داليدا في العربيه و سايقه طلعت موبايلها واتصلت برقم
داليدا: الو ياخالد انا داليدا
خالد باحترام: انسه داليدا اخبارك ايه حمدلله علي سلامه
داليدا: اله يسلمك يا خالد عايزه منك خدمه
خالد: اومري ياانسه داليدا
داليدا: عايزه عنوان بيت حسام
خالد توتر وبصوت مهزوز: حضرتك عرفتي امتي
داليدا باستعجال: مش وقت يا خالد لو سمحت عايزه العنوان ولا مش هتديهوني
خالد: انسه دالي
داليدا بمقاطعه: خالد خلص انا بيك من غيرك هاجيبه مش صعب علي يعني
خالد:العنوان******
داليدا بتخذير: تمام ياخالد بابا ما يعرفش حاجه عن المكالمه دي
خالد: خاطر
داليدا قفلت الخط
خالد يبقي مدير اعمال عبدالله ويعرف داليدا كويس بسبب انها كانت بتنزل دائما الشركه وانها بنت كمان صاحب الشركه وبنت رجل اعمال مهم
داليدا بجمود علي ملامحها وصلت العنوان
**************
بقلم: منه احمد
فيلات عبد الله
عبدالله بيوجه كلامه ليوسف اللي ماتكلمش من ساعه ما داليدا مشيت: بنتي عارفها بنتي هتخلي حياته جحيم ومش هتسكت غير لما ترجع كل حاجه زي ماكانت وانا خايف عليها من حسام حسام الغل والحقد ماله قلبه
يوسف بغضب وعيون تحولت الى حمراء من كتر الغضب: يفكر ولو مجرد تفكير انه يمس شعره منها وانا انسفخه من على الارض
عبدالله بامتنان: انا بشكرك جدا يايوسف علي كل اللي عملتها مع داليدا
يوف: ماتشكرنيش ولسه هيكمل قاطعوا صوت تفكيره: ما تنساش انه اتفاق من الاول يا يوسف وما ينفعش تحبها
يوسف: انا افضل مع داليدا وجنبها واي احد يفكر انه يجي جنبها يبقى يقرا الفاتحه على نفسه
تليفون جاء له
يوسف: الو عملت ايه
الشخص حضرتك البنت اللي قلت لنا عليها اننا نراقب ها كان ماشي وراها برده عربيه تراقبها وهي دلوقتي وصلت العنوان ده********
يوسف: عرفت بيت مين ده
الشخص: مكتوب على الفيلا حسام عبد الهادي
يوسف بصدمه: تمام خليك متابع واي جديد كلمني
************
بقلم: منه احمد
دخلت فيلا كبيره جدا تشبه القصور 
قابلها الامن مارضوش يدخلوها 
داليدا بعضب وصوت اغاني: يعني ايه مش هتدخل انت مش عارف انا مين ولا ايه
الامن ما عندناش اوامر من حسام بيه اننا ندخل احد
داليدا وازدادت الغضب: طب قسم بالله لو مابعتش من قدامي دلوقتي لعرفك مين هي داليدا عبد الله
الامن بخوف: طيب ثواني خضرتك هابلغ حسام بيه
الامن اتصل علي حسام
حسام: الو
الامن: حسام بيه انا سيد الامن اللي
قاطعوا حسام بغرور وغضب: انت هتحكي لي قصة حياتك يا زفت في ايه
الامن: في بنت هنا عاوزه تدخل لحضرتك 
حسام: مين دي وعاوزه ايه
الامن: اسمها داليدا عبدالله مصممه تدخل لحضرتك مش راضيه تقول سبب المقابله
حسام بصدمه: طيب دخلها
الامن: اوامرك يا حسام بيه
الامن: اتفضلي ياانسه
داليدا بصيت له بقرف ودخلت
دقت علي الباب 
وفتحت بنت في العشرين من عمرها لابسه يونيفورم شغل المنزل
البنت بالادب: ايوه حضرتك عاوزه مين
داليدا بالكبرياء وجمود: حسام مستنيني
حسام خرج من غرفة المكتب وتوجه الي الباب
حسام بابتسامه استفزازيه وبيوجه كلامه للبنت  الشغاله: ايه يابنتي دي داليدا هانم تدخل من غير استاذان وهو بيلفت وشه نحيت داليدا
البنت دخلت جوه وسبتهم
حسام باستفزاز وبرود:اتفضلي يا داليدا قصري
داليدا بكبرياء وجمود: قصدك من فلوسنا اللي سرقتها
حسام وبيحاول مايبينش غضبه: قصدك حقي
داليدا دخلت الفيلا وهي بتلقي نظره علي البيت و بتضحك ضحكه استهزائيه: هههههههه صدق ضحكتني ماانا استني منك ايه يعني انسان غشاش وحقود والغلاوي ذيك
حسام وتحول اللي كتلة شر وهو بيقرب منها: تعرفي لو قتلتك دلوقتي ماحدش هيقول لي تلت التلاته كم و مسكها من دراعها جامد
داليدا بقوه بايديها التاني حاشة يده من عليه وبنبرة صوتها لتحدي وتحذير: فكر تاني تلمسني وانا هدفعك فوق اللي ادفعه لك اضعاف اضعاف
حسام: دي القطه بقيت بتعرف ترد اهو
داليدا بضحكة شر: هههههه لا دي بقت مش قطه دي بقت شيطانك الاسود اللي هيطلع كل اللي انت عملته
بص ياحسام عشان مش عايزها رغي كتير انا جاي ابلغك وعشان كمان متتفاجئش طبعا انت شوفتني انا ولا ادمرت ولا حصل لي اي حاجه من اللي انت كنت متخيله لا انت بصراحه عملت في جيميل رجعتني اقوى من الاول مية مره ومش اهددك لان اللي بيهدد ده ما بيعملش حاجه وانت هتشوف ده لما انزل شركه ابويا 
عبد الله بيه اللي عمره ما اسمه هينزل الارض ابدا طول ما انا عايشه فاستعد لجحيم داليدا اللي ما شفتش منها غير كل حلو فاشوف فيها 
اسوء ما فيها
بقلم: منه احمد
.................
