رواية حب وراء الانتقام الفصل السادس بقلم نورهان عبدالستار
رواية حب وراء الانتقام الفصل السادس
تسللت نور لداخل الغرفه رات فتاه جالسه على السرير في شرود اقتربت منها
نور : اهلا
الفتاه بفزع 😯 : انتي مين ؟! وإزاي جيتي هنا ؟!
نور : انا نور ....انتي اللي مين ؟! وحبسينك ليه ؟!....ممكن يكون خاطفك برده ...... ما تخافيش.... انا واصحابي هنساعدك
الفتاه😕: مخطوفين
نور : اه
سمعت نور طرق الباب ؛ نور : هاجيلك بالليل ...باي
اختبأت نور خلف الباب ..؛ الفتاه : اتفضلي
دخلت الخادمه : تفضل الدواء
خرجت نور بسرعه
وهي تتجه لغرفه الطعام وجهتها الاولى
تفكر : مين دي ...؟! وممكن يكون خاطفها فعلا. ؟! عادي ما هو مجرم .....طب ايه السبب ؟!
قطع تفكيرها صوته : كنت فين ؟! التفتت له فوجدت صديقتها أيضا ؛. توترت وخافت من ان يكون قد راها
نور بخوف 😰 : انا كنت في اوضتي
سليم : لكن صحابك راحوا ينادوا عليكي ما لقوكيش هناك
وفاء بسرعه لتنفيذها : اه ..... نور كانت في الحمام
سليم : المهم ممكن تليفوناتكم
نور : نعم؟! .؛. رشا : ليه ده كل تليفوناتنا مفصوله من امبارح
ليلى : احنا كنا لسه هنطلب منك شاحن
سليم : انا قلت ايه ؛ ونادي على احد رجاله
سليم : خذ منهم تليفوناتهم
اضطرت الفتيات اعطائه هواتفهم
سليم : اتفضلوا علشان نفطر
جلست نور بجوار وفاء
وفاء بهمس : كنتي فين ؟!
نور : هاقوللك بعدين ...... تمام
وفاء : ماشي
بعد ان أنهوا طعامهم
رشا : ممكن نطلب طلب ؟!
ليلى : ممكن نتفرج على البيت
نادي سليم على ام السعد
سليم : فرجيهم على البيت وتركتهم وذهب
اخذتهم ام السعد يتفرجوا على البيت كانوا يتاملون البيت لكن نور كانت في شرود
بعد انتهائهم ؛ نور ووفاء ذهبوا لغرفه وفاء ؛ وليلى ورشا ذهبوا لغرفه ليلي
وفاء : ها.... كنتي فين ؟!
نور في نفسها : لو قلتلها هتقلق .....واخاف لتتأذى..... أعرف حكايه البنت ديه الاول..... وبعد كده ابقى اقوللها
وفاء : نور ..... بتفكري في ايه ؟!
نور : لا.... ولا حاجه..... كنت في المطبخ.... لكن عرفت اننا هنفطر كمان شويه فرجعت
وفاء : ماشي يا ستي..... فكرتي في اي طريقه عشان نخرج من هنا ؟!
نور بياس : فكرت لكن ملقتش اي طريقه ......طب انتي فكرتي ؟!
وفاء بإحباط : زيك برده........ بس انا هادور على اي مخرج في البيت ده
نور : ماشي......فكرة حلوة
وفي غرفه ليلي ورشا
رشا : ايه رايك في سليم مش قموررر 😉 وشخصيه
ليلي 😍 : لا ... ومش كده وبس... ده كمان غني وبيته جميل قوي
رشا : طب ارهانك اني هخليه يحبني قريب قوي☺️
ليلى : وانا كمان هدخل الرهان ده...... واخليه يحبني انا😊
رشا بتحدي 😏 : طب نشوف مين فينا اللي هتكسب
ليلى بثقة 😌 : اتفقنا
جاء الليل🌜 .......
تسللت نور لغرفه سارة بعد تأكدها من خروجه وعدم وجود اي احد ليراها. ؛. دخلت الغرفه وجدت ساره نائمه؛ اقتربت منها ؛وايقظتها بهدوء
الفتاه بفزع 😮: اه.... مين ؟!
نور : انا نور...... مش قلتلك هاجيلك بالليل ؟!
الفتاه : في حد يصحى حد كده..... فزعتيني
نور 🤨 : يعني هاقوللهم ان انا جايهلك !!!
جلست الفتاه : صحيح ....انتي حكايتك ايه ؟!
نور : مش تقوللي اسمك أه الاول ؟!
الفتاه بابتسام : يا ستي انا اسمي ساره....... ها بقى احكي
نور : بس تقوللي حكايتك بعد ما احكيلك حكايتي .... تمام
ساره : قولي الاول
حكت نور لها كل ما حدث معها وصديقتها
ضحكت سارة بشده 🤣 : انتم فقريين قوي.... اه ده.... وبالذات انتي تيجي تتحامي في حد يطلع ابن الست..... يجي حد ينقذك يقوللك انا خطيفكم
نور 😔: ما خلاص بقى...... لازم يعني تحزنيني على نفسي
ساره وهي لا تستطيع منع نفسها من الضحك 😆 : اعمل ايه.... ده لازم حد داعي عليكم جامد انتي واصحابك
نور : قوللي انتي بقى حكايتك ايه علشان اضحك انا كمان
ساره : بصي يا نور ....بصراحه انا حبيتك و ارتحتلك قوي ... لكن البيت ده مليان اسرار ماينفعش تطلع..... ولا حد يعرفها .....واللي هيعرفها هيقع في مشاكل ملهاش اخر
نور 🤨 : طب انتي عرفتيها ازاي ؟!.... يعني خطفك وحبسك علشان عرفتيها ؟!
ساره : خلاص ......ما اقدرش اقول لك اي حاجه ثانيه
نور : براحتك
ساره : طب ما عرفتيش سليم خطفكم لية ؟!
نور : لا يا ستي....... مش راضي يقولنا
ساره : حاولي تعرفي اكيد عنده سبب لكده
سمعت نور صوت سيارته
نور : طب سلام اشوفك بكره
ساره : سلام
ذهبت نور بسرعه لغرفها🏃. ؛. وجدت وفاء في انتظارها
وفاء : انتي بتروحي فين بقى ؟!
نور بسرعه: هاقول لك بكره....... تصبح على خي
دخلت كلا منهما لغرفتها ؛ ودخل هو غرفته
كل افراد البيت يفكرون في غرفها
سليم يفكر من منهم الجاسوسه؟🤔
ونور تفكر في ساره وما الأسرار التي تخفيها ؟!🧐
وفاء في نور وتصرفاتها ....و طريقه لخروجهم ؟!🤷
ليلى ورشا كلا منهما تفكر في طريقه لايقاع سليم في
حبها ؟
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب وراء الانتقام" اضغط على اسم الرواية