Ads by Google X

رواية صقر المخابرات الفصل السادس 6 بقلم الاميرة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

 رواية صقر المخابرات الفصل السادس 6 بقلم الاميرة الصغيرة

رواية صقر المخابرات الفصل السادس 6 بقلم الاميرة الصغيرة

وبقت همس على ماهي فيه حتى اسبوع وفي يوم من الأيام يرو الممرضين الذين يهرولو الي غرفتها فدب الرعب في قلوبهم 
ليتقدم ليث يسئل ممرضة: هي حصل ليها حاجة

لتنفى برأسها وتقول: لا لكن المريضة فاقت من الغيبوبة لتهلل اسيرهم ولكن تعبس مره آخر عندما أكملت: ولكن المريضه مش متجاوبه معانا ولا بتتكلم وسكته 

ليذهبو اليها ويحاولو ان يجعلوها تتكلم ولكن تمر خمسة أيام آخر حتى في يوم يكونو الاربع متجمعين حولها ويحاولو ان يجعلوها تتكلم ولكن عندما تتكلم ينصدمو بما تكلمت الصغيرة..

همس بعد أن فاقت من الغيبوبة قالت كلمه واحد

همس : عايزة اسافر

لينصدمو الشباب من التي قالتة 

ليث بحده: نعم ي روح امك وعيزة تسافري فين ان شاء الله 

همس بحده : مش مهم انا عايزة اروح اي مكان بعيد عن هنا

مالك : حاضر من عيوني عايزة حاجة تانية

همس : عايزة الليلة اكون بره مصر

وغمصت عيونها وتقول في نفسها انا ضعيفة اوي كده ازا مقدرتش احمي نفسي ازاي هاحمي بلدي ازاي لتقرر في نفسها ان تصبح همس أخرى

عند الشباب ذهبو الي اسد 

ليث : احم اسد احنا عايزين نسافر ع أمريكا ل المهمه الي حكتلك عنها

اسد: اممم مهمة ايه دي

مالك : مهمة ي اسد هوه فيه ايه

اسد وهوه يعرف انهم يكذبو: اوك الي انتم عوزين الطيارة امتى 

فهد بتسرع: لو دلوقت مفيش مشكلة

ادهم : عيزنها تكون جهزه ٢ بالليل ويلا كل واحد يطلع يجهز الي هوه محتاجو 

وقد اخبرو همس ايضا الذي هزت رأسها دون النطق بحرف 

 اجتموع اخير و وصلو الي الطائرة وبعد فترة في الطيارة تاتي همس الي مالك و ادهم وتقول

همس : ممكن تقعدوني عندكم

مالك بضحك: ايوه تفضلي 

وجلست دون زيادة اي حرف 

وهبطت الطائرة وصلو الي امريكا وكانت همس نايمه فحملها مالك وكانت سيار تستناهم 

فهد : ازيك ي عم محمد

محمد: تمام يبني شرفتنا ازيكم وبص الي همس وقال ومين دي

ليث : بس نوصل بنحكي ليك مين دي بس يلا قبل ماتفوق 

وفعلا ذهبو الي الفيلة وقام بوضعها في الغرفة المخصصه لها 

وفي الساعة الثامنة مساء استيقظت همس ونزلت الي الأسفل 

همس بهدوء: مسا الخير

الشباب : ومساكي 

همس: هااا نفذتو الي حكتلكم عليه 

فهمس طلبت منهم انا يذهبو الي الكلية الحربية هنا و التسجيل لها وان يأتو لها بمعلمة لغة وان تتعلم البرمجيات و فك وتهكير الاجهزة وغير ذالك وان يأتو اليها بامهر المقاتلين لتدرب تحت يده و يعلمها كيف تدافع عن نفسها وغيره كتير

نرجع لهم

ليث بجدية : همس انتي متأكدة من دي الخطوة حتقدري ع كل دول مره وحده 

همس : ايوه انا متاكده من الخطوة لزم ارجع من هنا لمصر همس جديدة 

مالك : احنا اعملنا ليكي الي انتي عوزاه ي همس بس ده شياء كبير عليكي جدا

ادهم : و مدرسة الغة هي جاية اليوم زي ما انتي طلبتي 

همس بهدوء: شكرا ليكم ع كل حاجة ودينكم راح اسدو ليكم 

مالك بعصبية اول مره مع همس : انتي تجننتي خلاص انتي ايه احنا خايفين عليكي وانتي بتحكي هسد دينكم طز في الفلوس كلها بس انتي تكوني بخير

همس قربت من مالك وحضنته وهي تقول : هاحاول ان شاء الله 

فهد بمرح: ايه واحنا ملناش من الحب جانب ولا ايه 

لتبتسم همس وتقول : لا انتم كل الحب ي اخواتي تعالو هنا ويذهبو وتحضنهم ك ام تخاف ع ابنائها 

ليسمعو صوت الباب 

ليقول ليث بتذمر: هوه وقتوه اعمل نفسك ميت 

لتقول همس وهي تحاول ان تبين بخير

همس بمرح مزيف: ماتبعد منك ليه خلاص محن بصو مين ع الباب
ليذهب ليث لينظر ليجد فتاه جميلة جدا تاه في جملها الهادي متلها

لتبتسم بهدوء وتقول : مرحبا انا ايسل مدرسة الغة 

فاق ليث منالنظر لها ليقول : اه تفضلي اهلا وسهلا

ليدخل ويقول ل همس : همس دي مدرسة الغة اسمها ايسل احمد 

همس ببسمه خفيفة: اهلا تفضلي معايه 

لتذهب ايسل معاها الي غرفة وتقول ايسل : انا ايسل من مصر بس عايشة هنا عمري ٢٥

همس ببسمه: اهلا انا همس عامر عمري ٢٤سنة 

ايسل بمرح: اوك يلا من غير نقاش نبداء 
هزت همس رأسها بهدوء وبدأت ايسل في تعليم همس ما تريد

وبدات همس في كتير من الأشياء لكي تكون همس جديدة همس لا تخاف احد وهمس باردة لكي تقدر تدافع عن مصر التي تعتبرها بلدها في خلقت فيها منجديد بعد أن التقت في الشباب 

وبعد ٢ سنه فقط اصبحت همس اخرى 

عند الشباب في امريكا 

مالك : انا خايف ع همس اوي هي مجنونة صارت متعرفش الرحمة ل الخاين 

فهد بثقة : لا هي دلوقت مابنخاف عليها دي احنا الي بنخاف علينا
ليضحكوجميعا

في مكان بعيد منعزل عن الجميع في بناية تبع ل عصابة نجد احد يتسلل ع البناية دخل في البناية دالك الشخص إبداء يقت* كل من في طريقة في دم بارد وبسمه باردة 
 حتى وصل الي الطابق الدي يريده ليدخل الي كبير العصابة الذي عندما رأه فزع إبداء يرجع الي الي الخلف ويقول 

الشخص : ماذا الصقر هل انا في حلم أم علم 

الصقر ببسمه باردة وهوه يجلس بدم بارد ويقول 

الصقر : نعم انه انا ايوها الوغد جائت لكي اقتلك 

الشخص انصدم كتر عندما تكلمت ليقول : نعم الصقر فتاة يا الهول 

الصقر : ولما ليسة فتاة فانت عندما رأيتني دقائق وتعملها ع نفسك ايه الغبي 

الشخص: ماذا تردي مني ايه الفتاة انا لا اهبك ابدا 

الصقر بخبث: ي جاك لماذا المكابرة ياهاده التالي اعظم 

جاك : ماذا تفعلي بنفسك انا اكثر قوة منك 

الصقر : سوف نره الان وقامت ابدا القتا* ببنهم حتى هوه بداء يترجا الصقر بأن يتركة  

جاك : انا اسف ايها الصقر خد ماتريد وتركني رجاء وبداء جاك في إعطاء الصقر جميعا الوراق وغيره وجميع الاثباتات ضد هاده المافيا


يتبع الفصل السابع اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية صقر المخابرات "اضغط على اسم الرواية




google-playkhamsatmostaqltradent