 في الطابق الاعلى في فيلة حسام
يوجد امراه في الخمسين من عمرها وهي ام
حسام
ام حسام ناديت علي البنت اللي بتساعدهم في تنظيف البيت: مين تحت يابنتي
البنت: دي واحده مع حسام بيه اسمها داليدا
ام حسام بصدمه: ايه داليدا يارب استر
وقامت تجهز نفسها وتنزل
................................
بقلم: منه احمد
في بيت عبدالله
عبدالله: خير يا ابني في حاجه
يوسف ماحبش يقلقوا: لا مفيش حاجه ياعمي انا مضطر امشي دلوقتي وما تقلقش علي داليدا 
داليدا قويه 
عبدالله: الله يريح قلبك يابني بس انا عايزك جنب داليدا
يوسف: داليدا انا هابقى جنبها على طول
خرج يوسف من بيت عبدالله وهو ياكاد يموت من القلق والخوف على داليدا بس عايزها تتخطي مرحلة دي وتواجه بدون كسرة ونظرة الام في عيونها؛ان حد يشوفها وهي في ضعفهاوهي ماتعرفش يوسف كويس انها تستنجد بي اللي كان دائما قدامها شخصية حسام يوسف كان نفسه يبقى جنبها الوقت ده بس هو لسه مش عارف شعورها من ناحيته ايه ومدي تقبلها له
" اوقات بنحتاج حد في اوقات الضعف لينا بس لازم يكون الاحد ده هو طهرنا وسندنا واللي ما بنكسفش واحنا ضعاف قدامه ودموعنا وكسرتنا وخضنه اللي بنبقى محتاجينه "
**************
بقلم: منه احمد
في فرنسا
توجد فتاة لابسه فستان قصير جدا وشعرها الاحمر القصير ومساحيق جمال اللي على وشها
وهي في مكان للسهر والشرب وكل ما يغضب الله
الفتاة "سلمي" : حبيبي انا مش عايزها ارجع مصر
شاب وهي في خضنه: حبيبتي احنا لازم ناخد منه كل حاجه احنا عملنا كل ده ليه مش عشان ناخد فلوسه
سلمي: عندك حق ياحبيبي انا اساسا بكره وعمري ماحبيت حد غيرك 
شاب: ياقلبي وانا عمري ليكي كله، يلا بقي مش عايزه حاجه كده
سلمي بادمان هيروين: انا علي اخري اساسا هات لو معك اي حاجه
الشاب وهو بيطلع من جيبه ورقه صغيره ويوجد بها بودرة هيروين
سلمي شدتها منه وقعدت تشم فيها زي المجنونه
الشاب بابتسامه خبيثه
******************
يوسف قرر يروح يقف امام بيت حسام لقلقه وخوفوا شديد علي داليدا
************
بقلم: منه احمد
حسام وهو بيحاول يبين انه كلام داليدا ماعزهوش ولا اثر فيه: وانا عايز العب ياداليدا ومش مشكله العب مع ناس اقل مني
داليدا بضحكة استهزائيه: هههههههه هنشوف
وفي هذي اللخظه نزلت ام حسام وهي من ربت داليدا وداليدا تعتبرها مثل امها الذي اتحرمت منها منذ ولادتها
ام حسام بتوتر: ازيك يابنتي عامله ايه
داليدا بصيت لها نظره وجعه والام و الخذلان وبضحكة استهزاء: ههههه والله انتم بضحكوني في البيت ست اعتبرتها امي عرفت الحياه منها هي اللي ربتني وراعتني وحبيتها حبيتها حب امي اللي ما شفتهاش حبيت ابنها وعشقته ودمرني من ساعة مادخل بيتنا وهو بيكرهني و احنا عمرنا ما عملنا معه غير الخير والست اللي حبيتها واعتبرتها امي كانت بتسعدوا وغطت عليه كل جرائم مثلتي زيه انه مات عشان تخرق قلبي وفي الاخر جاي تقولي بنتي ههههه
ام حسام: داليدا اسمعني ارجوكي
حسام بغضب: انتي بتقولي لمين ارجوكي بتقول ليدي 
امه بمقاطعه: بس بقي انت ايه ماكافكش كل اللي عملته فيها، داليدا انا عارفه اني غلطانه بس ده ابني مهما كان حبي ليكي بس هو ابني حته مني مكنش هينفع اقول لك ابني بيكرهك وبتمنى لك الشر ده ابني يعني لو عمل ايه هو ابني سامحي وسامحني
داليدا بصدمه من كلامها وغضب بصوت عالي نسبيه: انتي ايه ياشيخه طيب ما تحبنيش قده لكن تكوني عارفه كل اللي بيعملوا في وتسكتي، قسم بالله لاخليكي تتحسري علي زي ماحسرتي ابويا علي وانا علي وش الحياه
وبستلهم بقرف واشمقزاز و خرجت من البيت وهي منهاره من جواها علي كمية الخذلان اللي اخدتها
يوسف قاعد في عربيته وشافها وهي خارجه ومنهاره نزل من العربيه جري

يتبع الفصل السابع اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب مزيف" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent