رواية عشق الواسم الفصل السابع بقلم أحلام إسماعيل
رواية عشق الواسم الفصل السابع
وسام: وسيم اسمع مني دول بيكدبه عليك صدقني
وسيم بغضب: وسام خلاص أنت أكيد مكانس جسدك تغلطي فوحده منه
ياسمين بتصنع أنها حزينة: متجول يا ولد عمي مش مصدجني وهانت بخيت مجنون بي وسام ضده كلت عجلك ومبجتش شافي حد
ورفع وسيم أيده بغضب: يااسميين أنت تجني فعجلك وهانا وسيم عتمان المنشاوي اخاف من مره بس دي مراتي وبوثج فيها اكتر من حالي وهي متجصدش تعمل اكدي
وسام اعتذري من ياسمين وصباح وهما كمان رح ياعتذره
وسام بغضب: نعم ازاي اعتذر منهم وانا ماغلطش ف وحده منهم
وسيم بهدوء: وسام انا وثج فكي بس انتو لزمن تعتذره لي بعض
صباح بتمسيل وبراءه: اسفه يا وسام
ياسمين: اسفه حجك عليه
انتصرت صباح واي ياسمين ع وسام حتي يكسبه وسيم ف صفهم
وسام بعتذر
قالت كده وركبت فوق ف الاوضه بتاعتها
ووسيم وراها
وسيم بحب: وسام انا اسف لو خليتك تعتذري منهم بس دي اختي وبنت عمي
وسام بتموع وضحه ف عيونها كا وضوح الشمس: وسام انا بجد انصدمت فيك انا اعتذر منهم وانا ماغلطش معقول تصدق اني ممكن اشتم حد ولا احول اديقه حد
وسيم وانا عايزه اعيش ف بيت لي وحدي انا مش هقدر اتحمل اعايش مع صباح اكتر من كده
وسيم: أنت عم تجولي أي انا مجدرش أخرج من بيت ابوي وكمان مجدرش اسيب اهلي ودي مش كان اتفاجنه مع بعض أنت عرفه من الاول انك هتعايش وعينه ف الدار اجفلي الكلام ف الموضوع ده وابعي تجول كده جدام ابوي ولا اماي.
وسام بلطف: وسيم وأنا متماش أنك تبعد عن أهلك بس أنا مستحملش العوايشة دي بجد
وسيم يحول يغير الموضوع وبي وبمشكية: يا علي كي لما أكون متعصبه بتطلعي بتاخدي العجل والجلب كمان يا مراري ع العسل كده يا ناس
وسيم يضحك: والله يعني تحب أتعصب عليك كل يوم ولا يا بقا أنت بكاس ع فكره
وسيم برومانسية: جلب الكباش من جولة
أخرى اكتب ليكم شويت رومانسية حتى لا أثير الشهوه وكون سبب ف اثارت الشهوي اسفه بس أخري كلام ومش كتير كمان دي ملحوظه
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ف مزرعة الحاج عتمان المنشاوي
اللي ملايه باجمل الالوان والفاكهة الطبيعيه التي ترد الروح وتريح النفس والأعصاب ان ف المزرعه اجمل المناظر الطبيعيه سبحان من خلق فأبدع
الحاج مصطفى المنشاوي اخو عتمان: السلام عليكم يا اخوي
عتمان بفرحه: وعليكم السلام ازيك يا خوي وحشني جوي وخاده ف حضنه
مصطفى بزعل: وانت كمان يا خوي
عتمان: اتفضل اجعد نتحدد شويه معك
مصطفى: أي عمله مرات وسيم عاد ياكش بس تعمر اهني ف الصعيد ومش لو كان خاد وحده من جريبنا أكان احسن من بت بحري دي
عتمان فهم قصده انو كان خاد بته: وعتمان هي كويسه برضه يا خوي خدمانه ومرعيه ولدنه بسم الله ما شاء الله عليه بت ناس
مصطفي بديق: انا جيم بدال ما اسم الحديت الماسخ ده
السلام عليكم انا مهمل المزرعه
عتمان بغضب: عم تجولي أي انت كيف تكلمني اكدي انت نسيت أن انا اخوك الكبير اللي ربك ع ايدو التنين دي
مصطفى بندم: حجك عليه يا خدي مجصدش اديجك مني حات راسك ابوسها
عتمان: خلاص حصل خير توكل الله انت
مصطفى: ماشي السلام عليكم
عتمان: وعليكم السلام
مصطفي ف نفسه هتشوف يا عتمان اللي عمرله عشان بتي تتجوز ولدك انا بتي مش هيجوزها تاني حد غيب
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عند صباح وياسمين
بابا بيخبط جومي افتحي يا ياسمين معليش
ياسمين: حاضر جيمه اهو
اول ما فتحت الباب
مرات عمي حضنتها واعدت تعيط
فوزية بقلق: مالك يا بتي ف حصل معك احكلي ف حصل؟
ياسمين بتمسيل: يا ا م ر أت عمي وسام بهدلتي وتردتني من الدار وفضلت تشتم فيه وكمان كانت هتضربني شويه تاني
فوزية بتعجب: وسام عملت اكدي اكيد أنت غلطتي ف حجها عشان كده عملت اكدي
ياسمين بعيط: لا يا مرت تعمي معملتش حاجه انا هحكيلك اللي حصل
وطبعا قصت عليها كل اللي حصل وكله كدب طبعا واكيد قالت انو وسيم انو مصدقش ف مرات وخلنا نعتذر انا وصباح.
فوزية: صباح صح حصل أكدي وسام عملت أكدي
صباح بكذب: أبوه عملت أكدي عشان تبجيل تدفعي عنها تأني
فوزية: أنا مش مصدعة متجول وسام تعمل أكدي
انتهاء الحورا وجيء وقت ياسمين أروح بتها
صباح: يل مع السلامة يا ياسمين
الله يسلم
سلام يا مرت عم
صباح بصوت واطئ ع الباب ياسمين واستني أجلك أي تعمل تأني لما تجيء الدار اسمعي.
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشق الواسم" اضغط على اسم الرواية