Ads by Google X

رواية اعشقها الفصل السادس 6 بقلم مريم الشهاوي

الصفحة الرئيسية

   رواية اعشقها الفصل السادس بقلم مريم الشهاوي


رواية اعشقها الفصل السادس 

نورا بعياط:يعني هتبعد عني
علي:غصبن عني يا نورا والله
نورا :هو اي الي غصبن عنك
علي:طب وطي صوتك طيب
نورا:انت عارف انك زي اخويا واكتر هتسيبني يوم فرحي 
علي:جالي شغل كويس هناك يا نورا ومش هعرف اسيبه دي فرصه(في نفسه:المشكله الوحيده اني زي اخوكي يا نورا)
نورا؛ومش هتيجي تاني
علي شاور براسه اه
نورا بعياط:ماشي يا علي
علي:نورا 
نورا سابته ودخلت المحل 
فريد:مالك يا نورا
نورا وهيه بتمسح دموعها وبتلقي النظر على علي:مفيش يا فريد
فريد اخد علي برا المحل:انت عملتلها اي
علي:مفيش يا فريد كل الي قولته لنورا اني هسافر ومش هعرف ارجع تاني
فريد بفرحه:بجد والله فين بقا
علي باستغراب من فرحته:المانيا
فريد انتبه لأستغرابه:اااا يعني مش هتعرف تيجي فرحي انا ونورا
علي:للأسف معلش والله غصبن عني
فريد امتى هتسافر
علي:يوم الاربع الجاي ان شاء الله
فريد:طب ماشي هتوحشنا واما ترجع بقا تشوف عيالي انا ونورا
علي بوجع:ان شاء الله
مصطفى:مش يلا بقا
آيه:ايوه يا جماعه يلا نروح
علي:تمام يلا بينا
علي ومصطفى وريناد روحوا البيت وكريمه فرحت لانها كانت بتتمنا ان صاصا يبقى جوز بنتها دي مربياه على ايديها اما بقا نورا فروحت وهيه متخانقه مع فريد
فلاش باااااك
فريد:قالبه وشك كدا ليه
نورا:مش قالبه ولا حاجه
فريد:كل دا عشان علي هيسافر
نورا:انت مش متخيل انا زعلانه منه قد اي 
فريد:وقف العربيه:زعلانه اوي عشان بتحبيه ومش عاوزاه يبعد عنك مش كده
نورا:اي الكلام الي بتقوله دا علي اخويا وكل الناس عارفه كدا كويس لانه كان سندي لما بابا كان مسافر علطول ويجي يسافر بعد ما جوازي قرب
فريد  بضحك:طب مش يمكن يكون هو الي بيحبك
نورا:اي الكلام الي بتقوله دا
فريد:مش ممكن بيحبك وانت مش حاسه
نورا:انت جرالك حاجه ف عقلك لا يمكن طبعا ولو بيحبني زي ما بتقول كان قالي من زمان احنا اتربينا مع بعض 
فريد:خلاص خلاص انهي الموضوع يلا انزلي 
نورا بغضب:سلام 
فريد:خلاص يا نورا انا كنت عاوز اتأكد من حاجه واتأكدت 
نورا:تتأكد من اي 
فريد:انك بتحبيه ولا لا 
نورا نزلت من العربيه وهيه غضبانه 
علي دخل اوضته بوجع وفرد جسمه على السرير وقعد يعيط
~عدى ايام ونورا وعلي اتصالحوا وكريمه فهمتها وجيه يوم الاتنين 
ف اوضة علي:ززززززز
علي:الو
مجهول:باشمهندس علي معايا
علي:ايوا اتفضل
مجهول:كنت عاوزك تشوفلي ديكور شقتي تقدر تيجي النهارده 
علي:اكيد طبعا العنوان اي 
مجهول:*
علي:تمام هقابلك علساعه 6
مجهول:خليها 9 تيجي وتشوف الشقه عشان عندي مشوار والله
علي:خلاص ماشي 
ف شركة ابو فريد
فريد:ازيك يا بابا عامل اي 
سامح:ازيك يابني النهارده الشركه عامله زي بارتي كدا بسبب نجاح الشركه في الاوديت كلم نورا اعزمها
فريد:اكيد يا بابا 
سامح:يلا هسيبك بقا ورايا شغل
فريد اتصل بنورا واتفق معاها يجي ياخدها على الساعه 6
وبعد كام ساعه اتجمعت نورا وفريد ف البارتي(حفله)
^^^:ازي حضرتك استاذ فريد
فريد:اهلا يا عيسى ازيك 
عيسى:الحمد لله مش تعرفني 
فريد:اه نورا اعرفك عيسى احسن مساعد ليا ف الشغل وصاحبي كمان عيسى نورا خطيبتي ومراتي بعد كام اسبوع 
عيسى:اتشرفت بمعرفت حضرتك ثانيه واحده
نورا:ليا الشرف طبعا 
عيسى:هو مش حضرتك نورا عروقي 
بقلم مريم الشهاوي او مريومه___♡♡
نورا:ايوا انا
عيسى:انا بشكر حضرتك جدا انك انقذتي اخويا شكرا شكرا
نورا:أياً كان مين اخوك بس العفو دا واجبي 
عيسى:استأذن بقا 
فريد:اتفضل اتفضل 
عيسى طلع برا الشركه وعمل مكالمة تليفون 
عيسى:الو
مجهول:عرفتها بنفسك
عيسى:ايوا وقولتها زي ما قولتلي ان هيه انقذت اخويا وكدا 
مجهول:عجبتك
عيسى:هيه الصراحه جامده بعينيها الخضره دي
مجهول:حلو اوي اي رأيك تاخدها الشقه تعمل الي انت عاوزه 
عيسى بعدم فهم :انت بتقول اي
مجهول: الي سمعته يا عيسى تاخدها من الشركة توديها الشقه وتعمل الي تعمله وانت فاهم كويس 
عيسى:بس جريمة زي دي مش سهله وفيها حبس لا يمكن اعمل كدا
مجهول:لا انا مدبر كل حاجه متقلقش انت هتاخد نورا من الشركة بأي طريقه وتخطفها تعمل اي حاجه المهم تكون صاحيه تغطي وشك بأي حاجه مش عاوزها تشوفك يإما هتروح ف داهيه ولازم تكون ماشي من الشقه قبل الساعه 9 انت فاهم لو مشيت بعدها ممكن بقا تتحبس ومش هيسيبوك
عيسى:بس حرام البت جوازها باقي عليه شهر 
مجهول:مش حرام الي ابوها عمله فينا وانا كمان هديك موكافأه 
عيسى:حلو اوي الكلام دا يا معلم بس ابوها عملك اي 
مجهول:مالكش دعوه نفذ الي قولتهولك وبس 
عيسى:تمام

يتبع الفصل السابع اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية اعشقها" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent