رواية ملاك الفارس البارت السادس 6 بقلم رحمة أحمد
رواية ملاك الفارس الفصل السادس 6
وخرجت ملاك من الحمام وهي تلبس فستان بلون الاحمر وشعرها نازل علي وجهها بعشوائيه واقترب منها فارس وهو يزيح خصلات شعرها من علي وجهها وهو يقول بهمس _ في فراوله حلوه كده طيب..
ملاك بخجل _ هاا يفارس بس بقا وبعدين انا جعاانه جدا بقا
فارس _هههه تفطري اي طيب
ملاك _ اي حاجه يلا ننزل عشان عاوزه اتفرج علي القصر ونشوف هنفطر اي
فارس _ طيب يلا
ونزلوا تحت ورات القصر وجماله
ملاك _ جميل اووي يفاارس
فارس _ هو مين
ملاك_ احم القصر طبعا
فارس بضحك _ مااااشي
ودخلوا المطبخ وفارس شالها و قعدها علي الطرابيزه
فارس _ اقعدي هنا وانا هعمل انا انتي لسه تعبانه
ملاك _ طيب شكرا
وبعد 15 دقيقه
فارس بحنان_ يلا ي ست البنات خلصت
ملاك _ يلا
وقعدو ياكلوا
فارس _ اي رأيك
ملاك بضحك _ مش بطال
فارس بضحك _ والله
ملاك _ لا بجد تسلم
فارس _ طب يلا بقا نعمل عصير وبغمزه فراوله
ملاك بخجل _ يلا
وقاموا عملوا العصيرر
فارس _جميل
ملاك بخجل _هو ايه
فارس وهو يقلدها _احم العصير طبعاا
ملاك بضحك وغيظ _ههههههه ماشي
فارس بضحك وهو يقبل ايديها _ مفيش احلي منك ي ملاكي
واكتفت ملاك بالابتسامه
فارس _ ملاك انا هقوم اروح الشركه من ساعت ما تعبتي وانا مروحتش والشغل كتر اووي
ملاك _ طيب ربنا معاك
وعند جميله
جميله بحزن _ ها ي جابر عملت اي
جابر _ دوارت عليها في كل الاقسام والمستشفيات وفي كل مكان
جميله بعياط _ يعني اي بنتي ضاعت مني خلاص
جابر بحزن _ ربنا يستر و يرجعها بالسلامه معتز لسه بدور
جميله بعيااط_ يا رب يااااااارب
عند معتز
عمال يدور علي اخته الي البيت من غيرها ولا يسوي حاجه هي الي كانت عامله للبيت روح كانت ملاك البيت وكانت النور والعمدان التي لا يتخلي. عنها البيت وقعد في مكان وفضل يعيط وحس بحد لمس كتفه و بيطبط. عليه رفع راسه لقيها رغد قام بسرعه ومن غير تفكير حضنها وفضل يعيط كانه طفل صغير ومصدق لاقي حضن دافي يحميه ويعوضه _ ملاك راحت ي رغد ملاك راحت
رغد بعياط _ اهدي ي حبيبي احدي ان شاء الله خير ربنا علي كل شئ قدير هيرجعها لحضننا تاني
وبعد فتره طويله ومعتز بيعيط ورغد بتهديه
معتز بحنان_ يلا عشان اروحك
رغد _ يلا
في القصر رجع فارس من الشركه واتجه الي جناحه _ ملاك ي ملاك
وتخرج ملاك وهي تمشط شعرها _ اي يفارس اخرت لي كده
فارس وهو ينظر لجمالها_ معلش ي حبيبتي منا قلتلك ان الشغل كتر عليه و اخذ منها المشط وبدا في تمشيط شعرها حتي نامت علي رجليه شالها نيمها علي السرير وهو يقول بحنان _ هتعملي اي فيه تاني ي ملاكي خايف اقولك تبعدي عني وانا ما صدقت حد جه عوضني عن غياب امي وافتكر حادث والدته
فلاش باك من 15 سنه كان فارس عنده 12 سنه
نور _ يلا ي حبيبي عشان تروح المدرسه
فارس ببرائه _ ي ماما هو كل يوم هروح انا زهقت ي ماما عاوز اقعد معاكي انهارده بس
نور _ ي قلب ماما عشان تتعلم وتبقي اشطر مهندس في الدنيا
فارس وهو يرفع صباعه لامه _ وعد ي ماما هبقا اشطر مهندس عشان خطرك بس هغيب انهارده بس عشان خاطري عشان خاطري
نور _ طيب ي حبيبي
وتخرج الام وكان والده عاد من المكان الي بيسهر فيه كل يوم وهو يتعاطي المخد*ات
نور بعياط _ حرام عليك بقا الي بتعمله فيه انا وابنك كل يوم تسهر للصبح و تشرب الذفت الي معاك ده ابنك ذنبه اي يشوف القرف ده انا تعبت بجد
الاب _ اخرسي وادخلي اعمليلي اكل
نور بغضب وعياط _ يا اخي انا تعبت بجد انت اي مش بتحس انا هسيبلك البيت وامشي انا عاوزه اربي ابني ودخلت اخدت فارس ولسه هتخرج هاجم عليها الاب و طعنها في بطنها بلسكينه تحت نظرات فارس وهو ينظر بصدمه اقترب منها بعياط _ ماما اصحي انتي مش هتسبيني صح ي ماما انتي قولتيلي ان الي بيحب حد مش ممكن يسيبه وانتي انا متاكد انك بتحبيني ياا ماما ردي عليا
نوور والدموع علي خدها والدم غرق المكان _ ساعات القدر بيبقا اقوي و بيفرقنا ي فارس عاوزاك تتاكد اني عمري ما حبيت حد قدك وانك اغلي انسان في حياتي (وامسكت ايديه) مش عاوزاك تنساني ي فارس عاوزاك فاكرني ديما واقرا ديما الفاتحه علي رو وو حي
فارس بعياط _ لا يماما متغمضيش عينك فتحي عينك متسيبنيش انا بحبك ومش هعرف اعيش من غيرك انتي عارفه اني مش بعرف انام لواحدي ي ماما انا بنام في حضنك ديما ي مامااا قومي بقا بطلي هزار انتي عارفه ان فارس مش بيعرف ياكل من غير نوور قومي ي نوور قومي
وتجمعت الناس وبلغوا الشرطه وقبضوا علي الاب و اتحكم عليه بالاعدام و الناس اخدوا فارس لدار الايتام واتربي في الدار
نرجع تاني لفارس
فارس وهو بيفتكر نزلت دموعه علي خده
ملاك بلهفه _ مالك ي فارس في اي.
فارس _ ..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ملاك الفارس" اضغط على أسم الرواية