رواية ارهقتني مجنونه الفصل السادس بقلم ميرولا ممدوح
رواية ارهقتني مجنونه الفصل السادس
وصل لساندي رساله ووصل لرامي مكالمه من كوثر
كوثر = رامي بيه مامتك تعبت واضطرينا ننقلها للمستشفي ف تعالي بسرعه علشان هي عايزاك
رساله ساندي (رايحه فين يا حلوه )
ساندي استغربت بس مادتش اهتمام للرساله وكملت طريقها مع مريم للبيت وهي ماشيه جالها رساله تاني
( لو اتحركتي خطوه تاني نحية بيتك امك الحلوه دي هتشهدي علي روحها )
وبعتلها صورة مامتها وهي ف السوق وبعدها بعت رساله تاني
( + لو عايزه تعرفي مين اللي بيراقبلك وتحافظي علي مامي عايشه لازم تعملي كام حاجه كده واول حاجه انك تيجي للعنوان ده******** )
مريم بقلق _ هـ.....هنعمل ايه
ساندي = ثانيه كده، هو مين اللي بيبعت الماسدچ اصلا
_ شوفيه ع التروكولر
= مش موجود شكله مش مسجل
_ طب اسأليه كده
= اسأله علي ايه
_ قوليله انت مين وعايز ايه، كده يعني
= وانتي مفكره بفهلوتك دي اني لو سألته هيقول علطول
_ مش عارفه بقي بس جربي مش هنخسر حاجه
= امممم ماشي نجرب
ساندي ردت ع الماسدچ بتاعته وقالتله ( انت مين وعايز ايه وايه علاقتك باللي بيراقبنا واشمعني احنا ومالك بأمي اصلا )
رد عليها ( براحه طب كل دي اسئلة....
ع العموم هتعرفي كل حاجه قريب اوي بس انتي متستعجليش علشان الاستعجال وحش )
( طب وايه اللي يضمنلي ان انت مش حرامي او كذاب او عايز تخطفنا )
( انتي حره انا قولت اللي عندي وانتي عليكي القرار وبالمناسبه لو مجيتيش كده هتضري ماما )
ثم تابع ( وخلي بالك لو قولتي للبوليس كده هتضريها اكتر )
ساندي ف الوقت ده مكانتش قادره تتنفس من كتر الصدمه، كانت حاسه بخنقه وحاسه ان الدنيا كلها جايه عليها بس فكرت وبعد م خلصت تفكير ووزنت الدنيا قررت انها لازم تعرف مين ده وتعرف مين اللي بيهددهم وعارفهم كده
مريم _ فكك منه وتعالي نروح انا بدأت أخاف يا ساندي ونقول لخالتو تروح بسرعه ومتطلعش م البيت اليومين دول
ساندي كانت بتغلي من جواها ومفيش حاجه ف دماغها غير انها تعرف اللي بيلف حوليهم كده وتندمه ع اليوم اللي فكر فيه يتحداها ويهددها بمامتها
ساندي بغضب = مريم روحي لماما بسرعه وروحوا واقفلوا علي نفسكوا كويس وانا ربعايه وجايه وراكوا
مريم _ مش هسيبك لوحدك يا ساندي انتي بتحلمي
ساندي بعصبيه = قولتلك روحي دلوقتي مش وقته الكلام ده
مريم بخوف _ طب هتروحي فين
ساندي = هروح للي مفكر نفسه بيلعب مع قطه وميعرفش ان ضوافرها طويله
مريم _ ساندي علشان خاطري تعالي معانا يا ساندي احنا مش ناقصين
ساندي وقد تجمعت دمائها في عقلها = مريم اسمعي الكلام وانا عارفه كويس هتصرف ازاي
مريم _ بس يا ساندي مش هين.......
ساندي بعصبيه زائده = قوووولتلك تمشي امشييي بقي
مريم _ ماشي يا ساندي اللي تشوفيه بس لو اتأخرتي اعرفي اني هجيلك وانتي حره بقي
= طب يله بقي روحي شوفي ماما فين واتكلوا علي الله
طلعت ساندي الموبايل ورنت علي حد
ساندي _ الوووو..............
مريم كلمت فوزيه وعرفت منها مكانها وراحت خدتها وروحوا بس مقالتلهاش ع السبب وقالتلها لما تيجي ساندي هتفهمها كل حاجه
__________________
رامي بعصبيه _ كوثر انتي بتقولي ايه، طب ايه اللي حصل
كوثر بعياط = م.....ش عارفه صدقني هي مع نفسها كده، انا كنت بطبخ وودتلها الاكل لقيتها نايمه ف قعدت اصحيها ولقيتها مش بتصحي ونقلناها ع المستشفي
رامي _ طب انا جاي اهه
رامي رن علي ديڤيد وكلمه بخصوص الصفقه
ديڤيد مازحا = ايه يا روميو اخبارك ايه واحشني يا شبح
رامي _ بقولك ايه يا ديڤيد انا مش فايقلك دلوقتي
ديڤيد بتنهيده = خير يا كنج في ايه
رامي _ مش هعرف اجي صفقة انهاده ف خلصها انت
ديڤيد بخضه = ايه ده ليه، دي صفقة مهمه اوي والمفروض تبقي موجود
_ مش هقدر اجي انهارده ف يا إما تأجلها او تخلصها انت علشان انا دلوقتي رايح المستشفي
= مستشفي م.....مستشفة ايه دي اللي رايحها
_ ماما تعبت وودوها المستشفي وانا دلوقتي رايح هناك ف هقفل دلوقتي معاك وابقي اقولك كل حاجه بعدين يله سلام
= ربنا معاك ياسطا وان شاء الله خير متقلقش
في المستشفى ~~~~~~~
كوثر = رامي بيه مدام سميحه هناك ف الاوضه دي
_ هي دلوقتي عامله ايه
= احسن شويه م الاول
رامي راح لمامته وقعد يبصلها وهو بيدمع
سميحه صحيت _ رامي انت هنا
( اه دي من الشعب المصري عادي يعني لما تسأل حاجه زي كده 😂😂😂 )
رامي = ايوه يا ماما، ايه حجتك المره دي بقي، المره اللي فاتت قولنا سهر انما المره دي ايه اللي حصل
سميحه بأسي وخوف _ نردين رجعت تبعت رسائل تاني وشكلها المره دي مش ناويه علي خير....
رامي اتصدم لما سمع اللي مامته قالته وفضل واقف مكانه علي م استوعب اللي سمعه
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ارهقتني مجنونه " اضغط على اسم الرواية